Försöken med att lösa problemet Tarzan!
Min söta hittekatt Tarzan har under nästan hela sin livstid hos mig kissat inne. Han är kastrerad så det är inte det och han är undersökt hos veterinär och hittar inga fysiska fel på honom! Och han har sällskap av "farbror Ceacar", min andra katt.
Depression sade hon att det lät som.
Jag har alltid trott att det var för att han inte fick gå ut som han ville som han kissat inne, främst i min säng då!
Eller på min 2åriga dotters leksaker och kläder om de ligger på golvet…
Så självklart ville jag ju få bort det där beteendet! Eftersom ingen av oss mår bra utav det!
Så jag har provat med:
en extra kattlåda - Funkade ett tag men sedan började det igen. kan ju inte ställa lådor i hela lägenheten….
Extra mycket kel och gos när jag var hemma och nystädad låda och extra mkt mat och kattleksaker framme när jag inte var hemma, ifall han var uttråkad - funkade inte alls.
provade att han fick vara ute hela dagen och sen komma in och sova inne på natten när Jag inte var hemma över natten. - Funkade en dag, men inte två.
Jag har provat med kattvakt. Men då han är så skygg ville han inte komma in eller ut om någon okänd stod vid dörren och kom inte in och åt alls på 3 dygn.
Och nu ska jag prova med Feliway för jag har kommit på vad det kan vara som stör honom!
Det är nog inte det att han inte får gå ut! Utan det är nog det att jag inte är hemma! Han blir orolig och stresad när jag inte är hemma tydligen! Det märks oxå på honom när jag vart borta och kommer hem och han blir så glad så glad för att jag är hemma!
Han har t.o.m jamat riktigt högt en gång (Han jamar aldrig annars!) när jag kom hem!
Så om det här funkar nu så vore det toppen! Både för hans skull och för att den där flaskan var riktigt dyr!!
Annars får jag gå på plan B… Som är ännu dyrare…
Men vad gör man inte för de små liven! 
Tar gärna emot tips!

har du provat olika kattsand?
Ja jag har provat några sorter. men jag tror inte att det är det för han går på lådan oavsett när jag är hemma.
Har du någon speciell att rekomendera?

kattsand är ett eget mysterium , mina katter går inte på lådan utan väcker mig hellre 4 på morgonen o går ut så har inte använt kattsan hemma på år och dar
men om du gör en pappers kopia på dig själv då ;)
du får ge massor med beröm varje gång kissen går på lådan , jag hade tidigare en katt som inte gick på lådan , den sket överallt så man fick gott krypa på alla 4 men bytte sand ett par 1000 gånger o till slut 4 lådor och sen funka det bra
vart har du lådorna placerade ? kanske testa lite olika platser ?
OJ! En sån egen liten typ! JA den finkoriga kattsanden brukar vara den som är mest poppis.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 Han går ju på lådan när jag är hemma.. problemet är ju när jag INTE är hemma!
Haha! ja snart är jag så desperat att jag gör det! ;)
Jag har en låda i badrummet och en i hallen på den platsen han kissade på förut innan han började kissa i… Min säng……
#4 Jag har provat den med! men hade den inte så länge i och för sig… nu har jag Eldorados billiga och den var skit dålig tycker jag!! men jag har on tom pengar just nu…
Ska prova den finkorniga igen! 
Jag har skapat en blogg där man kan läsa hur det går för oss!
Du får helt enkelt hålla dig hemma!!
En liten fråga. Började han kissa efter kastreringen el har han gjort det sen dag 1? I vissa fall har det hjälpt en del katter att få en hormonspruta. Tydligen kan vissa katter ha kvar hormoner i kroppen trots kastrering. Om inte kan det säkert vara att du är borta, och kisse kan då kissa där din doft är starkast för att den känner sig ensam o otrygg. Mitt tips är att du har plast på det du vill skydda när du inte är hemma. Problemet är oftast att vi tror att det ska gå över o väntar alldeles för länge med att försöka få hjälp. Och då kan det ha blivit en fix idé hos katten oxå. Om orsaken är fixering kan man försöka bryta det.
#8 Ärligt talat så minns jag inte när det började, om det var före eller efter kastreringen.
Jag har ju försökt komma på varför han kissar och göra något åt det ett bra tag nu. Som du kan läsa i inlägg #0.
Nu ska jag ju prova med Feliway och se hur det går!

