Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2099 ggr
Debattia
0

Hjälp!! Tar aldrig slut !!!

Finns just nu 6 magra jättehungriga kattungar som behöver omedelbar hjälp i Staffanstorp.Skåne. Ägaren har lämpat av ungarna i sin brors lada! Han är på semester i 14 dagar och dom får ingen mat. De är c:a 6 veckor gamla. 5 är hanterbara men den 6:e skygg.  AKUT!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

sagodjuret
0

usch vad hemskt. var är mamman?

Firinella
0

Jag kan hjälpa till med några … har precis skrivit till Emma och anmält mig att ta in om det behövs. Har kks Cleopatra här med sina 4,5 veckors ungar. Bor i Blekinge.

Debattia
0

2. DU ÄR EN ÄNGEL !!!kommer Emma att ordna transport o.s.v. ??

Debattia

Firinella
0

Vet inte. Jag har bil och kan köra en bit men inte hela vägen för mitt ben som jag har haft blodpropp i säger då ifrån (får ont ) om jag sitter still förlänge. Kan du ordna så de kan komma en bit på vägen kanske?

Firinella
0

Vet du något om kattmamman?

Tiana
0

Jag har också anmält mig till att ta några. Har ju 6veckorsungar och en mamma som diar dem. Bor i västra blekinge, så vi kan kanske samordna något, Firinella?

Naquita
0

ni e underbara:D Jag står som kontaktperson till de små om ingen annan gör det. Vad jag förstod så kan du Tiana ta max 2, hur många kan du ta Firinella?

Transporten måste ju också ordnas på ngt sätt…hm hm..

Hur har du det med körmöjligheter Tiana?

mvh emma kks

Naquita
0

Jag har inta talat med anmälaren, så jag vet inte mer än det som står i första inlägget i nuläget. Firinella har du kvar Lisbeths nummer så ring henne, hon vet mer.

Tiana
0

Jag har bil, men lite ont om pengar fram till månadsskiftet bara. Och så jobbar jag ju till fem om vardagarna.

Firinella
0

Jag har fyra småttingar här så att ta fyra till blir lite mycket. Två kanske är bättre.  Jag jobbar dagtid denna veckan dvs till kl 16. Emma! Jag ringer lisbeth.

Firinella
0

Får inte tag på Lisbeth just nu. Har lämnat meddelande till henne. Har tre honor och en hane här så tar gärna någon hane till om det går.

Naquita
0

ja, kan Tiana ta 2 o du 2 så e de ju "bara" 2 kvar isf, de e ju lite lättare. Finns det ngn mer härinne som kan ta 2 små till en mamma?

Tiana
0

Jag önskar jag kunde ta fler, men känner likadant som Firinella för jag har redan 5 ungar här… I allra värsta fall kan jag väl ta en tredje, om det skulle krisa sig… Men där är det totalstopp - då har jag tio katter i min lägenhet!

Firinella
0

Har pratat med Lisbeth. Tydligtvis har ungarna blivit tagna från sin mamma och dumpade i kattmammans ägares brors lada som då är på semester i 14 dagar. Vilket pucko… (ursäkta uttrycket)

Firinella
0

ok! kan väl offra mig jag också då och ta en tredje. Vill då helst inte ta den som är skygg eftersom jag har två hundar här. Emma! Kan anmälaren möjligtvis fixa så kattungarna kommer en bit på vägen…

Naquita
0

#15 ingen aning,men det går ju o kolla upp. Du fick inte numret av Lisbeth?

Tiana
0

Då kan jag ta skyggisen, jag har ju redan några här Glad. Ska iväg till släktingar nu, men tittar in ikväll när jag är tillbaka.

Debattia
0

Ägaren ville inte ha kattungar så hon har låst in dem i ladan. De får klara sig själva. Helt sjukt.

En sån liten kattunge är tam om ett par dagar även om den är skygg.

Har telenummer till den som meddelat.Pm:ar det till Emma.

Debattia

Josefa
0

Annars ligger inte Staffanstorp så långt från Helsingborg.

Har inte hört något om de andra kattungarna än, så det blir kanske inget därifrån.

Naquita
0

kan ni dela upp ungarna, Firinella och Tiana, på 3 var hade ju det varit super. Men ni måste känna att ni vill det, och inte påtvingade.

Firinella
0

Jag vill och känner mig inte påtvingad. En mer eller mindre. Förra sommaren hade jag sju kattungar här. Fyra från en mamma och en liten handmatad som nyss öppnat ögonen som var upphittad vid en väg och två adopterade (vi delade på kullen Emma, minns du…)

Debattia
0

Har skickat tel: till dig Emma.

