Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2083 ggr
Imasy
0

Godmorgon v 42 och 41.

Såg ingen OT tråd så jag gör en ny då :)

Ska ta och lägga på ett kol, sen ska jag gå och hälsa på mitt nytillskott Per som snart kommer flytta hit :)

MariannE11
0

hehe….finns ju dom som skapar kapartrådar så behovet kanske varit mindre?Flört

Per låter intressant…. vad har han för hårväxt?Flört….hår över hela kroppen eller mest på huvudet?… ja katt eller människa helt enkelt…

här skrämmer jag livet ur Rudolf med att skriva ut papper…skrivaren är så långsam så den vilar mellan varje papper…men nyfiken är han vad som händer…Flört

ska strax skruva ihop ett kompostgaller så mina egna kissar kan få tillbaka sitt liv o slippa vara rädd för monstret Cookie..

sitter o väntar på klartecken på gunillas paket….vill ju cykla ivär o hämta det… NU….

ska försöka småfixa lite småjobb som är bra att få gjorda….beror lite på om det blir cykeltur till centrum eller inte…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tiana
0

Här har det varit pack och förrådsfyllning inför kommande renovering. Att man bara kan samla på sig så mycket! Har jobbat både igår kväll och i morse med detta… Men snart är det klart.

Sen är det bara till att övertyga kattgänget om att de vill flytta till sovrummet, där det finns många roliga gömställen nu när många prylar tillfälligt flyttat in dit med. 

Får kanske bära in soffan med som de anser vara sitt hem? Flört

essut50
0

#0 Per, fint namn tycker jag…Undrar oxå om det är en katt eller???

#1 Vad du jobbar ta det lugnt ett tag…

#2 Förstår att det är jobbigt att fixa allt ang. renoveringen..

Själv har jag nyss vaknat, inatt har det varit oroligt här, katterna har jagat varandra, tror Pontus är avundsjuk för att jag håller på med Milou när husse är borta..suck…Ibland har dom legat i husses säng, sen har Pontus jagat bort henne..Vill väl ha matte för sig själv antagligen…

Funderar på att åka till Eskilstuna och kolla på en kamera, som jag behöver till nästa vecka. Men få se om jag orkar gå ut idag…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Sitter med stödisfamiljen i sonens rum där datorn är placerad..det är fullt ös här inne!! Kattungar som är mer eller mindre i taket och på golvet på samma gång!!! Var får dom all energi ifrån!!?Flört Ska ta en städvända här inne idag..då brukar familjen få husera i vårt sóvrum under den tiden..tror inte dom skulle bli alltför glada om man drar på dammsugaren här inne..

Imasy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, Per är denna lilla sötnos på bild ;) Tyvärr blev inte bilden den bästa, men men.

Han är iallafall en blåsilver spotted/vit liten perser kille :)

Han var inte döpt när jag bestämde mig för att tinga honom så jag fick välja namn på honom själv. eftersom jag tänkte kalla honom för Per till vardags blir hans fullständiga namn i stamtavlan S*Källtorpets Per von Perfekt Tungan ute

Tiana
0

Vilken goding! Kyss

MariannE11
0

en sån Per skulle jag kunna tänka mej….vilken fin kille….

inget paket på g men jag kom på att jag behöver trampa iväg ändå….måste köpa mat till primadonnan gär bredvid…. som idag åt sista halvan av MIN makrillburk…

kompostgallret någorlunda klart… beror lite på hur högt hon hoppar o klättrar… väntar dessutom på att min lllskrutt Lillan hoppar ner från bokhyllan så jag kan dra för gallret….

vi hade strömlöst igår kväll o i natt…. 5 timmar utan… kändes konstigt att lägga sej redan vid 22….vaknade supertidigt i morse av att primadonnan skulle jaga katt uppe så därför gick jag upp o ner… o var TVUNGEN att kolla datorn….

Sidentass
0

#5 Men det var den vackraste o goaste lille Per jag nånsin skådat!! Charmigt namn på en liten kisse:-)!

tuska
0

Stort GRATTIS till Per,

Jag trodde det va en avelsråtta du inhandlatSkrattande innan jag fick se bilden av kissen

essut50
0

Åh va söt han är….KyssPerser som är så fina…

MariannE11
0

Per Perser….Skrattande

Imasy
0

Haha, avelsråtta?! Det vet du väl att jag inte har några siameser här inte SkrattandeTungan uteFlört

tuska
0

Mina Tuska råttor behöver ingen pälsvård Tack å lov.

Jag har nog med att borsta hundarna.

Per va en fin" silvertuss"  Kanske jag får se silver tussen på någon utställning. 

Kan du inte kalla han för Pelle?Obestämd

Imasy
0

Haha, nääääeee, han SKA heta Per ;D

Klart han kommer att ställas ut :)

Lena
0

#5 Men oj vilken fin Kisse han är lilla Per. Förstår att du tingade honom. Vilken fin färg!

Här har det varit två hektiska dagar på jobbet med Nationella Anhörigdagen idag och förberedelser av densamma. Det gick bra men nu är jag trött. Sonen är fortsatt sjuk - fick lägga in sig på lasarettet igen förra veckan. :(

Hösten har kommit på allvar med ruskväder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Grattis imasy till lille Per!

Här har inte hänt vidare i dag, jobbat, kommit hem, ätit, sovit på soffan,,, kolla desperate housewifes snart,

i går var jag ledig, Ledig ALLA måndagar Tungan ute till maj i allafall,

fick en massa telefonsamtal ringda sköönt, vart fint väder så jag var ute o klippte gräs o planterade vårlökar o fixade i trägårn, goa Eva hadde köpt både tulpaner o krokus när jag fyllde år, hon har nog insett vilken lat människa jag är, hehe, men nu blir det fint, fyllde år förra veckan så har vart firande hela helgen, fre vanliga familken, lörd Eva , o sön var jag hoss mamma,

Mina söta kissar kajsa o lisa hadde postat ett kort till mig ,goa kissar man har,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tiana
0

Här är det full fart fortfarande, men jag är snart klar. Bara disken som ska tas om hand och lampor som ska plockas ner. Sen ska jag snällt vänta på målaren…

Hade fullt sjå idag med att leta upp sladden till datorn, mindes ju inte i vilket skåp den skulle ligga Obestämd Så går det när minnet är kort!

martdat
0

#17 jobbigt när de håller på men skönt när det är klart,Flört

MariannE11
0

#16 vad skönt att vara ledig på måndagar….så kan man flytta sin värsta dag till tisdag ist…

ÄNTLIGEN har jag fått klart med mitt paket….ska hämta det i morron efter sjukgymnasten…jag läääääängtar…. finns kanske risk att jag beställer alla nystan från gunilla….

var glad när jag kom hem… såg redan på håll att primadonnan var inne i sin fängelsecell för Jullan som bott på övervåningen sen i lördags kväll satt i köksfönstret o väntade på oss….

