Svarta kattfamiljen
Ja nu ikväll ringde grannen. Vi har försökt att få tag i en av de honorna som springer hos honom men sen försvann hon och har fått sina ungar, men hållt dem väl gömda. Men nu har de kommit fram och håller till vid hans entre. 5 kattungar är det och ville vi inte ha dem skulle han ta bort dem och vi litar inte det minsta på honom på det sättet, han har inte alla fåren hemma i hagen riktigt. Även om man säger att man tar hand om dem så kan han rätt som det är få för sig att göra sig av med dem.
Så vi slängde oss dit och två av kattungarna är inne, två helsvarta missar. Alla kattungarna är svarta el svartvita. Mamman är helsvart och ska försöka fångas in också såklart. Sen går det en dräktig hona till som vi hoppas på att kunna fånga in.
Har en hane och en hona infångad, är nog runt 5-6 veckor. De har gröngula ögon. Så nu har de invaderat våran ena toalett. Sambon är iväg en sväng igen nu för att se om det går att få in nån mer nu ikväll, sen åker han eller jag dit tidigt imorron bitti.
Bilder kommer imorron.

Ändrar mig, alla kattungarna är inne! Det är fyra helsvarta och en svart med vita tassar. Två svarta hanar och resten honor.
Bara stackars mamma som ska försöka fångas in också och det kommer inte att bli det enklaste.
Nu ska vi stupa i säng för ögonen går i kors, har haft fullt upp sen tidigt imorse.

Natten har varit lugn.
Pommes följde med mig in när jag skulle duscha så då kom alla fem fram och spatserade på golvet. Pommes tyckte det blev lite läskigt med en massa svarta "råttor" som prompt skulle hälsa på honom :)
Duktiga och använder lådan gör de också.
Ska sätta mig hos dem sen när minstingen sover här hemma, och ta lite kort på dem.
Vad skönt att ni fick in alla ungarna så snabbt! Nu gäller det att få in mamman också som sagt… Ska bli jättekul att se bilder, jag hör ju till gänget som är väldigt svagt för lakrits… 
jag hoppas ni ha en fälla eller kan låna en , för så små bebbar behöver sin mamma snabbt och hon måste ju vara hemskt orolig fr sina små:(

Inget napp på mamma katt ännu tyvärr. Grannen kan ju klappa de flesta av dem men han kan inte bocka sig ned men vi hoppas att han kan få tag i henne, har fälla också. Gäller ju att få in rätt katt med bara. Känner någon att ni kan ta in nån av de andra så hojta, finns både hanar och honor.
De äter vanlig mat, det började de med innan tydligen enligt grannen så de får i sig vätska och mat än så länge ialla fall.

Vilken skönhet! 

En sån liten sötnos.
Älskar svarta katter… har några stycken själv…
En jätteeloge för att ni hjälper dom här katterna. 

på alla!

Ja nog är de söta alltid. Nu har de börjat vågat sig på att gå omkring inne på toaletten också och äldsta sonen hittar man rätt som det är sittandes inne hos dem och kelar med och försöker få dem att leka. Än är de lite för blyga för lek men det kommer nog snart.
Alla är duktiga och går på lådan, inte gjort nåt utanför nån gång. Äter gör de duktiga allihopa också.
Ska ta och se om jag hittar några nagellack eller så att måla nånstans på dem för jag hittar verkligen inget som skiljer på de helsvarta. Eller är det nån som har nåt annat tips?
Ingen mamma i sikte?
Så duktiga de är som går på lådan :) det underlättar så mkt.
Ja, undrar hur man ska skilja dem åt? :) inte lätt

Jag fick hem vad jag tyckte 3 kolsvarta ungar i fjol. Den fjärde svarte ungen var så snäll så han hade en vit fläck i en femkronas storlek under hakan.
Det tog en stund innan jag kunde se skillnad på dom svarta. Nu var dom skygga och stannade inte kvar för inspektion men så småningom upptäckte jag att dom var inte helt lika ändå. En hade 10-15 vita strån under hakan, en hade lite speciella ögon, en var kolsvart när hon var liten men när hon blev lite större såg jag en dag att hon hade en ganska stor samling av bruna strån under hakan.
Det är inte helt lätt att skilja svarta katter åt! Om man inte har nagellack kan man kanske klippa bort en liten tuss hår på olika ställen på katterna.
hur går det med mamman
Maggan47

