Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1866 ggr
SamanthaJones
0

"LÖST"Hemlös kisse vid dagis i Linköping

var hemma hos mamma i Ullstämma igår och en av henns grannar kom och sa att de hade hört att jag jobbar med hemlösa katter och att det springer en liten knobb, cirka 1-2 år runt deras dagis. han får smörgås av barnen men nu när kylan sätter in börjar de bli oroliga för honom. Är det någon som kan ta honom bara för en kort tid iaf? Jag har verkligen fullt i alla hål hemma!

De hade pratat med slaka men de hade bara sagt att avskjutning var det som gällde :S

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Men nu tänder jag på alla cylindrar och fler därtill…när jag hör hur Slaka resonerar…får ståpäls av den värsta art!!

Puttar för missen..snälla någon som inte har lika fullt här hemma som Samanta o jag som kan ta kissen en kortare tid…som sagt..kylan är här nu…

Putt!!!

huskatt08
0

Blir inte alls förvånad över svaret Slaka gav Skrikandes tyvärr.

Kan du inte annonsera ut den även om den är kvar ute..och skriva om omständigheterna….kanske någon som nappar.

Du undrar om någon kan ta honom en kort tid….vad är kort tid (allt är relativt) och vart ska den sen?

SamanthaJones
0

kort tid är tills vi har hittat ett permanent hem eller på något sätt har löst beende frågan för katten. Vill inte att den springer runt ute så som vädret är nu och inte i det området.

Dagiset ligger i ett område där barn/ungdommar inte har någon hjärna. Min mamma har ett ex antal gånger fått säga till att man itne ska jaga hästar/föl i hagen med pinnar och att man iten sak kasta burkar på dem. lika med fåren som går där. Kan de göra sånt mot hästar och får som har en ägare vad kan de då inte göra när de har tråkigt och en hemlös katt komma gående>?

Vänligen

Sofia

liinah
0

Men f********e Slaka, hur ofta har man nu inte hört att de säger ordet "avskjutning"…

6 katter, två rum. Den ekvationen gör att jag inte kan ta in någon…. Kanske att jag hade kunnat skärma av köket med kompostgaller, men då är det inte stort utrymme…. Sambon skulle spy på mig också.

Men om det går att ordna fram ett hem snabbt så skulle jag kanske kunna göra så med köket, och då bara under några dagar!

MariannE11
0

vore ju helt fantastiskt gjort av dej liinah om ingen annan lösning finns…. men under tiden puttar o knuffar vi på…. hjälp till kissen…

Mison
0

ja, tänk så bra om det gick, Lina. Så får vi allihop hjälpas åt att hitta någon som kan ta missen…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

SamanthaJones
0

ja Liinah, det vore toppen om det hade gått att lösa på något sätt.

Är det någon som har skriftensgåva och kan få till en bra annons till blocket och lägga in den här så kan jag lägga in på blocket och betal den ?

Vänligen

Sofia

MariannE11
0

putt för kisse…

Hawknestgrove
0

ja om du får hjälp inom en vecka så vore det toppen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bumbis
0

Putt för kissen! Djur vid dagis rimmar inte alltid så bra.

Här misshandlades en katt (hade ägare) vid ett dagis för ett par månader sedan.

MariannE11
0

putt

SamanthaJones
0

nu i helgen ska jag försöka få in honom men jag har ingen fälla så vi får se hur det går. men mycket mat och en jävla envishet borde det gå! Får ta med mig hov och transportbur.

Linah, kan du ta honom/henne tror du? Jag har verkligen fullt (10 katter)

eller någon annan som kan öppna sin dörr? Bara det är en badrumsdörr eller garderobsdörr så funkar det!

Vänligen

Sofia

liinah
0

Tyvärr så tvärnitade min sambo, max en natt kan kissen isåfall stanna. Men då måste vi ju veta att kissen har någon annanstans att ta vägen.

