Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1212 ggr
CharlotteK
0

H*lvete, jag tror att jag har blivit allergisk!!

Ååååh, kunde inte somna i natt… Halsen var helt igensvullen och det bara väste när jag andades. Idag är det samma visa… Sen ett par dagar har jag fått ordentlig hösnuva när katterna varit för nära, i ansiktet och så. Attan, jag som var så säker på att min allergi hade vuxit bort. Icke. Men sju katter borde ju göra sitt för allergierna. Som tur är  flyttar förhoppningsvis ungarna i veckan.. Men då har jag ju fortfarande mammakatt Pärlan kvar. Jag hade tänkt ha kvar henne tills det perfekt hemmet dykt upp, men får nog börja leta hem lite mer aktivit från och med nu.. Vilket mörker!

Jaja, var tvungen att gnälla lite…

MewTwo
0

Tar du någon allergimedicin?

Jag kör med Rhinocort nasal pulverinhalator i näsan, det håller hösnuvan borta, plus en tablett clarityn varje dag. Då kan jag leva med fyra katter trots allergi.

Min städning är inte överdriven så det är gott om pälsdamm i huset, men i sovrummet håller jag rent och måste tyvärr ha kattförbud där. Då klarar jag det riktigt bra. Det känns bara så hemskt ibland att stänga de älskade fyrfotingarna ute!

Kattgoset får jag sköta i vardagsrumssoffan och min man har sängkatter istället - vi har varsitt sovrum för annars skulle ingen av oss få sova - båda snarkar kopiöst! ^^

Hoppas det blir bättre när du får de extra katterna utplacerade! Lycka till!

Debattia
0

Ska kunna  tåla katter bättre om man badar dem.Har lärt mig att 60% ska sitta ytligt i pälsen.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

CharlotteK
0

Jag har bara 23 kvm, en studentetta.. Men hmmm, kanske skulle kunna göra toaletten till kattfri zon och börja sova där..Skrattande  Både för och nackdel är att det måste städas grundligt 3-4 ggr i veckan.. Haha, inte för att det märks! Ett alternativ kanske är att bada dem då.. Om det inte blir bättre när kattungarna flyttar så får jag börja bada de permanentboende.

Ptja, vad gör man inte! Sover väl på toan i natt!Tungan ute

Issa
0

Tror det blir bättre för dej när kattungarna flyttat. Man brukar känna av dom mer än vuxna katter. Håller tummarna att det blir så!

grundig
0

mitt ex var allergisk mot spån men körde 3M ansiktsmask , funkar bra för henne då hon inte drog i sig det värsta , kanske kan vara en ide att använda ibland iaf , bättre än inget =)