Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2277 ggr
catfoot
0

Alla har hittat hem..

Glädjande besked…efter ett telefonsamtal med kämpen Groda, har hon berättat för mig att alla kisser på Hoppet, har fått permanenta hem eller tillfälliga…Vill ge rosor till Groda, å även alla andra som kämpa så för att alla katter skulle komma till egna hem…

Kram till er alla..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

majvi
0

skönt.Bra jobbat!

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Mison
0

Skitbra jobbat!!! Jag låter min sida ligga kvar, fast uppdaterad, i alla fall ett tag.. ifall någon vill gå in och läsa lite om missarna….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

cala01
0

Gratulerar och bra jobbat,,

anebit
0

Härligt jobbat!    :-)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mari
0

Underbart att höra!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

liinah
0

Härligt att höra.. Mycket bra jobbat.

maggan47
0

vilken härlig läsning om kissarnas öden,

Maggan47Glad

essut50
0

Vilken underbar nyhet….Hurra….

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Grattis! Vad underbart!Skrattande

Kanon bra jobbat alla inblandade.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MariannE11
0

underbart underbart underbart… bra jobbat groda o alla inblandade…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Rita-S
0

jag åker ner och hämtar min nya lilla pälskling i kväll :)
Vi måste nog namna om hon, för det lär bli kaotisk med två Rita i samma hem ;) MIG kan man säga "nej inte du, katten!" till men hur förklara det för missen? :D
Så nu letar vi vackra namn till liten tass.
Favoritnamn just nu är Sanura, men vi letar vidare! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hawknestgrove
0

Gud så underbart! Vilket hästjobb ni har gjort!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

grundig
0

härligt att höra =) , då var det löst iaf =)

vill ge rosor till groda som kämpat som en dåre och ger henne order att ta det lungt några dag =)

Pelusa
0

Underbar läsning, vad glad man blir. Tack Catfoot för värdefull info!

Mison
0

ja, verkligen rosor till groda… har förstått att hon kämpat väldigt!! men även till alla andra som på något sätt hjälpt till för att alla dessa kissar hittat hem….!!! jag är sååå stolt över er!!!

Ankie
0

KyssKyssKyssKyss

Britt-Iris
0

Härlig läsning så här när man kommer hem på kvällningen. Bra jobbat allihop och hoppas att katterna får det bra där de är.

Debattia
0

Underbart !!! Ni är fantastiska som kunnat hjälpa alla katterna!!!

Hoppas också Hoppet kan bli kvar i Söderhamn så fler hemlösa katter kan få hjälp där….

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Groda
0

Dom sista katterna åker till sina hem på Måndag , då är det sista vet. besöket sen ska jag vara tillsammans med Lilla Grå honan med sina tre veckors ungar som jag har hemma. Hon är så fruktansvärt rädd för människor, undrarvad  som hänt med henne. Ungarna är däremot jättegosiga.

siberlina
0

underbart

Simson
0

Lilla Rita är ju helt underbart gosig! Pussade mig på resan hem nu! Lugnare tjej har jag aldrig åkt med förut!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

Skrattande..Blir bara glad när jag läser denna tråd…Skrattande…En lyckotråd…

OT/Snyggt ....

Rita-S
0

Ja nu är lilla Rita på plats i sitt nya hem :D Vi kommer döpa om hon då jag ju heter Rita själv, så hon kommer heta Saga!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Debattia
0

Grattis stora Rita till Lillrita!!!! MÅNGA ROSOR TILL ER ALLA!!!!

Grattis Saga till ditt nya liv!!!!!!

Debattia

lindo
0

Rosor till er alla som kämpat och jobbat så att katterna fått nya hem!

grundig
0

på måndag blir man med pluttan efter veterinären =) , en ny tjej att pyssla om här hemma =) riktigt längtar nu

Debattia
0

Kyss

Debattia

Debattia
0

Hur har det gått här då? Är Hoppet stängt nu ????