Tiana
0

Så, nu tänker jag dyka i säng för några timmars sömn. Helt slutkörd. Tur att jag har hjälpredor när jag själv inte orkar…

Imasy
0

Ooooh, jag har massa disk! Diskar misse mot en skål kycklinghjärta tro? ;)

essut50
0

Nu har jag fixat en kamera, så nu ska jag bara lära mig hur den fungerar, sen ska jag terra mina katter….

Vi har önskeschema på jobbet, nu är vi inte så överens om nätterna, fattas några nätter som ingen vill ha..Så nu har jag sagt att jag kan ta 2 nätter till..suck. Undrar varför man är så snäll för…Såg att jag ska jobba varje lördag i 7 veckor framåt från den 24/10…Tur att jag är ledig först i 11 dagar sen kommer alla lördagar..

martdat
0

#22 7  lördagar i rad!!! kan de inte byta lite, du ska väll inte behöva ta alla,

MariannE11
0

ja 7 lördagar på raken var ju ingen höjdare….ja essut VARFÖR är du så snäll?….11 dagar ledigt låter däremot helt OK….önskeschema låter ju bra men sen att få ihop det….hur många får ett önskeschema som dom trivs med?….

här sitter jag o Kakan o äter frukost…får sitta inne i hennes fängelsecell o ge henne lite kvalitétstid…..fattar inte varför någon saknar henne enormt…så mycket trevligare katt kan man inte få…möjligen en som kramas med andra kissar…. vänligt….får väl se om hon lugnar ned sej… te gillar hon iaf….hoppas att äggskal är äckligt…

hade nästan funderat på att avsluta min kur för jag har inte stenkoll på allt som slinker in, men nästan….men idag visade vågen på trevliga siffror igen…så jag fortsätter nog o tragglar med att undvika kolhydrater….har sockersug då o då så jag blir grön i ansiktet o vill gärna ha ett glas vin…. men vin tror jag kan vara rätt OK…

näää… Kakan kollar just nu om äggskal KAN vara gott….Rynkar på näsan

ska hämta mitt paket vid 10.30 tiden….Skrattande

Imasy
0

Här sitter vi och segar med morgonkaffet och ska strax ut med vovven. Sonen var hemma från dagis idag också pga förkylningen, så det har blivit latdagar.

Ska strax till VC också och lägga om fingret. Fy fasiken, detta kattbett har kostat mig runt en tusenlapp hittills :S

tuska
0

Vem har bitit dej i fingret då, har du varit där en misse inte gillade dej ?

MariannE11
0

ja vem har bitit dej?…. jag blev riven nyss av Cookie som tyckte att jag var elak som inte lät henne äta upp mina egna huliganer…svider rätt mycket…

GARNET är här…måste sticka klart den delen jag håller på med innan jag ska börja med det nya…brinner i fingrarna…

måste väl kanske äta lunch o göra min dagliga promenad…. är glad för att min arm blir bättre o jag inte behöver ha återbesök hos sjukgymnast förrän om 2 veckor…

ska se sen på eftermiddagen om jag stänger in Cookie så kattfamiljen kan få sticka ut sina näsor o inspektera övervåningen åtminstonde…

Imasy
0

En av falu-katterna bet mig förrförra torsdagen vid ett bad, så jag åkte till akuten och fick antibiotika.

En vecka senare, i fredags, såg jag att jag var rödrandig över hela armen och åkte in till akuten då jag trodde att jag åkt på blodförgiftning.

De konstaterade att infektionen spridit sig och jag blev inlagd på AVA över helgen med antibiotika intravenöst. Fick fingret uppskuret och renspolat i söndags innan utskrivning men ännu starkare antibiotika med hem.

Så nu måste jag gå till VC varje dag och lägga om "op-såret" tills det läkt ordentligt.

Tiana
0

#27 Åååå! Jag vill också sticka…

#28 Det var ju ändå tur att du lade märke till det! Det hade blivit dubbelt värre om du såg det vid ett senare tillfälle.

Imasy
0

Fast jag tror inte det var blodförgiftning endå, eftersom jag fick permissioner. Hade det varit BF hade jag nog legat fastkedjad i sängen ;)

Men dessa prover tog tydligen flera dagar att få svar på, så jag har inget hört iallafall.

tuska
0

# 28   Attans hur det kan bli, kattbett är inget att leka med.

Riven har jag blivit  (strimlad)  men än inga bett.

Hoppas du snart blir bra i ditt finger.

Imasy
0

Ja jag har ju blivit biten flera gångr förut, men aldrig att det blivit såhär illa. Har fått antibiotika en gång då iof, men det blev ju bra på en gång nästan.

anebit
0

God kväll.

Flyttade hem från landet i går inför vintern så nu blir det till att uppdatera sig. Har saknat iFokus och er.

Så söt lille Per Perser är men en sån otur med kattbettet.

Lena en sån otäck infektion din son har som inte vill ge med sig..

Eftersom vi inte har internet på landet så har vi spelat kort en hel del. Här spelar vi canasta med en liten hjälpreda mitt på bordet.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

#33 då ahr du endel att ta ijen här nu ! välkommen hem då;).

själv har jag ont i fötterna o det bara dunkar, orkar inte ens stå, fattar inte hur mina kolegor har stått ut i 20 år när jag är gråtfärdig efter 2,,

de pratade om att rensa källare o kasta saker i dag på hotellet jag flikade in fint att har de en fungerande dator så tar jag järna den och ger till KKS då de skulle kolla upp detta, Håll tummarna,

MariannE11
0

#15 missade din son…. håller tummarna att han kryar på sej…

välkommen hem anebit… då har du en mängd saker att ta igen nu…..

