Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 7409 ggr
Hennum
0

Rädda JP från vinterkylan!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu har JP och Tyr väntat länge på att komma in i värmen och få mer mänskling kontakt så de blir tama snabbare. Stora framsteg har redan gjorts, men de behöver ett "vanligt" hem för att bli riktiga goskatter.

Tyr har kanske funnit ett hem, åtminstone stödhem. Så nu är det bara JP kvar! JP blir lätt förkyld och mår inte så bra i kylan. Därför måste han verkligen hitta ett stödhem inomhus innan det blir riktigt kallt ute.

De har varit hos veterinären och är kastrerade, id-märkta och vaccinerade. JP har en charmig liten kroksvans och är ca 5 år. Tyr är något år yngre. De är just nu hos snälla Debattia i Rydebäck.

Båda har levt hårda liv på gatan i kylan och det har satt sina spår. Nu måste vi se till så att inte JP blir kvar ensam när det blir kallt igen.

Finns det inte någon som åtminstone kan ha honom över vintern?!

Länk till förra tråden: JP och Tyr söker hem

/Praxis och Hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

martdat
0

när är det säkert med tyrs stödhem? när flyttar han ?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
0

Jag har länkat till honom på min Facebook..Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattmatten
0

Åh vad jag önskar att jag kunde hjälpa en strävsam herre som JP! Gråter

Men jag har ju min hankatt som vill vara ensam tupp i hönsgården och snart de små rörkattungarna. JP förtjänar verkligen ett hem efter sitt slitiga liv.

Mison
0

om ni vill kan jag lägga ut annons på blocket här uppe under västmanlands län.. men då behöver jag alla uppgifter som telefonnummer och sån´t. och gärna texten vad det ska stå

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Bumbis
0

Vad bra att i alla fall Tyr får komma in i värmen! Glad 
De kan inte vara snälla och ta Jp också?

Praxis
0

Nu har vi gjort en blocketannons för Malmö. Dumma jag glömde kopiera texten så får lägga ut i landskrona och helsingborg på måndag när annonsen kommit upp! Det kommer också textannonser i Sydsvenskan på lördag och söndag nästa helg. ättesnällt om folk också vill göra blocketannonser, kan pma kopior på texten när jag får tillgång till den!

Mison
0

en blocketannons brukar ju kunna komma upp nästan på en gång…

som sagt jag kan göra västmanland, kanske någon annan kan göra ett annat län…

kattassen
0

Jag har ju filerna med annonserna som jag satt upp. Som hennum och praxis så fint gjort. Jag kan ju vidarebefordra dem till mison och/eller fler uppåt landet?

Mison
0

annonsen på jp har kommit ut på blocket redan. jag kanske kan kopiera den texten?

men ska jag ta min egen mailadress, eller någon av er…. ska jag ta er mailadress får ni skicka koden till mig som man får av blocket, för att betala… för jag brukar ringa in annonsen..

Mison
0

förresten kan jag ju behöva bilden i ett mail så jag kan använda den i annonsen. någon som kan maila den? jag har missen60@hotmail.com

Praxis
0

Mison, jag kan maila bilder och kontaktinfo till dig, du får gärna kopiera texten. kod för att betala vet jag inget om? trodde man bara kunde betala med bankkort eller genom att ringa?

Mison
0

ja, jag har inget bankkort, så jag brukar ringa, men koden man ska knappa in får man till den mailadress man anger… så anger jag någon av er mailadress, kan ni ju bara kolla mailen och skicka över koden och telnumret till mig, så ringer jag in annonsen…

maila bilderna och kontaktinfon på adressen jag skrev innan…

kattassen
0

Det kommer en JP-annons på din mail- mison!

Så kan du sätta upp lite "rivlappar" också..

Mison
0

jättebra, jag fixar annons på en gång

Mison
0

har skickat in annons nu.

Hennum, om du kollar din mail så ska du ha fått informationen från blocket. Kan du maila över telnumret jag ska ringa och även koden jag ska knappa in, så fixar jag det på en gång….

Praxis
0

jag tror inte hennum är hemma nu ikväll, hon skulle visst på 50 årskalas efter att hon varit hos mig…

Mison
0

oj, va synd… då får jag vänta med att ringa in annonsen

Debattia
0

Här händer det tydligen saker !Har lilla Tyr fått ett stödhem ??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Praxis
0

Det är inte säkert med Tyr än, Hennum ska på måndag träffa Li, som var den som först matade JP och Tyr innan hon flyttade. Eventuellt kan hon ta in Tyr, åtminstone tillfälligt :) De ska iaf träffas på måndag och diskutera det, jag kan inte närvara då men Hennum kommer såklart berätta hur det gick!

Debattia
0

Det är ju jättebra i så fall för då kommer han bli mera social också om han kan vara i ett hem hela tiden.Håller tummar och tassar !!

Debattia

Ankie
0

men vilken underbart fin katt JP är, hoppas att det finns nån för honom med…

Tiana
0

Håller tummarna! Själv har jag lyan full av skyggisar nu…

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

puttar för att hennum ska kolla sin epost, så jag får koden att lägga ut annonsen med…..

fler kan ju lägga ut annonser på blocket i just sitt län. jag gjorde för västmanland

annebeate
0

Underbare JP, som är så söt så man gång på gång vill  krama honom. Kyss En riktig nallebjörn. Han är en helt underbar katt.  Inte skall han behöva leva ute och kämpa med kylan. Han om någon förtjänar ett eget hem.

Debattia
0

Jag uppfattar det som att båda behöver permanenta hem fortfarande,har jag fattat fel??

Debattia

Debattia
0

Jag menar om där finns någon som vill ställa upp och hjälpa så frågar jag om båda och inte enbart åt JP.

Debattia

MariannE11
0

putt…

mison har du fått koden från hennum än?…

Bumbis
0

Putt för hem till JP! (och Tyr)

Hawknestgrove
0

jag puttr jag med för dessa killar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

puttar av all min kraft för båda kissarna..snart är ju vintern o kylan här..någon?

Mison
0

nej, ingen kod, tyvärr…

Praxis
0

Jag lägger in blocket annons i helsingborg och landskrona nu!

Mison
0

putt för hennum och koden… det stod på blocket att jag måste ringa o aktivera inom 48 timmar, annars försvinner allt, och jag måste göra om det igen… och jag som inte kommer ihåg hur jag skrev…

MariannE11
0

go morron hennum….. var är du?…. kom upp nu med isblåsan på skallen….Skrattande

Praxis
0

Jag har skickat sms till hennum om att hon ska kolla sin mail, hon måste aktivera en annons åt mig med, den för helsingborg!

Mison
0

ok, men min behöver hon inte aktivera själv, det kan jag göra hade jag tänkt så står jag för den kostnaden…

Hennum
0

H*lv*te… jag visste inte detta. skulle tro att det gått för lång tid nu

jag vet inte om vi måste betala helsingborgsannonsen igen

och min dag idag har varit jättelång och jag orkar inte krångla med det här nu. hade ingen aning om att jag skulle behöva logga in o fixa det.

det är flera annonser som inte är godkända, de säger att man inte får sälja samma sak. det är helsnurrigt och jag har haft för mycket att göra idag redan.

Debattia
0

Hennum nu får du andas djupt ,man gör inte så mycket på vilodagen !! Oskyldig

Så ni jobbar på här!!!!

JP har blivit bättre i sin förkylning eller vad det var. Han har inte andats så tyst sen han kom hit tror jag som han gör nu.

Har gett honom penicilin och efter ett par doseringar blev han genast bättre.

Han har nu också börjat smeka sig mot mina ben när jag kommer med maten. Tyr tittar lite surt på honom då, men dom är bättre vänner nu. Maten har inte blivit bättre så det måste vara JP som vågar lita mer på mattanten nu.

Debattia

Mison
0

jag har i alla fall lagt in på blocket för västmanland nu… tack, hennum, för koderna

MariannE11
0

bra mison att du fick koderna…. o hennum tar sej en låååång siesta….

Hennum
0

enligt blockets regler får man inte sätta in samma vara i flera län eller kategorier. så vi måste välja ett län att ha katten i, eller skriva varje annons väldigt olika så att de inte fattar att det är samma.

Mison
0

aj då… jag hinner inte nu, men kan göra ett nytt försök ikväll… tror det hjälper en del om man åtminstone inte använder samma rubrik.. sen kan det kanske hjälpa om man använder ett annat namn… om jag skriver i mitt namn med min mailadress… fast hennums telnummer. får jag svar via mail, kan jag ju vidarebefordra direkt till hennum…

Praxis
0

Hmm.. tror inte de dragit pengar för helgingborg och landskrona då om de inte blev godkända, så det är inga problem. Synd att vi inte kan lägga ut annonser i flera län. Men vi kan ju använda pengarna till att annonsera i tidningar iaf. Eventuellt kan vi ju skriva om en av annonserna som du sa så de inte fattar att det är samma katt.

Härligt debattia att han börjat stryka sig mot dina ben när du matar och att han är bättre :)

Debattia
0

Kan man inte sätta in en annons över hela landet????

Debattia

kattassen
0

Söker man på katter i hela sverige så kommer ju annonsen upp oavsett vilket län man lagt in den i. Så visst syns den, men söker man enbart på ex. Göteborg så får man ju inte upp den där av förklarliga skäl.

martdat
0

#44 mig drog de pengar för en anons trotts den inte var godkänd, däremot har jag pengarna tillgodo nässta gång jag anonserar skrev de,

Hennum
0

jag tror att malmö och den du satte ut mison funkade.

kattassen
0

Puttar för gossarna! Har det blivit något besked för Tyr?

Mison
0

hennum, min annons har inte kommit in…. jag tror att allt jag skrev, finns i mailet du fick från blocket… är du snäll och vidarebefordrar det mailet till mig, jag kommer ju inte ihåg vad jag skrev… så ska jag försöka på nytt ikväll…

missen60@hotmail.com

Hennum
0

jag ska skicka det till dig! :)

jag kan glatt ge besked om att vi har ett stödhem för minst 2 månader åt Tyr. Så nu behöver vi någon som kan transportera honom från Debattia i Rydebäck till stödhemmet i Lund. :D

Men som vi alla vet så brukar folk lätt fästa sig vid sina stödkatter, så förhoppningsvis kommer katten stanna i stödhemmet för alltid! ^^

kattassen
0

#51 Ja men det var väl trevligt! Nu är det lille JP som måste få komma in också… Lille killen… Jag lobbar så mycket jag kan både här och där, vi får se om det kan ge något.