Debattia

grundig
0

nix hoppet lever än =) lite saker som skall kollas upp som är oklart anser vi vad gäller elen

Debattia
0

Det var verkligen trevligt att höra ! Kommer ni kunna fortsätta som djurhem??

Debattia

grundig
0

tvivlar på det tyvärr , men än är inte slutet där iaf =) . Vi kämpar på iaf vissa av oss

är en del om elen som skall kollas upp som är skumt och mysko , så vi får se vad som sker

cala01
0

# 31

Vad menar du, ni hade ju fullt med folk som vill hjälpa till. Var är de då?

Groda
0

Dom som vill hjälpa till väntar tills vi startat nytt eller fortsätter, eftersom det inte kommer att finnas några katter kvar på Hoppet.

cala01
0

Det vara dubbla budskap, har verkligen alla hittat hem?

http://www.blocket.se/gavleborg/Pluttan_soker_nytt_hem_24510203.htm?ca=5&w=1

grundig
0

ja cala pluttan kommer komma till mig ja , eller föredrar du henne på hoppet på golvet ? berätta då ist till mig vad du har emot att vi fixar hem till katterna så vi alla vet vad som sticker i ögonen att dom försvinner från hoppet

kanske är fel att erbjuda henne ett tillfälligt hem efter vet med värme,mat,kontakt med människor och 47 kvm större , men anser du som medlem i hoppet att det är fel får vi diskutera det då på ett möte

cala01
0

Annonsen kom ut samma dag som du skrev här att hon får komma till dig. Hur seriöst är det?

grundig
0

seriöst?

Du vet uppenbarligen INTE hur svårt det är att finna hem till katter , hört talas om att ligga före i tiden ? ett förebyggnade syfte samt att man ev hinner hitta några som är intresserade , och även träffa dom . tror du jag dumpar henne till vem som helst? ja då är du dummare än jag trodde faktiskt

men föredrar du henne på hoppet så kan jag köra dit henne så kan du sköta om henne där eller avlivas då hon inte hade nått tillfälligt hem att åka till

nu får du f*n skärpa dig

Rita-S
0

Men.. skal även denna tråd bli tjafstråd nu.. räcker det inte nu?

grundig
0

jo jag tycker det o trodde det var rätt att pluttan skulle få komma hit och slippa hoppet samt att man annonserar ut i tid för att slippa sitta i månader eller år för att finna ett permanent hem till henne OM hon inte stannar kvar , beror på min sarah som har svårt att acceptera andra katter , men pluttan är en lugn katt så kan gå bra då sarah även är lugn

så tänker först på pluttan

cala01
0

Det är ju även dagen efter jag erbjöd mig ta katten hemma hos mig i värmen fram till det ett hem hittats till henne (4/11).

Katten ska till veterinären imorgon då först kommer hon från Hoppet.

grundig
0

ja och då går det tydligen ut över mig ? som inte vet det , har inte varit på hoppet på 1 vecka då jag har körförbud och ska lagas på tisdag så förstår inte varför du hoppar på mig o säger oseriöst att annonsera ut henne , men du får gärna förklara dig lite mer och utveckla vad felet är att pluttan kommer hit samt att jag försöker finna ett hem till henne

cala01
0

Felet är att ni låter prestige gå före katternas väl. Jag har erbjudit mig flera gånger med olika katter. Har ett tomt rum så när på säng och klätterställningar. Det är jag som fått lämna förslag på katter jag kan ta, den ena efter den andra har inte passat. Inget förslag på någon annan har kommit istället. Nu sitter Pluttan på hoppet i kylan och mörkret hon ska opereras först imorgon. Läs ditt eget inlägg #26, och förklara varför, det är det  som inte jag förstår. Om du tar åt dig så kanske du får förklara att inte är ditt beslut. Det kan inte jag utröna av det du skriver här.

