Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 908 ggr
grundig
0

kollar på zoonen

gud vilken pinsam sida för kattfolk ,kunskapen är noll o alla vill att man ska bära katten i nackskinnet

tex

en tjej skriver och underar hur man skall få katten att sluta bita i händerna

då får hon svar : lek med katten med händerna men biter den i handen lyfter du den i nackskinnet

ja finns folk till allt och där kan man då inte sitta då blir man förbannad innan det är klart

Mison
0

jag brukar också kolla på zoonen ibland, men det är bara jobbigt, som du säger….

det är lite som flashback tycker jag…. utan alla psykon förstås, dom har väl inte hittat till zoonen än

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hennum
0

låter heltokigt :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Kalli
0

Fast i ärlighetens namn var det en person som svarade så, alla andra i tråden säger emot.

Hennum
0

om det är så är det ju inte fullt så illa

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

grundig
0

men bara tanken att skriva sånt skrämmer mig , undrar vad denna gör med sin katt? eller vet inte om jag vill veta egentligen

Hawknestgrove
0

ja lite dum inställnign…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kalli
0

Jag menade inte att försvara ett sånt svar, ville bara klargöra att inte hela Zoonen sitter och förespråkar att lyfta katten i nackskinnet. Långt ifrån alla utan en klar minoritet faktiskt.

Sen kan jag hålla med om att kunskapsnivån kanske inte alltid är den bästa, även om det finns väldigt duktiga människor där också. Då får man tänka på att den största delen användare är också ungdomar, ex. tvivlar jag på att personen du citerar är en dag över 15 och han tror på allvar inte att det gör ont på katten att bli lyft på det sättet. Man bör man ju fråga sig var föräldarna finns i det hela och vad dom har lärt barnen om att hantera djur.

grundig
0

Håller med , föräldrarna skall ta sitt ansvar och är med barnen synen på djur börjar , allt handlar i slutändan om generationer och hur dom formas , barn gör ofta som föräldrarna gör och tar efter dom samma som med djuren

Så skall man kunna förändra allt läre vi nog ut i skolorna och informera barnen där

Kommer vi att sikta på nya lokaler kommer vi hamna intill flera förskolor och dagis , kan vara ett gyllene tillfälle =) även en grundskola och högstadiet =)

usagi
0

Jag är medlem på zoonen… Väldigt många unga människor där. Men dom som är äldre kan sina saker (för det mesta) Glad