Busan och analsäckarna
Busan slickar sig mycket kring bakdelen och får nå himla flängryck å kutar runt som en tok sen sätter hon sig ner rätt var det är och riktigt tokslickar sig men bara därbak. Till saken hör att hon har pluttat ut små hårda korvar förut utan förvarning, blev bättre med det sen vi var till vet å köpte nå malt. Men nu ikväll blev hon helt tokig, sprang runt och ja jag vet inte vad, sen gick vi efter henne ner och kände att det luktade gödsel i hela källaren men inte ett spår av nå skit inte, kan det vara så att hon har tämt analsäckarna tror ni? Luktade riktigt illa om henne bak i rumpan efter det.
Jag ska ringa vet å rådfråga imorrn igen om de tror jag måste få en tid men jag vill gärna höra vad ni tror.
Det kan vara att hon har tömt analsäckarna det brukar lukta illa…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
jag tror oxå på det, det luktar väldigt ruttet. Det gör säkert ont i baken när hon får idiotryck

Det gör ont. Om hon åker på rumpan försöker hon manuellt trycka ut dem. Det går att massera ut men jag vet inte riktigt hur. Har en väninna som gjort det på sin hund. Mina grabbar hade analsäckar som sprack till slut. Det var inte trevligt. Man kan spola ren dem hos vetten också.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
jaha men oj oj stackars plutta, blir till å ringa vet imorgon. Undrar om det kan ha med forderbytet att det göra. De äter ju samma foder nu som Simon, mot urinsten och det ska vara ett bra foder och som alla katter kan äta. Men tänk att det ska vara nåt hela tiden va… Ja hon åkte nyss på rumpan och det har jag aldrig sett henne göra. Men om hon nu har fått ur sig det ruttna blir det bra då eller finns det fortfarande kvar? Och kommer hon fortfarande ha ont? Hon verkar lite stel när hon går där bak..
Det är säkert inflammation i analsäckarna, veterinären tömmer ev. spolar, sen är det en PC behanling som gäller. det är bra om hon får hjälp i morgon, jättejobbigt om det skulle gå hål på utsidan

Min Atos fick sätta drän efter att hans ena hade spruckit. Analsäckarna sitter ca kl 4 o 8 om analöppningen. Känn om det är varmt o svullet.

Läs mer i din tråd om Aslan. Där finns länkar till mina två trådar…
fick tid imorgon, hon sa att hon har säkert tömt de redan med tanke på lukten i vår källare igår. Säkrast å komma in å se om det var nå mer kvar sa hon. Men de skulle söva henne eftersom det vart så svårt annars å klämma sa hon. Men vart tömde hon det nånstans, spricker det bara eller?
De har jag redan läst Simson,
. Tack ändå för tipset
Var in idag med Busan och de fick söva henne å tömma. Det fanns en del sa hon, pencillin nu då i 7 dagar. Hon som är så himla svår å ge….
Annars är hon pigg och som vanligt nu igen, lilla gumman 
Jo sen skulle jag ge henne Stomach för att avföringen skulle gå lättare och inte vara så trög, en ren naturprodukt sa hon så få se nu då om det hjälper henne.

skönt att det gick bar hoss vetten, spolade de oxå då eftersom de sövde,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja det gjorde de, jag vet att det kan bli svårt med tabletterna som vi ska börja med i morgon. Har du nå bra tips? Hon är inte lättlurad den fröken inte, känner lukten direkt om man gömmer den i nåt…….. 

#12 Går det så är det bästa att öppna gapet på henne och trycka in så snabbr och långt in som möjligt. Massera halsen och håll ihop munnen så brukar sväljreflexen göra resten. Men hon kanske inte är så samarbetsvillig?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jag petade in den i minnen på kajsa o sen pussade jag henne på nosen flera ggr, hon fick inte en chans att spotta, när jag pussat klart var tabletten svald,,,svalde den väll i rena chocken, haha
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#14 Hehehe! Jag det var en bra taktik!!

krya på sej Busan o ät snällt din meducin…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja du Busan å pencillin, hon är svår den fröken… Men gubben krossade tabletten imorse å blandade med kattmalten å smorde ut det på tassen, då slickade hon i sig. Så det får väl bli kattmalt i 7 dagar då, det är nog bra för hennes tröga mage det. Vad göra? Kan väl inte tänka mig att det kan vara farligt med malt i så många dagar, det är ju en liten mängd så..