2 tamkatter i Norrköping behöver nytt hem AKUT!!!
Hjälper en tjej från ett annat forum jag håller till på. Hon är ensamstående nybliven tvillingmamma och har två katter som inte alls mår bra av förändringen efter att barnen kom. Bebisarna skriker och matte har inte tid med dom på samma sätt längre… Dom vill ha ett nytt hem omgående!! Tyvärr hotas dom av avlivning om det inte går att ordna… Dom heter Asterix och Obelix.
Så, jag vädjar till er!! Snälla, finns det någon i Norrköping som kan bli jourhem/permanenthem till dessa ljuvliga katter?? *ligger på mina bara ben och ber er!!*
Detta är ägarens beskrivning av katterna:
Katterna är 4 år, bondkatter, ena långhårig och den andra korthårig. Dom har alltid varit friska, kastrerade, nyligen avmaskade. Dom har alltid varit innekatter men skulle nog passa perfekt att få vara ute.
Dom är vanligtvis otroligt sociala, nyfikna och otroligt gosiga. Tydligen gillar de inte små bebisar, eller om det bara är den stora förändringen som skett här hemma, men tror ändå det kan vara bra om dom får komma till ett hem där det är lite lugnare..
De har alltid skött katttoan, men just nu kissar den ena inne, men de har börjat efter bebisarna kom…
Asterix & Obelix
Pälsbollarna i Höganäs

Äsh! Bilden funkade inte. Ber henne maila dom till mig så lägger jag ut dom i morgon.
Pälsbollarna i Höganäs
har hon annonserat på blocket?
Puttar !!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

avlivningshot är inte tilllåtit här,
prova å djurannonser i fokus, djurhem i fokus, tidningar, blocket, eniro, lappar på arbetsplatsen, jag hoppas ni hittar en lösning,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja, hon har annonserat i stort sett överallt. Satt upp lappar, ringt till katthem osv…
Jag vet. Men jag har sett åtskilliga trådar med samma formulering i så jag trodde att det var okej.
Pälsbollarna i Höganäs