Debattia

Firinella
0

Emma! Har lämnat meddelande till Cindy att hon ska ta kontakt med mig. Hör av mig när jag vet något.

martdat
0

Ni som tagit emot anmälan, Ni har väll anmält till länsstyrelsen oxå? både separerat dem från mamman så här tidigt plus att låta dem svälta, det är vanvård så det smäller om det,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Hoppas också dom kan anmälas, verkligen!!!!

Debattia

majvi
0

här verkar man veta vem som har dumpat kattungarna, det måste anmälas.Det kanske ändå inte går att bevisa men en anmälan kanske skrämmer upp så att mammakatten  kastreras.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Jättebra Tiana och Firinella! Glad

Emma, ta kontakt med kattassen så att bensinen betals av reskassan som vi har på Hittekatter.

Anmäl iaf dumparen så att mamman kommer därifrån!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Kan ni hämta dom redan i dag för dom klara sig väl inte så länge till ???

Debattia

Firinella
0

Skulle gärna hämta dom i dag men får inte tag på Cindy som är ägare till katterna.

martdat
0

#29 behövs inte när det är såhär alvarlig vanvård, ring polisen och be om hjälp med handräckning, 6 veckors kattungar som svälts ihjäl kan inte vänta på att en ägare som plågar dem ska behaga svara,

Jag och en väninna omhändertog en hund som svälte instängd i en bil. eftersom vi själva ringde polisen på¨en gång så var det ingen  fara för vår skull.

Tiana
0

Tillbaka nu! Det hade ju gått ikväll för min del med, nu när jag kom hem i lagom tid.

Åtta ungar känns kanske lite mycket, men å andra sidan blir det nog inte någon större skillnad med en till Flört, så det spelar ingen roll…

PM till Firinella!!!

destiny
0

I fjol tog jag hem en mamma med fyra ungar och fem andra ungar nästan samtidigt. När man kommer upp i såna siffror spelar en mer eller mindre ingen roll. Flört Det är kaos i vilket fall! Tungan ute Men ett härligt kaos. Cool

Lycka till med alla ungarna. Håller tummarna att allt går bra så dom snart kommer därifrån.

Firinella
0

Är inte inne vid datorn mer i kväll så om någon vill mig något så har Tiara mina nummer. Delar dator med en spelgalen tonåring Skrikandes Har fortfarande inte hört av ägeren till kattungarna fast jag lämnat mitt nummer. När jag ringde så stängde hon av telefonen. Kanske ångrat sig eller något. Tänker på kattungarna…

sagodjuret
0

tröttsamt att det ska bli krångel i dehär fallet också.. :( känns så onödigt när det finns hjälp med ägarna ändå gör sig onåbara..

majvi
0

Är ägaren intresserad av att höra av sig då Hon har ju blivit av med sitt "problem" och struntar väl i om kattungarna dör.Eller har någon sagt åt henne att hon blir anmäld för vanvård?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Firinella
0

Vet inte. Kanske år hon inne här och läser och "skiter i allt" Vem vet. Tänker bara på ungarna som kanske far illa i denna stund.

sagodjuret
0

kan man inte ringa den vars lada kattungarna är i? det måste väl varit den som sökt hjälp?

Firinella
0

Han som har ladan är på semester i 14 dagar. Vet ju inte var den ligger.

sagodjuret
0

jaha nu förstår jag. ägaren har lämpat av dom i sin brors lada och han är på semester. trodde det var ägaren som var på semester. men.. vem har då berättat om dehär? låter så konstigt att ägaren skulle sagt "jag har dumpat kattungar hos min bror och nu är han på semester. bara så ni vet." erkänner man verkligen en sån sak? förstår inte riktigt..

Naquita
0

nej, hon som anmält ärendet är vad jag förstått inte ägaren, utan en person som bor i närheten.

sagodjuret
0

#40 aha. ja då är det ju tyvärr ganska osannolikt att ägaren vill ha något mer med dom att göra överhuvudtaget. kan förstå att hon inte ens vill prata med folk som kan tahand om dom. var jag henne skulle jag tycka att det var väldigt pinsamt alltihop.

