Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bilder-filmklipp
Läst 2227 ggr
Sidentass
0

Ny tråd Stödfamiljen Von Ronneby:-)

-Eftersom kattfamiljen bott här ett par veckor nu,(tänk vad tiden går!!) och den första tråden blev lite lång så inleder jag uppföljningen av Familjen Von Ronneby här:-)

Idag har det stått kokt fisk med ris på menyn…Pyrets biologiska trio började intressera sig för matskålarna igår:-) Trodde jag var smart som blandade fisken med riset..men inte då! Fisken var uppäten, riset kvar..men sen när jag kom upp lite senare var riset borta också:-)

Firre är till för att kliva i! Låter Mourice hälsa till alla andra där ute som inte visste det;-)

Sidentass
0

Vi ger katten i matte när hon stör oss mitt i fina middan, därför bestämde vi oss för att inte var linslusar!

Sidentass
0

"-När ska matten lära sig att ta bilder som inte är suddiga"

undrar lille Snöfot, men ställer ändå upp o visar för hela världen hur fin han är!Glad

Sidentass
0

Halva fotbollslaget ligger o dåsar…eller är det nån som kan finna någon mer på bilden? Någon som intresserat kikar på någonstans ifrånFlörtCool

Sidentass
0

-Suddigt, suddigt i vanlig ordning när bilder levereras från Sidentassarna..men vi vill visa att vi har börjat hålla tvättstuga också! -Kan man se om man kikar lite noggrant mellan det suddiga;-)Cool Frontfiguren är Gustav:-)

Sidentass
0

Lilla Cinette har något bus i blicken;-) O matten hade glömt sopa kattsand innan fotot togs!Skäms

Hawknestgrove
0

Nääääääää, sluta nu….så äckligt söta bilder. usch! INte ett dugg gulliga. nääää inte alls. Lås tråden och göm den……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

#6 He,he…tur att det bara är jag som visar dom…du vet Sidensuddet…tänk om det hade varit en duktig fotograf..då minsann..klarar man inte av att se…!Flört

catfoot
0

Ja, jag kan bara hålla med Gunilla…Göm tråden….Kyss..Dom är inge söta alls…Tungan ute…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Mörkt foto på en mörk skönhet, här är det Jasmine som poserarGlad

Sidentass
0

#8 Eller så är det fruktansvärt sööta nu..men blir fuuula när det är dags för dom att flytta!!Tungan ute Får nog banka i mej nåt sånt när den ödesdagen kommer!!

Sidentass
0

-Passa sej matten, så jag inte flyger på den där blixtmaskinen! Jag är fotbollslagets tuffing, och den som bestämmer här nämligen:-)

Sidentass
0

För er som inte visste så är mitt namn Elisabeth, men för enkelhetens skull har jag låtit dom kalla mej för Betty!

Sidentass
0

En fotomodell kan visa sig i olika positioner!Flört

Sidentass
0

När matte har satt oss i modelljobb under allt för lång tid så höll vi ett möte med Gustav, chefen själv i collegiet,..Beslut: No more photos…nu är det dags för Måndagsmys hos mamma!Glad

catfoot
0

Nädå fortfarande väldigt hemska varelser….Kyss…Vill inte ha nån av dom..Tungan ute…Puussst…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

[GunillaR]
0

Åhhhh !!! Dregel dregelTungan uteTungan ute

Sidentass
0

#15 Hi,hiiiii;-)Flört

essut50
0

Åh vilka fina bilder. Kyss Tur att jag är allergisk mot kattungar.Flört

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

-Kommer snart några flera bilder..har kameran på nedervåningen o sitter här o går igenom lite vad som hänt i cybern först, så ska jag ta o ladda upp dom sen!