Mison
0

kanon hennum!!

annebeate
0

Så skönt att Tyr får komma in i värmen.

Nu måste det även ordnas hem för underbare JP så han inte ensam skall vara kvar ute nu när hösten kommit med allt kallare nätter.

JP. en så underbar liten nallebjörn.Kyss

Mison
0

nu har jag lagt in, ändrat rubriken, och använt min epostadress

hennum, om annonsen blir godkänd, och om jag får mailsvar, så vidarebefordrar jag bara till din epost om det är ok….

Gullimat
0

Vilken dag skall han åka till Lund? Kan kanske hjälpa till:

Praxis
0

#56, vet inte riktigt, beror helt på när vi kan få körhjälp. Men vad jag förstått så kan det ske när som, iaf från stödhemmets sida.

Gullimat
0

Du eller Hennum kan skicka pm med tider dag eller kväll som passar för stödhemmet att ta emot och också passa för Debattia

Mison
0

Hennum, nu gick det.. Jag bytte rubrik, och jag bytte mailadress… så nu ligger annonsen ute om snyggingen… som jag sa tidigare, får jag mail, så vidarebefordrar jag till dig omgående….

Hoppas nu på hem… och hoppas att någon mer kan lägga ut annons för just sitt län…. 50 kr kostar det…

En frusen kastrerad snygging

Debattia
0

Jättebra annons. Det ringde en kvinna till mig i kväll som var intresserad av JP men skulle tänka på saken till i morgon.

Debattia

Mison
0

jättebra!! hoppas hon bestämmer sig i morrn bitti, tidigt, så kanske han kan åka med oss…… tänk vilken solskenshistoria det skulle kunna bli…

annebeate
0

Hoppas hoppas att det löser sig snabbt för JP och självfallet att han kommer till ett kärleksfullt hem.

Mison
0

ja hoppas… usch för kylan…. nu ska han få ett hem!! jä***an****a

Debattia
0

Ett kort på grabbarna!

Debattia

MariannE11
0

vad ni jobbar på bra… håller tummarna för killarna att dom får komma in båda två….

Hennum
0

låter bra det mison ^^

Hennum
0

jättesnällt om du kunde hjälpa gullimat!

även katthusfarmor erbjöd sig, eller snarare - sa ja när jag frågade. :)

Bumbis
0

Tänk om båda kissarna kunde få komma in i värmen! GråterGlad Det låter ju jättebra om både Tyr och JP får en chans. Hoppas att planerna kommer att gå i lås. Flört

Min högsta önskan är att grabbarna ska få bra hem och inte behöva känna sig otrygga och behöva frysa något mer. 

Jag ligger sömnlös för dessa vackra och charmiga gossar. Kolla vilken blick JP har i första inlägget, det är en supernäll kisse som bara längtar efter att bli ompysslad! Likaså med Tyr, de kommer bli supertrevliga bara de hamnar i rätt hem.

Vi håller alla tummar och tassar för att gossarna får komma in i värmen innan det blir kallare.

Det finns eventuellt en backup här hos oss innan vintern om vi inte får hit Hope från Norrland. Men det är långt ifrån den bästa lösningen för JP och Tyr, men kanske bättre ändå än att de hamnar på gatan igen, för det vet jag att ingen vill. Obestämd

Men nu fokuserar vi på de bästa lösningarna för JP och Tyr och inga nödlösningar som det kommer att blir här hos oss. De förtjänar mycket bättre. Glad

Praxis
0

åh vad härligt :) hoppas hon tar JP! Eller iaf kommer och tittar på honom, det är svårt, för att inte tala om omöjligt att inte falla för honom när man ser honom live! Han ser precis ut som en liten björn med kattansikte :)

Hennum, kan du kolla med stödhemmet när hon kan ta emot Tyr? Och Debattia, är helger bäst att hämta honom för dig eller går det en vardag också? Vet inte hur enkel han är att få in i en transportbur? Jag har fullt schema nu tills på fre pga tenta, men from lörd em kan jag hjälpa till att flytta honom.

Debattia
0

Ett alternativ kan vara att jag försöker få in Tyr i transportburen på lördagsmorgon  i och med frukosten..

Hur många tänder är det som fattas killarna, inte tills utan var och en???Flört

Debattia

Praxis
0

#70, det låter som en bra idé. Mamma skulle ringa om hon hann idag på jobbet och fråga haga om katternas tänder.

Gullimat
0

Är fri nu onsdag torsdag.Det är bra Praxis att du kan hämta Tyr i helgen som debattia önskar, för till helgen jobbar jag.

Underbart att det kanske även ordnar sig för JP

Hennum
0

det passar inte stödhemmet förrän senare i helgen eller nästa vecka…

vem kan köra då?

Debattia
0

Väntar på besked för kvinnan vil lfundera ordentligt först,det handlar ju om en levande varelse ,som hon säger.. Låter mycket trevlig och införstådd med katter,har haft katter hela sitt liv sen hon var 23 år.

Hon har en liten hund och undrar om dom kan gå ihop,vad tror ni??

Hon kan ha JP i ett rum till att börja med samt ha galler mellan under tiden dom bekantar sig med varandra…

Debattia

Hennum
0

Jag tror inte JP bryr sig så mycket om hundar. kanske lite rädd i början, men bara hunden inte är för påstridig så borde det väl vara lugnt? Men han är nog inte sällskaplig med hundar. Har dock ingen aning ^^

kattassen
0

#74 Tycker det låter jättebra. Hon är ju van vid katter också och så får JP vänja sig successivt. Det tror jag blir bra!

Bumbis
0

#74, håller tummar och tassar för JP! Det låter som en mycket vettig person. Glad

Praxis
0

Hon kan väl testa, om det skulle visa sig hopplöst med hunden så får vi ta tillbaka honom och fortsätta letandet efter hem. Förstår att hon vill fundera men jag hoppas att hon är villig att testa. Om hon är oroliga att det inte går iom att Jp är skygg så ska jag och hennum ordna med kastrering av en liten katthona som är helt tam här i lund. Hon måste tyvärr sättas ut igen eftersom inget hem finns Rynkar på näsan Kanske kan hon ta denna isf? Fast hoppas såklart på att hon vill ha Jp som väntat på hem så länge!

Hennum
0

honan kommer förhoppningsvis kunna vara hos min pojkvän. men det är inte säkert och det är kanske då bättre att den är hos den här kvinnan.

Mison
0

va skönt att det börjar rulla… själv fryser jag ute om kvällarna nu, och då bor jag ju ändå högre upp än jp o tyr… fick skrapa rutorna i morse…. måtte dom få komma in…..

Bumbis
0

Jag tänker också på gossarna nu när det bärjar bli kallt. Gråter Skrapade också rutor i morse.

Nu verkar det ju som Tyr får hjälp, men jag håller tummarna att damen med hunden ger JP en chans, för nu är det verkligen hans tur att få komma in i värmen!!

kattmatten
0

Kallt här i Skåne också. Rynkar på näsan 2 minus i morse i nordost.
Hoppas verkligen JP kan få komma in han också.

Gullimat
0

Det verkar vara en förnuftig människa,och dessutom van vid katter, och det med galler och eget rum är väl en jättebra lösning

MariannE11
0

kallt här med… sa kaxigt igår att värme i huset behövs då inte… man kan klä på sej…. å här sitter jag med frusna tår…har stängt de kvarvarande två fönstren iaf….

vore skönt om det ordnade sej för JP med…

Hawknestgrove
0

Mison,,, har du fått tyget? Orolig…..

Mison
0

hihi, ja, gunilla, jag har fått tyget… jag har skrivit i 2 andra trådar… där du har frågat… hahahah men du är snabb, jag hinner inte ifatt till alla trådarna… men ja, det har kommit… hahaha det här var roligt… ska se om jag kan jaga ifatt dig nån annanstans….

Hawknestgrove
0

ja du vet… jag och Bermudatriangeln Näsinge…..La ju det på lådan i fredas morse, den lådan där saker försvinner ur…..

Mison
0

hihi och här verkar brevbäraren gå vilse lite då och då, så man vet aldrig när man får sin post….

Hennum
0

ja, det är riktigt kallt ute, en sån där bitande kyla som säkert katterna oxå tycker är obehaglig.

emjon
0

Här håller vi också både tummar och tassar för JP. Hoppas damen vågar testa för då faller hon nog för nallebjörnen. Finns det också med att hon kan lämna tillbaka kissen om det visar sig helt omöjligt så så är det bra.

Tycker också att hon resonerar klokt och det behöver inte bli problem med hund och katt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

tuska
0

Hoppas Hoppas även JP får komma in i värmen och gotta sej i ett eget rum.

Bumbis
0

Man skulle vilja linda in JP i en varm filt och sitta med honom i famnen tills han blir ordentligt varm och börjar kurra av välbehag. Kyss  Han ser så kramvänlig ut.

Mison
0

ja, man skulle vilja lägga honom i sängen och bara hålla om honom hela natten… lille vännen…

Praxis
0

Fy fy fy vad kallt det är ute :( fast han har haft det mycket värre. Jag minns en kväll när jag det var min tur att mata honom och tyr i lund och jag kom dit så sent, vid halv tio och det var iskallt och vinter. Han hade nog gett upp då med att vänta och gått iväg hungrig och frusen. nu får han iaf rikligt med mat och har frigolit att gömma sig under, så tror inte det går någon nöd på honom! Hoppas kvinnan som ringde vill ta nallebjörnen.

Bumbis
0

Sitter och nattsuddar nyss hemkommen från jobbet och ger JP en tanke (som alltid). Det är förbaskat kallt här så jag hoppas innerligt att damen med hunden tar sig en rejäl funderar på om hon kan ta JP på prov. Kan vi locka med något?

Debattia
0

Det är flera annonser utlagda nu så jag hoppas på många  svar och hittar vi mer än ett hem är det också bra för det kan hjälpa fler skyggisar !!!! Då kanske Tyr också kan få ett permanent hem..

Debattia

maggan47
0

puttar för killarna, kylan är här, burr…..Skrikandes

Maggan47

Hennum
0

Ja. lille JP förtjänar verkligen en mjuk soffa i ett varmt hus att mysa i.

Det var verkligen kallt i vintras och det gjorde så ont i hjärtat att se dem så frusna och hungriga. Och helt underbart nu att veta att de är hos Debattia som ger dem massor med mat och lådor med frigolit i, det gör stor skillnad.