Jag ska kolla igenom alla ungarna ordentligt sen och se om jag kan hitta nåt som skiljer på nån av dem ialla fall. Annars får det bli nagellack. Med Sigge och Sessan kunde man ju skilja dem åt då nosarna var olika.
En av dem är väldigt nyfiken av sig, en liten hona.
Mamma katt lyser med sin frånvaro tyvärr, hon kommer till grannen på kvällarna men vägrar komma i närheten av nån eller buren.
Namnförslag tar jag tacksamt emot, vi har ju avverkat en hel del genom åren så det är inte så lätt. Tre honor och två hanar är det.
Om hon är där var kväll lyser hon inte direkt med sin frånvaro. Hon vill ju till sina bebbar.
jag hade satt ut en fälla i detta läge, vad har ni att förlora?? Mer än en orolig mamma som snart förlorar mjölken och löper om, och små olyckliga bäbisar som saknar sin mamma som är så nära men ändå så långt borta.
Om en annan katt går i fällan, släpp ut den igen. De flesta går efter ett tag in igen, hade en äldre envis kisse som ändå gick in i en fälla hela tre gånger;) Mat gör mycket!

Det står en fälla ute om du läser längre upp..
aha, då ber jag om ursäkt. Matar fler? vad har ni i fällan?

Vi har fått grannen, kanske ska tillägga att vi bor mitt ute på landet så det handlar inte om nån meter emellan utan snarare km, att inte mata, vilket han inte är så förtjust i eftersom de andra inte får nåt då heller. Men går de en bit så kan de äta hos en annan som har en massa katter som enbart går ute.
Vi har använt både det ena och det andra, men det blir fel katter varje gång. Räkor, burkmat (de får inget sånt av grannen), skinka osv..
Vilka söta dunisar!
Något som fungerar bra, ibland det enda sättet, när man ska få in rätt katt så snabbt som möjligt och samtidigt se till att det inte matas är att vara på plats vid fällan. Då kan man även se till att inte fel katt går in. Fel katt kan vara "rätt katt" nästa gång och som sedan blir en katt som blivit skrämd av fällan istället.
Eftersom det är akut att få in mamman och risken för mjölkstockning finns, kanske ni kan gå omlottpass vid er granne? För att påskynda att hon kommer in till sina småttingar. Hon måste vara mycket orolig och de måste längta..
Känner inte er granne.. han är kanske en hyvens man som vill samarbeta och som ni kan lita på :) Skönt i såna fall.
Om ni kanske på kvällen ställer en säkrad transportbur med ett par av de små inuti som lockelse, direkt bakom fällan? Det borde kunna locka in mamman även om det är svårt annars. Frustrerande när de är lite mer svårinfångade.. Har för mig att någon annan på forumet lyckades på detta sätt. Kan det ha varit katträddarn Destiny? 
Kom på ett annat förslag också:
Att ha fällan på inmatning, på öppet läge med maten tillgänglig under någon dag eller två innan ni sätter den på automatläge eller har den på manuellt läge. Ett manuellt läge gör att man slipper skrämma iväg den katt som ska fångas in. Luckan som smäller igen kan också få en katt skärrad..
Lycka till! Ni grejar det säkert på ert sätt. Vill i all välmening bara dela med mig av det som oftast funkat här på kusten.
Ska följa tråden med spänning.

#20 "Har för mig att någon annan på forumet lyckades på detta sätt. Kan det ha varit katträddarn Destiny? "
Så rätt! Jag använde ungarna som lockbete i en transportbur som jag ställt bakom fällans ena kortsida. Och blockerade utrymmet mellan transportburen och fällan så mamma inte skulle försöka ta sig in den vägen. Och eftersom det var ganska mörkt på golvet i pannrummet där familjen varit duktiga att gå in lade jag en ficklampa som lös lite in på ungarna så mamma inte skulle tveka om att det var hennes små. Funkade jättebra här!

Kan tillägga att hade mamman inte gått i fällan med ungarna i transportburen hade jag tagit en unge och satt den i en väldigt liten bur jag har längst in i fällan. Jag köpte den lilla buren på loppis för nästan ingenting ifall jag någon gång igen skulle behöva transportera nästan nyfödda till veten. Fick göra det en gång därför att mamman blev sjuk. Den lilla buren får plats i en transportbur. Antagligen är det en transportbur för djur i storleken hamster.
Men i alla fall med en pipande unge i bur längst inne i fällan tror jag mamman gått ännu snabbare i fällan än vad hon gjorde. Men det var min sista utväg, tyckte synd om ungen som skulle sitta där ensam och olycklig.
puttar upp, och lycka till
Maggan47
Hur går det Maria? Nyfiken ju :)
Ingen mamma i sikte?