Här har man nyss käkat frukost hela familjen, o som dessert ligger hela gänget hos mamman o diar..gooosetrollen:-O)

Tiana
0

Vilka underbara små! Här borde Puma titta in, var det inte hon som gillade små lakritstroll? Flört

huskatt08
0

Åhnej…inte behöver du göra dig besväret att ladda upp mera bilder OskyldigCool

Sidentass
0

Så fortsätter vi en sväng med lite nya bilder:-)

Här är hela gänget med sin mamma samlad, Mamma-Katt har så annorlunda men charmigt jamande när hon vill ha mat..vet inte hur jag ska förklara det, låter väldigt "hest", men såå trevligt:-) Numera har hela kollegiet lärt sig att skynda till matskålarna..gottis säger dom:-)

Sidentass
0

Lille Snöfot - "Linslus";-)Cool

Sidentass
0

-"Titta så stor jag blivit" säger Betty:-)

Sidentass
0

-"o Nu har vi lärt oss att tvätta tassarna när vi ätit gott" låter Snöfot hälsa till alla kattvänner:-)

Sidentass
0

Gustav i profil…tyckte jag ville visa hans fina röda färg:-)

martdat
0

åh vad sötaGlad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[GunillaR]
0

Personligen så dreglar lite extra jag när jag ser Gustav………..Tungan ute

Sidentass
0

#28 Ja..visst är han fin den lille rödingen:-)

MariannE11
0

här var den ju….Glad.. tråden…

ursöta bebbar… syns att dom växer….Betty är finfin hon….Kyss

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

nisse02
0

Hugaligen, så mycket fina kissemissar och vilken fantastisk mamma katt som har tagit adoptivungar också. Man blir verkligen både rörd och stum!

Lilla Betty och Gustav hur skulle man kunna motstå dom om dom fanns på nära håll? Inte jag i alla fall!

Håller med din son att det är världens finaste kattfamilj. Vilken lycka för er att ni har fått just den finaste familjen!

Sidentass
0

#31 Ja..det är som du säger, stor lycka att få rå om den här familjen, hade inte räknat med att vara stödhem alls nu eftersom vi har så många egna katter och att familjens husse sagt nej till hans arbetsrum. Men..så fick min 12-åriga son syn på bilderna..och blev förtjust i familjen..där var jag snabb att fråga om han ville upplåta sitt rum till dom alla..svar:Ja!:-) Det allra svåraste med att vara stödhem är tanken på att man inte har dom för evigt…men jag slår bort dom tankarna..och har ett litet önsketänkande att någon kanske, kanske, blir kvar om det fungerar med de andra katterna..vill ju ha tid för, och hinna med varenda kisse i huset, förstås:-)

nisse02
0

Ja, Sidentass du tillhör skaran av fantastiska vardagshjältar som öppnar ditt hem för ytterligare katter, när ni redan har många förut som du säger. Vilken tur att även din son har ett sånt gott hjärta och upplät sitt rum, men jag förstår honom, i hans ställe hade jag gladeligen sagt ja också. Lycka till med den underbart fina lilla kattfamiljen i fortsättningen och kanske, kanske någon av dom blir kvar.

monsi
0

Va var det bilder här Coolhar inte sett någotOskyldig

Slurp drägel smask mums mums.Tungan uteInte jagOskyldig

Siden  när fyller din son årSkrattande Fina födelsdags pricenter finnes  nära hi hi!Foten i munnen

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Sidentass
0

#34 Hi,hiii…i sommar har han födelsedag, men det kommer ju en jul innan..sen fyller jag själv i december,  o hussen till våren…ok..saken är då biff- Hela gänget blir kvar härFlört!

huskatt08
0

Är helt klar kär Skäms (vid min ålder) Gustav är bara såååååååå mysig KyssTungan ute

Törs nog inte hälsa på dig Siden Obestämd min motståndskraft är väldigt nersatt för tillfället SkämsSkrattande

Naquita
0

Siden, har pratat med upphittarens syster som funderar på att tinga Gustaf och Betty:)

nisse02
0

Ja, kära nån här är en till som är väldigt förtjust i lille Gustav, han är ju helt oemotståndlig!! Glad

nisse02
0

#37 Det var ju en himla tur att det är någon som är intresserad av

just de små sötnosarna som jag blivit så fruktansvärt förtjust i, annars vet jag inte hur jag skulle klarat mig ur det ……………Skrattande