Hawknestgrove
0

ja som de bor nu är ju himmelrike i skillnad mot förr. Inte drag, gott om mat och ingen fukt och bra krypin!

Debattia
0

Ni må tro jag kommer  sakna lilla Tyr. När han kommer och kelar och gör sig till inför maten…. När vi leker o.s.v.hela lilla Tyr.

Men det känns också bra veta han kommer in i värmen och får leva som en riktig kissekatt.det är han verkligen värd !!!!!

Debattia

Hennum
0

kan förstå du kommer sakna honom. han är ju så fin!

Kusten
0

Tänker särskilt på JP nu och hoppas han blir frisk sin förkylning, att ett hem kan ta emot honom innan det blir kallare.

100 - du har varit så go mot pojkarna, debattia. Tack!

annebeate
0

Mina tankar går just nu också särskilt till lille JP. Inte skall han ensam få fortsätta att vistas ute i kylan.Gråter  Just nu bara 4 plusgrader där han är. Hur blir det i natt?

Debattia, när det gäller Tyrs och JP:s tänder hade Hagaveterinären ingen notering om hur många tänder de har, de gör noteringar om de tar bort tänder. På fakturorna fanns inget om detta vad jag kan se. När jag hämtade JP och diskuterade JP med veterinären nämndes det något på fråga från mig att han inte hade samtliga tänder men inte att  det var något anmärkningsvärt betr. hans tänder. Vad jag förstår har han inga problem med maten.

Hur går det med damen som anmält intresse?

Debattia
0

Jag har för mig att dom saknade vissa tänder och därför hade lättast för att äta mjukmat.

Debattia

annebeate
0

JP och Tyr äter väl bra. Min lilla Kajsa har FORL och endast ett fåtal tänder kvar. Hon äter både blötmat och torrfoder.

kattassen
0

#105 Ja det kan fungera även med torrfoder. Jag har en kompis som har en Oriental med FORL. Den stackars katten har bara hörntänderna kvar och tuggar torrisar med gommarna som blivit hårda och fina.

Debattia
0

jag kanske missuppfattade men fick uppfattningen att dom endast åt mjukmat p.g.a. att dom saknade vissa tänder. Har gett dem mjukmat morgon och kväll,äter lite torrfoder ,men inte mycket.

Debattia

annebeate
0

Det viktiga är att de äter. När Praxis gav dem mat så vad jag vet gav hon dem blötmat.

Hur är det med JP:s förkylning?  Går han fortfarande in i lådan med frigolit?

Hennum
0

jo, jag gav oxå blötmat. de åt knappt torrfoder, provade med det ibland och då tittade de på mig och undrade om jag var dum i huvet eller nåt. ^^

Hawknestgrove
0

Åh så Tyr har fått ett hem? Då hoppas vi på lille JP också¨!

Debattia
0

Frågade om tänderna för att kunna svara de som frågar mig,varför det är viktigt ge dem mjukmat…

JP har varit bra men håller nu på att bli förkyld igen..

Debattia

annebeate
0

Putt för hem till JP. Han måste få komma in i värmen. Inte skall han bli lämnad kvar ensam ute i kylan om nu Tyr får ett stödhem. Han mår ju inte bra om han gång på gång  blir förkyld.Gråter

MariannE11
0

putt

Debattia
0

Kommer ni och hämtar Tyr i dag ? Har du som kör mitt nummer?

Debattia

annebeate
0

Debattia, jag har skickat Pm till dig.

kattassen
0

Vart var det Tyr skulle? Någon här på forumet?

annebeate
0

Det regnar och blåser ordentligt här i Skåne. SMHI varnar för vindar ända upp till stormstyrka i kväll.

Tänker på JP som fortfarande saknar hem och som är på väg att bli förkyld igen Gråter Snälla någon, låt även honom komma in i värmen!

Hennum
0

Tyr ska till en kvinna som jag känner lite i Lund som bor i ett lugnt bostadsområde och där kommer tyr om ett tag kunna gå ut osv, när det känns säkert. han kommer även ha en kattkompis.

kattassen
0

#118 Det låter fint! Grattis TYR!

Hennum
0

Nu har Tyr kommit fram. Kattboxen och Tyr själv är nerkissad och nerbajsad. Han har fått två mindre fat mat och de tog genast slut. Hela huset luktar bajs säger hon! Cirkus verkligen. Han har tydligen diarre men det ska vi nog få bukt med :)

Debattia
0

Så har lilla Tyr kommit fram till sitt nya hem  !!! Nu får han ha det så bra lilla gubben,med värme och allt. Han har inte haft någon diareè´här, kan det inte vara som det har blivit en förändring  tro med bilåkning och allt????

Han fick ingen frukost av mig i morse,allt för det skulle vara lättare lura in honommed lite mat i buren .

Debattia

MariannE11
0

Stort lycka till Tyr… o hoppas att magen är bra snart igen…

annebeate
0

Så skönt för Tyr att ha kommit in  i värmen.Glad

Ensam kvar finns JP som också behöver  komma in i värmen. Debattia gör allt vad hon kan för att underrlätta för honom och det skall vi vara mycket tackamma för. Trots det  känner jag ledsamhet över att inte han också  kan få känna av värme och gemenskap i ett hem. Jag känner också oro  för honom eftersom han igen har börjat rossla lite.Gråter

Finns det  inte någon som kan ställa upp åtminstone som stödhem för honom. Just nu blåser det alltmer upp och det kan bli storm i kväll/natt. Hjälp honom!

kattmatten
0

Det är säkert lite stressdiarré som Tyr har. Skönt att han är inomhus.

Ja det blir storm inatt med klass 1-varning.Gråter
Stackars JP som börjar bli sjuk. Önskar också att han får komma in.

Hennum
0

Ja. vi behöver verkligen hitta ett hem åt honom nu!

Kusten
0

Önskar varje gång man loggar in att även JP ska ha fått ett varmt hem att mysa in sig i. Men hoppet är det sista som överger en.

Bumbis som erbjudit ett back-up alternativ ska ha ros för det, där finns värme och omsorger för gubben, det kan jag lova. Om inget annat går att finna så är det skönt att veta att det finns ljus i sikte oavsett. Känns skönt att veta att han slipper släppas ut också, det hade ju bara inte gått med den lilla förkylda farbrorn.

Kusten
0

Ros även till Lilltasen förstås  ;)

Hoppas Tyrs diarré är snabbt övergående. Det är säkert stress inblandat, men snäll magmat kan hjälpa på traven. Roligt att han fått ett hem, vore kul om hemmet kunde bli medlem här och uppdatera oss nyfikna vart eftersom:)

annebeate
0

JP väntar fortfarande på att någon skall öppna sin dörr för honom och att även han skall äntligen  få känna av värme och kärlek i ett eget hem. Han är nu ensam kvar  ute sedan kamraten Tyr  från Lund i dag kommit in i värmen. Han är på väg att åter bli sjuk, hjälp honom, denne gullige lille nallebjörn!!!Gråter

tuska
0

PUTT PUTT  

Stackars lilla kisse som är frusen och påväg att bli snorig

maggan47
0

vet att Tyrs stödhemsmatte är medlem här, kan vi inte få lite uppdateringar, vore roligt

Maggan47 som kramar om

essut50
0

#128 Har du ingen möjlighet att ta hand om JP tills han hittar ett hem? Tycker oxå synd om honom som får gå i kylan helt ensam..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

#131 Jag önskar att jag kunde det. JP är en så gullig kisse, en kisse man bara vill krama. Jag lider sedan födseln  av allergier och borde  enligt läkare inte ha någon katt. Trots detta har jag under senare år tagit emot tre herrelösa katter men där går tyvärr gränsen. 

JP måste bara få ett hem nu. Tanken på att han går där ute och dessutom åter börjar bli sjuk gör mig olycklig. Ändå skall vi veta att Debattia varit underbar mot JP och Tyr och verkligen gjort allt för dem.

Debattia
0

Har nu fått besked från hon som ville ha betänketid och hon säger nej till att ta hand om JP.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för JP och hoppas Tyr blivit bättre i magen nu. Hoppas även hans ögon slutar rinna nu när han kommit in i värmen…

Debattia

maggan47
0

puttar också upp för detta akuta med hem för kissarna

Maggan47

Hennum
0

Vad synd!

Det ringde en till mig imorse och sa att de var av med en hona med krokig svans. Men detta är ju en hane. Synd, hade varit bra om det var samma katt.

annebeate
0

Lille JPGråter

Finns det ingen hjälp att få så  även han kan få komma in i värmen och slipper bli krasslig gång på gång. Han är ju så underbar.Kyss

Mison
0

Hennum, kolla din epost…. jag har vidarebefordar att mail jag fick om JP. En i Västerås som har svarat på annonsen….

Mison
0

Hennum!!! Vart är du??? Jag mailade henne och sa att jag hade vidarebefordrat till dig och hon skrev tillbaka att hon väntar med spänning.. Hon skrev på en gång. så det kanske är ett jätteseriöst intresse….. Håller tummarna för att JP äntligen kan få komma in…

så här skriver hon

"Jag bor ensam och är 55+, så det blir ett lugnt och stilla liv, behöver ej vara ensam om dagarna eftersom jag är pensionär. Däremot mycket kel och mys."

Mison
0

puttar igen….. nu är jag tjatig…..

kattassen
0

#139 Hoppas hoppas!! Det vore väl utmärkt att får ett hem i Västerås. Då får vi ordna biltransportkedja. Glöm inte att det finns en slant i Daisys Reskassa om bensinpengar behövs!Skrattande

Mison
0

#139 ja, det är inte fel… är totalt pank just nu, men som sagt tidigare, jag kör gärna…

naquita har ju lite missar som behöver transporthjälp också, kanske kunde man samköra… hoppas nu bara att det kan gå vägen med denna kvinna…..

Putt!!!!!

annebeate
0

Det låter ju toppen. GladTack Mison för att du ställer upp.  Jag kan också bidra till transportkostnaderna.

Mison
0

jag vet ju att naquita hade ett antal missar som hon har kontaktat mig om, det skulle innebära en rätt lång rutt och ett antal mil, men jag är villig… om det bara kan hjälpas till med soppakostnaderna…Skäms.

jag har sagt nånstans förut, minns inte i vilken tråd… jag skulle kunna åka ner till helsingborg, har bekanta utanför, sova över hos dom på natten, och starta tiiiiidigt på morgonen efter och jobba mig uppåt…. tänk så många missar man skulle kunna leverera runtom på samma resa…

Mison
0

Hennum har skickat sms… Hon är inte hemma just nu men ska kontakta kvinnan så fort hon kommer hem…. Håll tummarna….. Kanske får JP bli gurka, men det är ju bättre än ingenting…..