Josefa
0

Ni har nog rört ihopa lite där. Tel numret ni har fått går inte till ägaren utan till anmälaren

Crisse-13
0

Om ni kan ordna fram en adress eller ett telefonnummer så skall jag fråga Chrisse 77 om vi kan köra dit imorgon kväll och hämta ungarna så kan ni lösa transporten till dom som skall ta emot dom små under tiden. Jag kan ge dom mat och dom kan bo på balkongen tills ni har löst transporten. Hör av er om ni vill ha den hjälpen.

Debattia
0

Det har ordnat sig tillfälligt för dessa kattungar. Vill inte gå ut med mer info för tillfället ,varför kommer jag att berätta senare. Ni som ska ta emot dem sen kan pm:a mig så får ni veta varför.

Debattia

Josefa
0

Jaha, nu har jag hastigt och lustigt fått hem de här 6 kattungarna. Vad gör jag nu?Vilka skulle ha dem?Och när?

Anmälaren är visst på väg till Stockholm och lämnade av dem här eftersom ingen kunde se till dem i ladan, som jag förstod det.

Får nog sätta igång och bada dem nu, för de är väldigt skitiga och lösa i magen och antagligen fulla av mask om man tittar och känner på deras magar. Det är väl ingen mening jag går och lägger mig inatt.

Hawknestgrove
0

Pust… Så nu är de utom fara i alla fall?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Blir redigt förbannad på den så kallade ägaren Skrikandes

Hur är det fatt med vissa folk egentligen??

Tack till er som räddat kattungarna, dagens ros ska ni ha!

Hoppas nu bara att de små är i skick att kunna klara sig, håller alla tummar hårt..

tuska
0

Josefa  du är en klippa. som kundet ta mot dessa ungar och fixa till dem i det akuta läget.   Hoppas du fått sovit någon timme och att du får bukt med katternas dåliga maskmagar.

Hoppas på följder för kattägaren, att ni tänkt på fotobevis.

Josefa
0

Jodå, jag fick sova mellan 3 och halv 7 imorse, fast då var jag uppe och släppte in en av mina egna katter också någon gång under den tiden.Sen skulle de minsta krypen ha flaska. och sen skulle resten av gänget ha mat.

Tiana
0

Nu så! Transporten är ordnad och dessa små får alltså komma till nya mammor och syskon :)

Jag kan redan nu avslöja att jag har namn klara till de små - ska bara se om de passar när jag får se dem!

huskatt08
0

Åh..så underbart att de är i säkerhet Skrattande

Josefa: Du är helt fantastisk…beundrar allt du gör för dessa små liv. Stor Eloge till dig.

Nu får de äntligen börja sitt sköna kattliv.

Josefa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder på kissarna

Dessa två tillhör den äldre kullen

Josefa
0

Denna också äldre kullen.

Naturligtvis honor alla tre

Josefa
0

Yngre kullen. Den blyga hanen.

Josefa
0

Den gossjuka tösen

Josefa
0

Den lurviga tösen

destiny
0
Josefa
0

Förhoppningsvis kommer de iväg till sina nya familjer ikväll.

Jag har redan så fullt här hemma!!

Men det är duktiga små kissar. Gått på lådan från första stund. Jag vände lådan med öppningen inåt väggen, medan jag badade dem, så de inte skulle gå in i den när de var våta. Då stod en av dem och krafsa helt förtvivlat för att hon behövde komma in i den. De var ju så lösa i magen, så de kunde inte hålla sig så länge. Magarna är inte så uppblåsta längre, och har lugnat ner sig betydligt. Jag blandade Trevis (probiotika) i mjölken till dem inatt.

anebit
0

Å, såna sötnosar!   Tungan ute   Kyss

Josefa, Du är guld värd i kattungehjälpen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Vilka godingar !! Fattar inte hur folk bara kan dumpa så skoningslöst ??????

Josefa är värd allt guld i denna världen.

Också jättebra av dom andra tjejerna som hjälper Josefa med lite avlastning.

Debattia

Tiana
0

Så söta de är!! Sitter och räknar timmar nu tills jag kan komma iväg till pussgurkorna!

Firinella
0

I kväll får kattungarna komma till sina nya hem och mammor. Tack Josefa för att du kunde ta in dom tillfälligt. Jag ska ha de tre i den yngre kullen och Tiana de tre i den äldre kullen eftersom hennes kattungar är lite äldre ( 6 v) än mina som är 4,5 vecka. Det kunde ju inte blivit bättre det här. Ja förrutom att jag är lite ledsen över att inte få ha någon "padda" som jag är så svag för i min kull.