#34 har du ordentliga skor?….håller tummarna för datorn…

martdat
0

#35 foppatofflor, sköna att jobba i om jag jämför med vad jag prövat tidigare,

MariannE11
0

sköna kanske i dom men är dom bra i längden?…. för mej är det jätteviktigt med bra skor….du får se till att ta fotbad när det är extra jobbigt…kanske kissarna kan bada sina tassar samtidigt….

Tiana
0

#34 Satsa på fotbad - det gör underverk med trötta fötter!

Förhoppningsvis är min lägenhet klar i eftermiddag. Längtar!!! Sen är det dags att bära upp allt från förrådet igen som ligger en trappa ner. Neråt var det ingen fara, men nu ska det bäras uppåt! Skrattande

MariannE11
0

hoppas fortfarande på att något rum iaf är klart för dej tiana?….

här har jag varit på svamptur…tänker festa på ett glas vin ikväll…. kanske är beroende så jag sveper det på en sekund?…Foten i munnen

Kakan har klippt sina klor… ja det var jag som hjälpte henne…hmm…påminner mej ju om att Carmencita åxå vill det… klippte ju bara några få på henne för säkert tre veckor sen…

är extra glad för att Carmencita ligger i sin bumbisbädd som jag gjort till henne….Rudolf ligger på en leksäck…o det är OK det med säger han…

snart dags att utfodra skrällena…påminner mej om att Cookies matskål ju är i en låda….tänk vad arg hon kommer att vara…Skäms

Imasy
0

Är så fruktansvärt irriterad på Foderbilen, och detta var då både första och sista gången jag "handlar" av dem med en sådan service SkrikandesSkrikandesSkrikandes

martdat
0

#40 vad hände?

Imasy
0

Ja, vad hände inte? Skrikandes

I tisdags beställde jag en 20 kg säck med Orijen för 945 kr. Kunde göra beställningen och betala för den.

Kollade min orderstatus och det stog att min order "plockas".

Sen på torsdagen får jag ett mail där det står att Orijen är slut och de inte har en aning om när det kommer in. Jag fick veta att jag kunde välja att vänta på att fodret ska komma in eller välja annan mat.

Ringde upp dem och sa att jag måste ha 20 kg foder, men jag har ingen lust att betala nån mellanskillnad nu. Fick då veta att Orijen finns på 4 kilos påse, men jag sa att det duger liksom inte, då den snart kommer vara slut samt att det blir ett helt annat kilopris.

Fick då erbjudandet att köpa 20 kilo av nåt annat betydligt billigare foder jag aldrig hört talas om, men innehållet i fodret var så långt bort ifrån Orijen man bara kunde komma. (Läs:spannmålsfoder)

Så efter mycket om och men, sa jag att ni får skicka in pengarna på mitt konto om ni inte kan plocka ihop 20 kg Orijen. Katterna har slut på foder och jag kan inte vänta längre, jag måste verkligen ha maten NU.

Fick då veta att de skulle sätta in pengarna på mitt konto direkt, men jag skulle ha dem inom ett dygn.

Eftersom jag var i stort behov av att verkligen få hem foder åkte jag då ner till djuraffären igår och köpte ett annat foder för 800 kr, tänkte ju att Orijen-pengarna sitter ju på mitt konto idag. Jag hade ju dessutom fått kvitto på att det var krediterat osv.

Inte en j**la spänn sitter på mitt konto ännu, så denna vecka har jag lagt 1700 kr på kattmat vilket är betydligt mer än vad jag har råd med. Och jag lär ju knappast se några pengar på kontot förräns nästa vecka nån gång. Jag kan ju nu glömma alla helgens planer Skrikandes

martdat
0

#42 skitdåligt av dem, borde inte gå att betala för varor de inte har,,,

Imasy
0

Nej precis, jag borde inte ens kunnat lägga ordern Skrikandes

Och att det sedan ska ta två dagar för dem att häva ur sig att fodret är slut. Hade jag valt något annat foder hade de inte kunnat få hit det förräns nästa vecka, så jag hade iallafall åkt på att köpa en annan säck.

Eller så hade jag fått köpa typ Mjau eller nåt, men så vill jag inte laborera med deras magar med tvära foderbyten.

MariannE11
0

nä fy vad tråkigt för dej Imasy….visst kan saker ta slut men om det händer är det så väldans viktigt att ta extra hand om den kunden o se till att man löser det på bästa möjliga sätt…. en sak jag funderar på är om pengarna kanske sitter fast på någon bank tills dom kommer till ditt konto….förstår att du känner som du gör….hoppas du har pengarna på måndag iaf….kan vara tufft om man inte har så mycket pengar o lagt ut alla på katterna så man inte har råd att äta själv…..Rynkar på näsan

Imasy
0

Nu sitter iaf pengarna på kontot iallafall, tack och lov. De måste ha kommit nån gång under natten.

Destany
0

Måste bara säga vad söt Per är =)

min vecka har varit stressig. har hänt nåt varje dag. Zorro Högg mig i handleden för nån dag sen men som tur e så blev det inte så allvarligt så jag behövde inte uppsöka läkare..Detta fick mig att verkligen ge mig i kast med hans ilska..det positiva e att han visade väldigt mycket efteråt att han verkligen ångrade sig..jag tror att zorro har fått för sig att han e herren i huset .. Zigge växer o blir bara busigare o gosigare för var dag. Ögonsjukdomen vägrar dock att ge sig på honom…igår hade jag en myskväll med pälsbollarna.. riktigt mysigt att bara umgås med dem. Puma flickan e lika gosig o avvisande som hon alltid e.. världens lugnaste katt e hon..