Igår kväll/natt såg vi inte till henne alls, bara tre av hanarna bla gamlingen. Varit folk hos grannen igår och hållt på och fixat så det kan vara därför de höll sig borta..

Nu börjar det bli fullt ös på kattungarna ialla fall, den lilla svartvita som fortfarande är blyg men idag kom hon fram och var lite nyfiken och när jag började klappa henne så började hon spinna som en tok.
De leker för fullt nu och fötterna får sig en omgång lite då och då också
Igår hade de äventyr här hemma. Dörren hade gått upp till toaletten och de hade huserat på övervåningen medans vi var borta 
Ingen mammakatt i sikte?
Så de smiter ut kissarna, förstår att det var party då när ni inte var hemma :)

Sötisarna 

Mamma katt lever tyvärr inte längre
Sambon och sonen hittade henne häromdagen när de gick ned till sjön, de hörde något som låg och skrek.
Vad som hände henne vet vi inte riktigt, kan ha varit tåget eftersom det kör sakta här förbi nu efter tågolyckan eller så har hon flyttat sig ned dit om hon har blivit påkörd av bil. Hon låg i gräset ett stenkast från banvallen.
Hon var tvärr för illa däran för att rädda enligt veterinären 

Stackars lilla mamman.
Sån tur att hon hittades så hon slapp lida mer.

Gissa om jag är glad att sambon och sonen bestämde sig för att gå ned till sjön, de skulle inte det först. Tänk om de inte hade hittat henne
vad hon hade plågats lilla hjärtat 
Så tragiskt med mamma katt
så ledsen jag blir för ungarnas och hennes skull… stackars kissen! Vila i ro lilla gumman!
Fina bilder på bebisarna :)
Men så fruktansvärt sogligt och tragiskt för kattmamman och de små 
Så nu är de söta små kattungarna utan mamma

#35 Men usch…de var verkligen ledsamt och fruktansvärt sorgligt att höra…lilla Mamma-misse..må du få vila i frid..
Så tragiskt……Tur att ni kunde få iväg henne till en lugn död i alla fall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag är så glad att de hittade henne, vill inte tänka på hur det hade gått om de inte hade gått ned till sjön den dagen.
Kattungarna styr för fullt, det är fullt ös här hemma. De bor i hela huset nu om dagarna men får vara inne på toaletten nattetid än så länge. Livsfarliga när man går för de ska springa efter en så man snubblar mest på dem. Och man behöver bara ropa på dem så kommer de sladdandes. De går och stryker sig kring benen och låter som små tröskverk allihopa. En har varit lite mera tillbakadragen än sina fyra syskon men nu är han igång också :)
Hur går det med bebisarna? Nya bilder tack :)

Det kommer :) Hinner inte riktigt med :)
Men ska försöka hinna med ikväll. Men här är katterna inga fotomodeller direkt ;) De vill inte vara med på bild :D
Annars går det bra med dem, lite små bara. Den andra kullen som är yngre är större än dessa små skruttar. Men de äter som de ska osv. De brukar vara små därifrån.
Iris är en riktig kelgris och man kan knappt freda sig från henne, hon ska stånga och pussa och gosa mest hela tiden :)
Snart dags för vaccination för dem.

Hm vaccinationen har dragit ut på tiden lite men imorron är det dags för alla att få sin vaccination och genomgå vet.koll.

Allt går framåt med svartisarna, de är urgoa hela bunten. Iris är en riktig kelgris och ska kela heeeela tiden :) Att det är natt och det är dags att sova spelar ingen roll ;) Hon brukar ligga vid nacken på oss om nätterna. Hon vill vara nära hela tiden, så mkt som det bara går.
De andra är inte riktigt lika envisa ;)
Vaccinationen har de fått och de är snart klara för att flytta, eller ja, denna vecka är de 12 veckor. Inte ett enda svar kring dessa heller, det går trögt på annonssidan just nu, varken djur eller saker går någe vidare. Men det är bara att vänta och se.
men vilka sötnosar och finns säkert rätt människa även för dessa små
Maggan47
#48. Har sett att det är många annonser ute på kissungar :( elände det där!
Så fina kissarna är :)

