Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2068 ggr
Hawknestgrove
0

Mison, dina bäddar är ute nu!

Jättefina. De är alltså MINDRE än Bumbis bäddar,måtten står i auktionerna.eftersom de är något mindre så är priserna lite  lägre. ÄVen köpnupriset. Så in och kika! Ursäkta dröjsmål , men det kom en älg emellan! Så i kväll blir det en flaska Krimsekt för Janne och mig, den står redan på kylning…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Krimsekt? Är det whisky det? *okunnig*

Putt upp för flitiga "myran" Misons vackra bäddar!

essut50
0

Tack Gunilla, har köpt en nu i min färg…Hoppas det är fler som behöver en bädd…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gunki
0

Jag har också köpt - en lite större randig. Tack Mison! …. Tack också för beskrivningen som jag fick härom dagen.

MariannE11
0

dom är ju underbart fina…. nu håller vi tummarna att det rasar in pengar här…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

då utökar jag mönstret i fortsättningen… gör dom lite större alltså… är det något mer jag ska tänka på??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

hahaha Mison-bädden!!! jaja, men om nästa omgång blir lite mer likt dom äkta Bumbis-bäddarna vill jag att du skriver det…. Bumbis måste få kredd för att hon har startat "varumärket"

MariannE11
0

ni är duktiga båda två…men självklart så har vi bumbis att tacka för så mycket….

Mison
0

ja Bumbis är min idol…. jag önskar jag vore som henne

Hawknestgrove
0

Absolut! Men i och med att de är lite mindre, så valde jag att låta dig stå som skapare. Så du får gärna göra dem större nästa gång. Nu är två sålda och en är det redan bud på.Jätteskoj. OCh hoppas ni alla här inne inte misstycker, Mison ska ha betalt för sitt dyra porto om hon vill. Den summan är redan inkörd med råge.JAg har försökt få Bumbis att ta emot också men det verkar helt förkylt.

Mison
0

haha, har du redan sålt??? var det någon som ville ha mina skapelser?? då får jag tacka o bocka för det….

Jag tycker att portot kan jag faktiskt stå för, denna gång i alla fall…. eller, kanske skulle man ta portopengar att köpa mer material för?? så kan jag sy ännu mer… jag har liiiiite material kvar, i alla fall till några bäddar…

Den randiga bädden…..Den filten fick jag ju från dig Gunilla… Först tänkte jag, herregud vilken ful filt…. men den blev ju jättesöt som färdig bädd…. Jag tycker faktiskt att den var något finare än dom andra… Vart fick du tag på den filten??

Jag fyller år….inom snar framtid…. jag har önskat mig filtar och kuddstoppning av min familj…. Jag har avtackat mig presenter sen flera år tillbaka, tycker jag är för gammal för det.. Men min familj är lite sjuk. Ingen får fylla år utan att få tårta o presenter. Hur gammal man än blir… Och, ska dom ändå kasta ut pengar på mig… så kan dom köpa bäddmaterial eller stickmaterial tycker jag….

MariannE11
0

absolut ska du få välja presenter.. grattis i förskott du…

ungefär som mina garner då.. de jag tyckte minst om blev bäst som stickade….Obestämd

lilltasen
0

#1 Krimsekt låter som en variant på champagne.

När du kommer hit Kusten så ska jag lära dig lite om whiskeyFlört

Hawknestgrove
0

lilltasewn korrekt! Busgott….. Detta är den vita varianten. Skål ta mig f*n.

Mison, du som ska kastrera kisse på måndag, du ska ha tillbaka portot.

HAha ful randig filt? Bumbis fick en likadan…Det var sån där premie från ATL. Det roliga var, att jag ringde och gormade att den aldrig kom. Så whops, så fick jag två.. Liksom mina bakmaskiner… Jag har två……Tyst

MariannE11
0

brukar man inte ha 2 bak-delar?…. höhöhö….