Tiana
0

Här mellanlandar jag i sovrummet och badrummet innan det är dags att åka iväg på middag. Har varit riktigt irriterad för att ha sakerna undanstuvade här och var, men det visar sig att katterna älskar det! De gömmer sig här och var, och spinnandet kan höras från alla håll Glad

Imasy
0

Är så glad åt den nyinköpta kameran jag hittade idag till ett bra pris :) Rosa är den också ;)

Så äntligen har jag en vettig kamera att ta fina bilder med :)

MariannE11
0

#46 vad skönt att pengarna är där…fick själv en förfrågan om att betygsätta affärskedjan där jag hade köpt min sista mobil…. som tur var så har telefonkontakten sen med abbonemnag lättat upp beyydligt för jag har verkligen varit besviken på hur dom hanterat mej när mobilen varit trasig trots min försäkring….hoppas de tar till sej min kritik….kan säga att mobilen just nu UTAN försäkring verkar vara traaaaasig….. suck suck…

#47 vad bra att ögonen blivit bättre… min senaste jourkisse kan bitas lite först i början för hon vill ha en stunds intensiv gosning o full koncentration på henne… o är man inte till 100 med så påkallar hon uppmärksamhet….synd att hon ska vara så arg på mina kissar så hon inte kan få gå lös med dom….

jag var på seminarium igår… jättebra.. skull egentligen varit borta även på kvällen men det ställdes in så jag kunde vara hemma o sticka….ska se vad jag kan hitta på idag.. lite småsaker…. o så ska jag sticka såklart…. vill få slut på detta nystan så jag vet hur lång en halsduk blir på 2 eller 3 nystan….

strömlöst en tid inatt IGEN….vaknade precis innan för Bruno var irriterad o hade tjejjakt….

essut50
0

Nu kan jag inte vara inne så mycket på internet ett tag framåt.

Min" gubbes" dator har pajat så den ska in på lagning på måndag, så vi får turas om att använda min..

Ska jobba inatt sen är jag ledig 2 veckor, har fixat bort helgen i vecka 43…Hurra….

Dom här två veckona ska jag inte göra nått speciellt, nu på fredan ska jag gå ut och äta med min son Magnus i Stockholm..Annars ska jag ta det lugnt.

martdat
0

#52 skönt att du slapp en utan lördagarna i allafall,

Här målades det köksluckor i går, ska måla en gång till i dag, hoppas att det täcker, syns ju tyvärr vem som slipat,, jag,,,, är nog inte min grej,, men men,

MariannE11
0

du stökar lite för jämnan med målarpenseln du martdat?…

jaha essut….nähä….tror nog du kan hitta på ett o annat hyss ändå…kul att du ska äta med Magnus….funderade ett tag på om jag ska bjuda hit dej den 15e….. vad sägs om det?…Glad

martdat
0

#53 lite då o då, har ju ett helt hus att renovera, känns som att jag bor på en byggarbetsplats ibland, o då plånboken e tunn så får man kladda själv,, hehe, men det blev ganska bra, Bara ta mig te IKEA snart o köpa handtag till alltihopa, de gamla glasknopparna vägrar jag sätta tebax,

MariannE11
0

glömde säga det som gjort mej lite irriterad så är det att vi haft strömlöst 3 ggr sista veckan… o skulle egentligen ha det fortfarande…2a gången idag….har för mej att den första var i måndags kväll o natt…. då var det ett stort område utan ström…. i morse vaknade jag vid 5 att jag hörde att strömmen försvaaaaaann… den var tillbaka vid 7 igen… sen satt jag o skrev här så plötsligt vid 1 sa det plopp igen o allt försvann…..tänkte först att det här fixar dom väl snabbt….hade inte ätit lunch… kände m,ej hungrigare o hungrigare… var ute på promenad…. ingen ström när jag kom hem….o det var bara typ vårat lilla område som var utan…då blev jag sur o ringde o bad att få låna en spis en bit härifrån… när vi åkte så var det full kalabalik utanför på vägen med eonbilar….vi handlade o stekte våran biff o när vi kom hem så var det LJUS…..köpte hem värmeljus ifall att…. det är ett reservaggregat därute så fixat är det då inte än.. skulle ta ett par dagar hörde jag..

Rudde sprang just förbi… hans blivande matte kommer hit i morron o hälsar på….hon skulle ta med ficklampa ifall att….Flört

Lena
0

Här är det fortsatt jobbigt då sonen blev sämre under veckan. Infektionen i tarmen ökade i styrka och olika åtgärder har satts in. Nu verkar det som det går åt rätt håll igen. Läkaren säger att de ska operera så snabbt som infektionen är hävd.

Åker som en skottspole mellan hemmet, jobbet och Borås sjukhus. Hinner därför inte vara mycket alls på iFokus för närvarande. Är just nu hemma och får lite tröst och avkoppling av och med katterna. Vad vore livet utan katterna?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

ta det lugnt Lena… sköt om dej, sonen o kissarna i första hand….bråkar vi för mycket här så får vi in de andra ordningspoliserna…hoppas sonen får vara på ständig uppgång i tillfrisknande…

martdat
0

#56, Vad otäkt med sonen att han inte blivit frisk än, ingen vanlig flunsa, Hoppas han bli bra efter op, ta hand om er ,

MariannE11
0

passar på här att berätta den gläääädjande nyheten att det var strömlöst när jag vaknade idag..Obestämd…. tänkte nästan somna om men hittade ficklampan o serverade mat… katterna tyckte jag var udda som inte tände lampan… men dom är väl vana vid att allt kan hända….hade turen att jag hade laddat ipoden igår kväll så jag kunde lyssna på den… o stickade i värmeljusens sken…

förvarnar om att ifall jag är tyst så KAN det bero på ytterligare problem med strömförsörjning… ska strax ut med kompis i skogen så då ska jag kika o se om det ser klart eller oklart ut vid områdets största elcentral….

MariannE11
0

dessutom så kan jag inte skicka sms…. så härligt härligt när man är sms beroende….Gråter

martdat
0

#59 varför krabbar din el hela tiden, vad säger elbolaget?

jag hadde vart  vansinnig,

Jag var på Rusta i går för att köpa tapeter, (hadde tapetserat upp och ned,, suck, )

jaja, har i allafall letat efter en viinterjacka i 7 olika äffärer och gett upp, den enda jag ville ha kostade nässtan 2000 kr, de andra såg ut som nått jag inte tänker gå runt i ,

Ha, där!! på RUSTA av alla ställen hänger en jacka som liknar den jag ville ha för 349 kr!!!! hihi, nu blev det en vit för de hadde inte svart i den modellen men man ska ju leva lite farligt. skitglad!! var fyra år sen jag köpte jacka och den hadde dragkedjan gått i för två år sen plus att jag gått uåå lite väl mycke i vikt sen dess,

ledig i dag, se om snälla pappa kommer och hjälper mig få tapeterna få rätt håll,,,

Tiana
0

#61 Men visst är det härligt med såna fynd!

