Akut. Amma i Norrtälje?
Klistrar in en förfrågan från kattforumet.se :
putt, hoppas de hittar nån annars verkar det som det såg mörkt ut för de små….

ja, usch… undrar hur gamla dom är… och om dom har någon som nappar… jag skrev i det forumet och frågade…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag vet inte hur man skriver där inne. Trög som jag är. Men kan någon skriva att om de inte suger själva, så får de droppa mjölk med en spruta eller pipett i munnen på dem. Det kan ta någon dag innan ungarna fattar hur en flaska funkar. De dör om de inte får mat innan dess.
jag kan inte skriva där längre så finns det nån som kan så gör gärna det

någon har skrivit in det du skrev, josefa… hoppas dom läser…

tumhållning….o putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ungarna ska också hållas lite framåtlutade, så är risken mindre att mjölken rinner ner i lungorna. Och mjölken ska vara lite varmare än kroppstempratur.
Nyfödda bebbar ska bara ha 1-2 ml åt gången. Annars är risken stor att man pajar magen på dem.

Åhhh..jag håller så hårt i tummarna…önskar så att en amma går att finna..en fördel kan vara att söka bland raskattsuppfödarna i fall att det finns någon amma där som har några tuttar över..
Hur har det gått?
Annars om stödmatnings hjälp önskas så finns jag o är hemma 24 tim om dygnet, bor ca 15 min från Norrtälje..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

puttade just upp frågan hur det går för dom…..hoppas dom fått tag på en fostermamma…. en har erbjudit sin mamma katt iaf….
#11 Har ju ingen mamma katt att erbjuda. Bara kattkompisar

#12 en på kattforum hade en kattmamma.. som bor i Sala tror jag det var….oroligt när det är tyst i tråden….
#12 men precis vad jag tänkte

kollade just… vet inte om det är OK att direktkopiera hennes svar?…
"Tack för all support och alla tips. Att man ska hålla de lite framåtlutande visste jag faktiskt inte, ska tänka på det nu. De lever alltså!!! Jag fattar inte hur men något rätt har vi väl ändå gjort. Kattmamman pysslar om de ibland när de skriker mkt och det är ju jättebra. Då tvättar hon och ser till så de kissar o bajar mkt. Jag ger de när de vaknar och skriker vilket är med ca 1-2 timmars mellanrum. Jag har märkt att då äter de i alla fall lite, ca 2 ml åt gången vilket jag tyckte var väldigt lite men tydligen så är det tillräckligt än så länge. Jag kan återkomma, nu måste jag nappa!
/Annika"
.
Jag söker fortfarande efter en amma. Det har gått att stödmata de små än så länge men i går blev den minsta sämre och har nu inte långt kvar ser det ut som. Den andra ungen är mycket större och starkare och piggare så där finns gott hopp men om han blir ensam kvar kanske också han ger upp?
Har lagt in annons på blocket och hoppas någon ser. Vi gör allt vi kan men mamman har lämnat de helt nu. Jag försöker se till att de har det varmt hela tiden och får så mycket mat de behöver, vad mer kan man göra?
Ledsen Annika
Om det finns någon i närheten som känner någon kattmamma - ring mig på 0709-324 906. Tack!

passade inte kattmamman i Sala som erbjöd sej på kattforumet?…håller tummar här…

här är länken till amman som erbjöds
De kommer nu ikväll/inatt med kattungen.. Ska hjälpa dem att nappa upp dem.

jättebra… säger samma sak, har ingen mamma, men nappa hade jag kunnat gjort…
eller jo, jag fick ju in en mamma igårkväll. men är osäker på om det finns mjölk kvar, ungarna är ju ca 7-8 veckor…
men, behövs hon som "uppfostrare" och förebild, kan ni höra av er…
#20 De har nu anlänt men kan ej lova att jag klarar honan *tror det är en tjej* få be till högre makter. Bruntabby/vit är de.. Såvitt jag kan se de är ju så små än..
Min 10 åriga perser hona har visat nyfikenhet på dem och jag hoppas hon kan och vill agera värmare och tvätterska.

Kanske hade ett besök till vet varit bra… ifall ungen är svag… Pm:a Josefa.. hon är proffs på små kattungar, och brukar komma med bra råd och tips…
Lycka till… hoppas det går bra…

ja, håll oss uppdaterade…
lilla små vännerna…. ryck upp er nu…
Minsta väger enligt min våg 65 gram och den andra väger 80 gram. Honan *minstingen* fick i sig lite nu, hon verkar vilja ha lite oftare men äter ej mycket då hon får. Man får försöka stimulera henne i ätandet.
Gordon ville ej ha alls just nu..

jättebra att du väger… ååå Josefa, vart är du???
pm:a henne, så ser hon säkert på en gång hon loggar in här nästa gång…
Kattungen kan ha ngt fel vi ej kan se. Jag ska försöka ge henne lite oftare.. Ska se om jag kan få tag på HILLS A/D *Burk* när jag nappade kisse bebisar förut så hade jag i lite lite av det i ersättningen åt den som sackade efter, de gick kanon bra upp i vikt. Det är vad jag fick i tips på ett kattforum då jag hade lilla Lilleman som bara vägde 55 gram vid födseln *syskonen var större*, då tipsade en mig ang HILLS A/D.

jooooooooseeeeeefa!!!!!!!!!!!!!
#29 Den lilla äter okej, man får ge henne först efter man gett han så vill hon gärna ha mer.. Handlar om att stimulera henne att äta.
Ni kan sedan följa dessa två i tråden Gordon och Gloria.
Kallar du på mig?
Mymlan gör helt rätt. Liite, liite åt gången och ofta.
Väger hon inte mer än 65g ska hon inte ha mer än någon ml åt gången. Just att ge den minsta först är ett bra knep, så kan man förhoppningsvis få i henne någon droppe till efter brorsan.
Och knåda dem och håll dem varma, så håller vi andra tummarna.
#31 Hade jag haft en burk HILLS A/D så hade jag gärna haft i lite lite sådant i ersättningen. Har nappat upp kattunge som vägde 55 gr vid födseln gick ner 5 gram, syskonen var nästan dubbelt så större, till han hade jag ersättning o lite HILLS A/D i, han kom ikapp syskonen bra. Detta var 2001 ungefär..

bra att du vaknade till josefa..
…. du var efterfrågad även i en annan tråd men som gäller dessa små knyten…..
tror du lugnade mymlan massor nu… svårt när man inte vet o bara vill få dom att öka snabbt i vikt….
#33 Jag är ej panikslagen, har ju nappat upp kattungar förr samt även stödmatat 10 st musungar som miste sin mamma då de var 9 dygn gamla, alla 10 klarade sig.
Är jag nervös eller orolig så känner kattungarna av det och vill ej äta..