Josefa
0

Så, nu har Tiana hämtat kissarna. Måtte de nu snabbt finna sig till rätta i sina nya hem.

Lycka till Tiana och Firinella, och rapportera flitigt.

monsi
0

Glöm inte bilder i massor av dem  tack!!Tungan ute

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MariannE11
0

här händer det saker… tack till alla som ställer upp!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Gullimat
0

Vad ni har jobbat och löst detta, på några få dagar. Är imponerad av alla er inblandade.

Debattia
0

Skönt det löste sig för ungarna så dom kunde ta farväl av ladan.

Får se vad som händer efter nu då för så får man inte göra,bara dumpa av så där.

Debattia

Tiana
0

Ja, nu är busarna hemma och vilka busar sen! Inte en lugn stund imorse innan jag åkte hit till jobbet. Det spraangs runt och hoppades och klättrades…

Det positiva är att dessa nya fått fart på de små grå. Herkules vågade krypa upp och över mina ben när han såg att de andra gjorde det! Den enda som är besvärad av situationen är mamma Esme som försöker skydda sina egna små, men hon börjar ge sig redan. De är nog bästa vänner snart Glad

Silke är den av ungarna som är mest framåt, hon vill följa med överallt. Sätter sig dörren så snart hon tror att jag ska dit. Följde med mig in a badrummet i morse.

Siden är en flicka som spinner så snart man rör vid henne. Och hon spinner högt! Honn vill gärna sitta i famnen och gosa.

Sammet har jag inte riktigt fåt grepp om ännu. Hon är den försiktiga av dessa tre.

Tiana
0

Bilder kommer så snart de är stilla länge nog för att inte bli suddiga på fotot!

martdat
0

skönt att katungarna är räddade, Har det gjorts en anmälan nu  då? den ansvarige ska väll inte komma undan med detta djurplågeri,

Misan
0

Så underbart att ni kunde rädda dem, blir så förtvivlad över människor som kan göra på det viset, vad är det för fel på folk. flera stora rosor till alla inblandade.

huskatt08
0

Fantastiskt….och snabbt jobbat för att rädda de små.

Stor Eloge till er båda som öppnade era hem för dessa.

Blir lite sugen på kattunge bus Tungan ute låter som det är full rulle Skrattande

Firinella
0

Kan rapportera att Cleopatra acceptera ungarna med detsamma. Bara någon timme efter de kom så låg de hos henne och "suttade" När jag kom hem sent i går kväll så hoppade de formligen ur kattburen och anföll matskålen. De morrade på varandra och lilla Miss Peach stod uppe i den. ( grå gosiga honan) Cleos ungar stod bredvid helt stilla och bara tittade. De andra har fått namnen Mister Plum och Miss Lemon.

MariannE11
0

roligt att höra nu när frukosten är avklarad o jag känner mej rätt nöjd själv…. har kanske en jättegod nyhet för mej själv…ska bara kolla upp så jag har riktigt rätt….nyheten kommer på veckans godmorgon/godkväll isf…. annars gråter jag där om jag hade fel…Obestämd

väntar ivrigt på bilder….Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Josefa
0

#Tiana och Firinella

Vad roligt att allt har gått så bra. Det är 6 jättetrevliga kissar, och de kan verkligen ta för sig. Kanske inte så konstigt med den starten de fått här i livet.

Tiana
0

Var och tittade till mina småttingar nu under eftermiddagen. Alla 10 katter, stora som små, låg självmant inne i köket trots att de har hela lägenheten till godo.

Och lilla Siden kom fram till mig och började spinna bara jag sträckte fram handen. Silke låg och sov knappt 10 cm från sin nya mamma.

Med andra ord har de alla gjort sig hemmastadda! Skrattande

Josefa
0

Så sköntSkrattande

Tiana
0

Firinella hälsar att åskan slagit ut hennes dator. Hon kommer tillbaka så snart datorn är igång igen!

Hawknestgrove
0

Oj stackars Firinella! Ja ofta så är det bara ny dator som gäller… En som vet…… Tre datorer har gått åt för mig……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Underbara ni alla!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Härlig tråd som man blir glad av!    Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Någon som vet hur det gått med annmälan ?

Debattia

maggan47
0

vilken glad tråd, och vilket engagemang,

Maggan47

Debattia
0

Hur har det gått här med fortsättningen????

Debattia

Lisa82
0

putt

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Naquita
0

de 3 som hamnade under "mina" vingar, sammet siden o silke, 3 underbara paddor har alla flyttat till permanenta hem:)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.