grundig
0

du skrev tidigare cala att efter kurran fanns det inga katter som (passa) dig , sen tar jag hem pluttan och du surar till ? det är prestige , bara föra tt hon flytta till mig och inte dig . Tänker på katterna i första hand o visste inte ens att du tjatat om att ta pluttan och vet men inget ja då vet man ignet heller , eller hur ?

sen kalla mig oseriös för att jag vill finna hem till henne ? det är rätt lågt gjort då du inte vet ett skit faktiskt , men du söker verkligen fel för att få bråka lite och trycka ner hoppet med , man undrar ju vad du vill uppnå egentligen ? att katterna skall få lida eller vi som jobbar på hoppet ?

varför tog du inte lillis och nettan ? vi fick ju problem med dom men söker konstant hem , vi kan itne sitta och vänta utan det ska ske snabbt och så snabbt som möjligt . Du hade gott kunnat lagt intresse på dm när du läste att dom itne villa ha dessa katter

och ja jag tar åt mig då det är till mig pluttan ska och du hoppar på mig om det med

katterna är UTE så detta är avslutat anser jag , fattar inte varfördu ska bråka vidare nu ? lägg ner ist och ägna dig åt din verksamhet nu och det andra katthemmet / förmedlingen

cala01
0

Har inte tjatat om att ta pluttan, däremot erbjudit mig. När det gäller permanent hem så har jag sagt att de måste passa med mina katter. Eftersom alla fått permanent hem så är det bättre, än de är hos mig tillfälligt. Men nu verkar det si och så med den saken, då är det bättre de sitter i värmen hos mig än på Hoppet.

Ja jag hävdar att det är oseriöst att sätta ut katter som fått hem på Blocket, tre timmar efter det din kommentar #26. Om jag nu ska tro på vad ni säger om att de har pemanent hem.

Det jag vill uppnå är att katterna ska slippa lida i onödan, därför har jag erbjudit plats. Vad ni gör i fortsättningen struntar jag fullkomligt i, precis som du ska strunta i vad jag ska göra i framtiden. Jobbar INTE åt det andra katthemmet/förmedlingen. Var kommer det in i bilden? Försök hålla dig till fakta så slipper vi diskussion om saker som inte ens finns.

Katterna är inte ute även om det är lika kallt inne på hopppet där det sitter fyra katter. Även om ni i kärntruppen bestämmer allting så är vi medlemmar fortfarande bekymrade för katternas skull, även om vi personligen inte är välkomna på Hoppet. Medlemmar är ju inte heller välkomna på möten, eftersom det bara varit arbetsmöten där bara de som jobbar däruppe är välkomna. På ett sådant bestämdes ju att man inte skulle ha medlemsmöte.

grundig
0

Orka

Ankie
0

tjafsa via pm istället, ingen som är intresserad av detta här, låt denna tråden vara det den är till för

grundig
0

denna tråd kan nog låsas till o med , alla katter ska vara ute nu om ingen backar , det kan jag tycka är tråkigt när man tror alla är ute sen backar nån

cala01
0

Ja det var ju lustigt, det var nämligen den 28/10 man talade om att alla fått permanent hem. Därför skulle inte jag ta hem fler katter. I torsdags när katter var till veterinären så erbjöd jag mig ta emot fler eftersom vi då förstod att inte hela sanningen kommit fram. Men du har ju inte varit där på en vecka så du kanske inte vet allt som sagts, vilket jag inte klandrar dig för.

Sen är 22 grader bättre än 6 vilken dag i veckan som helst, det är logiskt. Det borde även ett djurskydd som är seriöst begripa.

Debattia
0

Tyvärr brukar det vara så att någon ångrar sig eller kommer på att dom inte kan.

Har en stilla liten undran bara efter att läst diskussionen! Cala !Varför hjälper du inte till att hitta permanenta hem till katterna ???

Även om man sätter ut annons på blocket så kollar man ändå upp de som svarar.