Hawknestgrove
0

hih…. jo mn jag är ju en jäkel att klaga. Och jag hade i valig ordning köpt en bakmaskin som det var fel på. Retur. OCh den jag skulle få kom aldrig. Gap och skrik på draken Gunilla. Resulterade i att jag har 150 kr i rabatt om jag beställe något mer från JUla och Bakmaskinen dröjde. Plupp en dag, så var den där. OCh jag betalde. Plupp en vecka senare … en bakmaskin till…… jag höll käften….Den står här. Vill de ha den, så får de hämta den själva.Men de vet antagligen inte att jag har fått två en. för när jag fick mitt konotutdrag, så stod det på plus minus noll. OCh för att spåra ur rejält. Det är helhäftigt med bakmaskin! Gott och billigt bröd! Helfrälst… Prylgalen???? Moi???? Hur kan du tro något sånt……Oskyldig

Mison
0

den kisen ska ägaren själv få betala… sanna mina ord, annars!!!

Hawknestgrove
0

ja men du ligger ute med de pengarna. OCh samma sak med MOnsi, ska också ha portopengar så fort jag fått snurr på försäljningen av gömmorna.

Mison
0

ja, det gör jag i och för sig… men jag har något ljuvligt att se på och gosa med… hon är en vacker misse, den lilla rackarn…

Hawknestgrove
0

ja om man hela tiden läger ut en massa så blir du fattif fpå kuppen… Så skäms inte för att ta tillbaka rena utlägg. det gör jag annars hande jag inte kunnat hålla på

Mison
0

Jag vet, och jag är redan fattig…. men material till bäddar, så jag kan fortsätta göra något vettigt, det är inte fel…

Hawknestgrove
0

att kastrera en katt är vettigt! du får in pengarna på ditt nya fina bank2konto så gör du vad du vill med dem. Så fort jag fått in dem själv förståsSkrattande

MariannE11
0

självklart mison ska du ha dom pengarna… annars kommer jag o sjunger…..seså… skärp till dej o ta emot något så självklart…Cool

Mison
0

ja, så fort mitt bankkonto kommer igång, eller det är igång, det har jag fått besked om, men jag har inte fått koderna än…

ja, då tar jag emot… allt för att marianne inte ska sjunga…

och som sagt, betalar sen ägaren, som det är sagt, så tar jag pengarna från portot o köper material för… låter det bra??

Hawknestgrove
0

Du gör vad du vill. För jag är taskig och drar bort för en krage, hahaha!

Mison
0

ja, men självklart, den ville jag ju ändå beställa tills kastreringen av honan…

Hawknestgrove
0

hih fniss. nu stänger jag av här… Trodde PUma hade lyxbauta hemma för leverans, men icke… Så nu får jag sätta mig att virka det i rasnade fart… god bajs, som flugan sa!

MariannE11
0

kan man skicka ljudfiler via pm?…. känner mej uppsjungen….Cool

Mison
0

usch, det vill jag inte lyssna på…

MariannE11
0

jooo…. nu stänger vi av mison.. seså…. till Tvsoffan…

Mison
0

yes, efterlyst…

monsi
0

Gunilla stanna du kvar du flyger o flänger värre än din avitar.

Vill forfarande inte ha pengar för portot se till i stället att de ger mer än portot när de säljs o delas jämt med alla som behöver dem.

Får ju matrialet gratis, så det lilla jag lägger ut i porto är ju vad vem som sätter in varje månad till katterna.

Mison dina bäddar är jätte fina.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

monsi
0

O Glömde ju skriva har du provat med att ha skumgummit kvar i mer än halva väggen för stabiletiten?

Hundarna mosar hela tiden Häxans när hon inte är i den, får räta ut den hela tiden.

Lenore
0

Kan man få en länk till auktionerna?

monsi
0

Länk varsegod!