Mison
0

puttar och undrar hur det går….

Hawknestgrove
0

Åh tänk om lille JP får flytta! Så underbart det vore!

destiny
0

Håller tummarna för JP… önskar jag hade plats för en katt till…

Debattia
0

Håller tummarna för JP nu då!! Kanske finns någon som kan fortsätta hålla kontaken med honom däruppe i Västerås ?

Mison !Du kan väl pm:a mig din adress för jag ska också betala för den förra resan.gäller även Ksofia..

Debattia

Mison
0

Debattia. snällt att du tänker på det, men den ligger bakom mig nu… ha det gärna i tankarna för framtida resor…

Hjälp, nu letar jag efter tråden där det behövdes en husvagn… en snäll man ringde mig nyss och kunde skänka bort en gammal sak…. men vart är tråden??? och är det fortfarande aktuellt???

Bumbis
0

Håller tummarna för att JP blir västeråsbo!!

kattassen
0

#150 frågan är väl bara vem som kan ha den i sin trädgård?

Mison
0

jag hittade tråden…. skrev där.. den är i alla fall gratis, annars åker den på skroten…

MariannE11
0

du mison är ju fantastisk….vore ju toppen om det ordnade sej för JP… o sen att du kör… toppen igen…. o rotat tag på en husvagn åxå….tredubbelt toppen på dej tjejen…

annebeate
0

Hennum, har du haft någon kontakt med Västeråskvinnan?

Bumbis
0

#154, instämmer, mison är en fixare utav dess like! Flört

annebeate
0

Mison är helt enorm!

maggan47
0

puttar för besked, om JP, vore väl toppen att få flytta in i värmen, Västerås är ju nästgårds för både Essut och Mison, bidra till transporten kan jag också, bara han kommer hem, och vore väl toppen om Naquitas katter kunde lämnas av på olika håll

Maggan47

Hennum
0

Såg nu ditt mail. Har inte varit hemma så mycket idag så jag har inte kunnat kolla innan.

Jag har nu oxå fått ett svar från lund, en tjej på 22 år som bor i en etta nära ett grönområde som är intresserad.

Så… var tror ni blir bäst?

annebeate
0

Jag hade kollat lite närmare både med damen i Västerås och tjejen i Lund vad för liv de kan erbjuda JP. Först därefter är det dags att bestämma sig. Det är så viktigt att JP hamnar i ett bra hem.

maggan47
0

hihi, tar pensionären jag, med tanke på att hon är mycket hemma, men som sagt, även 22 åriga tjejen, annars kan väl hon, den yngre erbjudas någon annan katt, finns väl många som behöver hem, runtom i områdetkring henne

Maggan47

kattassen
0

#159 Hm, grönområden i Lund… var det inte därifrån han kom en gång JP? Eller åtminstone någonstans ute i Lund…

Tänk om han söker sig tillbaka till sina "gränder" igen om han blir utsläppt i Lund? *ryys*Obestämd

Är det uteliv i Västerås också? och i såfall hur bor damen?

Debattia
0

Tycker också att du ska ta reda  på mer om dem. Är dom medvetna om att det är en skygg katt ?

Håller med om att den äldre kvinnan låter mer trygg och eftersom hon är hemma hela dagarna.,gör att han blir fortare social,kanske.

Tjejen i Lund som har ett närområde,har hon tänkt ha honom som ute och innekatt då? Bor hon i hus eller lägenhet?Här finns möjlighet för dig att hälsa på och prata med tjejen !!

Hur är det med Tyr ???

Lycka til!!

Debattia

Mison
0

puttar för att jp äntligen får komma in…. men jag undrar också om det är så bra att en så´n som jp blir utekatt…. är inte risken att han kanske vandrar iväg???

martdat
0

Låta han bli utekatt i Lund röstar jag bestämt nej för. han förtjänar att leva tryggt inne nu, Kolla med damen i stället, bor hon lantligt så kanske han kan gå ut längre fram när han är trygg o tam , men inne i Lund, nej,,, men det är ju bara min åsikt, damen går ju hemma hela dagarna, låter ju toppen,

holland12004
0

Instämmer med föregående talare.Önskar så att jag kunde göra mer.

essut50
0

Ta damen i Västerås..Man måste tänka framåt oxå, tänkte på att tjejen är så ung…och JP måste få vara kvar så länge han lever i hemmet…

kattassen
0

Ja även min åsikt att JP måste få vara inne och helst hos någon som är hemma hela tiden. Jag röstar för Gurk-staden!

lilltasen
0

Håller med vad som tidigare skrivits,det vore nog bra om damen i Västerås tog JP.

Bumbis
0

Jag röstar också för damen i Västerås. En egen tant är vad JP behöver! Glad

Hawknestgrove
0

JAg är enig. Under förutsättningen att eventuell utevistelse är under väldigt kontrollerade former. Lund bara som innekatt.

annebeate
0

Jag kan bara hålla med tidigare talare. JP bör absolut vara innekatt. Han har levt alltför länge ute i ur och skur och fått kämpa för födan. Han är inte helt ung och förtjänar att bli riktigt omhuldad.

Hawknestgrove
0

Hur funkar han inne? Vill ut på pinna tre?

Hennum
0

tack för era åsikter! Ni har goda argument och allt sånt. Plus att damen hade ganska bråttom. så jag tror jag frågar lite mer om henne, och om det fortfarande låter bra så får hon köpa honom. Tjejen hänvisar jag till det här forumet, där hon bergis kan hitta någon fin katt. :) hon bor i lägenhet, i en etta på 23 kvadrat, och tanken var att han skulle gå ute. kanske inte det bästa för honom nej.

nu ska här mailas! :)

Debattia
0

Håller nu tummar och tassar för att lille gubben får ett bra hem.

Bor inte Mison nära Västerås?? I så fall känns det också tryggt!!!

Annars får hon flytta dit!!!Flört

Debattia

Mison
0

Haha, jag bor ca 6 mil från västerås

emjon
0

Hoppas att lille JP får komma till Västerås för han behöver få komma till någon som kan ge honom all den kärlek han förtjänar. Han har så tråkigt förflutet så innekattlivet blir nog perfekt för honom. JP behöver också få vård mot sin snuva och rinnande ögon och då kan innelivet bli bra.

Hennum
0

Såhär skriver hon: "Jag bor i 2 rum och ett stort kök,balkong, det är ett hyreshus. Bo ytan är 61 kvm. Lägenheten ligger på nedre botten och utanför är det mycket liv o rörelse med barn som leker, folk passerar till och från  bussen osv. 
Han kommer ABSOLUT bli en innerkatt, har sett så mycket elände med ute katter här, det vill jag inte vara med om.
Det här med kel och mys, det får vi ta som det kommer, jag kommer inte att tvinga mig på honom. Den dagen han är mogen för det kommer han självmant. Nej, jag har inte haft katt tidigare. Däremot har jag varit mycket kattvakt åt olika raser o ute o innekatter. Det har varit i deras hemma miljö, hit tills har de inte varit några problem med att få bra reltioner med katterna."

Det låter utmärkt tycker jag. Jag är säker på att han kommer få det bra där, inte sant?

Nu ska vi bara fixa transport oxå!

Mison
0

jag tycker också det låter kanon… passa på att fråga om hon tänker näta balkongen… så hon tänker på det , menar jag…

Hennum
0

Jo, kom på det med. Skrev till henne nyss. ^^ Tipsade henne om att det kan se fint ut med växter osv. :P Så hon inte känner att hon ska behöva bo med en ful balkong isf.

martdat
0

Låter toppen ju, hon är ju beredd på att je JP det han mår bässt av.

Debattia
0

Låter bra! Verkar vara medveten om att det kan ta ett par månader inann hon kan klappa honom.

Debattia

essut50
0

#175 Jag bor oxå nära VästeråsFlört 

#144 Kan alltid bidrag med pengar till resekostnaden om det behövs…Det vet duSkrattande Bara JP kommer in i värmen..

Mison
0

hihi, essut, du o jag får väl tigga efter en kaffestund hemma hos henne sen när jp har kommit till rätta där…. och spana lite… kanske åka dit med julklappar…

Hennum
0

hmhmhm… hur tar man sig från sthlm till västerås?

Mison
0

från stockholm till västerås?? vem ska åka?? tågen går i alla fall minst 1 gång i timmen… det var hundra år sen jag åkte tåg, men på mitten av 90-talet gick dom ialla fall 1 gång i timmen, går säkert oftare nu

Hennum
0

Det är ju ganska ofta folk åker från skåne till sthlm, så då är det bara sista biten sthlm - västerås som fattas.

Mison
0

men även där kanske jag kan finnas… stannar inte dom tågen också typ i eskilstuna?? det är ju ännu enklare för min del i alla fall… men stockholm går också…

essut50
0

Tåget går en gång i timmen under dagen och under rusningstraffiken 2 ggr i timmen.

Tåget från Stockholm till Västerås går inte förbi Eskilstuna det går via Enköping..Visst finns det ett tåg som går via Eskilstuna förbi Västerås till  Sala..Men det är två olika tåg..

annebeate
0

Jag tycker det låter riktigt bra med damen i Västerås. När jag läste om balkongen på första våningen tänkte också jag direkt på behovet av innätning. Vet inte om det var på detta forum eller på svenska katters forum där var tips hur man kan göra. Det kunde vara bra att ge damen tips hur hon skall göra. För det finns väl ingen här på forumet som bor så till att damen kan få hjälp med detta.

Dessutom tycker jag det vore bra om damen blev medlem här på forumet så kunde vi framöver få lite information om JP och damen kunde få råd och tips samt kattvänliga vänner på köpet.Flört

Mison
0

jag tänkte snarare på att tåg från skåne, på nåt vis borde passera antingen västerås eller eskilstuna,,, eller tänker jag fel, essut?? inte finns det några andra alternativ däremellan??

Hawknestgrove
0

Åh det låter ju för bra för att vara sant nästan! Hennum hur är det har inte du rabatt på tåg? Du studerar ju…CsN kortet, eller är jag mossig i mina tankar?