Debattia

cala01
0

Alla förslag och all hjälp som erbjudits har man struntat i, vi har till och med erbjudit oss att köra katter vilket man strunta i trots att man inte har tillgång till egna bilar. Av de 7 katter vi har hittat plats till har ingen passat föreningen. Så länge det flyter på utan problem så är det ok för mig. Men sitter de kvar på Hoppet i onödan då blir jag förbannad. Till och med Lillis och Nettan har vi hittat plats till men de hade redan plats, liksom Pluttan och hennes ungar, Gösta, Sussan och Robyn. Normalt sett skulle man frågat om de andra istället för dessa redan tagna men det har man inte gjort. Nu har ju dessa platser tyvärr tagits av andra då det är fler som behöver hjälp. Vi trodde eller läts tro att alla hade plats för längesedan. Lite typiskt att de katter vi ordnade plats åt får återbud eller sitter längst.

Debattia
0

Synd att hemmen hann skaffa andra så fort då, tyvärr är det ofta så,runt nästa gathörn finns en eller fler som det också är akut med.

Ni har jobbat på bra där uppe!

Debattia

grundig
0

intressant att jag inte fått veta nått av detta !

sen kan vi nog inte riktigt styra mänskligheten om nån backar ur i sista minuten tex . sen säger du (föreningen) där även du ingår eftersom du är medlem

undra vem ni kontaktat om allt detta ja ? inget jag hört om på möten heller som när du var med sist nämde du inget om detta

får en känsla av att NI vilka NI nu är ? att ni surar för att katterna är ute , det är väl det viktigaste ? iaf för mig och jag kolla om pluttan var kvar och fick ett ja så erbjöd mig att ta henne och var inga problem alls för nån

du skrev

Bild på cala01

cala01

09-10-26
21:39
Hantera inlägg

Härligt att ni fått ut så många katter, tyvärr kan inte jag hjälpa till får tvärnej hemifrån. Nu är det inga kvar som jag känner eller passar med mina katter.

En gör så gött en kan

alltså den 26 och 2 dagar senare hade alla katter fått nya hem men nu sitter du och gnäller , fanns ju iaf inga som (passa) dig eller nån du (känner) men nu passar alla och du känner alla

Mison
0

jag tycker det är jättebra jobbat att så många katter på så kort tid har hittat hem… även om vissa enbart är tillfälligt…

tjafs och trams tycker jag inte hör hemma här… det kan som någon sa tidigar tas via pm…

vi här på hittis, kan inte ta ställning till några slags dilemman eller intriger, då vi bara hör vad vissa säger… vi vill enbart kämpa för att få iväg katterna..

jag har sagt det förut och jag säger det igen… Hoppet, vad som har hänt har hänt, och vad som är gjort är gjort… Det har vi här inne inte en jäkla aning om… och tror inte att någon heller tänker ta ställning..

grundig
0

ja jag är bara glad att vi får ett avslut på detta imorrn efter sista vet besöket , sen bar ainvänta mötet 22 november och se vad det slutar i , kan ev bli sista mötet för hoppet

men imorrn fortsätter jobbet med kriget om elen och 99 000 kr räkningen =) , en på hoppet har tänkt till lite så nu ska alla papper fram sen kontakta parterna igen och se vad som sker och händer , vill gärna få ett avslut på detta och svar på frågorna

först då kan man släppa detta och gå vidare i livet

Britt-Iris
0

Läser det senaste på den här tråden först nu på morgonkulan och jag reagerar som alltid när Grundig begär att tråden ska låsas.

Det begär han ALLTID när det är något som blir obekvämt för honom.

Förstår inte heller varför så många kallar det här för "tjafs" och att det ska "tas via pm", varför? Det här är ett djurskydd som har planer på att fortsätta verksamheten och det är verkligen kanonbra, men borde det då inte vara intressant att få kännedom om verksamheten och verkligheten, så att man kan vända sig till djurskyddet Hoppet i framtiden och veta att det är ett seriöst djurskydd som ser till katternas bästa i första hand.

