Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2505 ggr
liinah
0

Efterlyser bildbeskrivning av bumbisbäddar

**How-to-make-bumbisbädd-for-dummies!!
**
Jag fick för längesen en jättebra beskrivning av Bumbis och om jag inte var så kass på att sy så hade den beskrivningen räckt… Skäms 

Så om någon här har tänkt sy ihop en bädd snart så skulle jag vara tacksam om man kanske kunde få hänga med i skapandet via bilder…

Kommer aldrig till skott att sy iom att jag inte vet hur jag ska göra… Nej, jag är ingen sömmerska.. Skäms

ksofia
0

Ja, jag vill också se hur man gör, vilken bra idé. Då kan jag kanske också sy någon.

liinah
0

putt

Mison
0

jag gjorde en halvtafflig bildbeskrivning till marianne,  kanske det kan vara nåt??

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Danielssonsgarden
0

En till som vill se!

Mison
0

hahaha, vad säger bumbis om all konkurrens?? haha

Bumbis
0

#5, jag tycker det är jättekul att fler syr! Skrattande Flört

Mison
0

haha, vill ju inte trampa Bumbis-ängeln på tårna…

Om någon är intresserad av bilderna jag skickade får ni pm:a. Vågar nog inte lägga ut min konstiga skapelse här… är rädd att bli utskrattad…Flört

MariannE11
0

du mison har gjort en utomordentlig bra beskrivning…. speciellt på hjälpredan man MÅSTE ha….den enda synpunkten jag har att jag med mina luddiga ögon inte kunde se bild 1…men resten såg t o m jag… mison är så smart som kom på bra lösningar som jag aldrig skulle ha greppat..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

bild 1 har nog att göra med min urusla kamera är jag rädd…

MariannE11
0

men eftersom jag är vädur o otroligt smart så fattade jag ju ändå….Flört

annars tycker jag att du har väldans bra bilder… felet med bild 1 var att allt blev så pyttesmått så jag bara ser att det är en bild med lite text….

Mison
0

men det går ju att zooma, har du provat det?

MariannE11
0

gick inte att zooma för mej iaf….försökte så tungan blev grön….Guld i mun

Mison
0

hahaha, SBS kanske??

MariannE11
0

testade igen….kan förstora dom andra men inte den jag behövde….Rynkar på näsan

Mison
0

konstigt..

MariannE11
0

konstiga saker är jag van vid…..grejade ju det igen… utan hjärnceller..

Mison
0

jag gav dig första bilden igen. kolla om det funkar bättre nu

MariannE11
0

den var MYCKET bättre du…..tror att du körde på ekonomisparprogrammet förra gången….Flört

Mison
0

haha, ja, det var nog jag själv som hade SBS

liinah
0

Nu har jag och M lyckats med en provbädd som vi blev riktigt nöjda med! Har inte helt gått efter samma mått men attans så bra den blev, t.o.m. ganska så fin!

Men det tog 3-4 timmar och vi var två hjärnor som tänkte, ibland 4…………. Skäms Fast då krånglade symaskinen till en början också! Som sagt, nybörjare…

Nästa gång går det med all sannolikhet snabbare och då ska jag se till att ha klippt ut pappmallar till tygbitarna.

MariannE11
0

precis.. det går fortare o fortare.. se bara på misons….mina pappersmallar ör för grova så jag brukar ta kudden till hundbädden att gå efter….

grattis… duktigt av er!

amlis
0

Hm, dum fråga kanske.. men vad har ni för storlek på de här bäddar? På vissa bilder ser det ut som om katten i frågan knappt får plats? Glad 

Vad är bra diameter & djup/höjd (för vuxna katter) enlig era erfarenheter? Själva botten är väl också stoppad men tunnare än kanten runtom?

Katterna här hemma är väldigt envisa med att välja sina sovplatser.. men det är frestande att testa med bäddar, de ser så inbjudande ut ju.

Hawknestgrove
0

Amlis, jag ska hämta dem i morogn, när ja åker till Strömstad. Fotar dem och läger ut dem och kommer att ta ett försttillkvarnenpris på dem. Dvs. köpnupris på 200 kr plus frakten, som blir 29 alternativt 34 kr….Utgångsbudet kommer som vanligt att ligga på 95 kr. Ska ta och skriva måtten p bäddarna denna gången, det har jag itne gjort tidigare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

huskatt08
0

¤Lina¤ en bild på provbädden vore trevligt Tungan uteSkrattande

liinah
0

#24 Ska försöka komma ihåg att knäppa en bild.

Minns inte vilket mått vi gick efter, det var ju bara övning…

Hawknestgrove
0

Hehe sitter hela Hittekatter i fokus vid datorerna nu i morgon förmidddag och väntar på att trycka på Köpnu……Skrattande

Mison
0

haha, jag har funderat på att i fortsättningen göra bäddarna liiite större, men vi får se vad gunilla säger… jag antar att hon har sett en riktig bumbis-bädd på riktigt. Det har ju inte jag…

Tiana
0

Attans med, jag som är på kurs hela dagen imorgon…

Hawknestgrove
0

Tiana, det är 16 bäddar och jag ska ner med bilhelv***t på morgonen…sen ska jag hämta paketet coh sen ska jag hem och tvät väggar i vardagsrummet INNAN jag börjar fota och lägga ut.

JAg är en sån där knäpp person, som tvättar tak två ggr/år och väggar en gång per år. Så jag är klar med kök och hall och gången, har vardagsrum och sovrum kvar.