Hennum
0

det är samma rabatt som ungdom, så jag brukar säga att jag är ungdom, enklare så. men jo, det är kanske lite billigare. vi kan ju även köpa sista minutenbiljetter.

men jag har fasligt mycket att göra. vet inte om jag har tid med en tur upp till västerås.

jag bad henne kolla med sina bekanta om någon av dem ville ta en tur till sthlm och hämta en kisse där.

Mison
0

stockholm är inga direkta problem för mig, bara jag vet i förväg… kanske är det fler missar som behöver "uppåt" så kan jag ta en tur till skåne…

essut50
0

#191 tåget från Malmö passerar Linköping och Norrköping till Stockholm. Om man söker på sträckan Malmö - Västerås får man byta tåg i Stockholm enligt SJ..Men ibland kan man byta i Norrköping till Västerås såg jag på tidtabellen..

Har kollat tidtabellerna och det är inte så bra om man åker tur/retur på en dag för mig, kommer inte hem till mig alls sen….Gråter Så tyvärr så kan jag inte hela sträckan..

MariannE11
0

putt

essut50
0

Hoppas JP kommer till Västerås snart..Vill att han ska komma in i värmen snarast..

Vilken ort ska JP åka ifrån? Har kollat på SJ igen, om nån kan ta sträckan Norrköping -  Västerås så kanske jag kan åka..Fär då kan jag åka hem till Kungsör via Norrköping -Eskilstuna..Gäller det en vardag eller lördag???

Hur är JP när han är i buren???

essut50
0

Puttar upp tråden…Vill gärna ha svar..

Mison
0

ja, jag finns ju också…

Praxis
0

Hon låter ju helt perfekt för lille JP!

essut50
0

#199 Kanske du kan ta sträckan Norrköping - Västerås så kanske jag kan få åka med dig hem till Kungsör??Flört

Mison
0

visst, det går ju också

Hennum
0

Som jag minns det så var han lite galen (i buren) Men det var ju när han precis hade blivit infångad så… :P Frågan är om han har varit instängd i en transportbur efter det, så det vet vi nog inte. ^^

Mison
0

kanske är det bättre med en biltripp isåfall…

Hennum
0

hmm.. så han inte sitter och skriker hela tågresan menar du… :) Kan ju ligga något i det..

Mison
0

jag har kollat på hitta.se…

om bägge missarna, alltså Lillan och Jp skulle åka med, skulle isåfall min resa bli:

Arboga-Helsingborg-Göteborg-Västerås-Arboga. En sträcka på ca 115,6 mil…

monsi
0

Bra mison en omväg om Eslöv o jag har dynor till kusten så blir resan perfektFlört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MariannE11
0

mison är ju en pärla… hör du det mison… du ÄR en PÄRLA….o kanon om du kan få essut med dej dessutom… essut som åxå är en pärla…

Mison
0

hmmmm, vågar man träffa monsi då??

Hawknestgrove
0

Åh tänk om det kunde gå! Puttar en 5 mils soppa på reskontot…..

monsi
0

Nä mison det vågar du inte jag bits hi hi! Fråga stackars ksofia  o mariannE hi hi!

Frågan är hur många katter du kommer hem med från kusten thi!

Mison
0

vill ju gärna att bilen är tom när jag kommer hem….. har redan fullt hus..

MariannE11
0

(mison: jag avråder Foten i munnen) Flört

Mison
0

kan tänka mig det…

essut50
0

Tror oxå att det är bäst om resan blir med bil..Tänkte om JP skulle skrika hela vägen det skulle inte vara så kul för nån..

Mison
0

haha, han kan ju sjunga ikapp med mig

MariannE11
0

ligger inte Stockholm nästan på vägen åxå?… skulle kunna ta med mej Kakan så det blir lite lugn o ro i bilen…Flört

monsi
0

O jag skickar med ett par burkar med makrill i tomatsås så blir alla tysta o gladaFlört Hm! när är det tänkt att resan ska bli av?

essut50
0

Jag kan följa med och sjunga för dig mison, eller så somnar jag direkt när bilen är på rull…Skrattande

Mison
0

haha, detta låter som det kan bli farligt

essut50
0

Jag är farlig, fråga Marianne som har känt mig i flera år..Tungan ute

Hawknestgrove
0

Hallå, är det ingen som vaknar till på MISons fina erbjudande? jag tycker det är helt heroiskt…. Ska hon köra eller inte??????

essut50
0

Jag tycker hon kan köra, så vi kan ge bidrag för resan…

Bumbis
0

Mison är en guldklimp! GladSkrattande

MariannE11
0

såklart mison ska köra…om hon nu vill….o det tror jag hon vill….

vill inte uttala mej i fallet essut heller…Cool

Debattia
0

Det är helt otroligt det finns människor som kan ställa upp så här!!!Det är bara att tacka !!!!!

Hoppas fler kan ta in kissemissar efter denna vägsträcka så fler kan få nya hem nu före jul och vinterkylan..

Debattia

MariannE11
0

kanske väl värt att starta en helt ny tråd för denna kanske förestående resa… OM vi får tumme upp från mison….så kanske det kan ordnas hem i olika former efter vägen… hoppas det verkligen…

Hennum
0

Det är väl bra att få med så många hemlösingar som möjligt i bilen? Det borde väl få plats rätt många… Som du säger marianne

Mison
0

Ursäkta, har inte varit här på ett tag, har haft datasupport i tel med lillasyster..

Jag kör gärna som jag sa, visst är det inte fel med lite sponsring till soppa…

Tänker också på misse som ska till Göteborg…. klara JP det, tror ni, en omväg till Göteborg?? Jag gör det i alla fall…

En egen tråd kanske…. och jättegärna, jag vill åtminstone ha några timmar på mig att hoppa i bilen…. vill ni, kan jag sätta mig i bilen under morgondagen, vara i Helsingborg till kvällen, och starta resan på fredag….

Gör som ni vill… gadda gärna ihop er, fler som kanske vill ha hjälp… såg en tråd om en sköldpadda?? Hur tar man en sån i bilen??

Själv har jag stor vilja, en ful bil, och en väldigt stor röv… Och jag är Er!!

Hawknestgrove
0

Du är en gullunge!Var sover du över? Vore ju toppen om du fick med dig Jp också.

Mison
0

det är JP jag har siktat in mig på först och främst, men om fler vill åka med, så är det ju bara positivt, jag gjorde en egen tråd ändå…

Transport Från Helsingborg

Hawknestgrove
0

ja där är det ju verkligen akut.

Hawknestgrove
0

ja där är det ju verkligen akut. Men är det helt klart, att han ska få ett hem? JAg menar, är det 100%?Så du inte sitter och kör i onödan….

Mison
0

ja, JP ligger mig väldigt varmt om hjärtat…. det vore mig en sann riktigt jäkla ära!!! att få följa honom hem….

och sen, som grädde på moset, få en mysig fikastund hemma hos honom, någon gång i vinter, tillsammans med essut, kanske::??Flört

Hennum
0

Kan vi inte vänta med transporten till nästa vecka? så att man kanske kan få med fler katter som behöver hem, samt att kvinnan som ska ha JP hinner förbereda sig lite? Att man tar det i början på nästa vecka kanske? Eller du kanske bara kan köra på helgen Mison?

Mison
0

nej, jag kan efter helgen också?? visst, är det bra om det går att få fler djur med på resan…

Ni som behöver den hjälpen, kan ni inte gadda ihop er på den tråden jag gjorde…?

kattassen
0

Oj kära vänner vad ni smider planer med transporten!! Jag är imponerad Mison vilken uppoffring du gör.

Som Gunilla skriver - har du möjlighet till övernattning i Helsingborg? Att få ta en titt på JP hade varit en ynnest! Man kanske får smygtitta lite om han gör ett gästspel i Göteborg?Flört

Som sagt en hjälp till bensinpeng från Daisy står jag fast vid. PMa mig den som kör och lägg ut en "kalkyl" så att säga.

Mison
0

Jag har möjlighet till övernattning i Helsinborg, eller strax innan Helsingborg, Eket närmare bestämt, så jag kan vara väldigt flexibel därnere, om jag kör ner på kvällen, sover, och startar tidigt på morgonen dagen efter….

annebeate
0

Jag och min man har planer på att  köra till Stockholm nästa fredag. I så fall kan vi ta med oss JP. Han har åkt med oss tidigare när vi hämtade honom hos Hagaveterinären och körde till Debattia. Han gillade att åka bil. Jag behöver då någon som kan möta upp i Stockholm och köra honom till Västerås.

Mison
0

jag har ca 15 mil till stockholm…

Hawknestgrove
0

Åh det är ju ljuv musik det med! Nästan bättre, för då slipper ju Mison åka så himla långt och kan kanske åka till Stockholm i stället? Sen återstår ju lill Lillan, men för jösse namn nån kan väl fixa den skjutsen också? Det är ju inte långa biten!

MariannE11
0

här händer det saker….vore ju toppen om mison slapp åka så långt o träffa monsi… uups….hihi….då får vi se hur detta löser sej då?…

Hennum
0

Det är ju bra att man tar så många djur med sig som möjligt, så det blir så få resor som möjligt. både ur ekonomi och miljösynpynkt. ^^ (och ja, jag anser att man alltid ska tänka på miljön, även när man räddar katter)

Hawknestgrove
0

ja om hon möter upp i Stockholm, så får hon ju bara köra 50 mil. Vi sparar miljö och respengar ur lilla reskassan.KAn verkligen INGEN åka en tur och retur Helsingborg-Göteborg?

annebeate
0

Helsingborg-Göteborg är ju inte så långt.

Hawknestgrove
0

nä. 21 mil

Debattia
0

Hennum!Har du fortsatt kontakt med kvinnan i Västerås??

Är det då bestämt nästa fredag,?vilken tid fredag? Jag arbetar då.

Måste veta när jag ska börja lura in JP i transportburen också !!

Debattia

kattassen
0

Jag sitter här och klurar om jag skulle försöka hinna med en runda kanske också nästa fredag? Måste åka till Varberg någon dag med mammas vinterdäck och kanske kan passa på att sträcka ut resan till Helsingborg..