Jag tycker också att det är konstigt att det alltid är Grundig som för Hoppets talan, ändå så är han inte alltid insatt i vad som sagts och bestämts. Ibland har också Groda gjort inlägg men de allra flesta står Grundig för och de inläggen blir det också oftast tjafs omkring. I I hans inlägg kan man verkligen säga att resultatet blir tjafs.

Vore kanske mer logiskt att en styrelsemedlem uttala sig nu när Hoppet är så ofta "på tapeten" på hittekatter, vilket de sällan var tidigare. Vad har ordföranden i Hoppet att säga om Grundigs inlägg och innehållet i dom t ex. ?

Ovanstående är bara en undran, är ni verkligen inte intresserade av vad som hänt/händer på djurskyddet Hoppet.

Ni måste väl ändå inse att de som gjort inlägg här förutom groda och grundig och catfoot inte bara ljuger, eller? Har ni skygglappar på bara för att det är människor inblandade som utåt (=på hittekatter) visar engagemang för katter och jobbar minst lika mycket i det dolda som dessa människor gör. Båda sorter behövs, för som det alltid sägs "vi är väl här för katterna", tyvärr är det resonemanget ofta fyllt av prestige ändå.

catfoot
0

Men snälla nån…Tänker inte blanda mig i denna disskusion..men att detta tjafs kan skötas via pm…tror inte nån är intresserad av det här, jag själv orkar inte ens läsa inläggen här längre…Det är bara en massa påhopp…

OT/Snyggt ....

cala01
0

Det var den 26:e lik förbannat sitter de nu kvar på hoppet. Det jag surar över är de som INTE är ute. Men som vanligt så vägrar du förstå.

Tråden handlar om att ALLA KATTER ÄR UTE, då får ni räkna med frågor, blir det sedan frågor tillbaka så svarar jag på de, tjafs eller inte. Alla som skänkt pengar eller på annat sätt hjälpt till har rätt att få svar. PM är ett sätt att undvika kritik. Sitta här och gråta över arbetsbördan och berömma sig själv ser inte så bra ut för de som vet vilka som gjort vad. Ser ju också hur det ser ut på plats, eftersom Groda är den som slitit så verkar det som resten tittat på.

Istället för att klistra in, kan ni läsa #14,15 och 18. på ursprungstråden "Djurskyddet Hoppet" det är ett typexempel på hur det ser ut när G trodde jag var intresserad av två katter, missuppfattning som vanligt.

Debattia
0

Vi  som tjattar här inne på Hittekatter  kan varken döma eller fördöma någonting som vi inte har en aning om ,gällande arbetet på Hoppet. Man kan heller inte begära att en person ska ha insyn och veta allt vad gäller arb i en förening.Här är det öppet för alla att ge sina åsikter och tankar ang katter. Vill man som medlem ha insyn i en förening måste man gå till deras möten och där få info.Vad som är viktigast är ändå djuren ! Sen datum och allt annat tjafs borde vara helt oväsentligt när det handlar om levande varelser. Utger ni er alla för att ha ett hjärta för djuren så se till dem i första hand. Det är inte alltid  viktigt att ha rätt i allt man tycker.Det är inte ens säkert man har det.

I bland kan man komma till ett stopp i en diskussion och då får man acceptera det och gå vidare..

Man bör tänka över att i allt tjafs och osämja är det alltid djuren det går ut över. Ingen  är mer än människa och ta hand om,söka hem,göra friska,placera o.s.v. Tar mycket tid av dygnets timmar.Ska bråk vara med hela tiden tar det på ens energi och humör,ens livskraft, alla orkar inte med och slutar,men djuren finns kvar därute och är fortfarande i lika stort behov av hjälp.

Det fanns en tråd här inne förut som Lena skrivit och som handlar om samarbete. Rekommenderar er läsa den.