Tiana
0

Då kanske jag har en chans iaf. Det blir en heldag i Malmö med körning dit och hem också, totalt 30 mil. Vi får väl se om jag hinner Skrattande

Hawknestgrove
0

ja jag hinner nog inte få ut dem innan kl 5 i allafall. Först ska de fotas och sen ska de numreras. Att läga ut dem ät det snabbaste. man tar ju bara samma auktion och byter bild, så det går ju fort.

MariannE11
0

mina kissar tycker att de är perfekta i storlek… kissar vill ju ha det lite trångt… Carmis o Rudde har lyckats knöla in sej på samma… men dom är ju små båda två….. tror man kanske ska variera storlekarna lite….Bruno fick en lite större…

liinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär blev bädden hos mig. Glad

amlis
0

#33 Ah, det ser extramysigt ut ju :-) du gjorde kanten större/högre och har inte så tjock botten?

Kom på en till fråga: hur funkar det med tvätten? Någon som testat? 40graders borde funka? Eller blir det att fyllningen knölar ihop sig för mycket då om man inte delar av i mindre sektioner?

MariannE11
0

den såg ju otroligt superskön ut liinah….o poppis o godkänd ser den ju ut….vill ha en själv…. vilka mått använde du?

jag har ju bara hittills använt gamla kastfärdiga kuddar vars innehåll redan var i småbitar….en bra fråga amlis….man måste ju kunna tvätta den….vet inte hur ikeas 15kronorskuddar har för innehåll?…

amlis
0

#35 Aldrig testat med IKEAs kuddar (finns inte i närheten här) utan jag kör med ull för mindre saker eller Jysk kuddar med syntetfyllnig för 19.95. Den liknar syntetfyllningen man kan köpa "lös" i tygaffärerna annars. MEN om man har större saker så finns alltid en risk att fyllnigen sammlas i ett hörn liksom - vid tvätten. Har aldrig gjort just en bädd så jag vet inte hur det blir där.. men kan tänka mig att OM det knölar ihop sig så blir det jättesvårt att få det någorlunda jämt ut i kanten igen..

Mison
0

jag har tvättat min egen bädd i 30 grader ett antal gånger utan problem… har inte vågat testa 40…

Hawknestgrove
0

ja det behövs ju ine mer än 30 grader… Jag har ju två stycken såna där mysiga från Rädda katten. Dem tvätade jag i somras i 40 grader ohc jag har inte ens torktumlare. De fick torka ute. De blev hur bra som helst.

huskatt08
0

¤Lina¤ Åh..kanonfin blev den ju Skrattande Jag ställer mig (först) i kön…vill ha en sådan Tungan ute

liinah
0

Hihi, jo den var tydligen godkänd, annars brukar bäddar inte vara så jättepoppis här hemma.Glad

Japp, jag gjorde kanten högre och tog inte alltför mycket stoppning i botten, men den blev heller inte för tunn.

Ska skriva upp måtten till nästa bädd eftersom det blev lite på känn denna gång.

Jag har IKEAS kudd-stoppning men inte tvättat den.. Kanske vore en ide.

timmjann
0

Oj, så fin. Kan man ta av tyget och tvätta? Jag tänkte på den ljusa färgen…

monsi
0

Okej! En ny desing på dyna ska dessa kallas Lina dynan?

Tycker jag låter bra,  den är jätte fin Lina.

Tre olika Bäddar att välja mella wawo kanon bra ju.

Bumbis bädden :Stl XL -XXL

Mison bädden :Stl M-L

Lina bädden  :Extra höga kanter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Mison
0

haha… en riktig bädd-firma börjar det bli…

monsi
0

Bädd firman ala Hittekatter.

Köp en superskön bädd till din mise o du hjälper en annan kise.

Du har tre olika lyxigt sköna bäddar att välja mellan varför få besluts ångest?  ta en av varje o du har världens lyckligaste mise o fort farnande pengar kvar till att ta hand om yterligare en behövande kise, tack vare våra suveräna priser.

Vad tycks om den reklam sloganen?

liinah
0

Hahahaha…. Behövs det ingen i strl xsmall för kattungar då???

#41 Tyvärr går det inte att ta av tyget, men det går ev. att tvätta hela bädden, återkommer när jag testat.

Sidentass
0

#33 Åhhhh vad fin den blev! Ni är ju helduktiga juuh!!

Själv är jag så funtad att jag måste ha exakt steg för steg beskrivning om något ska åstadkommas här..tror jag har lättare för att följa virkmönster..förresten..vore det hög tid för mej att sätta igång med möss-o humlevirkningen här igen..!!

Mison
0

jag har nyss tvättat en av mina igen, 30 grader, funkar klockrent…

ja, jättebra slogan… kanske får det bli en webb-shop…haha

monsi
0

Lina vi har lite annat på G för små kise bäbisar.

Fast klart de behöver också en egen bädd.

Undrar om man kan göra en utragbar som växer med bäbisen?Obestämd

Web- shop varför inte?

vore inte helt fel  tycker jag snarare en bra ide.

vad tycker ni andra?

Web-shoppen Hittekatter!

Har allt för Katten.

Mison
0

hahaha… låter ju kalas med min superdåliga gamla maskin…Flört

MariannE11
0

bra slogan…

tycker det är bra med flera olika modeller….

timmjann
0

man skulle ju kunna ge dem i julklapp till sina små, jag tycker den ser jättefin ut på bilden…

Är själv inte så händig, väva ja - men sy nej:))

MariannE11
0

timmjann dom är inte bara snygga… dom är oemotståndliga för kissar…..