Får fundera lite. Men jag är ledig nästa fredag så det borde funka men Debattia är visst inte ledig…Obestämd

Hawknestgrove
0

kattassen då vore väl Lillan ett bra alternativ? Hon kan ju åka till Falkenberg med Lillan och då är ju det perfekt?

kattassen
0

#249 Ja det var just enkom för Lillan naturligtvis som jag skulle förlänga min tur lite. Vem skulle åka till Falkenberg menar du? Jag fattade det som ingen kunde åka med Lillan alls från Helsingborg utan att transport hela vägen var nödvändig??Obestämd

Hawknestgrove
0

ja det var ju Lillans transport jag menade. Eftersom du skrev om Lillan i denna tråd.

Hennum
0

"Vad roligt och vad glad jag blir att han kommer snart min gentleman. Den enda dagar jag INTE kan är nu på måndag den 12/10 och 19/10 ,annars passar det när som helst.Det jag måste göra innan han kommer är att skaffa kattlåda och lite småsaker." Sa kvinnan som ska ta hand om JP.

Så hon ska väl hinna skaffa dom där grejerna innan han kommer oxå. Vet inte om det passar då med fredag, det är ju rätt snart. Ska skicka ett mail genast och fråga.

I debattias bur finns det nu en filt som kommer från Li som matade dem innan, den ska JP ha med upp. jag har även en liten plastficka med foton på honom och lite andra grejer, som oxå ska med. Tänkte slänga i en liten myntamus oxå. Men det kan jag ju eventuellt skicka med posten annars, om det är enklare. Men vi har ju ändå en bur som ska till Debattia samt filten, som oxå är i Lund.

Hennum
0

Är det den 16e ni menar?

tuska
0

Han skulle väl ha en bumbis bädd med oxå.

Jag känner sån glädje över att JP får ett gott hem och hoppas han kommer att trivas bra i Västerås på gammeldagarna.Kyss

martdat
0

härligt att höra att jps resa ordnas, men det är han helt ovetande om själv, vilken surprice han kommer att få!Glad

anebit
0

Så underbart att få läsa att JP fått ett hem i Västerås, bara 4 mil från mig.

Vart har Tyr flyttat?  Jag  har ju bott på landet hela sommaren och kom hem i går så jag har inte hunnit uppdatera mig.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Vad underbart att det börjar ordna sig för JP och han verkar efterlängtad hos kvinnan som vill ge honom ett hem.

Hoppas vi får fortsätta att följa JP i hans egna hem låter det inte mysigt med "hans hem"Glad

Mison
0

Bumbis-bädd kan jag fixa till honom…. vilka färger passar en sån snygging??

Hawknestgrove
0

Ok, hur blir det med hans transport?

Mison
0

ja, har det löst sig? känns lite som att JP och Lillan blandas ihop eller är jag ute och cyklar igen?

Hawknestgrove
0

Nej, Annebeate skulle väl köra upp till Stockholm med JP. Stämmer det? Och Där skulle du hämta upp. Så vad som behövs nu är att Debattia och Annebeate trimmar ihop sig, kanske för  att JP får sova över hos Annebeate 1 natt i värsta fall?

Lillan skulle ju i vilket fall som helst vad jag förstår, om allt annat sk***er sig, få skjuts med Kattassen, som ändå skulle ner till Varberg med däck. OM inget annat funkar….

Mison
0

ja, och att jag gärna blir lite meddelad också, så jag inte bokar upp mig på något annat… vilken dag skulle det vara??

jag brukar vara fri, åtminstone för kortare sträckor som till stockholm, men vet jag inget annat, så vet man aldrig ifall jag gör något annat, kanske tjuter singstar med mina syskon och VINNER!!!

Hawknestgrove
0

ja hade varit kul att få rätsida på detta. Börja med att PMa Annebeate och Debattia. Sedan KAttassen.

Debattia
0

Bra Gunilla ! Du håller ordning på oss!!!!

Har uppfattat det som att dom ska åka till STHM nästa fredag.tid har jag ingen aning om??? Kommer väl.

Vad är det för filt som fanns i buren??? Han kom i mattantens transportbur och den tog ni med er tillbaks igen.

Han måste nog åka i en av mina burar eftersom det blir jag som tar in honom.

Tjejen i Västerås låter seriös !!!

Debattia

Mison
0

Gadda ihop er och bestäm hur ni ska göra, och sen meddelar ni mig.. Meddela även hur det blir med buren, om den ska skickas tillbaka…

Alltså, jag behöver inte svar ikväll. Men åtminstone en eller två dagar innan… om det nu ändå inte ska ske förrän slutet av nästa vecka…

Hawknestgrove
0

Puh, då tar vi en sak i taget, allt på en gång. Debattia, du snackar ihop dig med annebeate, hon ska ju uppåt på fredag nästa vecka va? OM du jobbar, så får ju Jp kanske kinesa över hos Annebeate över natten?Hon i Västerås får väl sända buren tillbaka till dig. Alternativt att hon skickar dig pengar till en på ÖB, de är ju bra och inte så dyra. Sen så kan ju Mison möta i Stockholm, köra till Västerås och plupp, hem 5 mil. En hyfsad körning, som tom jag hade gjort om jag varit på rätt sida Sverige.

Mison
0

Hihi, plupp…

Debattia
0

Ska dom åka en morgon är det bättre hämta honom torsdagkväll.

Mison ,du åker ju till Helsingborg då och då,kanske kan ta tillb buren när du hälsar på dina bekanta.

Burproblemet är att jag inte har några kvar snart.Skickat till G-borg,Norrköping,Sthl,Lund .Stallfröknarna fick en o.s.v.

Men jag får köpa ett par nya.

Debattia

Mison
0

nja, jag åker inte till Helsingborg ofta allt… det är gubbens släktingar det där… däremot vet jag att jag är välkommen om jag behöver sova över…

så, blir det inga kattresor, har jag tyvärr ingen aning om när nästa transport går till skåne…

Hennum
0

jag gör gärna så att jag köper en bur som JP får åka med, som kvinnan i västerås sedan får av mig. Så är det ingen transportbur som är på avvägar sen.

Hawknestgrove
0

Jas det var ju en toppenlösning, HEnnum!  MEn köpt silvertejp eller stroppar också eller rejält med kraftigt snöre eller spännband.OCh som sagt, Jp får kinesa hos någon natten  till nästa fredag, så fixar sig allt!

För vi inriktar oss på, tycker jag, i miljöns och Misons hänsyns skull, att Jp åker snålskjuts  med annebeate nästa  vecka….

Mison
0

det låter ju jättebra Hennum…

Hawknestgrove
0

Ja nu väntar vi bara på att höra Debattias och Annebeates finlir här

Hennum
0

men var det nu så att det passade den fredan? Hörde något om att de kanske inte skulle till sthlm då. Men jag vet inte. *helsnurrig*

Praxis
0

Hennum, det var nog jag som förvirrade dig, vi talar om kommande fredag, inte imorgon. Det var tänkt den 23 först men då hade annebeate annat som hon behövde gå på så därför blir det fredag 16.

Hawknestgrove
0

Ok, kan då Annebeate och Debattia snacka ihop sig om fredagen den 16.e?

annebeate
0

Debattia, jag har skickat Pm till dig.

annebeate
0

Hennum, jag har skickat Pm till dig.

Debattia
0

Hennum! Jag tror inte det går  ta över JP i en annan bur när jag väl fått in honom.

Jag är jättemycket nyfiken över hans nya hem.Som jag förstått är hon medveten om att det är en skyggis och att det tar sin lilla tid innan han litar på en ny tvåfoting. Är hon också här inne på Hittekatter ????

Debattia

Hennum
0

Men kan man inte ta in honom när han ska hämtas så att säga, och inte i förväg? Det är ju rätt skönt om man slipper krånglet med burar som ska tillbaka och grejer.

Japp, hon är fullt införstådd med hur det kommer vara. Nä, hon finns inte på hittekatter vad jag vet. Men jag har tipsat henne och alla andra jag pratat med om det här forumet. ^^

Hennum
0

Jag har hennes adress och telefonnummer i ett mail, så de som ska köra JP sedan kan ju be om dom uppgifterna när allt är färdigbestämt så att säga. :)

Jag tänkte ringa henne i början av nästa vecka och prata lite. ^^

Debattia
0

Nu när JP inte behöver dela mig med Tyr längre  kommer han och kelar och stryker sig runt benen. Jag står och tar upp mat vid ett lågt borg då kommer han och står bredvid mig på två ben, då gör det inget  vi kommer åt varandra,men när jag klappar honom  sticker han en runda och  kommer  sen tillbaks igen…

Debattia

annebeate
0

Så synd att inte damen i Västerås blivit medlem här. Skulle gärna vilja lära känna henne lite bättre inför JP:s resa till henne.

Lille JP om vi ändå kunde behålla honom här nere.

essut50
0

Tur att JP har fått ett hem nu när hösten har kommit. Man får vara tacksam att han får komma till Västerås. Ibland så kan man inte tyvärr lära känna matte/husse innan flytten…

annebeate
0

Jag hoppas damen från Västerås sedan blir medlem här så man kan följa JP. Dessutom trevligt för henne själv att vara med här eftersom hon inte haft katt tidigare. Här får man många tips. Det finns åtminstone några här på forumet som inte bor så långt från Västerås och kanske rent av kan hälsa på JP senare.

# 258 Mison. En Bumbisbädd är ju lyx och JP skulle säkert gilla en. Kanske ljusblått eller röd om det finns.

anebit
0

Jag bor ju bara 4 mil från Västerås så jag kan  hälsa på honom senare och ta kort om nya matten vill ha besök förståss.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

Sen bor Mison i Arboga och jag i Kungsör, oxå nära till Västerås…Så vi är 3 som kan hälsa på JP..

martdat
0

Hur går de för Tyr i sitt nya hem ?

Mison
0

en bädd med blandade färger, kanske… ljusblått/rosa..

annebeate
0

# 287. Så bra Essut!

#288 Jag undrar också hur det går för Tyr.

#289 Det hade varit fint.

monsi
0

låtter jätte bra mison

Hawknestgrove
0

Hur går det? blir det någon transport?

Hennum
0

Tyr har det jättebra i sitt nya hem. Han ligger mycket och slappar, och han stryker sig mot hennes ben när han ska få mat osv. För tillfället låter hon honom vara mycket, nästa steg får bli hans, resonerar stödmatte. (som förhoppningsvis blir permanentmatte ^^ )

Ska föreslå för JPs blivande matte att hon blir medlem här, det är ju väldigt enkelt gjort. Men om inte så verkar hon vara en social människa och har säkert inget emot att någon härifrån kommer och hälsar på och tar lite foton.