Debattia

Dagoe
0

Jag tycker det är skrämmande att allt som en personligen inte anser vara intressant att ta del av ska tituleras som "tjafs". I en demokrati får alla lämna sina åsikter, så länge man inte har för avsikt att skada annan part, även om man själv anser att dessa åsikter är ointressanta.

Denna förening har valt att öppet berätta om vad som har hänt och fortfarande händer inom föreningen. Var då inte förvånat om att det inte bara finns folk som hejar på och ösar beröm men även de som undrar saker och ifrågasätter.

Tydligen ska man bara vara glad att alla katter har fått ett hem, om det nu är sant eller inte. Ingen får yttra sig över vad de sjävl har upplevt angående utplacering av katterna.

Vill man inte få kommentarer till ett meddelande är ett forum fel media. Lägg ut det på hemsidan istället då.

grundig
0

tycker detta kan läggas ner ja för länge sen

Dagoe
0

Förresten är mitt inlägg ovanför inte riktat till Catfoot personligen, hon är en go tjej :)

Det gäller alla trådar på alla forum där man "delger" folk något och sen klagar man på att man får svar som representerar olika åsikter och då kalla de åsikter som inte passar en själv för tjafs…

grundig
0

frågan kan jag tycka är hur mycke skit man kan ta både som person och verksamhet ?

Att sitta här tex och kasta skit på en verksamhet styrker heller inet att det verkligen är så och kan även tycka att är man med i verksamhet och har klagomål så börjar man vända sig dit innan (media) men tar man inet upp problemen eller tankarna man har i verksamheten man är med i hur ska då alla på verksamheten veta det ?

nu börja detta om i o med att pluttan kommer hit och att jag annonsera ut henne , visst kanske var fel att ta in henne här och försöka hitta ett hem till henne , men jag villa att hon skulle ligga här ist för på hoppet , sen om andra anser att det skulle gått annorlunda till elelr nå annat och jag inte ens vet om det så kan det ändå inet vara mitt fel och då bör man kanske vända sig till hoppet , för alla på hoppet sitter inte här och dom som inte sitter här får höra det på omvägar av andra sen blir det kanske missuppfattningar eller nå anant skit som gör att det ballar ur , men nu antar jag att detta med pluttan är taget med hoppet redan så får kolla upp det idag

Tycker man börjar med källan först sen kan man gå ut och gapa/gnälla/åsikter/synpenkter eller vad det nu är för något det handlar om

Britt-Iris
0

Jag vet inte vad du håller på med. Försöker du samla poäng/bekräftelse/beröm eller vad?

Självklart så är det inte någon som velat att Pluttan skulle vara på Hoppet i stället för i ett hem med värme och omvårdnad. Var får du det ifrån, att någon vill det?

Och din första fråga i inlägget "hur mycke skit kan ta både som person och verksamhet", vad menar du med det?

Har du redan glömt bort inlägget som Birka gjorde i tråden "Djurskyddet Hoppet" #103, 091024. Där har vi en som verkligen fått tagit mycket skit från många håll men framförallt från dig, så att du nu får höra sanningen är inte detsamma som att ta emot skit. Glöm inte bort att det är du som skriver inläggen själv. Vilket också betyder att du måste förvänta dig svar/åsikter/gnäll/"tjafs" eller vad du nu vill kalla det.

Och du, när man inte får svar/respons/gehör med källan, som du pratar om, hur ska man då göra?

Groda
0

Nu får det vara sluttjafsat, alla katter är ute från Hoppet, även Pluttan fick ett hem med en annan katt. Lillis o Netten är det lite mer osäkert med men dom har det bra där dom är nu hos en annan som ställde upp o tog dom. Så denna tråd kan låsas nu när vi tömt på Hoppet, man orkar inte sitta o läsa allt som skrivs här.

Debattia
0

Bra jobbat ! En eloge till alla er på Hoppet som ordnat det för alla katterna!!Glad

Debattia

Puma77
0

Låser tråden av begäran av TS

//Pia

Inlägget är låst för nya kommentarer