Hem till Munktell-katten i Eskilstuna?
har pratat med damen som annonserat om den svartvita hankatten i Eskilstuna nu. Hon har för många katter redan nu hemma hos sig och kan inte ta in den. Tror att den kan vara 4-5 år men börjar se sliten ut… han behöver få ett hem och kastreras!
Hon går nu och sätter ut mat åt honom varje dag, katten kommer fram till ett par meters avstånd, har inte gått att klappa, men äter lugnt och verkar inte direkt rädd. Han haltade och hade ont i en tass, då la hon lite medicin i maten och nu är hältan borta. Avmaskning har han också fått förra veckan.
Katten traskar runt i ett rätt stort område mellan Munktellarenan-Valhalla-Årby och har flera ställen där den tar skydd (Dock utan värme). Det här blir i så fall troligen hans tredje vinter ute!
Djurskyddet Eskilstuna har hon som matar varit i kontakt med, tyvärr med så trista erfarenheter att de är uteslutna! Däremot kanske man kan låna fångstbur av dem…
Önskar jag kunde ta hem honom, men mina hankatter får spader om jag tar in en katt till, oavsett kön, har provat flera gånger.
Vad den snygga hannen behöver är ett tänkbart hem, bör vara någon som är van att hantera en sån här avvaktande kattpojke!
// Mew2
Putt!

Putt för fine Munken!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
puttar för fine katten
Puttar upp för kissen
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Butiken Djurmagazinet erbjuder sig att sätta upp lappar med att den här katten söker hem. Som fertil hanne kanske han behöver vara ensam kille dit han kommer, om man hittar något?
Ska iväg och jobba i Sundsvall ett tag nu - blir lite långt borta, någon annan som kan hjälpa till?
Då får vi hoppas, att dina fina gejer på Tradera kan generera pengar till denna kisse?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt för missen…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

putt

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
putt
han är ju så vacker men ser så sliten ut missen
putt
Har haft fullt upp med många sjuka katter ett tag - förlåt…
Har sökt damen som gett honom mat, men inte nått henne. Hade ett jourhem på gång men nu fick de akut ta en en kattmamma med tre ungar istället.
Någon som vet nån annars som kan ta in en hankatt?
ja nu är alla saker sålda och pengarna är placerade hos respektive… Så det blev en liten slant åt denne pojke!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja, jättebra idé… tänkte på samma sak när jag såg den tråden nyss…. lille vännen han måste in…
MewTwo, har du hört med kattskyddet i Eskilstuna??
Alla djur behöver någon som bryr sig!