#60 du får väl bussa ett par älgar på elgubbarna om de inte kommer igång snart Flört

Här hemma väntar jag fortfarande på att lägenheten ska bli kvar. Målaren var på plats när jag gick i alla fall, men såg inte till några tapetrullar ännu. Obestämd

Kunde sova bra i natt med färre katter i sovrummet. Min pratglada pojke flyttade ju igår… Resten har förälskat sig i rummet, öppnar jag dörren vill de inte gå ut i resten av lägenheten. Men jag förstår dem, det vill inte jag heller!

MariannE11
0

elen är kvar för tillfället iaf… nu står det en stor stor bil där ute som ser till att vi är lyckliga medans de lagar felet…. detta är väldigt lokalt elfel … blev så arg igår när jag fattade att alla andra runtikring i angränsade områden var lyckliga o fick äta mat när dom ville….

blev lite fundesam här när jag insåg att jag borde haft en fredag då jag skulle ätit i princip noll igen… så den dagen tar jag idag istället….nedrans minne…. har ätit ett ägg, 100g kyckling o ska få kalasa på 100g lax här ikväll…..känns OK faktiskt … i morron så får jag lägga på typ sallad o lite annat….3,5 g kolhydraters intag idag…

#61 vad skönt att du hittade din jacka igår….även fast den var vit… vågar inte köpa vit för jag vet hur jag dräller….vill åxå köpa en jacka… tänkte förra vintern att det skulle vara den sista men nu får vi se hur det går….

#62 hoppas det är klart nu när du kommer hem så ni har en hel lägenhet…. tråkigt att ni är en mindre men det kanske kan betyda att en till kan flytta in tillfälligt…

ska nu cykla iväg o skaffa mej min 100g lax…. mums…..Skrattande

MariannE11
0

vill berätta om något chockerande som hände vid 18…. har ALDRIG hänt förut….. strömmen försvann….Rynkar på näsan.. tände ljus o tog ficklampan o matade katterna…. som tur är kom strömmen tillbaka efter en halvtimme… då sprang jag som en sprinter till köket, på med ugn för att peta in laxen, kokade te, på med både disk o tvättmaskin…. snacka om att vara miljöskadad nu….Skrattande

essut50
0

Jasså du Marianne, du tänkte bjuda hem mig den 15FörvånadSkrattande Ingen bra ide tycker jag..Flört Är nog ganska trött just den dagen..Jaha nu har dom tagit en massa prover idag hos Hälsovården, nu måste jag kontakta min vårdcentral här i Kungsör för undersökning varför jag har blodbrist och varför mitt blodsocker var för högt trots att jag hade fastat i 6 timmar innanGråter 

Får ringa efter den 19/10, har inte tid för tyvärr..

MariannE11
0

tänkte ju att 15e skulle kunna passa oss fint båda två….Skrattande. äter du fortfarande?….Flört.. hoppas du får ordning på dina värden… får bara skicka ETT sms per dag så kan dej hedrad att det blev du idag…. kram…. ledig nu då i 2 veckor?…. kanon….se till att vila o låt bli att svimma….Obestämd

martdat
0

#64 märkligt, ni som har såmn stabil el i ert område,,, hm

pappa har hjälpt mig i dag att tapetsera ena väggen, på RÄTT håll denna gång, blev bra.

MariannE11
0

måste man tapetsera åt rätt håll?…..Flört..bra med pappor ibland….Glad

chigak
0

Idag när vi gick en liten promenad runt kvarteret så var Mindy för söt. Hon gick med oss hela tiden och jamade och pratade konstant. Kyss Hon tyckte det var lite läskigt när vi mötte en stor hund men skyndade sig ikapp sen. Mammas lilla godingKyssKyssKyss

Inge-elsie
0

Skall snart gå och lägga mig tror jag, om jag inte får åka till sjukhuset igen. Har fått lunginflammation igen. Magnus har varit hemma idag eftersom hans diabetes var knäpp. Först var den för hög sedan för låg, nu sover han. Vägde katterna idag, undrar om dom är lite för tjocka?? Puckot vägde 5 kilo och Skruttan 5,4 kilo. Måste kanske banta ner dom. Då skall nästan hela familjen banta utom Magnus som väger för lite.

MariannE11
0

jag har *tittar mej omkring o sänker rösten betydligt* inte haft elavbrott detta dygn…. trots att det snöar… wow….får se om  det håller i sej…

#70 beror ju på hur stora kissarna är i sej utan magar…vet inte om man kan säga att runt 4 kilo är en bra medelvikt för en normalstor katt?….kan säga dej inge-elsie att min Bruno väger 7,2…..lite övervikt har han… men mat behöver han för humörets skull… kan rekommendera att gå på program som satsar på att äta så få kolhydrater som möjlig…jag gick ner 4 kilo förra veckan….o nu så visade vågen på ytterligare -0.4 kilo sen igår….Skrattande… har en låååååång väg att vandra men jag är glad för varje kilo som försvinner….

Tiana
0

Var precis ute på kundbesök i jobbet och hamnade hos en kattälskarfamilj. De hade skaffat sig en renrasig bengal, och som sällskap till den tagit en liten kattunge från djurhemmet här! Sånt blir jag glad av Skrattande.

Först idag gick det upp ett ljus för mig varför renoveringen tagot så lång tid - de passar på att måla fönsterkarmarna också! Då får de godkänt av mig…

MariannE11
0

trevligt med kundbesök när det blir så trevliga nyheter..

vad bra att dom får godkänt med renoveringen…

ska lägga mej i badet strax o sen se om jag kan stöka runt med lite papper… o kanske klippa klor på Carmencita o testa på Rudolf…så har jag gått varvet runt o kan stryka den punkten…Glad… sen åker jag bort mot kvällen..

essut50
0

Har försökt ringt vår vårdcentral idag, men det är bara upptaget hela tiden. Dom får chansen att svara tills på måndag, annars så fixar jag ett annat privat bolag i Stockholm…Måste ju kolla min blodsockersvärde snarast…man vet ju att diabetes går i arv, och i vår familj så har nästan alla det…

Varit och hämtat ut mitt paket från Gunilla och passat på att fika på vårt kondis jag och min gubbe….Det blev inte Budapest idag , nä det blev en bananbakelse istället.