Lenore
0

Tack! ^^

DesireEsmeralda
0

Åh, jag ska också kolla in auktionen! =)

OT: Gunilla: Kan man köpa krimsekt på systemet? Jag köpte några flaskor när jag reste i ukraina för nåt år sen och har forfarande kvar en flaska som jag inte velat öppna… (lär väl inte va så gott vid det här laget - eller kanske riktigt lyxigt lagrad "champagne"…;))

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Hawknestgrove
0

#36 tyvärr inte. Det finns inte mera. Du får köpa i Tyskland elelr på färjorna. JAg fick av en bekant från Tyskland en vit och en röd flaska, testade den vita nu, den är lika god som den röda….. Vinner inte på att lagras, så drick upp den.

MEn jag fick flaskorna i present, de var inte speciellt billiga i Tyskland heller… 10 Euro kostar de nu. Förut var de mycket billigare

Monsi, är tvungen att ta bort en del skumgummi. Min symaskin gillar inte skumgummit…

Hawknestgrove
0

Ok, lite redovisning hittills på Misonbäddarna som är sålda…

De såldes för 295 kr och snälla Essut gav dricks på 21 kr.

Således 316 kr. Traderas provision går ju tyvärr bort, 10% ungefär på 295, ca 30 kr. Då har jag tagit lie för skrivarpapper till följesedlar i det också och för packtejpSkrattande. KVar blir 286. annonskontot 2 kr, kvar 284 kr. Så vill jag absolut att MIson ska ha för porot för att hon skickade det var inte billigt… 225 kr….Då blir hittills kvar 59 kr, som ska fördelas. Så vi väntar väl in lite mer, eller hur?

MariannE11
0

låter klokt… hoppas nu de andra går åt som smör i solsken….

Hennum
0

jag vill bara säga att ni är så söta! Kyss

är sugen på att köpa en bumbisbädd jag med.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
0

eller nej, förlåt. en misonbädd :P

Mison
0

JP´s bädd är klar nu…

MariannE11
0

vad fint han kommer att få det på sitt nya ställe i en skön misonbädd….. lycka till idag…

Mison
0

Någon som har en "äkta" Bumbis-bädd?? Kan du isåfall mäta yttermåtten på den?? Så jag vet hur stora dom ska vara egentligen…

MariannE11
0

ja det vore ju kul att veta… men du mison… mina kissar älskar bäddarna i din storlek… så det hänger inte alltid på storleken…

Mison
0

haha, nej det sägs ju att storleken inte har någon betydelse…Flört

Hawknestgrove
0

ja och jag får säga, att de mönstrade, jag har ju fått till mg 4 st  av dem, lägger bara ut en åt gången, är så vackra! De kommr inte till sin rätt färgmässigt på foto

Mison
0

nej, eller hur, jag tyckte också det var svårt att få till färgen när jag tog kort på dom…hmmm dålig kamera har jag nog tror jag…

tänk, att jag som tyckte filten var så ful som just filt, men som bädd, blev det ju jättefint…

destiny
0

#44 Mina katter är lyckliga ägare till bumbisbäddar. Skrattande Fick lyfta bort en katt för att kunna mäta! Innermåtten är 48 x 38. Sen kommer "korven" runt om till. Mäter jag med "korven" blir måtten 68 x 58. Då har jag mätt till ungefär mitten på "korven". Nu ska Sessan få tillbaka sin älskade  bädd!Flört

Mison
0

ååå tack, då ska jag mäta hädanefter… så mina bäddar blir mer lika äkta Bumbis-bäddar…

ja, bäst att inte bråka för mycket med Sessan…

Bumbis
0

Ursäkta Mison att jag inte har skrivit om dina bäddar, men det har varit fullt upp denna veckan. Jisses vad produktiv du har varit!  Skrattande De är kanonfina! Flört Dina ser mer "jämna ut" än mina, jag är inte så noggrann. Hoppas att ni får många bud så att kissarna i nöd får lite slantar!

Att bäddarna är lite mindre spelar inte roll för jag har inget standardmått på dom men de har haft en förmåga att växt lite den senaste tiden. Ibland blir det mindre varianter och ibland större, det beror på tygets storlek och på humör! Skäms Vill tillägga att mina största hanar (runt 8-9-10 kilo Förvånad Eskil) gärna ligger i den mindre bäddarna.

