Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1839 ggr
Praxis
0

Någon som kan byta katt?!

JP, eller Zorro som han heter i sitt nya hem, behöver eventuellt ett nytt hem. Damen som tog emot henne är rörelsehindrad och har mycket värk. Tyvärr har JP visat sig vara "fel" katt för henne. Hon har ofta ont och vill så gärna ha en kelig kisse som kan muntra upp henne och hon är ledsen för att JP tar så lång tid på sig att bli tam.

Finns det någon som är stödhem som kan tänka sig att byta en gosig kisse mot JP?

Läs mer i JP-tråden för info om vad som hänt och varför situationen blivit som den blivit. Jag hoppas att vi kan hitta en lösning på problemet!

martdat
0

ojdå, inte kul att det blev såhär,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Praxis
0

Kan tilläggas att det rent praktiskt är svårt för damen att försöka "bli vän" med JP. Hon har mycket svårt att röra sig och hon får ont när hon ska böja sig ner för att prata med honom etc, särskilt med tanke på att han gärna gömmer sig.

Tycker också det är hemskt trist att det blivit såhär men tycker väldigt synd om damen, kissen skulle troligtvis bli hennes uppmuntrad och stöd i vardagen då hon inte kan ta sig ut så lätt och då är JP för skygg. Hon borde ha en gosig kisse och Jp borde komma till någon som kan hantera skygga katter.

essut50
0

Stackars JP, hoppas det ordnar sig för honom…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Praxis
0

putt!!

Kusten
0

Var inte damen medveten om att JP skulle få tid på sig och att det kunde dröja innan han blev tamare? Tycker så synd om JP nu, men jag hoppas att han kommer hamna där han är menad att hamna, hos någon med tid och tålamod för de kära skyggisarna.

Praxis
0

#5, jo det var hon väl. Men kanske borde vi ha uppmärksammat henne ännu mer på att det kan ta lång tid. Hon ville göra en god gärning och ta in en kisse som haft det svårt, men det slutade tyvärr med att det blev svårt för henne med. Hade det inte varit för att hon har de sjukdomar som hon har så hade jag inte tyckt att vi behöver byta katt åt henne, men nu är det som det är Obestämd

Kusten du har ingen stödhemskisse som kan byta mot JP?

annebeate
0

Jag förstår att det är inte lätt för damen som tydligen har helt överskattat sina möjligheter att ta hand om JP. Man måste kunna röra sig, krypa runt etc när man har hand om en skygg katt. Nu gäller det att ordna ett nytt hem åt JP och om möjligt ordna en annan katt till damen. Transport av katterna kan vi säkert gemensamt ordna.

Kusten
0

6 - Ska undersöka lite.. : )

Hennum
0

En katt till henne kommer inte vara några problem, det finns fullt av gosiga, tama, kastrerade katter som vill ha ett knä att sova i. Det svåra är att hitta en plats till vår söte, skygge Zorro. Att byta tycker jag hade varit praktiskt. En stödkatt som någon har, och lika gärna kan ha Zorro istället för den.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mison
0

Hennum, du har pm…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Sidentass
0

Så synd att det blev på detta vis..har damen ont o besvär med krämpor så kan jag förstå att det kan vara svårt..finns ju massor med kelgrisar därute som bara väntar på att få ett nytt hem, puttar upp för en lösning!

Dagoe
0

Vistte man inte att damen hadde dessa besvär innan katten placerades där?

Hoppas det löser sig :)

maggan47
0

puttar också för en lösning för JP/Zorro, att rätt hem finns

Maggan47