Hawknestgrove
0

Hennum, alla klarar inte av datorer så bra eller är ens intresserade, så är det bara. Nu vill jag bara höra, hur går det?  Ska han åka på fredag?

martdat
0

#293 skönt att höra att det går bra med Tyr,

Hawknestgrove
0

Hallå!!!!! Hur går det med Jps resa? åker han på fredag?

Hawknestgrove
0

Putt igen…. Åkr Jp på fredag?

annebeate
0

Planerna är att JP skall följa med min man och mig till Stockholm nästa fredag. Mison tar över honom i Stockholm.

Hawknestgrove
0

Åh, alltså NÄSTA fredag? inte den 16:e alltså utan den 23:e? Det är spikat? Vore så glad om det gick i lås……

Hennum
0

oj, är det nästa fredag? Jag trodde det var nästa fredag nu i veckan. men då var det alltså nästnästa, och inte nästa. :P

Så mycket enklare när man talar om datum. :)

Någon som kan svara på det, handlar det om den 16e eller 23e? inte första gången jag frågar det för övrigt…

Mison
0

ja, det skulle jag också vilja veta…

annebeate
0

Nästa fredag är för mig  när det blir fredag nästa gång och det är ju den 16 oktober. Så den 16:e bär det av till Stockholm.Glad

Mison
0

haha ok, det är den fredan jag har bokat in,,, tur…

Hennum
0

Annebeate, hur ska vi göra med transportbur? Ska jag köpa en här i lund som Praxis kanske kan ge dig?

Debattia, hur stor behöver den vara för att han ska gå in i den?

annebeate
0

Som jag uppfattat Debattia kan inte hon dröja till fredagmorgon och få in honom i bur  utan försöka detta redan torsdagkväll. Debattia trodde inte det var möjligt att flytta över honom sedan mellan burar. se #279.

Hennum
0

Okej. Ja, det är hennes val. Och den jag hade tänkt köpa är kanske inte samma modell som hennes, så då är det inte så lätt att köpa likadan (så att hon hade kunnat få en ny likadan hem med dig istället)

Ska säga till kvinnan imorgon att hon får köpa en egen ändå.

tuska
0

Skicka med lite information om hur det kan vara en tid med en katt som är lite skygg och aldrig varit innomhus,  har han det så är det ju en del år sedan, det kan vara svårt att förstå till 100% Varför JP beter sej på ett "konstigt" sätt först i början.

Håller tummarna att resan går bra och att han kommer att stormtrivas lilla PJ

tuska
0

Skicka med lite information om hur det kan vara en tid med en katt som är lite skygg och aldrig varit innomhus,  har han det så är det ju en del år sedan, det kan vara svårt att förstå till 100% Varför JP beter sej på ett "konstigt" sätt först i början.

Håller tummarna att resan går bra och att han kommer att stormtrivas lilla PJ

Hennum
0

Någon som har ett sånt informationsblad? Jag har inte tid att skriva ett sånt. Enklare i så fall att hon mailar mig så fort hon har någon fråga, och om det är något jag inte kan svara på (rätt mycket :P ) så hör jag av mig här. Plus att hon har vänner som har katter vad jag förstår. Och så har vi ju folk från hittekatter som bor rätt nära henne.

annebeate
0

Just för att det kan vara en hel del man undrar över som nybliven kattägare hade det varit bra om hon blev medlem här på forumet. Man lär sig hela tiden. Hennum, pusha för detta när du ringer henne.

martdat
0

#309 finns väll endel artiklar i ämnet skyggisar här som du kan skriva ut, men samtdigt får man ju inte avskräcka henne ,,,,

monsi
0

Ny tråd tack! Denna är verkligen låååååång nu!

Praxis
0

Jag kan skriva ihop lite tips till henne om hur jag har gjort med dimdim, kan skicka med en vippleksak till henne också, det har varit min största hjälp när jag fått dimdim tam!

Hawknestgrove
0

JA vi får inte  glömma att många vill inte sitta vid en dator, helt enkelt. OCh spelar det någotn roll hur buren ser ut? Bara den har samma storlek och funktion? Essut och jag vi bytte bara burar, när hon fraktade Bamse. Hon hade stor ny bur, jag hade stor ny bur, lika bra båda två, så då byte vi rakt av bara. OCh att flytta över från en bur till en annan, ok, det är inte lät, men är man inlåst på ett litet utrymme och förlåt uttrycket, "häller"över kissen till den andra, så går det. Trägen vinner om  man måste.

Hennum
0

jag håller med dig fullständigt gunilla :)

Debattia
0

Vad jag förstått så har damen i Västerås svarat via en annons på internet, i så fall måste hon ha tillgång till dator.

Spelar heller ingen roll för mig vems bur det är förutom att den är i  samma storlek som jag lämnar ut. Tycker det är mycket svårare fånga in katter i de små burarna,alla fall när det handlar om stora pälsbollar.

Det är lugnare både för dem som ska hämta JP,för honom och för mig ifall jag har lyckats få in honom i en  bur innan hans resa.

Det är alltid problem när man måste passa en tid gällande fånga in en skyggis.

Ett av mina burproblem är att jag snart inte har några kvar eftersom jag skickat dem kors och tvärs över landet…

Debattia

Hennum
0

men om du mäter din bur och skickar mig måtten så ska jag se om någon av de burarna jag tänkt köpa åt henne stämmer överrens. Jag har inte råd med en av dom där gigantiska och jag har inte lust att lägga 500 kr på en bur. Har dock hittat en för 230 i en djuraffär som är en helt vanlig bur, men inte av den skrangliga sorten.

Hawknestgrove
0

Hennum, har du kollat på ÖB?

Hennum
0

Har nu pratat med kvinnan som ska ha JP, som hon för övrigt tänker döpa om till Zorro. Det kan ju bli bra det med. ^^

Hennes granne som även är hennes väninna har en vit, döv katthona som oxå har haft ett tufft liv och nu tar det lugnt på hennes innätade balkong. Så JP och den vita damen kommer sitta där på vars en balkong och ha det gött. :P

Hon ville gärna att den som kör från sthlm ringer när de åker, så att hon vet ungefär när han dyker upp. Jag antar att det blir på kvällen någon gång?

Hon var jättetrevlig att prata med och vi pratade rätt länge. Hon har många vänner med katter och kan fråga dem om råd. Jag sa att hon även kunde ringa mig om det var något. Att någon här från hittekatter kommer och hälsar på henne och JP någon gång hade hon inga problem med, så jag ska ge kontaktuppgifter till den som är intresserad av att hälsa på så småningom så kan den ringa henne.

JP ska försäkras. Hon frågade mig vilken försäkring som var bäst, hon själv funderade på Agria och jag antar att det blir bra. Minns inte mycket från Pawped kursen och försäkringsdelen där :P Någon som vet vilken försäkring som är bäst?

Hon har redan köpt katt-träd osv, så han kommer ha det toppen.

Jag PMar hennes nummer och adress till Annebeate och Mison idag, så att ni kan hålla kontakt. Hon ville även att Debattia ringer henne så att hon kan fråga ut debattia om allt man kan tänkas behöva veta om honom. Känns som att det är lättare att hon pratar med dig direkt, eftersom jag inte vet allt.

Hennum
0

en sak till oxå. hon kommer betala mig 300 kr när pensionen kommer, så jag kommer ge mitt kontonummer till henne. så får vi bestämma sedan vart de katterna ska gå.  men det kan vi ju fundera kring sedan.

Hawknestgrove
0

Åh så gulligt…. Då MÅSTE dett gå i lås nu med transporten!

Hennum
0

haha.. "vart de katterna ska gå" Tungan ute "vart de pengarna ska gå" menade jag. hih.. ^^

Frågar även här om någon vet vem som hämtade Tyr respektive JP från veterinären. Vi behöver de papprena som man brukar få då.

Samt att det kanske snart är dags att vaccinera de båda igen? Isf när.. Det vet väl den som har vaccinationsintyget.

Hawknestgrove
0

Hennum, du har blivit allvarligt miljöskadad.Skrattande Men detär väl inte mer rätt än att du tar den 300ingen till kostnad av en bur?

Hennum
0

ja. man brukar ju sällan ha hand om pengar, utan oftast katter. :P så det är ju katter man pratar om och inte pengar. utom då frånvaro av pengar. Det är vad jag lärt mig på det här forumet Obestämd Guld i mun

Hawknestgrove
0

min mning är ju, att du köper en bur i motsvarande storlek som Debattia behöver för de pengarna och så tycker jag du kan behålla det som blir övre, för det har du säkert lagt ut på kissar ändå.

Mison
0

ok, då har jag antecknat att det blir jag som ringer damen, när jag lämnar stockholm med jp i bilen…

Hawknestgrove
0

och allt är klappat och klart från första länken, dvs Debattia-Annebeate?

Mison
0

hoppas det… jag ska pm:a annebeate nu och höra vilka tider och framför allt vart som gäller för min del…

Mison
0

hjälp… hur pm:ar man annebeate?? hennes sajt är inte aktiverad…

kattassen
0

Skulle vi inte kunna sponsra en transportbur från Daisy-kassan? Det är ju iofs inte riktigt så tänkt, men det är ju en förutsättning för att själva transporten skall kunna genomföras att katt-stackaren har något att åka iFlört

essut50
0

Man kan skicka pm även om hon inte har aktiverad sin sajts.

Klicka på Skriv nytt meddelande, där kan du skriva hennes nicknamn där det står Till… sen är det som vanligt..

Lycka till..

#330 Bra ide tycker jag…

Mison
0

jahaa, ok då testar jag

essut50
0

Bra gör det…

Mison
0

så, nu är det gjort… dumma mig som inte kunde förstå det själv..Skäms

Hawknestgrove
0

jo visst kan vi göra det! tyckeer jag är en toppenide!

Bumbis
0

Vad glad man blir! Skrattande JP (Zorro) verka få ett superbra hem!

Tala gärna om för damen att hon låter JP vara ifred den första tiden så hon inte börjar dra fram honom under soffor och sängar mm. Det är mycket bättre att han får komma själv, även om det tar tid.

Han skulle säkert bita om hon tvingade honom och då får ni tillbaka JP igen.

Det bästa vore om hon släppte lös honom på en mindre yta eftersom han inte varit inomhus på så länge. Men det avgör ni….det är bara ett tips för att han ska känna sig trygg.

