Hur gick det med Kungsbacka-katterna?
Någon som vet vad som hänt med de återstående 19 katterna i Kungsbacka? Enligt Hallandstidningen var det 38 katter i en fastighet, 3 döda, 16 avlivades men hur har det gått för resten av dem?
http://hn.se/nyheter/omkretsen/1.632894
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12919723
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men vad fasiken 38 katter avlivas och ingen verkar veta ett smack eller bry sig? Var är ni på Hittekatter som borde veta nåt om detta?
Jag vill verkligen veta! Inte för att jag kan göra mycket åt saken* men jag flaggar ju detta på den här sajten i hopp om att det ska finnas någon som är inkopplad och har koll, som kan ge ett svar?!! Som kan rädda kanske åtminstone en katt?
Är Kungsbacka en död zon på kartan, är alla katterna redan döda eller vad? Eller är det bara för att jag inte tillhör innegänget på sajten
som det blir så stumt och tyst? Förlåt, det där sista var jättejättedumt. Men jag blir så orolig…
*Eller rättare sagt, jag kan göra det jag brukar, skänka bidrag till den kattorganisation som jobbar med insatser…

Man borde ju kunna kontakta den aktuella Länsstyrelsen för att få veta vad som hände med katterna.
" 2 *Eller rättare sagt, jag kan göra det jag brukar, skänka bidrag till den kattorganisation som jobbar med insatser…
Att katthemmen kanske inte har kunnat agera i just detta fall kan ju bero på en massa annat än att de inte "jobbar med insatser". Det finns ju som vi alla vet gott om hemlösa katter i Göteborgsområdet (ca 10 000 enligt miljöförvaltningen) och bara några få organisationer.
Är det Lst i VG som har hanterat detta ärende kan man glömma att de har kopplat in katthem. Jag upplever de som väldigt avlivningsglada. Hellre avliva än att blanda i ett katthem känns det nästan som, i alla fall när det handar om skygga/sjuka katter.
Jag rekomenderar dig att begära handlingarna i ärendet. Det kommer jag också att göra, kände inte till fallet.

Även om Kungsbacka är nära Göteborg är det avlägset. Tillhör ett annat län. Mycket som händer där rapporteras i Hallandsmedierna och inte här i Gbg.
Kände inte heller till detta.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

usch, stackars missar,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.