Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1518 ggr
Naquita
0

akut transport sökes malmö-rby

har en akut katt som måste komma hit innan fredag, men har ingen transportlösning.

Någon som ska från Malmö och mot blekingetrakten, eller någon som bara kan tänka sig köra?

HOPPAS på en snabb lösning!!

Tiana
0

Jag kan möta upp i exvis Bromölla och köra till Ronneby på kvällstid, om någon kan ta resten av sträckan.

Naquita
0

putt! tack Tanja:)

Naquita
0
MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Naquita
0

snälla NÅGON jag ger bensinpengar. Stödhemmet hotar att lämna stackars Inez till djurens vänner om jag inte hämtat henne innan fredag!!

PLEEEASE

tanja, du kan inte hämta mot bensinersättning? PLEASE!!

ksofia
0

Kan inte någon mellan Ronneby och Malmö hjälpa till???

Jag bor ju i Ljungby och har hjälpt Emma tidigare och köra, men detta ligger inte så bra till när man tänker på var jag bor, blir så många mil extra. Min bil har varit på verkstad flera gånger den här och förra veckan och de har lagat det som gick sönder på den senaste kattresan, men det är fler fel på bilen och de rekommenderar inte att jag kör längre sträckor. Men om det inte ordnar sig på annat sätt, så får jag låna min mammas bil på torsdag och ta ledigt från jobbet och köra. Detta MÅSTE ordnas!!!!!

Lilla Inez, som var så duktig med sina små ungar och hade det så jobbigt med förlossningen. Gråter (hur kan stödhemmet göra såhär?)

PUTT!!!!

Naquita
0

ja, de undrar jag med. Är väl inte roligt längre nu när kattungarna är stora och ska flytta..*morrar*

Jag känner mig så maktlös, NÅGON?? Jag ger bensinpeng!!!

Jag kan inte ta mig från ronneby just nu då mitt höga blodtryck är helt åt pipan och jag går på ny medicinering som ger mig kortvariga svimanfall!! så jag vågar inte sätta mig på tåget 2 timmar.

Inte ska Inez behöva bli utkastad eller lämnad åt sitt öde!!

Naquita
0

Nu hotar hon att "lämna bort" henne redan på torsdag.. jag blir GALEN!!! tanja kan köra på lördag,men jag verkar inte få henne att vänta så länge. En människa som bara ska ha o ha och inte kan se till andra!!

martdat
0

Vad är det fågan om,, Kom stödhemmet på detta nu hux flux? har något hänt? djurensvänner tar väll inte emot om inez tillhör annan förening ändå? nääää, kan inte stödhemmet sätta sig på tåget? är det bara transporten som är problemet så har jag svårt att förstå hur stödhemmet resonerar,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Putt!!!! KAn ingen hjälpa NAquita!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

ja, det är enbart transporten som är bekymret. Jag orkar snart inte med att ha stödhem, även om de flesta är helt OK så tar sådana här människor luften ur en och all energi försvinner!!

martdat
0

ska hon hem till dig sen emma? Hoppas trasnsprt kan lösas, Förstår att sådant här tar musten ur dig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[LucyInTheSky]
0

Försöker desperat komma på någon som bor där nere jag känner..

Naquita
0

japp, hon o hennes ungar får komma hit igen. långhåriga Susan kom i retur idag p.g.a sjukdom. allt ska komma på en gång:(

TamlinsMatte
0

#11 Jag vet att min mamma (gunki - ditt stödhem i Lidköping) ska kolla med min lillebror som bor i Malmö om han kan tänka sig ta med sig katterna på tåg till Ronneby, om det finns möjlighet att skramla till tågbiljetterna… Hon kommer kanske in i tråden senare ikväll

Gunki
0

Naquita!

Du har PM!

Martina747
0

herregud vad jobbigt för dig emma,

själv sitter jag här med någon form av influensa och är helt slut tyvärr.

Ska ditt stödhem som hade inez lämna tillbaks sina kattungar med eller är det bara inez? inte för att det är bara, men jag tänkte om inez ungar har fått andra hem..

MariannE11
0

hur går det?…*hoppas intensivt på att tamlins bror kan fixa detta*…

putt om inte annat..

Naquita
0

har inte hört ngt mer, har mailat tamlins bror så får vi se:)

Tiana
0

Jag har försökt ringa stödhemmet om ev transport på lärdag men inte fått svar ännu. Fortsätter med mina försök…

Naquita
0

Tanja, det har löst sig med imorgon. Tamlins bror åker tåg med katterna, om han får tag i stödhemmet. Hon verkar lite tjurig:( Varför ska det alltid vara såhär. När man väl löst allt så hör man inte ett ljud, då skriker de minsann inte längre!! Får se om han får tag i henne under dagen:)

Tiana
0

Men vad bra! Då kan jag använda lördagen till att pyssla till vårt lilla projekt ;) (julmarknad om det finns någon nyfiken på tråden)

Naquita
0

yes!! bordet är bokat nu. 200 spänn o vi ska vara där runt 08 tror jag. Finns flera andra marknader jag ska kolla upp:)

Gunki
0

Har talat med TamlinsMattes lillebror Jonatan. (Tamlin är en katt!! En 10-årig cornish rex.)

De har fortfarande inte lyckats få kontakt med stödhemmet, så han vet därför inte om resan kan genomföras imorgon. Det går många tåg mellan Malmö och Ronneby dock, så jag hoppas det fungerar

MariannE11
0

håller tummarna att det blir kontakt så det blir av…

Naquita
0

Jodå de har fått kontakt för ett tag sedan kan jag medela. kl. 16.00 hämtar jag katterna på Ronneby station:)

MariannE11
0

kanon!

Gunki
0

Nu är katterna överlämnade i Ronneby och Jonatan sitter på tåget tillbaka.

Naquita
0

jepp katterna är här nu:) tusen tack Gunki o dig son!!

Gunki
0

Det enda jag har gjort är att förmedla kontakten mellan Naquita och Jonatan. Det är många långa mil mellan Lidköping och Malmö, så personligen kunde jag inte göra någonting. Det är Jonatan som ska ha kredit för att han tog sig tid.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi busungar är nu framme:)

Axel o mamma Inez ska flytta till perm. på prov, men vackra lilla Luna söker fortfarande permanent hem!

kattmatten
0

Vad skönt att det löste sig.
Men vad är det för fel på folk? Förstår de inte vad det är de skriver under i stödhemskontraktet?

Mitt hem är dock också ett uselt stödhem för här blir det alltid nån som stannar kvar… Annars hade ju fler fått komma in. Skit att man ska vara så blödig ;)