Debattia
0

Det handlar inte om att JP inte har någon transportbur att åka i utan att jag tror  det blir lugnare och underlättar  fånga in honom om jag försöker få in honom i buren innan han ska bli hämtad eftersom han är van vid mig och  eftersom han fortfarande är en skyggis.

det är värre få in en skyggis exakt tid och datum än en tam katt som det bara är att stoppa in.

Däremot säger jag inte nej till en annan bur bara den är i samma storlek, tror även min bur som Tyr åkte i finns i Lund,så den får jag nog tillbaks någon gång då någon har vägarna förbi här hos lilla mig.

Debattia

Praxis
0

debattia, jag har buren hemma hos mig som Tyr åkte i. Jag ser till att du får igen den på fredag!

Hawknestgrove
0

Ja men den biten funkar alltså, Debattia?

Hennum
0

Men då kan vi ju se till att du får både en ny bur och den gamla från lund? Bara jag får veta måtten, svårt att köpa motsvarande annars.

Om jag kan välja mellan sån som har galler på ovansidan och inte, om de kostar lika mycket. vilket vill du helst ha då?

annebeate
0

Nu är det inte många dagar kvar till att JP (Zorro) skall ut på en längre resa till ett eget hemGlad

Hawknestgrove
0

Är alltså första länken klar, avstämt med Debattia och Annebeate?

Kusten
0

336 - Värdefulla tips som kommer göra JP glad(are) : )

Spännande att följa hans fortsatta resa, lilla JP-gubben! Kyss

martdat
0

de stora på öb brukar kosat drygt 300 normalpris och jag har köpt för 179  ibland, de har en liten  lucka ovanpå och gallret värkar sitta rejält, mina är ju inga rymningskatter men jag har provslitit lite så att jag ska veta, den gråa är den större, man får in två katter i den, (om de är vänner,´)

Debattia
0

Buren som Tyr hade tycker jag det är bra storlek på. Det är lättare lura in hela katten om buren är lite stor,tycker jag…Cool

Debattia

ksofia
0

Va roligt att läsa om Jp och Tyr och att det har artat sig så bra för dem. Vilket kanonjobb så många personer har lagt ner. Vet ni hur det går för Tyr i sitt hem?

lilltasen
0

Det känns riktigt bra att JP får komma in nu när kylan börjar komma

Mison
0

det verkar som att jag o annebeate kommer träffas i kungsör istället för överlämning… det vore jättebra för min del i alla fall….

Hawknestgrove
0

ja den typen är bra. MEn säkra luckan!

Hawknestgrove
0

från sidan

Mison
0

hihi, kanon… silvertejp är också bra…

Hawknestgrove
0

ja oh ja och vanligt balsnöre flera varv också.

annebeate
0

#348 Mison, bra för vår del också. Det är hög tid att lära känna sitt fosterland lite bättre.Flört

Hawknestgrove
0

men toppen! Mison då måte du våldgästa hos essut! hon bor ju i Kungsör!

Mison
0

hihi, eller hur?? det är alltid trevligt att lära känna nya platser…. ni kan ju passa på o våldgästa essut också, hon bor i kungsör…Flört

Hawknestgrove
0

Ok, men första länken är helt ok i den här kedjan alltså? Den mellan Debattia och annebeate?

tuska
0

Men nu är denna tråd så lång så snälla gör en ny nu om JP. Det krånglar så innivassens när jag ska följa förloppet om JP

sagan
0

Varför inte skicka pengar till  Debattia som i sin tur kan köpa en ny bur på ÖB som JP får åka hela vägen i? Behöver inte bli svårare än så!

essut50
0

Tyvärr så är jag inte hemma på fredag, ska till Stockholm för att träffa min son Magnus på kvällen..Åker tidigt för att hinna shoppa en stund..

Debattia
0

Håll nu tummarna för att jag får in honom i en transportbur inför hans resa till sitt nya hem!!!!

Debattia

MariannE11
0

håller självklart tummarna…. lycklig resa gubben…

Hawknestgrove
0

JA Debattia, du får stänga av hjärtat en stund och bara jobba med hjärnan.Börja i god tid. Om han kiissar ner sig i buren så får väl det gå.

Hennum
0

tänk så fin han är i pälsen! :)

Ja, lite kiss är inte hela världen när det bara är vid ett tillfälle såhär. Även om det skulle vara jobbigt för honom i alla de timmarna han ska åka. Men det får man ta för att få ett bra permanent hem. ^^

annebeate
0

I morgon skall skånepågen JP bli västmannlänning.Flört

JP, gå nu snällt in i buren!

Hennum
0

Undrar om han kommer förstå vad folk säger där ^^ Om han håller sig på sin kant gentemot nya matte så kan det nog förklaras med att han tycker hon pratar konstigt. :D

ja, nu måste allt gå bra.

Mison
0

haha pratar konstigt?? ska ni säga…Tungan ute

Hennum
0

Förvånad  jag sa inte att jag tycker ni pratar konstigt, bara att JP kanske tycker det!!! Oskyldig

hihi.

Debattia
0

Här kommer sista kortet på lilla gubben från sommarburen…Önskar honom  och Tyr all lycka  i framtiden !!!!!

Debattia

Hennum
0

sötgubben

Så fint att du tog hand om dem. Jag satt och läste i de gamla trådarna innan. Vilken panik vi hade innan du ställde upp. :)

Simson
0

Lycka till alla på resan i morgon!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Praxis
0

Äntligen får JP också komma in i värmen. Det kändes hopplöst stundtals när man gick där mitt i vintern och matade honom och Tyr. Att de nu båda fått nya hem känns underbart! Skrattande Tack alla som hjälpt till med killarna, både med att bekosta veterinärvård och att sätta upp lappar/lägga ut annanser. Tack till er som kör JP till sitt nya hem också :) Och tusen tack till dig debattia som var snäll och tog emot dem, som hennum skrev så hade vi verkligen panik ett tag Glad

MariannE11
0

lycka till alla i morron…

kattassen
0

Nu är det resedag för lille JP. Gå nu snällt i buren och lycklig resa!

Jag stämmer helt och hållet in i Praxis tacktal ovan!

Stort tack till alla inblandade i JP och Tyrs räddningsaktion.

xray
0

Kan bara säga hur mycket jag beundrar er som jobbat så hårt för JP. Så skönt att äntligen kommer in i värmen och trygghet.

Tack alla kattänglar för att ni finns!!

Gullimat
0

Lycka till JP på din resa norrut.Kyss Ytterligare ett lyckligt slut, och hoppas vi får följa hans vidare resa, och att han inte blir utsläppt.

Debattia
0

Nu har JP börjat sin resa till Västerås!!! Håller också alla tummar och tassar för han nu ska få ett bra kisseliv och hoppas vi får fortsätta följa dem, både Tyr och JP..GråterGladKyss

Ytterligare ett bevis på att vi inte ska ge upp hoppet om några katter,oavsett dom är skyggisar eller ej!!!!

Debattia

essut50
0

Åh va spännande, hoppas allt går bra idag…

Mison
0

Jättespännande….. Tänk att lilla jag, personligen, ska få träffa denna snygging idag… Jag är jätteglad för det… Det ska som sagt bil en sann ära att få eskortera Herr JP till sitt alldeles EGNA hem… Jag är sååå stolt!!! Jag känner mig så förväntansfull, som ett barn på julafton, tänk så fånig man kan vara….

Debattia
0

Ja,han är så fin och god denna katt så jag hoppas verkligen han nu ska få det liv en sån katt verkligen är värd!!! Han ser ut som en liten nallebjörn och har så snälla ögon. Han tittade presis lika snällt på mig fast jag stoppade in honom i buren.

Känner mig lugn när det är du Mison som ska prata med hans nya matte. Han får absolut inte komma ut nu innan han vet var han bor.Det blir lång väg att åka och försöka fånga in honom igen..

Tack och lov är  vi många som bryr oss om denna lilla pälsboll!!!!

TACK SÅ ENORMT MYCKET !!!! Hennum !!! för den nya fina buren!!!!!

Det ordnade sig igen !! med transport både för Lillan till Göteborg och JP till Västerås !!Glad

Debattia

Hennum
0

Debattia, han ska bli innekatt så han kommer aldrig ut överhuvudtaget.

Så du har fått buren nu, så bra! :D Hoppas det är en sån du ska ha. den var rätt billig. bara 235 kr. ett tips om det är någon fler som vill ha en stor och billig bur. de med galler på taket kostar 295. de små kostar 175 eller vad det var.

Jämförde bara med en annan djuraffär i centrala lund, och där kostade det 300 eller nåt för vanlig, stor bur.

Ska köpa en till bur till pappa oxå…

huskatt08
0

Underbart att han nu är på väg….in i värmen Skrattande

Låter som ett mycket bra hem för JP.

Stor Eloge till er ALLA som jobbat så med JP och Tyr….Fantastisk insats och ett aldrig sinnande hopp om dessa båda gentlemän.

Mison
0

måste komma ihåg att ta en bild på honom i nya hemmet, om det går,…

Hennum
0

ja, det är fantastiskt att alla hjälpt honom och Tyr så mycket, för att de ska kunna komma in i värmen.

Jag är säker på att JP kommer trivas i sitt nya hem. Där kommer vara lugnt och skönt.

Hawknestgrove
0

jippi! Hennum var köpte du burarna? ÖB?

Praxis
0

Jag glömde tacka alla er som hjälpte till med att fånga in pojkarna också, så gör det nu: TACK!!! Utan er hade det aldrig gått!

Hawknestgrove
0

ja vi hoppas få höra av MIson i helgen nu!

Hennum
0

Nä, ja köpte dem på en djuraffär i lund.

Fick sms av Monsi som hade fått sms av Mison, JP är hemma nu! :D

Skojskoj.

Hawknestgrove
0

Pust!!!!!!!! Tänk om vi kunde hitta ett hem till lilla Missan som har suttit i stödhem här i Bullaren i nästan ett år…..

destiny
0

Så glad jag blir! Så underbart att JP får det bra resten av sitt liv. Skrattande Jag har aldrig träffat honom men jag kommer nog aldrig att glömma honom och hans godmodiga blick.

Hawknestgrove
0

Destiny gå in på insamlingsforumet!

Mison
0

Är det ok om jag, som inte äger tråden, ber någon låsa denna, den är vääääldigt seg nu, och jag har något att visa er, så jag tänkte starta en ny tråd…

Mison
0

Här startade jag en ny tråd

JP - Äntligen hemma!!

kattassen
0

Då låser jag här och så får vi fortsätta i den nya tråden!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer