Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1273 ggr
kattmatten
0

Alex har gått över regnbågsbron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade lille Alex har idag fått somna in hos veterinären i min famn.
Han har inte alls mått bra sista månaderna så jag och veterinären bestämde förra veckan att han skulle få slippa ha det så jobbigt mer.

Jag försöker trösta mig med att om inte jag jobbat på Djursjukhuset i Helsingborg den där dagen i januari 2002, jag då hade han inte fått 7,5 år till.

Måndag morgon satt han då i mitt stall, kikade fram i en bur och sa "hej matte". Det gick inte att värja sig; vi hade en speciell relation från första stund. Eftersom jag tog honom så fick han äntligen vård. Efter en vecka fick han följa med hem, nykastrerad och id-märkt. Veterinärer har han sen den stunden inte haft mycket till övers för. Efter några tillfällen när de fått sy ihop honom och en sjukhusvistelse stod det mest "döda" i hans ögon när vi kom till veterinären.

Sista tre åren blev han utekatt och en riktig storjägare. Sorkar, småfåglar och t om en duva mötte sin överman. Varje natt har han legat vid mina fötter och ansåg helt klart att husse fick väl bo där då; matte var ändå hans.
Sommaren -07 miste han sin "fru" Realda pga en levertumör. Nu hoppas jag att han har återförenats med henne på en bättre plats. Hans aska ska få vila brevid hennes under plommonträdet.

Alex somnade i min famn och tog sitt sista andetag med nosen mot mitt ansikte. Jag hoppas att han kände och visste att jag var med honom och att det kommer att bli så tomt i min säng ikväll.

Vila i frid min älskade Alex, jag önskar att du fått ro i din oroliga själ och kan njuta av platsen du är på. Matte kommer att sakna dig varje dag och varje natt.

essut50
0

Tröstkramar till erGråter Ni får trösta med att han har haft det bra hos er hela tiden.

Nu är han i regnbågslandet och träffar sin fru..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

siberlina
0

jag beklagar sorgen, jag vet hur jobbigt det är ,min förra katt fick somna in i min säng ,man tror alldrig att tårarna ska ta slut

MariannE11
0

stor varm tröstkram… han har haft det toppen hos dej… o en matte som lät honom slippa plågor….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

åh så sorgligt det är när de dör ifrån en Gråter

missen då så fin….

maggan47
0

sänder också en varm kram, har ju också några kattänglar, som jag aldrig glömmer, men dom finns tillsammans nu i alla fall på dom evigt gröna ängarna

Maggan47Gråter

kattmatten
0

Tack alla. Ja det är ju så; sorgligt.
Och vissa katter bara äger en mer än andra och blir därför extra saknade.

Hawknestgrove
0

tröstar. Du gav honom ett gott liv…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattmatten
0

Om du visste Gunilla vad han älskade dina datamöss… Glad

En intressant sak är att Alex hade "sin" fåtölj och när han levde var det alltid nån som lånade den när han var ute. Sedan han dog har *ingen* av de andra katterna legat i den. Ibland undrar man hur mycket de vet.

MewTwo
0

Det blir ett kattstort hål i ens verklighet när den fyrfota vännen tassar till KattHimlen. Hoppas det här kan vara lite till tröst:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8234011 

Kram Mew2

Bumbis
0

Ha det så bra i katthimlen Alex. Kram på dig kattmatten.

Gör gärna inlägg i hans minne i tråden "Vi tänder ett ljus…"

annebeate
0

Söte Alexander, ännu en liten kisse som har kommit till det vackra Regnbågslandet. Kattmatten, jag sänder dig många tröstkramar, du  gav honom ett liv med kärlek och omtanke.

kattmatten
0

#9 Tack! Jag var för ett tag sedan och lyssnade på en föreläsning med mediet Benny Rosenquist. Han sa att djuren ofta väljer att återfödas hos den de haft det bra hos. Det tycker jag känns som en tröst i sig.

#10 Jag har gjort det. För honom och ett par till.
#11 Ja jag hoppas det. Han fick iaf 7,5 år till.

Sidentass
0

Åhhhh..fina kissen…nu har han blivit omhändertagen av våra övriga kattänglar där bortom regnbågsbron, där gräset är så mjukt för små silkestassar…

Många tröstkramar till dej..vet hur det känns..Gråter

Barbro55
0

Villket underbart  liv han fick hos dig

tröstekram.