Är det vanligt att katter kramas?
Efter att ha hört flera berätta om hur katten Morris kramas började jag undra om det är vanligt.Själv har jag aldrig hört talas om det förut,vore kul att höra om andra gjort det eller träffat katter som gör så.Själv har jag inte haft möjlighet att träffa Morris än men det kommer jag att göra snart,det ska bli skoj.
Morris håller framtassarna på var sida om huvudet och trycker sig mot kinden så det är verkligen kramar det handlar om.
Så gör en av mina katter oxå. Han hoppar upp i mitt knä, ställer sig upp med en framtass på vardera axel och stryker huvudet mot ansiktet för att sedan pussa mitt på munnen 
Jättemysigt är det inte när han precis har ätit rå köttmat, jag hatar lukten av rått kött, är vegetarian 
Härligt med kramande katter! :) Har inte direkt haft kramande katter fast kelsjuka på många andra sätt. Nu har vi Linus som hoppar upp på axeln och sitter som en papegojja. Han hoppar direkt från golvet alltså. Ser rätt kul ut.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så gör en av mina. Mysepys är en riktig kramar katt han. Och så kurrar han så högt när han kramas att man inte hör vad man tänker ens. Och att koncentrera sig på annat än honom är omöjligt ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ÅÅååå, så mysigt! Var glad över det! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

mitt minsta vilddjur Jullan gör det ibland… speciellt med Lillan som storleksmässig ser ut som en halvvuxen kattunge… Jullan pussar henne och Lillan ser helt vettskrämd ut: låt mej vara ser det ut som och så pinnar hon iväg.. Jullan förstår som vanligt ingenting och springer efter i tron om att dom ska leka…..Lillan säger bestämt att hon INTE vill leka….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#4: Jadå jag är jätteglad över det. Men fråga evangeline får du höra att han kurrar högt, riktigt högt. Ändå har han bara blivit mer högljudd sedan dom var här.
Men han är en myspys så det får han så gärna vara så.
Audiatur et altera pars
#6 Mys är bland det mest högljudda jag har varit med om. Till och med mitt eget lilla reaplan Milou ligger i lä.
Mys är för övrigt "min" i själ och hjärta men han kunde inte följa med oss för vi ryms snart inte här hemma med alla djuren. Men gissa om jag saknar den lille blyertsfärgade tigern….
Helen

#7: haha, han hälsar högljutt upp till extra matte Helen, och frågar om ni skaffat större så han får komma snart ,-)
Visst är han mysig med sin gråa färg, min lilla skrutt. Eller lilla och lilla, han blir ju bara större och större, snart blir han nog en tiger .-)
Audiatur et altera pars
Thindra ger väl mer en halvkram på mig när vi ska sova. Hon ligger upp vid mitt huvud (på min kudde) och lägger sitt huvud på min kind eller vid ansiktet beror på hur jag ligger och sen har hon tassarna halvt om min hals. Hon brukar börja trampa med o de e inget skönt om jag missat klippa klorna
och en och annan puss för den delen.
//Pia