Danielssonsgarden
0

Fullt här hemma som vanligt med 16 katter.. Ev flyttar småttingarna till ett av våra jourhem men det blir inte förrän om ca en vecka.

martdat
0

kan någon ta in missen, Har du kollat med polisen så han inte är lyst? elr om han har ett hem i närrheten, han kanske bara tycker det är spännande med dagis,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

putt

Silverpumans
0

Hejsan!

Jag bor i Linköping i Vasastaden i en etta på 34 kvadrat. Hur gammal tror du att den lille kissen är? Jag var tyvärr till Strömsholm idag och fick låta min lilla livskamrat sedan 9 år somna in =(. Det var hemskt - men bäst för henne. Jag vet inte om jag är redo för att ha en katt permanent på ett tag men jag kan ev tänka mig att ta in den lille knobben sålänge så han/hon får lite värme =). Så kan jag i alla fall hjälpa till att hitta ett nytt hem om inte annat. Ska dock nämnas att jag har en hund på 6 månader - men han är väldigt lugnt och har fjantigt mycket respekt för katter.

/Ida

Silverpumans
0

läste visst lite rörigt o såg nu hur gammal han var. Men erbjudandet kvarstår :)

Danielssonsgarden
0

Men vad härligt Silverpuman om du kan ta honom!
Så han får komma in i värmen.

Silverpumans
0

ja väntar bara på att höra vad Samantha J säger nu. Men han får gärna bo här så länge i alla fall. Hundskrället saknar redan katten så han blir nog bara lycklig Flört

Mison
0

härligt!! då inväntar vi samantha….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

SamanthaJones
0

Jag har svarat på ditt PM, du är verkligen en ängel som kan ställa upp! :)

Vänligen

Sofia

Silverpumans
0

Så fort SamanthaJ får tag i den lille grabben så får han bo hos mig så länge Skrattande. Här finns värme o mat o smarrig tonfisk tills han hittar ett nytt hem igen Flört

SamanthaJones
0

ja nu behöver vi bara en fälla för att få in den lilla katten.!

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

imorgon åker jag och köper en fälla. 800 kostar den. någon som vill dela?

Vänligen

Sofia

liinah
0

Östgötakatterna har redan beställt en fälla som kommer i veckan, kanske det finns någon annan som vill dela på fälla!

huskatt08
0

¤silverpuma¤ Tack för att du tar emot denna lilla misse så han kan få komma in i värme och mys.

Silverpumans
0

Det är klart. Finns det hjärterum så finns det stjärterum brukar man ju säga. och inte ska han springa runt o frysa i vinter när det ändå finns plats här!Glad Tyvärr kan jag inte hjälpa er emd betalningen av fällan just nu dock (det blev ganska dyrt när jag åkte upp med min gamla dam till strömsholm) men jag hoppas det löser sig. Jag kanske åker ut o ser om jag ser till honom senare idag om jag får tid.

MariannE11
0

kanon silverpuma…stor kram till dej….o en tröstkram…

Silverpumans
0

tack så mycket MariannE11 <3

Silverpumans
0

Jag hann inte förbi idag men imorrn förmiddag åker jag dit med tonfisk i högsta hugg o ser om han vill visa sig den lille rackaren Flört

Silverpumans
0

Nu har jag varit på dagiset o hälsat på. De hade inte sett till kisse igår eller idag, men han borde definitivt vara i området för när jag svängde runt kröken bland bostadshusen så hörde jag ett ljudligt MJAU Flört. Letade som en tok men katten var puts väck på nolltid. Så nu får vi bara vänta på fällan. Han har mat i alla fall om han vill ha ju Glad

Silverpumans
0

För övrigt så vet vi inte till 100 % att det är en pojke men något måste vi ju kalla "honom" eller hur? Flört

SamanthaJones
0

Nu är han/hon inne i värmen hos Ida, känns jätte bra och det är verkligen en toppen tjej som han/hon får bo hos!