#50 det kryllar ju av kattungeannonser just nu. Men de flesta är enbart avmaskade så man hoppas ju på att nån uppskattar att de är vaccinerade också :)

Har en intressent på Iris som går under namnet terroristen :) En tjej som ringde för sin mammas del, en äldre dam som vill ha en kelig katt och nog är det rätt katt för det! Iris är översocial :D
Men hon skulle prata med sin mamma om henne. Hon gillade idén med våra kontrakt att kan man inte behålla den så ska den tillbaka.
Hon ringde egentligen inte om kattungarna utan om en katt de hade fått ta hand om som inte gick att ha inne, han blev rabiat och de kunde inte klappa honom på vissa ställen på kroppen för då högg han. Så vi rådde henne att ta honom till veterinären för koll så får vi se hur vi utgår från det.
Sen har vi ju en i Göteborg som ev är intresserad av två utav dem men hur det blir med det återstår att se :)
Förhoppningsvis hittar de sina hem snart så det börjar röra lite på sig.
Fler som står på ingång här..

Dåligt på hemfronten, men nu har ev Ester ett hem på G. De kommer och hälsar på om fredag, det var henne som de fastnade mest för på bilderna.
Känner att det behöver röra lite på sig här hemma så vi kommer nånstans :-)

håller tummarna att det lossnar rejält….hörde du hur det gick med katten du skrev om i #32 hos veterinären?…
hmmm…förresten… du sa svarta….hur gamla är dom?…..kan kolla upp min med chef som för rätt länge sen hade typ en svägerska som ville ha 2 svarta kattungar….ska checka upp det….var bor du nu igen om jag inte ser det på din sida?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hm funderar på vilken katt du menar, den som de ringde om häromdagen som de undrade vad de skulle göra med?
Japp, tre st helsvarta eller ja de har några vita strån här och där. Urmysiga hela bunten, Iris är värst! Hon är översocial :D
Bor strax utanför Åtvidaberg.

chefen är på semester o har ingen koll på läget med hennes bekanta…. återkommer när jag får veta svaret…

Gör det, som det ser ut i nuläget är det grabbarna kvar. Förmodligen har både Iris och Ester hem.

vilken fin bild på Ester….

hur gamla är killarna?.. Zebbe såg rätt helsvart ut?…. Läkerol såg jag ju iaf att han är en gnutta vit på bröstet… chefen opereras idag så vi får se när hon orkar fråga sin bekant…
litet krux om tycke uppstår är ju transport…vet inte var denna människa bor… min gissning i en söderförort till Stockholm…men i första läget får vi höra om hon kanske redan har fått sina svarta kattungar… tror det är ett halvår sedan drygt som jag hörde en förfrågan…. så vi startar där….

Alla tre är fortfarande kvar, så seeeegt på hemfronten.

vad tråkigt… tänk om du kunde få dom bokade alla tre….

Alla tre är kvar än.. Går ursegt och som jag skrev i de andras tråd så har folk väldigt bråttom med att skaffa katt. Och vi har gått ned i pris på både denna kull och den andra.
De stora här hemma har börjat protestera och det blir inte hållbart i längden.

Alla tre är kvar än.. Går ursegt och som jag skrev i de andras tråd så har folk väldigt bråttom med att skaffa katt. Och vi har gått ned i pris på både denna kull och den andra.
De stora här hemma har börjat protestera och det blir inte hållbart i längden.

Zebbe, Läkerol och Iris är fortfarande kvar och det börjar bli ohållbart med våra egna, suck.
Ingen som vet nån som vet nån som är intresserad av en svart skönhet?

putt för svartnosar….. ääälskar svartnosar men har en….å ska tyvärr inte ha fler…nää…..jag har ju två kommer jag ihåg nu….
.. putt till någon som inte har….

Zebbe är bokad och ska flytta tillsammans med Zingo.
Iris och Läkerol kvar i denna kull, någon? ;)

bra för Zebbe….

Zebbe flyttade för en vecka sen och var med sin nya matte till veterinären i torsdags för att kastreras :)
Iris har ev en intressent, förmodligen kommer hon och hälsar på nu i veckan. Men det återstår att se.
Läkerol har inte haft nån intressent ännu. Men jag hoppas det dyker upp, de förtjänar egna hem båda två, de små gosisarna. Och de är väldigt barnvana, barnen kan bära på dem och gosa med dem och de använder aldrig klorna.

puttar för kissarna
Maggan47

putt
Putt!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....