Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 902 ggr
Sheik
0

Hittekatt söker permanent hem - Akut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För några veckor sedan hittade jag en kattunge springande på en väldigt trafikerad väg. Ingen har hört av sig angående henne.

Jag vill så gärna ta hand om katten som nu kallas för Fnutten, men jag har blivit allergisk mot henne. Har kollat bland släkt och vänner, men ingen kan ta hand om henne.

Jag är nästan helt säker på att det är en hona som troligtvis är runt 14-16 veckor gammal. Kan vara lite äldre.

För övrigt kan tilläggas att hon är världens keligaste katt. Hon älskar att ligga och mysa i knät. Samtidigt är hon kattunge också, alltså väldigt busig ;) Som syns är hon väldans söt också. Alldeles nyvaken på bilden.

Hon finns i Falkenberg i Halland. Jag hoppas att någon har rum för henne. Jag vill verkligen inte behöva lämna henne till ett katthem.

usagi
0

puttar för lilltjejen

Martina747
0

herregud vad söt.

Sheik
0

Visst är hon ^^ Är så ledsen över att jag måste lämna bort henne.

MariannE11
0

jättefin…har du försökt annonsera ut henne på andra ställen?… många av oss här av oss har varierande antal katter "för mycket"….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Men jisses så söt hon är! Man kan riktigt se att hon är nyvaken, lille missen..puttar upp för ett hem för det lille goknippet!

Sheik
0

Jag skulle ju kunna lägga ut en annons på blocket. Det är bara det att jag vill att hon kommer till ett bra hem. Jag litar inte på att alla som köper en katt därifrån kan erbjuda det.

MariannE11
0

har ingen erfarenhet av blocket själv men det gäller att lära sej ställa de rätta frågorna så du vet att den lilla blir väl omhändertagen…hur dom bor, om katten blir inne/ute…. om dom kastrerar katten osv… hoppas de vana kan komma med ytterligare bra frågor…det som gäller är ju att de får komma o titta på katten o sen bestämmer DU om dom är lämpliga eller inte….

essut50
0

Undrar varför du inte vill lämna henne till ett katthem? Jag tycker katthemmen gör ett bra jobb..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sheik
0

#8 Det tvivlar jag inte på. Jag vill bara att han ska slippa flytta runt onödigt många gånger. Sen vill jag såklart att Fnutten ska få all den uppmärksamhet han behöver. Det kanske är svårt på ett katthem om det finns många katter där? Jag vet inte. Jag vill bara hans bästa, vilket såklart de som jobbar på ett katthem också vill. Förstår du hur jag menar?

Hawknestgrove
0

JA du har ju en sak att änka på att har du chansen att få in henne til ett BRA katthem, så är de väldig noga med att hon ska få ett bra hem. OCh Blocket, det är ju du som väljer köpare. Du kan alltid göra så, att du bara skriver fodervärdsavtal och river det när katten är kastrerad före 8 månadrs ållder. Du skriver i annonsen att du skriver kontrakt och ställer helt enkelt de krav du själv vill.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sheik
0

#10 Det vore nog ganska smart att göra så. Tack =)

Sheik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar som att Fnutten får ett nytt hem trots allt. En jättetrevlig kille kommer och hämtar honom ikväll. Fnutten kommer kastreras och få en kattkompis där. Kommer höra av mig då och då för att se hur Fnutten har det. Men jag vet att han får det bra hos sin nya ägare. Åh, jag är så glad just nu! ^^

MariannE11
0

o vad bra att det ordnat sej….kanonbra jobbat av dej!