Allt gick jätte smidigt och h*n gick rak in i fällan och lugnade sig ganska så fort. En otroligt fin kisse som ser ut att ha exotik/perser någonstans i leden då kroppen är ganska så coddy och huvudet brett och nosen lite intryckt. dock väldigt bred nos! Så otroligt söt!

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

någon sajtvärd/medarbetare får gärna skrivas i rubriken att katten är inne oxå :)

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

Det visade sig att katten hade en märkning i örat (och var kastrerad) så nu har jag pratat med ägaren och det hela är väldigt mysko!

Ägaren bor i Ljungsbro som ligger cirka 2 mil från stället katten hittades på och vad hon sa så har katten varit inne i morse. och de har sett till katten varje dag. men varför har då katten varit och skrikit i ullstämma? Enligt uppgift från hon som har försökt hjälpa katten så brukar den komma runt 07.30, 11.00, 14,00 och 16.00 cirka. Ibland bara 1 gång/dag och andra dagar flera gånger.

Visst låter det hela väldigt mysko? Jag har en konstig magkänsla om det hela. man vet ju inte vad man ska tro.

Vänligen

Sofia

Bumbis
0

#37 förstår din oro för det finns inte en chans att en katt rört sig två mil på så kort tid. Man börjar ju verkligen att fundera…..

Bumbis
0

#37 förstår din oro för det finns inte en chans att en katt rört sig två mil på så kort tid. Man börjar ju verkligen att fundera…..

huskatt08
0

Oj…lät bra först att han var både märkt och kastrerad MEN håller med bumbis inte en chans att den vandrar 2 mil varje dag..fram och tillbaka.Förvånad

Vad sa ägaren om det…när du sa att den hittats i Ullstämma???

annebeate
0

Här är något som inte stämmer.

martdat
0

det hela låter verkligen märkligt, har ni kollat rätt på tatueringen så det är samma katt. elr har ägaren hämtat katten?

SamanthaJones
0

tydligen är det inte samma katt. men allt stämmer med beskrivningen och så. samma maskad och allt. antligen så är det en liknande kastrerad svart och vit honkatt med samma maskning (och även liknande märkning) som är bortsprungen eller så vill inte ägaren ha katten.

Vi håller på och kolla upp liknande nr nu och jag ringer runt till alla som kommer upp och kollar läget.

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

tydligen är det inte samma katt. men allt stämmer med beskrivningen och så. samma maskad och allt. antligen så är det en liknande kastrerad svart och vit honkatt med samma maskning (och även liknande märkning) som är bortsprungen eller så vill inte ägaren ha katten.

Vi håller på och kolla upp liknande nr nu och jag ringer runt till alla som kommer upp och kollar läget.

Vänligen

Sofia

Bumbis
0

#42 tänkte samma tanke men kan det finnas två med samma nummer och samma teckning?

I och för sig hade jag en dust med SKK för några år sedan för jag upptäckte att både noll och O finns med i registret. Hur ska man kunna se skillnad på en nolla och ett O i örat?

Jag fick svaret att i mitt område var det bokstäver som gällde men i västra Sverige, typ Göteborg var det siffran noll.

Jag dubbelkollande två av mina katter som har en "nolla" i början och det visade sig att det fanns en dam i Göteborg som hade EXAKT samma id-nummer i örat som min katt. Katten var även helsvart som min, men min var en hane, hennes en hona. Hur många ser skillnad om de är kastrerade? Om min Svartis rymmer och liftar med en bil till Göteborg skulle det bli ett problem. Detta är under all kritik. Katter hoppar in i bilar och tansporter och försvinner.

Min andra katt, men bokstaven O i början har även hon en jämlike i väst fast den är korthårig och har siffran noll i början.

Hur kan man ha ett så kortkat register??? En rund ring i örat kan vara både en nolla och ett O!

Kanske något liknade i detta fall?

martdat
0

#45 håller med, korkat register, katten kan ju flytta med över landet, har de  tängt på det?

