OT Ny kaparlina :-)
Jahapp…
Kakan är inom lås o bom.. o Carmencita o Rudolf har fått ett litet galler för sin dörr så dom får vänja sej…Rudolf har fin utsikt o känner sej extra stöddig eftersom han är vaccinerad nu…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Bara vacinerad?
Trodde folk drog sig för hon katter för det var billigare att kastrera en hane men efter gårdagens hemska upplevelse fattar jag att det inte beror på pengarna utan pga tejpen vet sätter på mage.
Häxan skickar en nos puss till den stilige Rudolf
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Han är chippad åxå…men inte kastrerad…han är lite villrådig här för han hade ju tänkt starta familj med Häxan…hur blir det nu?…
han är väldans tam just nu…. byter sida om datorn med jämna mellanrum o jag får klappa….
….men min sambo gillade han inte när han kom klampandes…

Vi byter du tar förädaren Häxan o jag Rudolf.
Häxan ligger alltid hos husse om hon får chansen.
Gör allt för den misen o ändå är husse nr1 tur hon är så söt o att husse inte är hemma så mycket

husse göde ju upp henne… men Rudde kan man muta med skinka väldigt lätt… kanske du kan ha en skinkkostym så äääälskar han dej…

haha, så är det här också… mina småfisar Blondie och Lina…. så mycket kärlek och så mycket pengar det har kostat (Lina då), och dom sover ALLTID på min arm på natten….
…utom när husse är hemma, då sover dom på hans arm… och HAN GILLAR INTE KATTER!!!…. tror han ljuger faktiskt, för katter brukar ju känna sånt….
tur jag har min älskade napoleon som aldrig sviker,, han sover alltid hos mig… och majsan-bajsan, hon skulle aldrig byta ut matte mot husse
Alla djur behöver någon som bryr sig!

# 5 har läst några gånger att katter ofta väljer att ty sig till folk som inte direkt "älskar dom"…vi som är tokiga i dom här liven kanske tittar för mycket på dom så att dom känner sig hotade…
Sitter o har en ulltuss sovandes på modemet, varmt o gott…en annan ligger nån decimeter bakom..två på kattpläden..och en uppe i sonens slaf:_)

Har en stor go Carlos sovande i knät så nu kommer jag ingenstans.
Carlos är vår dogo Argentino vovve.

haha, ja, husse är kanske inte lika manisk… hos honom kan dom ligga utan att riskera ihjälgosning, och magpussning…

Va! Gillar inte kisar mag pussar
Det som är så mysigt
Kan inte pussa Häxans mage än längtar hi hi! När får flytta lille Carlos måste kila till sallet fixa rent o kolla valacken fördetta hingsten till i tis.

Själv ligger jag i sängen och tittar in här som hastigast. Sovrummet är det enda som är användbart just nu, och jag har 4 st spinnmotorer under sängen. Den femte går omkring och undrar varför det luktar så gptt. Matte har precis ätit lakrits 
Ska bara kolla läget här så somnar jag gott - har huvudvärk av slaget migrän - just nu under kontroll av megavärktabletter.
Får se om jag får massage av Poseidon i natt igen. Har tyckte det var jätteroligt att gå kort och tvärs över mig, så oass att han började mjölktrampa…
Jobbigt med värken Tiana hoppas den ger med sig.
//Pia

inget kul med migrän…hoppas det är bättre idag…
Jullan o Bruno sover helst hos husse för han ligger still när han sover…. men Lillan som är mattegris vill helst ligga hos mej trots risk att hon flyger ur sängen när jag hoppar runt….blir så skuldmedveten när jag märker att jag puttat ut henne… stackars kisse…
Kakan ligger nu precis bredvid datorn o håller i sej så gott hon kan i mej…får vara glad att hon ligger bredvid o inte på….

Värken är borta, blev lite mycket stress i veckan bara och då reagerar huvudet, tyvärr. Men å andra sidan tvingar det mig att ta det lugnt och undvika den där berömda väggen 
Är lite avis på den där kakan, vill också ha en gosekatt som omväxling. Fast nu tar jag ju in några skyggisar till, så chansen är väl inte så stor.
Ikväll är det middag och imorgon åker mina små pojkar till nya hemmet, så jag lär väl hinna till datorn nästa gång på måndag…

det kan vara jobbigt med kakor när man inte tänkt sej sitta still…. hon borde ju vara perfekt för den som stressar runt o har svårt att sitta still….men underbar är min lilla Cookie….hoppas hon blir lite lugnare sen när hon är kastrerad….vore ju bra om hon kunde vara frisläppt med mina….
lite lugn o luddig dag idag…. men det känns bra…. vet ändå ungefär vad jag ska göra….
monsi… hur mår Häxan?…..min mobil är knäpp just med meddelandefunktionen så jag vet inte om den nånsin kommer att funka igen….

