Våldsam lek, hjälp?
Mina pojkar har nu börjat i stället för att vara nyfikna jaga och slå på enya och hennes syster ebony.. Dom springer fram slår till och sen hoppar dom i väg som om de leker kull..
Men små kissarna är ju som vantar.. flyger ju nästan iväg ju..
Vad gör jag?
Du kanske kan visa dem att det finns andra sätt att leka med katter som är mycket roligare?
Försök förklara att det nog inte skulle vara så roligt om någon som var tio gånger större än de själva (nu vet jag inte alls hur gamla dina barn är) fick för sig att leka kull med dem. Att det känns otäckt för katterna och att de blir rädda?
#1 Förresten, "mina pojkar" kanske inte är barn ens en gång? 
Oj, jag är så van att alla vet att mina pojkar är mina stora katter.. Förlåt! 
Det är katterna som leker våldsamt med kattungarna..Och mina kattpojkar är i 4-5 kilos klassen.. Lilla Enya har liksom inget att komma med.

#3 Haaaa…. PINIGT! 

Tyvärr har jag inget klokt råd att komma med.
Jag duschade (med sprayflaska) vatten på en av mina katter när jag tyckte att hon var för hård mot den andra katten (och hunden för den delen), men hon lekte ju i och för sig inte utan hon gjorde riktiga "bitchattacker"… Men ändå. Det fick i alla fall henne snällare :P
Du kanske kunde prova något sådant (alltså avbryta leken) tills de andra katterna är lite äldre?
Bara en tanke… 

Jag vet en kisse (Amri på bilden) som älskade att jävlas med andra katter, speciellt en liten hona i nya hemmet. Amri kom farandes från ingenstans och överraskade henne, eller snarare skrämde slag på och lappade till henne för att busa - det var så han busade.
Ägarna fick tips om att sätta halsband med pingla på bråkstaken så att lilltjejen alltid hörde var han var och på så sätt var beredd när han kom farandes, och det har funkat utmärkt. Numera leker de jättebra ihop!
Det kan ju vara ett sätt att hjälpa till din situation?
ja du får kolla och se ur allvarligt det är. och ta och ruska om i nackskinner och FYYYYYY om de är för hårdhänta. OCh vattenflaska, ja…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hur går det?..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
I dag på morgonen när jag släppte i hop alla igen så började dom jaga och slå på nykomlingarna igen. Tog tag i Nemo och sa nej och schasade ut honom i köket. Det funkade en stund. Melvin därimot.. Nopp, lyssnar inte. Vadå fyy?
Jätte jobbigt för nu vågar jag inte ha dom ute när jag inte kollar och jag kan inte kolla till dem hela tiden. Kan pojkarna skada dom på allvar? Enya fattar inte riktigt vad som händer när de hoppar runt henne hon sitter bara där och får slagen. Men Ebony hon springer och gömmer sig. Mamma katt reagerar dock inget på detta.. Trodde hon skulle vara lite mer försvarande.. Melvin är dock och slår henne i huvudet lite titt som tätt också. Men hon ignorerar honom.
Ruu han låtsas som om inga nya katter har flyttat in och det han inte ser finns inte så han är nöjd =)

ser ut som killarna är bråkmakare av högsta klass…. inget kul att du ska behöva vara orolig….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Det började för bra helt enkelt. Melvin var så söt och rar mot dem.Men nu är de små leksaker.
Men det är ingen ilska med i det, dom är uppjagade som när dom leker med varandra..
Jo, använd rösten samtidigt som du ruskar om i nackskinnet. MEn det måste vara i precis rätt tid. För det är inte kattungen som är fyyy utan beteendet.
HAr du ngen vattenspruta, så skaffa en. Då kan du vara mer på direkten och få till obehag på längre distans. De kanske bhöver mer tid att vänja sig vid varandra….

Vattenflaska med långsprut bör man kanske snarare använda utan att använda rösten. Om du duschar bråkstaken när han är på väg att göra nåt dumt så blir han avbruten och glömmer de tankarna. Men det blir inte DU som är "dum" och avbryter honom. Om han tittar anklagande på dig efter duschningen så stå vänd lite åt ett annat håll och titta inte på honom när han försöker anklaga dig. Då ser det ut som om du inte hade med saken att göra, och han hajar snart att det är hans beteende som gör att han blir blöt.
Risken med att fya på honom vid en bråkig situation är ju att han blir sur på dig för att han inte får göra som han har lust, och sen därför bråkar av ren principsak - det har jag sett hända.
Jag får vakta dom hela tiden. Men men, de ger väl med sig tillslut.
Vatten funkar i allafall så ska försöka få dem att fatta att man inte får vara så våldsam
ja här har jag kört både med vatten och röst och i allra värsta fall med rusk i nacksinnet. MEn man måste vara ute i exakt rätt sekund, annars så blir det ju fel. OCh inte gör det något om han blir sur på mig, det bjuder jag på.