Imorgon ska jag upp tidigt för jag har en tid hos min frissa 09.30 tänkte göra mig vacker för en gång skull..det du Marianne…Skrattande Du kanske vill se hur jag ser ut sen, nu när jag har en kamera…Flört

MariannE11
0

aha… frissa… kan tänka mej att du blir ruskigt fin då på din lediga tid…bild vill vi absolut se…. var väl inte så länge du var hos frissan sist?… fasligt vad du springer runt… men du essut… du är fin redan innan….tisdag är det idag ja…Glad.. hoppas du får tag på vårdcentralen….kanske dom bara svarar på torsdag?…

pratade just med Rudolfs blivande matte… han ska flytta på lördag förmodligen..kul för honom för hans blivande matte är en hejare på tålamod….

essut50
0

Nu är jag fin i håret med en massa spray så det ska hålla ett tag för det blåser här idag fast solen skiner..Skrattande 

Maggan sa att jag skulle ringa hennes läkare i Stockholm, så nu är det gjort, fick en tid imorgon kl 14.40 (återbud)..Så vi får hoppas att jag inte har fått diabetes..

Kul att lilla Rudolf flyttar, men du kanske skulle vilja ha honom kvar.???

[LucyInTheSky]
0

Usch vilket jäkla oväder utanför.. Skulle åkt över bron in till "svergie" men vill inte i denna blåsten. Stannar nog på min ö idag.

Vädret stämmer i allafall in på mitt humör. Trött, ledsen, orolig, ångest i kroppen och allmänt slut i huvudet. Tur jag har mina katter..

Är så trött på vaktmästaren här.. Jag har ringt flera gånger om mitt badrum.. Vi får antingen iskallt eller skållhett vatten i kranen och jag uppskattar inget av dem. Ringt dem idag med och nu lovar dom att komma så fort dom kan men det sa dom för en vecka sen oxå. Jag fryser! Jag vill inte duscha kallt..

Längtar efter julen nu.. snö, ljus i fönstren och mys..

Kram på er

MariannE11
0

vad bra att du fick en tid redan i morron essut…så kan du visa upp din fina frisyr för alla på vägen….bild tack……mycket att göra så här på en onsdag?…Glad

ja sjutton vad det blåser… kan tänka mej hur det blåser på ölandsbron….ska strax ge mej ut på dagens promenad….får se till att inte ta promenaden längs havet utan jag tar en mer skyddad tur….

städat allt utom vardagsrummet… Kakan har fått rumsarrest så mina kan ha det riktigt trevligt….

Rudolfs nya matte o jag kom överrens om en tid på lördag då han ska flytta till henne…. vilken lycklig kisse… hoppas nu att hennes första kissa är lika förtjust som sin matte…

min tillfälliga chef ringde o sa att jag ska få mina pengar på måndag… skulle fått dom i morrn men det knasade….

en bra sak till är att min mobil kommit till sans igen…hotade med att använda min gamla ihoptejpade sak… flyttade tillbaka SIMkortet sen till min nuvarande o då plötsligt kunde den skicka SMS… härligt…

solen skiner o magen knorrar….får ta med en snacks på vägen….

essut50
0

Nån har tagit en massa bilder idag med min kamera, ska strax försöka överföra bilderna ..

Såg nu att Milou har varit på mina blommor som jag fick idag..Dom som jag ska spara…

Nähä nu ska jag lägga mig och vila, har ätit plankstek och druckit ett glas vin plus glass.

MariannE11
0

sitter här o väntar med Rudolf som är lika nyfiken.. jamen hallå här….lägga dej o vila?… bestäm dej nu för jösse namn…

Ö V E R F Ö R A  B I L D E R skulle du ju göra… å suck……

Milou kanske vill vara snygg hon med..hmmm..hallå…. undrar om jag blivit dragen vid näbben…Obestämd

Tiana
0

Sitter och ugglar på min säng nu, urtrött. Har varit iväg nästan 12 timmar idag och på säljutbildning. Fick några mycket bra tips som jag inte tänkt på innan, så här ska det minsann säljas! Fast först när någon vill titta på mina objekt (jepp jag är en sån man aldrig ska lita på enligt folk, mäklare) Flört

Har idag fått nya tapeter i köket och halva hallen! Det tar sig. Imorgon bör det vara klart då om jag inte räknar helt fel. Längtar efter att plocka fram symaskinen nu!

MariannE11
0

utbildning är aldrig fel…lycka till i fortsättningen..

kul om det är klart i morrn… blir väl ruskigt fint kan jag tänka?..

jag flyttar min symaskin upp o ner för trappen…idag tog jag upp den för det såg så skräpigt att den bara stod i hallen…ska se om jag kan skärpa till mej o använda den då garnet börjar sina….Skrattande

ska stänga av datorn här o nu o BARA titta på TV… o sticka mina gamla nystan kanske….

essut50
0

Marianne om du kollar dina mail så får du se bilderna…tror jag….

Imasy
0

Idag har jag varit ute och kört bil för första gången på 11 år. Kändes vant med rejält skumt på samma gång ;D

Hoppas att Länsstyrelsen är så snälla och snabba att de kan få klart vår/min ansökan, för då blir det mer köra i helgen om de blir klart senast fredag då dvs :)

[GunillaR]
0

Godkväller eller godnatt

Vet inte om här finns nattugglor som jag.

Jag har varit ute idag och "sprungit" i stan för diverse ärenden. Kallt som attan har det varit i nordanvinden, så jag fick fina rosor på kinderna. Nu har jag i alla fall handlat hem ny målarduk och lite ramar och färg.

Så nu ska jag se om jag hittar en fin kise om jag kan måla av.