Mison
0

hihi, bumbis,,, jag ska börja göra dom större nu…

bädden jag gjorde till JP var lite större, har inte mätt ännu. jag har en likadan till härhemma somär klar, den har jag lagt som 2:a pris i lotteriet… ska mäta den i morgon…

mina är inte speciellt jämna, det är nog bara gunilla som är bra på att ta foton…

Bumbis
0

#52, var inte blygsam, jag ser att dina är mer "runda" och välstoppade än mina. Jag är en slarvmaja och det "blir som det blir".  Skäms  (stressad själ)

Jag tror inte att det gör något att de är mindre, gör hälften hälten. En del kissar gillar mindre bäddar och en del gillar större, en del gillar högre kanter, en del lägre kanter.

Jag läste att du önskade plädar och vadd när du fyller år. Jag fick ju tre plädar av Gunilla så jag skickar dom till dig (gul, lila och randig), pm:a din adress. Jag har ju fast jobb och har råd att köpa egna plädar efter behov. Jag har  även kvar till fyra bäddar som jag fått av Gunilla tidigare som jag redan har klippt till.

Tack för allt jobb Mison!

Mison
0

men bumbis… du behöver inte skicka nånting… våra vägar här passerar ofta till karlstad… jag vet vilken by du bor i, tror jag, gubben har bott i samma by förut

men jag har en massa material till andra saker här, som monsi skickade med ksofia upp… det är något att hitta på något av… och hon önskade att jag delade med mig till dig… men du kanske inte har tid..

fick du en sån randig av gunilla?? jag tyckte den var så hemskt ful….men gud så fin den blev när den blev en bädd…. undrar vart hon har köpt den.

ja, det är sant, jag har annonserat ut bland bekanta nu, att om dom nödvändigtvis måste köpa något åt mig, kan dom köpa bäddmaterial… för det är jag som fyller år… det är jag som ska bli glad… och jag är glad om jag kan göra någon slags nytta…

JP´s blev 2-färgad… den blev jättesöt… titta i lotteriet får du se.. tänk att rosa o ljusblått är så fint ihop…

Bumbis
0

#54, säg inte att din gubbe är från Skattkärr!!! Förvånad Arma dig!!!!

Folk som besöker oss brukar bli fundersamma och trösta oss genom att säga att det måste bero på kraftledningen som löper genom byn….Obestämd Vi är i alla fall inte uppväxta här, men det kanske gubben din är….? Rynkar på näsan

Den randiga såg jag blev kanonfin (så även de andra), det gör så mycket med mönster. Pm:a din adress så kommer filtarna efter nästa vecka. Du har haft det tufft, så säg inte emot, snälla!

Jag har ju fått så fina saker av monsi så jag har fått lite prestationsångets. Vet inte vad jag ska göra med det. Har ju sett att ni gjort väskor och iglos…hmmm….jag får fundera vidare.

Jag har en idé…..men frågan är om det blir bra…..Obestämd

Mison
0

haha, nej, han är inte från skattkärr, men han har bott där.. hahaha, han säger att han bodd i röda trähuset mittemot affärn…

ok, jag pm:ar adressen… men hör jag att någon av oss ska till karlstad, så hör jag av mig ändå…

monsi
0

Bumbis ta det lungt du behöver inta ha prestations ångest vet du fixar till något jätte bra sen.

Mison glöm inte stoppnigen du fick, fast när du såg den kanske du fick andra planerFlört

MariannE11
0

tror säkert att du bumbis har en bra idé på g… gör det när du har tid o ork…

Mison
0

haha, jag har alltid konstiga planer i mitt lilla blonda huvud… synd bara att jag aldrig kommer till skott…

MariannE11
0

då ska du läsa boken jag läser nu… kände igår att nja oj vad ont jag har i ryggen… jag gör det där sen….orkade ta upp boken iaf o läsa… o där på knagglig engelska fattade jag att man ska slå näven i bordet NU o få saker gjorda…så jag gjorde i ordning alla kissarna (hela 4 st) o satte igång att sticka den sista… SKA sätta ihop den när jag kikat klart här….kanske,,, NU menar jag…. fast sen….Obestämd

Hawknestgrove
0

HAHA!!!!! Den randiga pläden är en bonus från ATL när janne tog prenumeration! JAg undrade var premien tog vägen, så då kom det 2…

Nu är jag nyfiken om det blev några julbäddar!

Mison
0

gunilla, det kommer… tyget ligger faktiskt framme redan…

Hawknestgrove
0

HEh vi får sukta här inne alltså!!! Två st. julbäddar är alltsåpå G! endast i två ex!

Mison
0

vi får se hur många det räcker till… men ja, det är på g

Hawknestgrove
0

hihi ska bli kul

Tiana
0

(Smygputt)

Var in och kikade - 6 st bäddar har bud just nu Glad

MariannE11
0

å vad kul… det måste jag kolla upp…

MariannE11
0

randigt var poppis…..

monsi
0

Ge 17 i den ena rosa den är Häxans! ( carlos igentligen så Häxan kan få tillbaka sin)

Puttar för de övrigaGlad

Hawknestgrove
0

monsi…. finns flera rosa!Eller rättare sagt, de två som ligger där, är bokade båda.

Mison
0

hihi, tur jag har fler rosa filtar härhemma tydligen…

Hawknestgrove
0

off topic, hur gick det med lilla kissens kastrering?

Mison
0

det gick jättebra.. hon var väldigt groggy under gårkvällen, hon fick sova i min säng… men nu är hon som hon ska igen.

Hawknestgrove
0

trivs med sin krage?

Mison
0

ja, då, fast doktorn tyckte inte att hon behöver det… men hon får ha den ändå, eftersom jag inte kan kolla henne precis hela tiden.

Hawknestgrove
0

Nä, de flesta kissar klarar sig utan. MEn det finns ju en del, som ska på sitt sår och då är det ju bra om de inte kan. Sen är ju kragen lite nättare än fåntratten

MariannE11
0

skönt att kissen mår bra…. ska få två trattar själv här på torsdag… hoppas det går bra med båda två… skulle ha velat ha specialkragar men jag får ta det vid senare tillfälle

Mison
0

ja, kragen känns mycket smidigare… och jag tycker att hon få ha den ett par dagar i alla fall… eftersom jag inte kan ha full koll på henne hela tiden, då hon bor på övervåningen, så blir jag lite nojig för vad hon pysslar med när jag inte ser…

Hawknestgrove
0

ja ta du hela veckan du. Hon är ju inte störd av den

MariannE11
0

mina kissar säger att Kakan ska få ha sin tratt hela sin tid här….vet inte vad dom har emot henne…ObestämdFlört

förstår dej mison att du vill vara säker…när Julius var nyopererad så kunde jag knappt sova för jag var orolig….

monsi
0

Kul det går bra med kisen mison.

Gunilla jag har laggt bud på den ena rosa.

Gunki
0

Nu har jag fått hem min randiga bädd. Den är fin, men den är inget för mogna kattherrar med pondus. Ladies' size alltså.

Men, vad ska den lilla kudden vara till? Det har varken jag eller kissarna kommit underfund med.

Hawknestgrove
0

Gunki, den hör till. Den ska kissen luta sitt söta huvud mot!

Bumbis
0

Kul att det budas på Misonbäddarna! Glad

Hawknestgrove
0

Ja det är toppen att så många kommer att få en bra slant av detta!

Mison
0

ååå här är det körigt ska ni veta…. hinner inte med nånting… men i morrn sticker gubben igen, och då jäklar, då ska jag sy som bara den!!!

trodde jag skulle hinna med lite idag, men hahaha jag bor på landet, och det har jag inte riktigt märkt förrän idag!!! när jag kommer upp, sådär alldeles yrvaken, kaffekoppen i ena handen, andra handen härligt kliandes "överallt", går in i v-rummet o säger godmorgon till Silvia, och ser ut genom fönstret….