Hon är lite bättre det visade sig vara problem med bak benet.
Hittar ingen svullnad eller fel , men hon skrek när hon gick o vill inte stödja, tror skadan sitter i höften , full rörlighet i benet.
Hon har antagligen fåttt en rejäl smäll när hon lekt med hundarna.
Hon fick sova i badrummet i natt för att ha nära till maten o lådan plus golv värme.
Trodde först det var såret från oprationen men det var det som tur är inte.
Ska försöka fåtag i min vet i dag.

o vad bra att höra att hon blivit lite bättre….ja ibland kan lek bli vild… speciellt om lekkompisarna är större till växten…lycka till med vetkontakt…
ska nu se om jag få i mej lite frukost… o sen sticka upp resten av nystanet…. så jag vet sen om jag ska handla upp hela gunillas lager om jag får dom pengar jag hoppas på…. vågar inte lita på det till 100 förrän jag ser avin…. borde få den på tisdag med lite tur eller onsdag…..

häxan haltade knabbt alls i morse.
Lill Flickan var full i bus i går hon har några dagar att ta igen fniss!
Efter samtal med min vet bestämdes det att fast hon hadde så ont så skulle vi avvackta med att ta in henne någon stans.
Har haft honnom som vet i 17år nu så vi känner varandra rätt bra han vet ex att jag kan avgöra om något är av eller ur led.
Jag vet att jag kan ringa honnom dygnet runt om jag behöver.
Tyvärr har han ingen röntgen så ska jag göra sånt får vi gå någon annanstans.
Häxan for som en liten skottspole i morse fram o tillbaka o höll på att fälla matte genom att rusa framför mina fötter o kasta sig på rygg o ha magen kliad o busa lite.
Så glad har vunnit en Bauta Råtta Delux till henne på Tradera.
Hon behöver lite nya lek saker vissa hundar biter sönder det hon inte leker med dagligen.
Kommer aldrig köpa små pälsklädda möss till henne Carlos springer runt med dem i munnen jätte lycklig o spottarut dem lite varstans helt blöta o äckliga blä!

Hahaa!!! Jag har fått tag i 15 st naturvita tygkassar för en billig peng. Vad jag ska med dem till vet jag inte ännu, men ett fynd var det! 

Batick färga dem eller skicka hälften till mig så dekorerar jag dem
Kan skicka nytt matrial till väskor som du kan sy vad tror du om det?

Låter bra monsi! Jag PMar dig när jag fått väskorna 

Tyst på jobbet idag så jag sitter och letar billigheter på Tradera. Riktiga skambud har jag lagt, lär väl inte vinna något av det 

Tiana Bjud lite på mison bädden o monsi väskan

Låter bra Pm bara så byter vi saker.
Hm flach back ska vi byta?, ska vi byta grejer? Är en låt rad som dycker upp i mitt huvud. Var kommer den i från?

Hihi! Trissa upp priserna menar du?
Jag har gjort många säljare glada idag, men lär inte vinna allt (hoppas jag, annars får jag säga upp mig från jobbet för att pyssla på heltid)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hahaha

vad bra att höra att Häxan är nästan bra igen… ja hon har ju rejäla lekkompisar hon… kanske något för Kakan att bita i?..
ja hur kan det komma sej att katter leker så fint med sina leksaker o kommer det en hund så är det en kort sekund senare bara smulor kvar…..

Kakan är så välkommen , bara hon följer med dig hem igen.
Katter gillar att se saker lida , hundar tycker det är slöseri med tid så de gör prossesen kort hi hi!
Tack! Mison Den är hemsk hur får jag nu ut den från mitt huvud? Blää!
Vadå trissa priser Tiana, var inte alls min tanke hi hi!
Pyssla på heltid låter kul.

Hihi! Nu har jag återtagit normalitet. Eller åtminstone min lägenhet, för normal lär jag aldrig bli 
mpnsi har du vunnit en del uxe haha. Hm Puma smider planer här ;)
//Pia

quma våga bara hi hi!

finns bara en väg för Kakan… framåt…ingen returrätt,,, du kan få med en tratt….