Besvärligt detta..antar att du också provat att ha radion/tv på så att det finns röster i huset när du är borta..håller tummarna för att feliway nu får kisse lite lugnare när du inte är hemma..
har du provat med jord i en låda? fast eftersom han inte kissar utanför när du är hemma så är det nog inte det.
#10 Nej det har jag inte! Men det var ett bra förslag! Radion får vara på!
#11 Jord? Nä han går ju på lådan annars…
Som #8 skrev….Täck din säng med plast, katter tycker inte om att bli våt om tassarna, å vill helst inte pinka på plast, det finns byggplast att köpa, kosta omkring 50 lappen…Så alla ställen där han pinkar på mjuka saker täck det…
Kan du inte stänga dörren till de flesta rum, så han bara har tillgång till typ kök, hall å badrum när du är borta??
Oj vad jag känner igen problemet. Min 11 årige gammelkatt kissar på handukar som jag hänger över köks stolarna, han kissar bara på nätterna. Jag kan inte ha honom hos mej på natten för då kissar han på mej eller annars så strilar han ner fönstren och gardinerna. Har testat hormoner feliway inget har hjälpt min kisse
Det blir mycket tvättande av handukar här.
Min pissenisse har kvällsångest och blir orolig när jag inte är vaken.
jag älskar honom trots allt.
#13 Jag bor i en tvåa med min dotter och hon har det enda rummet med dörr…
plast låter väldigt besvärligt. Både att få tag i och använda… Men om det inte funkar nu så får jag väl prova det!
#14 Ja det är ju inge kul.. jag hoppas på att feliway ska hjälpa åtminstone lite! om han bara kissat en gång på ett stäle nu när jag kommer hem på söndag så blir jag överlycklig! För det betyder ju att det har hjälpt litegrann iaf!
Tarzan kissade mitt framför mig förut när han var som nervösast, i början när han kom till mig. men det har han åtminstone slutat med nu!
Vi tar ett steg i taget! Det går långsamt, men det går framåt!
Duschdraperi från Ikea kostar 15kr pch är inte svårt att få tag på, dessutom billigt. Det är inte besvärligare än att lägga på överkast på sängen. Den nytta de kan göra är att kissen glömmer bort "vart" han har kissat tidgare och det borde väl locka mer än att det är besvärligt tycker jag om du håller på att försöka lösa situationen!! Försök tänk positivt istället för att det är besvärligt så brukar saker fungera bättre.
#16 det var iof smart tänkt… Byggplast är väl inte det lättaste att få tag i om man inte känner någon i byggbranschen kanske… Mest så jag tänkte med besvärligt…
#17 Du skrev även att använda, så därför jag reagerade. Bättre o ta till alla knep o mota Olle i grind än o prova sak för sak.. Det kan ge bättre effekt.. Om inget av detta fungerar, kan man ha missen i köket under en längre tid o öppna upp vart eftersom. Fortsätter det så tillbaka till ruta ett.. Kompostgaller är toppen när man inte har dörrar.
Hoppas det löser sig o lycka till.
jag hade omvänt problem, min lilla Sigrid gick punktligt på lådan, när jag jobba, var hemma med mina andra 2 katter, men när jag kom hem från jobbet, gick hon direkt till min säng, och kissade, samt bajsade
när jag såg på, och efter mys, jag tvättade allt med Dettol, som finns att köpa i utländska affärer, och sedan plastade jag in sängen, då kröp hon in UNDER plasten, för att få mjukt under lilla rumpan, Feliway, samt ny plast, och tvättning hjälpte, tack och lov, bytte ett tag sängkläder 2 ggr om dagen, hur länge har din kisse bott hos dig, Sigrid hade bara bott några månader, kom som ca halvårsunge till mig, så jag säger bara Lycka till
Maggan47
#18 Ja men de hoppar väl bara över gallret? Ja jag ska prova en sak i taget för att se vad som fungerar! :-)
#20 Han har bott hos mig i 2 år ungefär. Innan var det inte så farligt för då var det på golvet och det är ju bara att torka upp med mopp. Men nu är det i sängen och på min dotters mjuka leksaker… 
Kan man spraya sängen med fy-spray? Fast jag vill ju visserligen att de ska ligga där med mig när jag sover.. och de oxå! ;-) Bortskämda små katter!

kompostgaller kan man sätta ihop… 3 eller 4 st brukar vara bra hemma hos mej så jag är säker på att det inte finns någon glipa….medföljer sånna här skruvisar som du sätter ihop dom med… eller när det är som för mej när dom är för några så sätt ihop dom med tjock tråd…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#21 Jag skulle hellre rekommendera feliway spray att spraya på sängen en till två ggr/dag under en längre period. Då dem oftast inte kissar där dem strykit sina feromoner..
Som Marianne säger är kompostgaller väldigt flexibla :)
ja hurra för kompostgaller!
jag kan ju tala om för er alla att ni har jag haft Feliway'en i sedan i tisdags natt och i torsdags åkte jag hemifrån med lite vemod.
Men kom hem ikväll och det var inge kiss i sängen eller någon annan stans!!
så Feliway fungerade! Åtminstone den här gången!
Läs mer på hans blogg: Tarzan
jippie!!!!!

då finns det hopp i allfall, trevligt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
så härligt det är när det händer BRA saker
Maggan47 som fortsätter hålla tummarna för kissfritt
Tack för alla tips och pepp! Jag hoppas att det fungerar även i fortsättningen det här! Annars får ni väl se mig i den här tråden igen! ;)
fortsätt skriva om den nya tillvaron med rätt kiss ställe
Maggan47

Hoppas det går bra i fortsättningen.
En av mina katter började plötsligt kissa i sängen för några månader sen. När jag tvättat allt ett par gånger lade jag byggplast över hela dubbelsängen. Och en filt på byggplasten så katterna skulle kunna ligga mjukt trots plasten. Det är lättare att tvätta en filt än alla sängkläderna… Det kissades på filten ett par gånger men sen upphörde det. 
#32 Skönt att det upphörde! :)
Om två veckor är det gags att åka bort igen så vi får väl se då om det går lika bra!

..Både med å utan problem..