Sidentass
0

Kyss#37 Åhhhh…kära nån…nu kommer separationsångesten…Gustav..den underbara, har legat o värmt mitt knä här en lång stund..nähäpp…nu får Siden tänka på nåt annat än adoptioner..jag är då för hopplös som kärar ner mej nånting alldeles förskräckligt!Oskyldig

nisse02
0

Förstår dig till 100 %, skulle nog aldrig kunna skiljas från små söta kissemissar om jag vore stödhem. Det måste verkligen vara ett dilemma.

Men å andra sidan får du/ni ju plats i sonens rum för nya små  hemlösa stackare som behöver tak över huvudet ……….

Sidentass
0

#41 Ja..det är skuggan av det hela..men så säger förnuftet att man i ett senare läge kanske får möjlighet att hjälpa fler katter istället..ja..det  råder ofta vilda diskussioner i mitt inre mellan förnuft o känsla!Oskyldig

Var in på din hemsida..gillar allt fint gällande katter du skrivit där:-)

nisse02
0

Vad roligt att du läst min "hemsida"/personliga sajt och tycker om innehållet. Jag har skrivit så mycket med baktanken att medlemmar inne på andra ifokus-sajter som jag också är medlem på ska gå in och läsa och få sig en tankeställare ang hemlösa katters situation och kattens obegripligt låga status.

Medlemmar härinne på hittekatter är ju redan frälsta och vet allt om katternas eländiga situation, så här inne behöver ju knappast någon frälsas.

Vad jag däremot gärna vill att medlemmar på hittekatter ska läsa där inne på sajten, är naturligtvis allt beröm till alla godhjärtade och underbara människor som bidrar till att hjälpa alla hemlösa katter till ett bättre liv.

Naquita
0

förresten har jag missat ngt, var snöfot en hane trots allt?:)

Sidentass
0

#44 Först trodde jag att det var en hane, hade fått för mej att du sa det vid ett tillfälle, men jag kan ha uppfattat fel;-) Vi har flera gånger tittat och båda har vi kommit fram till att Snöfot är en väldigt vacker o fin TJEJ:-)OskyldigGlad

Hawknestgrove
0

Åh så skoj! Det är alltså tinga där redan? Tips, lägg ut annons tidigt och låt folk betala handpenning. Vi lade ut när våra tre här var 9 veckor, så fick de komma och titta och bestäma sig. Vi hade jättetur, alla tre blev sålda på en vecka.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

ja, tjej har jag sett att det var från början men alla kan ju ha fel haha.

Sidentass
0

Kan i den här tråden nämna att jag ska ta Jasmin till veterinär på torsdag. Som några av er redan vet, så har ett par av småttingarna, Pyrets biologiska bebisar, haft mer eller mindre problem med rinnande ögon. Har kört med koksaltsvatten från apoteket,  hos Jasmin har det hjälpt för stunden men inte blivit bättre. Idag när jag kom upp mötte mej en fruktansvärd syn..båda ögonen var helt fulla med var..så jag bestämde mej för att kontakta Naquita och sen ringa vet för en tid. Mer än vad jag klarar av att se en misse med så otäckt variga ögon. Systern har lite problem också, så får vi medicin får även Cinette ta del av den. Tycker också att Jasmin är liten i jämförelse med de övriga, så det känns skönt att få ta henne till vet för en kontroll…Om det visar sig att hon behöver mycket behandling, eller hur jag ska uttrycka mej, skjuter jag upp min tilltänkta örebro-resa….för inte kan man koppla av borta när man har en liten misse hemma som kanske behöver medicineras..Visserligen har jag sambon hemma..men det känns som att man vill vara med hela tiden isåfall..men nu ska jag inte spekulera för mycket..vet mer på torsdag kväll..

