Vill någon adoptera Tarzan?
Är det någon snäll själ som vill adoptera en svart, kastrerad hankatt? En jätte rar och gosig katt (När han fått förtroende för dig, annars kan han vara lite skygg!) Ett MÅSTE är att du har kattlucka så att han kan gå ut och komma in när han vill!
Om ingen vill ha honom så måste han tas bort eftersom han inte trivs här hemma när han måste vara instängd (T.e.x om jag åker bort en dag eller två, eller bara jobbar) och jag tycker synd om honom!
Skriv om du är intresserad eller vet någon som är!
Han skulle passa utmärkt som stallkatt!
Alltså. Dessa avlivningshot. De flesta människorna som är aktiva här har huset fullt av katter som verkligen är hemlösa, till skillnad från din katt. Du borde vända dig till djurannonser.ifokus istället.

hoppas det här är ett dåligt skämt,, man avlivar väll inte en katt för att man ibland åker bort elr jobbar, han stannar nog hellre inne den dan än att bli avlivad om han själv får välja, Och kräva kattlucka, hallå, hur många bor i hus på kattvänligt område långt från vägar tror du, ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hur kan man skriva så, om sin katt, om ingen vill ha honom så måste han tas bort?
Såg att katten var en hittekatt men för den sakens skull betyder det inte att man får göra sådana annonser här inne, kopierar vad som står "om sajten":
Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.
Jag vet inte, kanske bara är trött när jag blir så irriterad. Nu sitter jag med sju katter på 23 kvm, varav 4 av dem fått ögoninflammation. Alla utom en är hemlösa. Och jag vet dessutom hur många här som gör så otroligt mycket mer än vad jag gör. Som tar in helt förvildade katter, som använder varenda kvadratmeter av sitt hem för att kunna rädda en till, som lägger ned alla sin tid och massor med pengar för att kunna hjälpa. Då blir jag så vansinnigt upprörd när någon vill försöka få dessa änglar att ta in en till katt, en katt som dessutom verkar ha ett jättebra hem. Iallafall jämfört med avlivning! Jag tror inte en sekund på att det är för kattens skull den ska hitta nytt hem, i så fall utelämnar man avlivningshot.
CharlotteK: Jag hotar inte emd att avliva honom… OM jag gör det så är det för att han mår dåligt hos mig och jag kan inte med min 2 åring ha en katt som beter sig som han gör. I det här fallet sliter tussar av sin päls och kissar i min säng och div. andra ställen!
Så det är inte för att "hota" utan för att han inte mår bra av att bo hos mig!
Därav att jag hellre vil latt någon hjälper mog och honom så att han kan få ett hem och bli lycklig istället! men ok.. Fine….
Jag tar bort inlägget och så får han vara olycklig…. Och jag likaså….
martdat: Som skrivet ovan… jag vill bara att han ska få komma ut oftare än här hos mig.. det är det enda!
Gud vad folk är ilskna här!!!
Oki det gick inte att ta bort så den som vet hur man gör eller om någon annan kan så får de gärna ta bort inlägget och så får vi fixa hjälp på annat håll för här känner man sig ju inte välkommen…..
Oki jag ska förklara så att alla förstår…..
Är det någon snäll själ som vill adoptera en svart, kastrerad hankatt? En jätte rar och gosig katt (När han fått förtroende för dig, annars kan han vara lite skygg!) Ett MÅSTE (Inget måste om du kan släppa ut och in honom ofta!!) är att du har kattlucka så att han kan gå ut och komma in när han vill!
Om ingen vill ha honom så måste han tas bort (Han mår dåligt av att vara hos mig och jag KAN inte, hur mycket jag än vill, släppa in och ut honom så mkt som jag vill eller ha altandörren öppen för det är redan iskallt här hemma!) eftersom han inte trivs här hemma när han måste vara instängd (T.e.x om jag åker bort en dag eller två, eller bara jobbar) och jag tycker synd om honom!
**Han sliter tussar med päls från ryggen/rumpan när han vart instängd en hel dag och han kissar i min säng, på min dotters leksaker och div. andra stället = han är olycklig! och jag kan inte ha kiss på min dotter saker hela tiden för det är ju inte bra för henne och för mig är HON prio 1!!
**
och kom inte och säg att han är sjuk för jag har en dyr vet. räkning som säger annat…..
Så därför vill jag nu hellre att han hittar ett hem där han får komma ut mycket, t.e.x som stallkatt, så att jag SLIPPER avliva honom!!
D.v.s jag VILL inte avliva honom men om han inte hittar någon annanstans att bo så tro rjag att han mår bättre av att komma till katthimlen, till sin mamma och pappa….
Varför inte skaffa Tarzan en kompis, det kanske han behöver. Katter kan lära sig att vara inne, men det tar tid tyvärr..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Han har en kompis……
jag vet inte vad jag ska göra mer.. jag har försökt i 2 år nu!
Någon som vet hur man tar bort inlägget? Jag vill inte ha det kvar här….
Det blir starka reaktioner härinne p.ga. av att vi jobbar och sliter ut oss för att hjälpa hemlösa/utsatta katter hoppas att du kan förstå det.
Du uttryckte dig att du skulle "ta bort han" om det inte gick att ordna nytt hem. Alla (tror jag kan säga det) är stark emot att avliva friska katter.
Råder dig till för kattens bästa att annonsera på b.la. Djurhem, Katterifokus, Sks, Blocket, Dagstidningar, samt sätta upp lappar i ditt område mm….hör med bekanta och be dem sprida vidare.
Önskar du finner en vrå för din misses skull.
Ja jag vet man kan faktiskt sätta in kattlucka i sin ytterdörr även om man bor i hyreslägenhet. Min kassör i vår lilla förening gjorde så. hon köpte sin ytterdörr, helt enkelt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja min kassör rngde till Strömstadsbyggen och frågade om de hade gamla dörrar. Visst sa de. Vips, för 1800 kr satt den på plats och den fina stod magasinerad i händelse av att hon flyttar. MEn nu puttar vi för lille Tarzan! Han behöver all hjälp han kan få!
#12 ja jag kanske uttryckte det lite fel.. men han mår ju faktiskt inte bra hos mig…
#13 Hade jag kunnat hade jag gjort det för länge sedan… :(
#14 precis, men jag har inte råd med en helt ny altandörr sen…. De är precis nyrenoverade/ditsatta så jag tror inte att de vill ha dit en gammal begagnad sen.. :(
Om inte annat så tar jag emot alla tips och råd jag kan för att han ska må bra här hemma!!
# 18 DET var smart! Att jag inte tänkt på det!!!! 
#20 ååh nu fick jag lite hopp i kroppen! Nu ska pengar sparas så jag har råd med både dörr och lycka med "nyckel" 
Oj jag blev t.o.m tårögd! hihi!
Nja de är rätt så snåla! ;) men hoppas kan man ju!
Det ska jag göra! :)
ja men det var så min kassör gjorde! Strömstadsbyggen hade precis renoverat och bytt ytterdörrar. Då ringde hon och bad att få köpa en av de gamla dörrarna! Så hon fick den uppsatt och klar fram till dörren(hahaha) för 1800 kr. HEnnes nya fina ställdes undan för magasinering.

smart tips catfoot…hoppas problemet löser sej…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/