Kakan hälsar här på min arm att det ser ut om ett litet mellanmål….

Trodde hundarna med men de har fått lära sig att denna lilla dam på 1,3 kg är en tuff brud med klor o tänder o högre morr än deras.
Nu ska jag nannna kudde men ni som är vakna kila in o kolla på smyckestillverkning i fokus ni hittar mitt senaste projekt där.
God natt!

påminn mej om det i morron monsi att jag ska kolla…. fick äntligen loss bägge armarna så jag inte behöver sitta här hela livet..
Kakan tycker det är är elakt med att hota att hon ska få tratt…..
natti! ska själv strax sussa med…

Kakan undrar hur det känns med en tass i ögat o vampyrtänder på en Carlos….hon är beredd att testa…
jag har en önskedröm… slippa galler i huset… tänk vad Kakan skulle kunna få bra kompisar om hon bara kunde sköta sej…
Jahopp nu får vi se om man ligger pall i helgen . Första vaccineringen avklarad.
//Pia

#38 Sprutor? Usch…
Själv längtar jag efter att gå hem, sätta mig i soffan med en kopp kaffe… Förutsatt att jag moppar golvet först och orkar flytta på alla prylar för att komma åt soffan!

quma har du vaccinerat dig? Inte bra hoppas du klarar helgen.
Inge kul om du däckar i helgen vänta tills du ska på jobb
Har bett mina chefer om att få Twin rix undrar varför

MariannE undrar om det finns munkorg till katter?
För att inte tala om tass skydd som håller in klorna?

*viskar*.. jag har släppt ihop dom….. går faktiskt hyfsat bra….kakan ville äta kisse men jag hade en lång diskussion som gick ut på vem som skulle åka på största förlusten… hon satt nyfiket o kikade på jullan som låg o värmde sej vid elementet… gick bra så länge hon inte kom för nära….men nära var hon…nu får vi se hur det går för kakan äter o jullan vet att hennes mat är godare….så här får jag gömma maten när kakan är klar…stängde dörren in till familjen för dom ska inte behöva uppleva katt-strider…
ja när får jag vaccinera mej då?… o ska jag göra det?…..får nog sätta mej in i det hela.. har fattat det som att det uppmuntras så att så många som möjligt gör det…
Här är det nu vårdpersonalen som kör racet men man hör så mycket och det skräms med alla biverkningar m.m. Visst vet jag om de som blivit dåliga men även inte känner något nämnvärt. Dock så känner alla något men det är kanske bara lite ömnad, lite huvudvärk.
Däremot hörde jag idag att man INTE ska ta panodil och sånt om man får feber eller ont men om det stämmer vet jag inte.
//Pia

Då har jag en följdfråga - om man redan är förkyld då? Får man vaccinera sig då? Nu har vi ju en expert på tråden 
Jag vet inte om det är med olika förkylningar men en på jobbet är kanonförkyld och vaccinerade sig igår. Idag är hon dock hemma men troligen pga förkylningen.
//Pia

Ok, tack för info 
Nu längtar jag bara hem från jobbet…

så du tiana vill hem o städa?….
mitt kattförsök fortsätter gå bra… jag tror att Kakan är o stirrar ut Jullan just nu….hade dörren öppen till kattfamiljen men stängde den nu igen ifall att det blir bråk….Rudolf flyttar ju i morron så jag vill inte han ska få psykiska men….Carmencita får jag slussa in sen med mina egna tjejer… o sen Bruno.,… o med kakan vete sjutton… fast hon kanske ger sej med sina attacker…
gav mej i kast med att sy ihop katterna men har långpaus nu… ryggen värker.. o jag som aldrig brukar känna av ryggen annars… fick ihop 3 kroppar o har nästan dekorerat 3 huvuden… skulle väl kunna sy ihop lite här i soffan men jag tror jag behöver en mental paus….är dessutom hungrig så jag är matt pga det åxå…hmm… borde väl ta den där halvtimmes promenaden åxå….vilar lite först iaf.. kanske läser en stund…..eller fastnar i animal planet….

Njaaahh… Städa vet jag inte, men den dära koppen med kaffe är ju så lockande! får se hur det blir, det börjar värka i huvudet nu också. Tror den behöver lite riktig mat. Har levt på koffein, skräpmat och värktabletter i en vecka nu.
Tur jag fått mitt kök tillbaka nu!