En tråkig dag på katthemmet..
Hej alla!
Jag jobbar ideelt på katthem och tyvärr hittade någon en kattmamma och kattungar långt ut i skogen som någon lämnat där, tyvärr var alla sjuka och och rädda så efter två månader på vårt katthem och många veterinärbesök senare blev de plötsligt mycket värre och två av kattungarna hamnade i chock när jag var ensam däruppe.. fick tillkalla veterinär och alla var i sånt dåligt skick så det gick ej att rädda dem..
J*vla människor som bara hanterar katter som leksaker! Hur ska vi göra för att öka kattens status i sammhället??
Man försöker så gott man kan att rädda katterna men ändå så gick det inte denna gången. Grät i två dagar och mådde jättedålig nästa gång jag skulle jobba. Jobbade på nyårsdagen och alla de övriga katterna på katthemmet var så gosiga och glada så då fick man ny styrka att möta nya utmaningar. Det är jobbigt många gånger men man mår så bra när man kan göra nytta och placera ut katterna i nya hem!
Här är en bild på min älskling och hans bästis som jag själv köpte ifrån vårt katthem i Oskarshamn. (Den helröda)
Adressen till katthemmet. http://katthemmet.info.se/

Det är märkligt hur mänskligheten beter sig ibland! Stackars katter. Hur kan man göra något så hemskt mot oskyldiga små djur??
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
![]()
fattar inte heller hur folk beter sig mot oskyldiga djur överhuvud taget! USCH!
ser ut som mina katter:(
ser ut som mina katter:(
Usch så tråkigt! Förstår att det var jättejobbigt och ledsamt att vara med om en sådan sak. Tänk så mycket svårt vissa katter får gå igenom pga människors elakhet. Tur ändå att det var bättre erfarenheter nästa gång du jobbade på katthemmet.
Jättefina katter du har. Ena kissen påminner lite om våran Tristan.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tråkigt att det ska behöva förekomma sådana tragiska historier….
jättesöta katter….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Det är så hemskt det vi upplever på hemmen. Den enda lättnaden är när de får hem och all kärlek som de inte haft tidigare. Så man får leva för de stunderna. Och de är fler än de hemska tragiska fallen. Tur att vi har varandra här så man kan lätta sitt hjärta, /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.