Danielssonsgarden
0

#48 Hoppas det reder sig med ögonen! Är det till Erik du ska?
Vi behandlade ju en av de här kullarna med ögondroppar och har använt det några ggr tidigare också på andra katter och det brukar ge resultat efter några dagar bara.
Håller tummarna inför torsdagen.

nisse02
0

Kram till Dig Sidentass för att du har ett sånt gott hjärta och så mycket omsorg om dom små ……………… Håller tummarna också att de små snart ska bli bra

MariannE11
0

inget bra att ögonen fortfarande kleggar… så bra beslut att visa henne för veterinär…o förstår dej att du tvekar att åka bort om medicinering blir aktuell…hur gamla är parvlarna nu?…. önskar dej lycka till redan nu till på torsdag… fast kanske bättre att önska Jasmin lycka till….Flört

Sidentass
0

#49 Det blir Peter, brukar ju gå dit med mina katter så jag kör på där:-) verkar vara vanligt detta med kladdiga ögon..har själv haft kullar för många år sedan med liknande symtom, men det har inte varit såhär mycket med var..

#51 De äldsta är ca 7 veckor nu..vilka Bamsingar man blivit va!!Flört och de yngsta är då ca två veckor yngre..däribland lille "ögonkissen"..tack så jättemycket för tumhållningar..tror att min vet stött på dom här problemen åtskilliga gånger, så han vet säkert hur han ska göra. Visar sig om jag kommer iväg till min far..man är ju lite av hönsmatte o inbillar sig att "det går bäst om matten är med hela tidenOskyldig

Sidentass
0

Gått några dagar sen nya bilder sattes in här..då tar vi o plussar på med ett par stycken..nu är ungarna ca 5 respektive 7 veckor:-)

Här har vi då Gustav som tycks ha nära konversation med mor sin, kunde inte låta bli att ta bilden när jag såg hur fint Mamma lägger tassen om sin unge:-O)

Sidentass
0

"Fin liggplats man lagt beslag på" låter lille Cinette hälsa till alla hon känner, och inte kännerFlört

Sidentass
0

Den yngsta syskonskaran tycker visst att matte också kan fungerar som liggplats;-)

Sidentass
0

Här får man hjälp med korsordet;-) Ljuuuvliga små varelser…

Tiana
0

Mera, mera!!! Kyss

grundig
0

snålvatten i mungipan och bäbis sugen =)

hmmm tror jag ska kidnappa en bunt bäbisar o lägga i sängen sen bara trycka ner näsan o sniffa lite på dom =)

Skulle inte tråden låsas o gömmas Flört

Sidentass
0

#58 Hi,hiiii….då vet man vem som varit här o tassat i natt om man inte kan räkna in dem alla!Flört

[GunillaR]
0

Oj oj oj, det är till att ta fram stora haklappen!!!

Dregel, dregel Tungan ute

MariannE11
0

*blundar*..

vaaa?… hade jag inte bokat Betty än?…Flört

Sidentass
0

Hela gänget lägger beslag på matte medans deras mamma tar en stunds barnledigt;-)

monsi
0

Bäbisar mums Tungan ute

Vill ha dem alla nuSkrattande

Häxan var är du hallå Häääääxan kom lilla gumman matte lovar att inte dregla ner dig igen kom nu lilla kise, mattes bäbis mage.

Sluta göm dig under sängen ska inte blöta ner dig igen lovar ju Oskyldigsluta sura det var en olyckshändelse o nej de är inte lika söta som du tok kise.

De är bara minder o l

ättare att tvångs pussa slurp drägel dropp!

Hääääxan ånej inte nu igen!

Hm får lämmna denna tråd o leta kise suck! Hi hi!

Naquita
0

lånade några bilder till bloggen hoppas de inte gör ngt. skicka gärna bilder på snöfot, pyret o hennes små snart det är dags att läggas ut på hemsidan!