Jag ska också börja på ett porträtt av en kvinna som jag fick beställning på för några dagar sen. Det ska bli mycket spännande eftersom det är första beställningen på målat porträtt. Annars blir det bråda tider i höst eftersom jag ska teckna tio barn och fem katter innan jul. Tungan ute

essut50
0

Godmorgon. är jätte pigg idag. Hurra…

Är uppe så här tidigt för att jag ska till Stockholm på läkarbesök på eftermiddan och träffa min son Magnus på lunch…

Ser att det är kallt ute, undrar vad man ska ha på sig…Det är jätte svårt att avgöra det tycker jag…

Tiana
0

Håller med dig Essut, omöjligt att veta vad man ska klä på sig i dessa tider. Sitter själv och huttrar på kontoret nu…

Ikväll är det städdags för mig. Målaren sätter upp tapeterna i sista rummet idag, och då kan jag äntligen börja leva normalt igen. Tyvärr kan de inte hämta skräpet förrän imorgon… Men det kan jag leva med! Skrattande

MariannE11
0

jo essut bilderna har kommit… fina som sjutton….ser ut som det var något speciellt på g där nästan…Obestämd.. ha det bra med sonen…

ja visst är det svårt att veta vad man ska ha på sej…fast jag kör ju med min fleece nästan året runt… undantag 2 månader kanske…högsommar….har fått fram vantar ovanligt tidigt i år….kanske man kan sticka sej egna vantar?….

Rudolf ska flytta på lördag… nyss så upptäckte han pilen på bildskärmen…. han satte sej mitt för skärmen o observerade så mycket han orkade…nu ligger han på en skön filt bredvid o håller koll…så skönt när han gör det frivilligt…. mamma Carmencita ligger under sängen på kalla golvet…Rynkar på näsan

idag MÅSTE jag ta hand om min pappershög…. fast jag hittar väl svepskäl för det med…som vanligt…

Inge-elsie
0

#88# Visst är det något på gång med Essut. Undrar vad?? Har fått skäll av mamma som tycker att jag är lat.

Tiana
0

Äntligen fredag!  Ser fram emot att komma hem från jobbet och komma i ordning hemma. Målaren är klar och snickaren ska titta förbi och rätta till det sista.

Njuter av bara tanken på att kunna sätta mig i soffan med en varm kopp hemmabryggt kaffe…

[LucyInTheSky]
0

Det snöar! Förvånad

essut50
0

Snöar usch va hemskt. Här regnar det för fullt.

MariannE11
0

är superseg idag… var uppe kvart i 7… sen somnade jag o kakan framför nyheterna….släpade mej upp vid 9….o väderprognosen gjorde att jag hastade ut med min promenad….ska gå en liten bit senare för jag hann inte gå klart för jag skulle se Våra bästa år….kakan är den som har största delen av huset just nu… ska se om jag kan glänta lite på dörrar … blir tokig på att ha galler…..Rynkar på näsan

Carmencita var riktigt modig igår… hon smet ur rummet medans jag tömde lådan….hon har blivit keligare o tror hon låg rätt mycket i sängen inatt… beslutade mej för att hålla henne sällis nämligen…

var arg igår för vågen hade dåligt resultat… men idag var det bättre… men ligger  fortfarande 0,2 kilo över mitt toppresultat…men håller jag bara i så ska det nog ordna sej….ska äta skink, broccoli o tomatpaj nu…. sen blir det kyckling o en gnutta wokgrönsaker till kvällen…. o max 2 glas vin till kvällen…

mitt största projekt idag är att sy ihop mina stickade katter så jag se kan ta resterna till en sista kisse… o sen ska jag se om jag kan stöka vidare med papprena….o sen rasta katter i omgångar i huset….får se här vad kakan beslutar sej för att göra när jag lämnar henne….

Tiana
0

Nyss uppstigen och funderar på vad jag ska fylla dagen med, förutom jobb. Har legat vaken ett tag men blev kattnappad av Silke som ville ligga ovanpå mig i sängen, inte mig emot Flört

Blir väl till att plocka fram dammsugaren och börja i den ändan idag, innan det är dags att ta en sväng till affären. Upptäckte att min soffa fortfarande har gråa hår…

Lena
0

För mig har det varit den svåraste veckan i hela mitt liv. Min sons sjukdom förvärrades och det var tvunget att bli en akut operation i början av veckan. Inte det bästa utgångsläget eftersom det var en pågående infektion. Jag har varit tjänstledig och varit i Borås hela veckan. Är nu bara hemma som hastigast och byter kläder. Sonen ligger på intensivvårdsavdelning och har en lång väg tillbaka.  

Maken är hemma och tar hand om katterna. Jag kommer inte ha möjlighet att vara aktiv på iFokus så mycket närmaste tiden. Man får helt enkelt ta det en dag i taget.

MariannE11
0

ta hand om dej själv o sonen Lena….håller tummarna…hårt…

idag ska Rudolf flytta…om dryga 2 timmar kollar han in sitt nya krypin… men han kommer att få det fint där…värre för mamma Carmencita men henne får väl jag ta hand om…Glad… vore ju bra om hon kunde smälta in med gruppen hon med….ska absolut sova inne hos henne inatt…

ska sy ihop sista lapptäcket med stickad kisse o sen ska jag sticka upp resterande garnet så får vi se vad det kan blir för figur på den…

försöker se om jag o sambon inte kunde flyga en helg till London i december… min sambo är så väldans välförjänt av det….så vi får se vad man kan hitta på..har inte pengarna till det nu om det inte är gratis…Flört.. ska bli skönt att snart få jobba igen, inte för jobbets skull men för pengarnas… min budget går ju inte ens ihop om jag jobbar heltid…Rynkar på näsan

essut50
0

Tänker på dig Lena…Tror att allting kommer att ordna sig…

Marianne, hoppas du och Sam kommer iväg till London min favvis stad..

Lycka till med Carmencita, hon kanske går ihop med Bruno…

Lena
0

#96 & #97 Tack för eran omtanke det värmer! :) Vi får hoppas på det bästa. Att operationen nu är gjord ökar trots allt möjligheterna till ett tillfrisknande även om det kan ta sin tid.

MariannE11
0

#97 vore så skönt att få komma just till London en helg…ha något att se fram emot…. vi ska försöka komma iväg på en kryssning åxå inom kort… ska kolla på det med….ett dygn eller en helg borde man ju kunna få lite kattvakt…även om Kakan ingår… om hon nu inte blir bokad snabbt… väntar på att hon ska komma ut på hemsidan…Sam har sagt flera gånger att hon nästlat sej in i hans hjärta åxå….men hon får snirkla sej ut….hon ska inte vara kvar…kom ihåg att påminna mej…. räcker med de 3 jag har…. tror att Carmencita o Lillan är väldans lika… men dom vågar nog inte ens titta på varandra… Jullan är framme med sina läten hela tiden o säger fräääs o vibrerar upprört varje gång… fast hon behöver mer uppmärksamhet…fast man funderar ju när man först får vrålgos o sen smäller det till över kinden av hennes tänder….fast hon är ju en busråtta…

martdat
0

fick ringa pappa akut då värmen vägrade funka men nu e elementen varma, var riktigt kallt i natt, ingen snö i sikte än,,

ska iväg o kosa kissebebbar i eftermidda , inte mindre än 12 st små raggisar,, varav min Ice är mormor till endel av dem, ska bli kul , o massa kaffe såklart, se om jag orkar skura källarn nu innan, dammsög förra helgen. sen försvann energikicken,,,

Mison
0

ååå pussa magarna,,, så gosigt….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

[LucyInTheSky]
0

Jag har inte murphy på min sida idag =(

Idag skulle jag städa akvariet tänkte jag, har ett på 270 liter som verkligen behövde lite uppmärksamhet. Jag slangar ut vatten för glatta livet och så "Pang" ryggen låser sig då jag ska lyfta ett spann.. Det gör såå förbanat ont jag hamnar på golvet skrikandes en stund (jag är inte särskilt bra på smärta) Självklart är Rasmus inte hemma och för att göra det ennu jävligare så rinner vattnet över och det är vatten överallt på golvet. *SKRIK O PANIK*

Jag biter i hop kommer på något sätt på fötterna och får stopp på vattnet men har redan hur mycket som helst på golvet =/

Torkar golvet med fötterna med handukar som jag hittar i rätt höjd för böja sig eller sträcka sig är helt att glömma.

Nu sitter jag här med ett halvfyllt akvarium och tycker synd om mig själv. Aj vad ont det gör och det vill inte släppa. Har aldrig haft ryggskott, kan detta vara det? =/

Hoppas era dagar går bättre..

Mison
0

Men oj…. om det är till någon slags tröst, så tycker jag också synd om dig…

MariannE11
0

#100 pussmagar… o jag som förlorat min enda pussmage idag…Gråter… får väl trösta mej med huvudplåstret Kakan kanske?

#102 det där var ju höjden av otur…..hoppas du får hjälp med resten o får själv sitta i soffa med chokladpraliner ikväll…

Tiana
0

Så har lilla jag lyckats klanta mig igen. Håller på att möblera på nytt, och siktade på att få ihop ett bord.

Bordsbenen framplockade ur garderoben, bordsskivan från förrådet, men var i all världen har jag lagt muttrarna som håller ihop allt?!?!? Skäms

Mison
0

hahaha, du har lagt dom precis där du skulle lägga dom, för att inte glömma bort dom… minns du nu….??

Tiana
0

Jo, efter en halvtimmes letande dök de upp. I kökslådan av alla ställen, hittade dem när jag letade efter en penna…

Det ska bli intressant var jag hittar resten av mina saker Skrattande

martdat
0

satt på akuten från halv 7 o halv 12 i går kväll/natt, o då kom jag ändå före kön genom att gå in bakvägen, annars hadde det tagit ännu längre tid, dottern har brutit benet o minst 8 veckor med gipps, måsste vabba i allafall denna veckan för hon kan inte ens gå på toaletten själv,, men vad gör man sen då? jag kan ju inte vabba i två månader väll? vet nån ?

hon har ju asbergers o annat oxå så hon har problem från börgan, detta är ett helvete,,, mår skit, o dottern ännu värre så klart,,

essut50
0

#108 Vilket öde för din dotter. Prata med försäkringskassan om det hela. Dom borde veta någonting hoppas man..

Ska snart gå och sova, ska upp tidigt imorgon för att åka till Stockholm för provtagning..

Nu är jag rikitgt hungrig, och jag som ska vara fastande i 12 timmar. Hur ska det här sluta…Gråter Tur att jag får dricka vatten och svart kaffe..

martdat
0

#109 tack, jag ringde dem i dag, nån ska ringa upp i morn elr på tis ,,,,, men barnkliniken sa att jag måsste få vabba i allafall denna veckan, men jag liter inte på f kassan,, undrar hur det ska gå i två månader,, hon kan inte ens åka i bilen, fick lägga henne i baksätet olagligt för att ta mig hem, har förvarnat skoltaxin om att det kanske inte går med deras bil men vi får se,,,

MariannE11
0

vilken pannkaka martdat… tur ni smet in bakvägen… hoppas det ordnar sej med att du kan hjälpa dottern….jag hade intyg från läkare på BUP att jag fick vara hemma X% arbetstid när min as-dotter mådde som sämst… jag var hemma 2 dagar i veckan med henne….du har ingen kontakt på socc? lss?

martdat
0

jag blev upprinigd av f akassan nu så inga problem att vabba,,

#111 hm, jasså två dagar i veckan vab elr var det nått annat?

jag har sånt där 12 -16 års intyg från barnläkaren, bup o co är det värsta pack man kan komma nära här, de utredde henne i 7 år i två omgångar o missade samtliga diagnoser, enda de kom fram till var att jag egentligen är lesbisk o inte vet om det själv och därigenom överför min osäkerhet på min dotter och frambringar därigenom hennes beteende, de skulle rådge soc att omhänderta henne om jag inte sa att jag var lesbisk så de asen talar jag inte med,,.. hon fick diagnoserna i 9 års åldern och då var det då inte de vanliga som hjälpte mig, de hadde redna bestämt sig för att felet låg hoss mig,

soc kontakt har jag, hon är jättebra men inte mycket hon kan göra, hon håller i kontaktpersonbiten och betalar ridskolan när jag inte har råd..

visste inte att du med hadde diagnos dotter marianne, då vet du hur kämpigt det kan vara ibland, vad är as?? kan inte tänka så här tidigt på morgonen, (någon har väkt mig flera ggr i natt). ha en bra dag alla,

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer