Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 828 ggr
Silverpumans
0

Stöddiga kissepojkar ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt plötsligt landade det två små 8-veckors kissepojkar hos mig bara några timmar efter att Trollet (som ni kan läsa om i tråden "Hemlös kisse vid dagis i Linköping") åkte hem. Vi skulle behöva lite hjälp till vacination av dessa små underverk om någon känner att de vill hjälpa till?

Två små arga kattpojkar sitter nu på varsitt håll i lägenheten och turas om att fräsa åt den oförstående hunden samt mig om jag kommer för nära Flört.

Men det ska nog gå att få ordning på dem med, de är ljuvligt söta med gulliga teckningar Glad. Hm frågan är nu bara vart den svartvita gömt sig…. Så svårt ska det väl inte vara att hitta en katt i en etta?? Tungan ute

Kram på alla er underbara människor här inne på hittekatter.ifokus!Kyss

Simson
0

Sötnosar!! Ni kommer att fatta att ni hamnat på ett bra ställe! Snart lugnar ni er o bara njuter!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Danielssonsgarden
0

Kanske kan ordna biiiillig vaccinering utav dem, kollar det :)

Danielssonsgarden
1

Åh så vill vi ju veta hur de kom till dig ju :)

Silverpumans
0

hihi den ena grabben lyfte jag bort till skrivbordet och nu sitter han bakom en trave böcker och leker tittut med mig Glad. Den andre ser jag nog knappast mer ikväll Tungan ute.

#3 Det var en bekant till en bekant som fått en kull med 7 bebisar varav han tänkte sälja 5 som var tama och mysiga. Dessa två hade stollerycket och han trodde inte han skulle kunna sälja dem (och inte jag heller för den delen efter att ha träffat de små). Han hade hört att jag var bra med skyggisar så han droppade förbi och frågade om jag kunde ta dem och försöka jobba lite med dem Glad. Han skulle dessutom flytta och de var utekatter som han inte trodde skulle frivilligt flytta med. Så det är därför de små tokarna hamnat hos migKyss

Silverpumans
0

Nr 2 - Det vore underbart om det gick att fixa! =D

Naquita
0

varför står inte ägaren för vaccineringen? Det är ju han som satt dom till världen, då får han ta sitt ansvar med.

Silverpumans
0

Jaduu det är en lång historia som jag inte vill dra för hela iFokus - no offence det är mest för hans egen skull. Vill du så kan jag pma dig om det om du undrar? Glad

Naquita
0

ja gör gärna det, så jag förstår. För i tråden låter det som att ägaren kort och gott dumpat över katterna på dig och du vill ha hjälp med vaccinering till ägarägda katter. Inte så braFoten i munnen

Silverpumans
0

får försöka klargöra lite här, det är jag som slarvat när jag skrev helt enkelt - ber om ursäkt Skäms Det här är alltså katter som har gått hos den här mannen under en längre tid - han är alltså INTE ägare till dem, de är fortfarande hittekatter men han har tagit hand om dem Glad

Silverpumans
0

Nu har jag PM:at dig Emma :)

Danielssonsgarden
0

Har han placerat ut de andra kattungarna i egna hem också, trots att de bara är 8v ???

Silverpumans
0

Nej nej, han har bara satt ut annons om dem, de får inte flytta förrän de fyllt 12 veckor Glad

chigak
0

Men varför får inte de här ungarna vara kvar hos sin mamma?

Silverpumans
0

mamma liten blev sjuk och fick/ska få somna in. Hon verkar heller inte vara superintresserad av sin ungar längre - troligtvis pga sjukdomen. jag vet inte exakt vad hon hade för problem men vad jag har förstått så var hon på ålderns höst så det var antagligen naturliga orsaker som orsakade det hela.

huskatt08
0

Om mamman nu inte är i livet längre så undrar jag om de andra kattungarna blir omhändertagna av mannen de gått till…och är de endast utomhus?

Silverpumans
0

ja som sagt han tar hand om de övriga tills de är stor nog att flytta. De får gå in hos honom om de vill vilket de också gör ibland Glad