Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 751 ggr
Simson
0

OT - Brevlådor förändras =(

Var ner till "min" brevlåda med paket idag. Den hade bytts ut. Ny låda med spärr på inkastet för allt över tre centimeter.

Ringde Posten och fick info att alla brevlådor i Sverige byts ut till dessa smala.

Vill man skicka tjockare försändelser får man gå till Postens inlämningsställen!

Dit tar inte jag mig pga dålig kropp och inga kommunala transporter!! Skrikandes

Nu är jag SUR!! Nu kan inte jag skicka myntaleksaker till Traderaförsäljningen längre. Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Snälla, du kan väl samla ihop då, så mycket som det går lite  sällan? Vad säger de på postens kundtjänst? HAr du ingen som kan hjälpa dig att få iväg brev och paket? HUm… postens inlämningsställe brukar ju ofta vara någon butik. Här i Strömstad är det Konsum.Passa på när du ändå handlar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

nä vad tråkigt…..3 cm var inte mycket det inte….är ju så skönt att kunna få ner brev o paket på närmaste… inget bra för som som har svårt att ta sej till ett inlämningsställe…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Simson
0

Vi har vårt inlämningsställe på Coop. Handlar inte där då det ligger ute i ett industriområde utanför stan dit jag inte orkar ta mig o bussar inte går. I vinter orkar jag inte då kroppen gör för ont. Både handla och ta med postpaket orkar jag inte alls. Tyvärr.

liinah
0

Men så osmidigt det blir…. Verkligen opraktiskt. Rynkar på näsan

Hawknestgrove
0

Simson, har du ingen butik som du handlar i som du kan lämna in dina avgående brev hos? Nån butik du känner? Säg att det är för hemlösa kissar… Det kostar ju inte dem något och e har ju företagspost som hämtar….

Simson
0

Jo jag frågade Ica idag men de skickar inte egen post var dag o kunde inte säga när nästa gång blev. Däremot tyckte killen att det hela var konstigt o skulle fråga Posten själv.

Det är "tur" man blir byfåne på alla ställen! =) Han kallar mig fröken citron! =) Trodde det var pga att jag var sur som en citron men det var pga att jag köper citrondricka av han var gång jag handlar. =)

kosta
0

Kan du inte passa på när de tömmer brevlådan.så kan postgubben som hämtar posten ta med det ,här kommer de vid samma tid varje dag

Simson
0

#7 Jo egentligen så. Tyvärr är jag inte frisk så vid de tiderna de tömmer brevlådan ligger jag som oftast. Har ca 2-3 timmar över lunch då jag skall göra allt. Dvs det är de timmarna jag orkar göra något om det är en bra dag. Så hur än jag vänder mig har jag ändan bak. Skrattande

Hawknestgrove
0

Kosta, det funkar bara om man har lantbrevbärare. De vanliga tar inte med sig avgående post. Men Simson, gör så här, när du köper frimärken och du har väl en speciell butik du hadlar i som du kanske tom är lite bundis med? Be att få komma med det du vill skicka och att de låter det gå med sin avgående post. Eller fråga, om den vanliga postisen tar med sig, så kanske du kan hänga i en påse på dörren på utsidan?

Du behövs så väl!