MariannE11
0

du passar på att fråga nu när hon är bortrest naquita…. smart… har hon inte sagt ifrån innan kl 18 så har hon ingen talan… eller hur?…Flört

hoppas när rapporten som väl kommer i morron säger att ögonen är klart mycket bättre på dom…Glad

Sidentass
0

#64 sände dej några bilder idag..men oj..det är svårt att få livliga småkatter att fastna på bild:-O)

Som många av er vet så består nu kattfamiljen av fem bebisar, lilla Jasmin somnade in för ca en vecka sen på grund av sjukdom:-(

Kom då av mej med plåtandet under en tid, men idag har jag åter varit framme med kameran..några fler bilder kommer här:

Cinette och Mourice ligger o myser..

Sidentass
0

Lille Snöfot..

Sidentass
0

Mourice..

Sidentass
0

Cinette…

[LucyInTheSky]
0

Ooo gud vilka sötisar! =)

MariannE11
0

å Betty o Gustav?…*dregglar*… men hallå här mej själv.. självklart är dom andra PRECIS lika fina…. självklart… men Betty är ju padda..*mumlar o rodnar*..

monsi
0

Mer bilder på paddan till MariannE Tack! Mins 10st hi hi!

Så stora de börjar bli de små underbara gosbollarna.

Puss nosarKyss

MariannE11
0

paaaaaaadda Betty…..hiiiitåååt… ja minst 100 st bilder vill jag ha…Cool

maggan47
0

och snöfot, dregglar också

Maggan47Skäms

monsi
0

Vill ha på allaTungan ute

MariannE11
0

inga bilder sen den 20e… vad som helst kan ju ha hänt sen dess…Flört

Sidentass
0

-Och familjen växer o frodas…Pyret, Mamma-Katt, äter som sju hästar..inte så konstigt när man ska ha tuttar för så många små…en bild på Pyret som jag inte kunde låta bli att ta, ser ni att hon lipar åt oss?Tungan ute

Sidentass
0

Special offer for you Marianne!Flört

Lite "fel belysningsmässigt"..men tyckte att färgerna visar sig på paddisen här;.-)

Naquita
0

åh så söt:) väntar fortfarande på fler bilder på svartisarna;)

monsi
0

Åwwwww pussisarKyss

Sidentass
0

#79 Jag vet Naquita..tog ut dom idag för en plåtning o har några bilder i kameran som jag ska lägga in i datorn…men dom var inte några linslusar…dom föredrog att tassa runt istället för att modella framför kameran..men jag ska kika på dom, o se om det är något som jag kan skicka dej:-)

MariannE11
0

åååå Betty…. fast jag får nog snart en egen padda att pussa på… fast betydligt större….puss på dej Betty…. så fin hon är…

svartnosar är fina dom med….hoppas dom kan vara med på bra bild snart…

Sidentass
0

#82 Men grattis till paddan! Är det en stödis-tjej som ska hyra in sig hos dej?

En bild på svartingarna..men skulle behöva sätta tejp under trampdynorna när dom ska plåtas!

MariannE11
0

#83 japp en stödis…som jag hoppas är otroligt ful… men fått veta motsatsen….Rynkar på näsan…

jag ääälskar svartingar åxå… har jag berättat det förut?…Skrattande

Sidentass
0

#84 Blir inte helt förvånad om paddis blir kvar hos dej!

Tungan uteGlad

MariannE11
0

#85 skulle inte jag heller bli… MEN… hon måste vidare om jag ska hålla mitt löfte..

hur går det med Betty?… ska hon flytta?….Cool

Sidentass
0

#86  ja både Betty och Gustav är tingade….får tänka som så att det blir gott för missarna med ett hem som inte är lika kattfullt som vårt..där finns en gammal misse!!

MariannE11
0

tror inte dom lider nöd i ett kattrikt hem….då vet jag att det inte är du som bokat henne… eller Gustav,,, dom flyttar ihop alltså?….

Sidentass
0

#88 Ja..dom ska få bo under samma tak…det är upphittarens syster som tingat dom båda..kommer katterna överrens stå tror inte jag heller att djuren far illa bara för att dom är många..men tyvärr säger verkligheten till mej att jag inte riktigt kan räcka till för att ha rätt omsorg över 10-11- 12 katter!Oskyldig Vill ju att alla missar, stora som små, som bor under mitt tag ska hinnas med på rätt sätt!!

Sidentass
0

Fortsätter med att åter igen presentera..svartingarna..här är lilla Mourice:-)

Sidentass
0

--Och den minste goingen i gänget, lilla Cinette..

MariannE11
0

o vilka snyggingar… o vad stora dom blivit sen jag såg dom….Glad

Naquita
0

så sööööta. är de svarta eller svartsmoke? (vita i botten)

monsi
0

Puss nosar slurp!Tungan ute

Sidentass
0

#93 Sände dej bilder på dom i mejl här idag…nu är jag som bekant inte kunnig på färgområdet..men för mej är dom svarta! Ser ingen vit päls i botten..men däremot kan dom se ut som att dom blir lite randiga..men så berättade en vän för mej att svarta katter kan se ut att bli randiga när dom är kattungar…*färgteckningsnovisan som förde talan här*!Skäms

Cinette har några få vita strån på tassar och över ryggen..men de är så få..så för mej är hon. liksom brorsan sin,  en svart liten skönhet:-)

ksofia
0

Små kissungar med "spök-ränder". Glad Min Robin hade spökränder som liten och nu, som tvååring, är han en kolsvart panter.

MariannE11
0

du har rätt naquita.. ser ju ut som svartsmoke…har ju bara en sånn…*ser lite desperat ut o tittar i plånboken*..

Naquita
0

ja, deras kusin Tummeliten som dog här hemma, var ju tydligt svartsmoke. Kanske samma pappa?

kan du titta i botten på dom, är de vita är de svartsmoke:)

Sidentass
0

#98 Kikade alldeles nyss..pälsen är ljusare, som ljusgrå längst inåt kroppen..svartsmokisar?;-)

MariannE11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oops…. då kände sej min svartsmoke Julia på sej att det var dags att visa upp sej…Skäms

Naquita
0
Sidentass
0

#101 Tänkte just igår på om jag skulle fota..men får vänta tills någon annan i familjen är hemma som kan var mej behjälplig att "hålla upp pälsen lite"..medans jag håller i kameran:-)

MariannE11
0

är du inte bläckfisk siden?…Skrattande

Sidentass
0

#103 Ibland känner jag mej som en sån faktiskt…sandpåsen i ena näven, maten i den andra..en katt i den tredje..o spaden i den fjärde;-)!Tungan ute

MariannE11
0

å så tar du bort päls med den femte o fotar med den sjätte… vad klagar du för?…Flört

Sidentass
0

He,he…men var ska jag göra av den sjunde dåååå!?;-)

MariannE11
0

den kan hålla i en kopp kaffe eller te….o den åttonde sköter tangentbordet… fiffigt som 17…

Sidentass
0

#107Skrattande!!

Sidentass
0

#101 sprack idag..när sonen kom hem från skolan skulle han på en gång iväg med sina kompissar o åka Inlines, hans stora passion just nu, o kommer inte hem innan det blivit mörkt…ska förbereda husse eller sonen tills imorgon så gör vi ett försök med detta under dagtid, tror det kan bli bäst resultat så:-)

Sidentass
0

Svartsmoke..eller svart, det är frågan!Cool

Här är Cinette!

Sidentass
0

Osså har vi då Mourice som undrar samma sak som syrran sin;-)

MariannE11
0

Cinette ser jag inte riktigt på men Mourice ser ut som en typisk svartsmoke…..

Sidentass
0

#112 Det är inte konstigt Marianne om du inte ser..tycker det är svårt att ta kort på katter normalt, och detta var ännu svårare..men jag kan tala om att Cinette "ser" likadan ut som Mourice under pälsen;-)

MariannE11
0

ja visst är det svårt att ta kort….men jag ser ju redan när naquita frågade om färgerna att dom ser ju likadana ut som Jullan fast mycket bättre… ser ut som dom är randiga i svart o gråsvart…

Naquita
0

ja nog är detta 2 svartsmoke, precis som sin ängel till kusin TummelitenKyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.