Diarre av pencillin
Brukar katter få diarre av penicillin? Busan har haft det nu i ca 4 dar sen hon var in till vet med analsäckarna och hon har ätit pencillin sen i tisdags. Hon brukar ju vara trög i magen men nu är det ju nästan bara diarre.
Tänk om det kunde bli normalt nån gång…
Ja det är vanligt att katter kan få diarre av penicillin..Hos människor kan det oxå var så, så vi inom vården ger vår boende youghurt med tabletten då brukar det lugna ner sig.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
vad kan man ge katter då? Vi fick ju stomach som vi skulle ge henne å blanda ut i blötmat, det skulle inte lukta eller smaka nå, he he ja Busan känner då direkt för hon ratar blötmaten å äter inte…..
Det är inte fel att ge kissen naturell yoghurt till sin PC behanling, av det blir mina katter hård i magen, samt kokt kykling kokt vit fisk. Nu vet inte jag va stomach är för någe, innehåller det de bakterier som katten ska ha i magen för att må bra
det finns så mycket att välja på när det gäller probiotica
Stomax heter det mena jag. Ja du det är en naturprodukt som är bra för magen och är en prebiotika men hon äter det inte både för katter och hundar,
Är det en pasta ? då kan du stryka pastan bå frambenet högt upp så hon inte kan skaka bort det. Kan hända att hon tvättar bort stomaxen. Gör ett försök
näe det är ett pulver som man ska blanda i vatten…. det blir inte så tjockt att det går att stryka på tassen, synd det…
men jag ska prova ändå, kan ju gå
Måste du blanda det med vatten ? Är det pulver kanske du kan baka in det i nå som tilltalar kattfröken.
kanske i den kokta fisken. Man får "joxa " med en del kattmagar när de ska äta en PC kur Det är lika med våra människomagar.
ja, Mee fickdet. MEn det räckte med vanlig huskur att få bort det. Fasta ett dygn, med te med honung att dricka i ställer för vatten, dygn 2 morotsmos, dygn3 morotsmos med köttfärs och sen sakta föra över rill vanlig mat. KOstade inget extra heller.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....