MariannE11
0

har för mej att jag hörde för bara ett kort tag sen om att det på en öronmärkning fanns två kissar….

Silverpumans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lill damen - för ja det ÄR faktiskt en dam och inte en pojk som vi först trodde. ;). Vet inte riktigt hur gammal hon är men hon är nog äldre än 1-2 år som vi först trodde om man tar sig en titt på tänderna.

Hon har gjort en mirakelförändring på mindre än ett dygn i temperament! Igår på eftermidagen fräste hon åt mig om jag närmade mig för fort. Idag däremot kelar hon och buffar hon så jag nästan måste ta stöd mot toan för att inte trilla Glad. Hon verkar vara en jättego katt och vi försöker förgäves lista ut vad det står i hennes öra men märkningen tycks jättegammal. Sen har den lilla damen en gräsligt massa mask också (hon är hemskt svullen om magen), så hon åker på en rejäl avmaskningskur (undrar om jag får lika mycket mys efter det Tungan ute) och sen blir det en sväng till vet.

Ja just det - dagiset hon vandrade kring heter "Trollet", så det är arbetsnamnet här hemma för tillfället Flört "Lilla Trollet" <3

annebeate
0

Så söt lilla Trollet är och så skönt för henne att bli ompysslad.Glad

Silverpumans
0

Idag har vi både myst o vägt och avmaskat lilla Trollet.

Damen vägen 3,5 kg och avmaskningen gick prima. Hon var ju inte direkt pigg på att svälja ett tråkigt piller men det gick ner efter lite protester och hon var så duktig så. Försökte inte ens rivas Glad.

Vad som frustrerar mig är den förbaskade tatueringen i örat. Frågan är om hon inte gått ute så pass länge att den har försvunnit med åren. Jag tänker på med tanke på hur mycket mask hon faktiskt tycks ha i magen stackars litenRynkar på näsan. Men jag håller tummarna för att hon blir bättre snart från det. Är det någon som har ngt tips på hur utfodring bör ske med tanke på att hon äter som för tre katter nu med all mask i magen? Och nej hon har inga bebbar i magen - så mycket har vi iaf listat ut Tungan ute Vill bara inte att hon ska kasta sig över maten sådant.

SamanthaJones
0

ida, vad har du mer för ideer om vad det kan stå för komdo i örat? Du kan gå inn på skk sida och sen kattägarregister och kolla upp nrummren. jag kan ringa om du inte vill :) jag fick prata med en jätte trevlig farbror när jag skulle kolla ett av nummren vi trodde på. han hade fem katter men alla var på plats och ingen i den färgen + att alla var hanar. haha

har du möjliughet att ta en bild på henne så kan jag skicka in en annons till corren om att hon är upphittad. även en på blocket vore juh bra.

*viskar* Fast, jag tror att det är så att hennes ägare redan är informerad men inte vill ha henne, men det säger jag inte högt ;)

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

lilla gumman så söt!

Silverpumans
0

Lilla Trollet har hittat hem idag! Skrattande

Lyckades ÄNTLIGEN lösa vad det stod i öronmärkningen! Så hennes matte var och hämtade henne nu i eftermiddags - det var nästan tårar hos dem  de hade saknat henne såGlad!

Slutet gott, allting gott! Snipp snapp slut och så var sagan slut Flört

Så nu kan ni skriva "Hemma" i denna tråd!

MariannE11
0

kanonbra! bra jobbat…

Hawknestgrove
0

jippi!

ksofia
0

Wow, va roligt, bra jobbat.

martdat
0

Hur länge hadde kissen vart hemmifrån?

anebit
0

Undrar också hur länge kissen varit ute på äventyr?  Men skönt iaf att hon hade en ägare som ville ha tillbaks henne.

Skriver löst i rubriken

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Silverpumans
0

vet inte exakt hur länge hon varit borta från hemmet men hon hade gått vid dagiset i 9 veckor i alla fall. Familjen hade flyttat och kisse liten ville tillbaka "hem".