VIT Hemlös Katt kring Gullåkra Mosse-Staffanstorp
Har under sommaren sett en vit katt springa omkring vid Gullåkra Mosse men trott att denna kunde tillhöra grannskapet runt omkring.Då den var väldigt reseverad och sprang iväg när man försökte närma sig tänkte jag att den möjligen kunde vara hemlös, var flera gånger nere med mat men tyvärr inte sett den då. Nu fick jag höra att den springer där fortfarande och nu söker den sig till människor genom att sitta på olika busshållplatser intill vägen. Känner att nu börjar det bli kallt och blött ute och vintern stundar, finns det någon som saknar en vit katt, kön, vet ej, eller känner att ni kanske kan ta hand om den? har tyvärr ingen möjlighet själv :(
ohhh vad man känner sig hjälplös :( man vill jue bara ta in dom och säga att allt kommer att bli bra… *suck*

putt…
du har ingen chans att kunna ta in den tillfälligt iaf? eller känner någon annan med stort hjärta?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja precis, en toalett kanske? Eller gör som jag… Gör ordning en "bur" av kompostgaller, det funkar faktiskt. Provisoriskt kan du ha den kanske om du har ett garage? Filtar och mys…
ja bra tips från USagi!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyvärr så kan jag inte det då min egen katt har varit lite sjuklig så vet jag ju inte vad den katten tar med sig, vågar inte riskera något. Tyvärr så känner jag inte så många kattvänner här heller. Känns bara hopplöst tråkigt att inte kunna göra så mycket kan bara hoppas att detta kan ge resultat till någon eventuell ägare som saknat sin katt en längre tid eller att någon som har möjlighet kan ta sig an den.
ja fy, jagvet hur det känns… Fick ett telefonsamtal i dag uppifrån Flöghult. En röd fin hankatt, hur snäll som helst blev dumpad i går kväll i mörkret hos en där uppe. Dehar bestämt sig för, att de inte ska ha husdjur mer. OCh så är det antagligen så, att någon som de tyckte sig höra släppte av katten utanför deras hus i går kväll. OCh vi kan inget göra. Folk klappar en på axeln oj vad ni är duktiga så bra att ni finns JA??????? Sen då? ska vi trolla? INGen stöttar oss med lokaler eller pengar här, det får vi dra ihop på annat håll. Arma kisse…..
Putt för hjälp åt den stackars kissen! 
ja lille missen….
har inte bett om detta liv
Kan du inte höra med katthemmen som finns runt där…ja jag vet att alla har knökfullt men kanske att det kan finnas eller att de iaf kan hjälpa dig med råd o tips.

putt för kisse…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
putt från mig med
Absolut kan jag göra det och hoppas på att något katthem har plats eller att de vet vidare vilket som är bäst att göra eftersom jag inte själv kan ta in den. Får hoppas på det. Läste om den katten som blev dumpad, den röda hankatten. Man blir så frustrerad och förbannad och ledsen över att det finns människor som är helt befriade från känslor och empati över andra varelser. det borde vara som i djurvärlden en naturlig gallring av defekta varelser så hade dessa kanske inte funnits och vi hade levt i samklang med varandra och visat respekt och empati för alla.Varför finns det sådana människor? Vad tillför dom mänskligheten? Nada!
¤gittan¤ Ja du har en poäng där…lite gallring..