9 tjurar ute lösa på stallbacken!!! och här bor bara hästar!!! jisses, vad gör man??? Börjar ringa runt och efter en stund kommer hit bilar och hjälper mig att fösa kor, för det var just det som det var, kor, hahahaha, jag var livrädd för jag trodde det var tjurar, dom var ju så stora….

Kossorna hade i alla fall rymt från en intilliggande gård, hahaha. tänk, så nu har jag o gubben halkat efter riktigt i schemat… men, i morrn sticker han, och då får jag mer tid över till att sy… bara det inte kommer fler kossor, hahaha

MariannE11
0

aha… det var detta som kom emellan…Förvånad… då kan jag tänka mej att det var lite cirkus kanske….putta ut gubben redan nu…. självklart ska du sy….

monsi
0

Caw girl mison något man skulle sett hi hi!Skrattande

Hawknestgrove
0

Mison, ingen panik! Vi låter de första 16 säljas först. OCh jag var på Rusta i dag. Såg att de säljer katttält där, små tunna grejer för ca 70 kr. OCh nu har jag kommit på  vad jag ska ha för sötta  där bak! Också återvunnet material! Så Monsi och MAggan, jag skickar er varsin plastbit att klippa av och sätta in på baksidan!

Mison
0

jiihaa!!! det är bara cowboy-hatten som saknas, plus att jag kom på att jag behöver gummistövlar… det lämpar sig inte att springa omkring på en hästgård i leran i låga jympadojor….

monsi
0

Ä fötterna mår bara bra av ett ler bad hi hi!

Gunilla har fixat lite stänger till dig.

O föresten mison vad gör du här inne iväg o sy hi hi!

Mison
0

haha, nu är det bokföring som gäller, tyvärr… men imorrn sticker han, då dansar den här råttan på bordet och syr för glatta livet…

MariannE11
0

råtta?….Förvånad… se upp för kissarna isf…..vad gör jag själv här?… har stickningen bredvid för att vara effektiv…kanske…

Mison
0

haha, jag har gjort ett avbrott i bokföringen o fångat in Fjollan, så nu är jag supersvettig, men nu är hon tillsammans med sin älskade Sivia i buren… Håller tummarna för att dom fortsätter vara vänner, så slipper jag sära på dom… Dom har så mycket glädje av varandra…

monsi
0

MariannE du efektiv hm? Häxan saknar biler på sin Rudolf.

Mison tur det är råtterna som ska dansa o inte du vore hemskt om du rammlade ner från bordet o bröt benet. Vem ska då vara cowgirl i byggden?

Leder fort farnade på min rosa bäddSkrattande

MariannE11
0

såklart vi ska ha avbrott.. jag har skrivit ut några papper iaf….

tog inga bilder på Rudolf där på slutet..för jag trodde han skulle leva lycklig i alla sina dagar med Häxan….

håller tummarna för din rosa bädd… ingen som vågar bjuda tror jag….Flört

Hennum
0

pappa såg en råtta som dansade på vägen igår när han körde från ett möte. det var en "stor", rund sak med smal svans och korta ben. finns väl inget annat som är i råttstorlek, runt med korta ben och smal svans, utom just en råtta?

Mison
0

haha rund sak o korta ben,, det var väl jag då..Skäms fast svansen kan jag inte förklara…

Hawknestgrove
0

Åh MOnsi, då får du visa vad du har hittat för återbruk!

monsi
0

Kan inte hr inga bilder så du får gott vänta tills det kommer.

Svansen mison är dt inte katterna som vill vara med hi hi!

Mison
0

haha, jo det måste vara det…

Hawknestgrove
0

Ok, för jag hade också återbruksgrejer! De där reklamlapparna jag sätter på vagnarna, det  är ju plast och de är rätt styva!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.