om det nu går så långt (hoppet)
om det nu skulle gå i konkurs hur blir det då med allt , nån som varit med om detta tidigare ?
om hoppet går i konkurs tar väl kronofogden det under en utmätning eller konkurs förvaltaren
vi är ju kopplade till djurskyddet sverige , finns en paragraf dom har som jag inte förstår heller
( Vid beslut om upplösning ska mötet också besluta om användningen av föreningens tillgångar. Äger föreningen vid sin upplösning tillgångar ska dessa överföras till riksförbundet, Djurskyddet Sverige.")
det förstår jag inte , mötet skall besluta vart invetarierna skall gå MEN det skall tillfalla djurskyddet sverige
och fungerar det vid en konkurs ?
ska man tolka tillgångar som pengar och invetarier elelr bara som pengar ?
Ja du är rolig du, gnäller på en annan tråd att jag nämner konkursen sen skapar du en egen tråd med densamma.

ja jag tycker det inte passa i den tråden (element bädd) så bättre o skapa en tråd som är avsedd för ämnet , eller är det fel? då kan denna tas bort så kan vi prata om det i den andra ist
och frågar man inget får man inget veta

Tillgångar är i utmätningssammanhang alla de saker som en juridisk person äger. Äger man alltså inventarier ingår dessa i utmätningen. Nu vet jag inte riktigt vad det handlar om för inventarier men i princip för kfm kunna svara på hur man vill hantera situationen om det går till konkurs. Rent tekniskt är katterna också "saker" som ni äger som juridisk person, men jag skulle inte tro att det blir tal om att utmäta dem precis…
Ska dom ha tillgångarna,då ska dom väl ha räkningen också,eller ??
Varför ska dom bara ha tillgångar ??
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

invetarier främst handlar om
tyger
matskålar
lite klösträd
skrivbord
soffa
kaffebryggare
bord, stolar
aopteket ( medicin)
skinnsoffa med tillhörande fåtölj
vardagsrumsbord
ja det är nog i stora hela
lite annat små plock med

KFM? Det är de som har räkningen, det är det som tillgångarna går till att betala vid en utmätning… Skulden minskar med utmätningens resultat sas. Eller menar du djurskyddet Sverige

blir det konkurs så säljer fogden det de kan för att få pengar till fodringsägarna, blir det nått över så tillfaller det djurskyddet riks, så borde det väll vara?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#5 Då är det inte så mycket att utmäta i sammanhanget, utan grejer som en "vanlig dödlig" får behålla vid en personlig utmätning. Det jag kan tänka mig spelar roll är om föreningen äger större grejer - som fällor och större boxar… Men begär ni konkurs så behöver ni sedan fråga KFM hur det ska hanteras.

#7 Jag skulle tro det ja. Men KFM kanske inte är så intresserade av att sälja saker med ett mycket lågt värde. Är det försumbara värden kan det säkert vara okej att överlåta på DS Sverige istället.

denna tråd verkar inte så dum iaf =)
inga fällor dom lånar vi och boxarna sitter i fastigheten och den hyr vi så är lösöret kan man säga inne vilket jag inte tror är värd måna 1000 lappar om ens det , gammalt fullt med kattpäls
men elräkningen ligger kvar hos söderhamn nära så en konkurs ligger inte i tiden idag men däremot om vi begär oss i konkurs , men det skall ju diskuteras med , inget man (bara) gör tycker jag
Det finns inte tillgångar som täcker skulderna. Så det är inte aktuellt, det startade med att jag nämnde att vi har elementbäddar. Jag tror inte att kfm är intresserade av begagnade sådana. På sin höjd kan det bli auktionsföremål eller att någon bjuder ett pris för alltsammans.
Det är i Hoppets stadgar som det står att vid en upplösning ska det tillfalla DS vid upplösning. För det krävs två efterföljande beslut på årsmöte varav ett ordinarie med 3/4 dels majoritet. Dvs om föreningen beslutar om nedläggning av verksamheten.
Blir den påtvingad av kfm så hamnar vi i en annan diskussion.

I sista änden brukar det vara så att man begär sig själv i konkurs, men det ska förstås inte göras förrän utmätningsbegäran skett. Särskilt om det faktiskt skulle visa sig att det var fel på fakturan. För det låter ju inte så rimligt att ni skulle ha en årskostnad på hundratusen mer än hundstallet, och elbolaget skulle kanske också snabbare ha insett hur fel räknat allt var.
Fick inte KKS lägga ner ett katthem för några år sedan ?Någon som kommer ihåg?? Hur gjorde dom då?? Blir inte det något liknande eftersom dom arb i stort sett över hela landet,jag tycker det då liknar djurens vänner men jag kan vara vimsig ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Någon har iaf skickat skulden till kronofogden eftersom vi fått brev därifrån. Det är ju fler som har krav på föreningen.

verka som söderhamn nära skulle granska fakturorna , har för mig att jag läste det i nån artikel , så nu tar man varje dag som en vinst när vi har ström , tror jag har pass imorrn eller om det var torsdag , vi kör online almanacka så läre påminna mig själv o kolla det =)
men efter madia nu så får man se vad som händer helt enkelt , kan ju finnas nån vänlig själv där ute =) man lever på (hoppet) så att säga =)
Innan Hoppet kom dit stod det tomt, att döma av hur det såg ut och att vi fick måla om nästan allt så var det nog inte ens underhållsvärme på. Hade det varit ett vanligt hus så hade det nog varit förstört.

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/