OT - hantverkare och respekt
Å vad irriterad jag var i morse när hantverkarna inte dök upp som planerat. Jag steg upp över en timme tidigare än vanligt för att tömma hallen på alla saker och fösa in katterna i köket och stänga dörren. Och jag väntade. Lite diskning, och så väntade jag igen. Gjorde ett julkort för att fördriva tiden men ingen kom. Till slut var jag tvungen att komma hit till jobbet utan att någonting hade hänt. Så katterna var fria i lägenheten…
Nu har jag fått i fatt i firman till slut och de har gått in med huvudnyckel, något jag uttryckligen sade att jag inte ville. Nu är det jag kom kommer hm och möter katterna som är uppstressade av främmat folk.
Och inte nog med det så känns det inte bra att någon har varit inne i min lägenhet utan mig. Det är därför jag inte gillar att bo i hyresrätt…
Ursäkta, behövde bara spy lite galla…

nej, usch, sån´t gillar inte jag heller.. dels för djurens skull, och dels för min egen… jag tycker INTE om att främmande människor har fri tillgång till mitt hem när ingen är här….
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Vår gamle hund skrämde skiten ur vaktmästaren.
gubben trodde han skulle kunna gå raka vägen in i vår lägenhet utan vi var hemma tji fick han, gubben sket bokstavligt ner sig
Ska tilläggas att vi varnat innan o sagt i från.
Det bästa var att hunden inte behövde göra något alls.
Hunden antagligen låg å sov i soffan o smög ut i hallen så när gubben vände sig om efter att ha stängt dörren fick han syn på hunden som gäspa fniss!
Tyvärr lärde sig den dumme F inte något av det hela gubben fortsatte att bra gå rakt in till folk..
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Ja dessa hantverkare!! En hantverkares fru skulle om hon såg mig på stan tala om för mig en sanningens ord för att jag inte varit hemma när hantverkaren varit till mig och ringt på. Han hade inte ens talat om att han skulle komma. Jag satt på Hospice hos min döende mor och det visste de. Det var inte tillräckligt skäl för dem ansåg de. Varför inte tala om att de skall komma förbi då?? Eller boka en tid?? Gör fortfarande ont i hjärtat av respektlösheten!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag har fortfarande inte förstått hur man skall veta att folk skall hälsa på om de inte talar om det själva…

Håller med!
Denna hantverkare och jag bokade en till 7.30, så vi skulle hinna innan jag ska till jobbet, han blev 3 timmar försenad och jag var ju inte hemma längre!

Usch det där med huvudnycklar som folk kan använda sig av när man inte är hemma tycker jag är obehagligt. Skönt att man bor i "egna hem" och inte har några nycklar ute på drift. Just det du säger om att man inte har koll på sina djur är högst olustigt. När vi har haft folk här hemma (ex. sotaren) så vill de ju alltid att man skall lämna nyckeln till någon granne eftersom de inte kan säga med exakthet när de kommer. Vi har aldrig lämnat ut nyckeln och ser alltid till att vara hemma själva om det så behöver ta en hel förmiddag. Tänk om de slarvar med ytterdörren och inte drar igen efter sig ordentligt när de går in - då smyger hela katt-kvartetten ut - helt utan kontroll….*RYYS*.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Att hantverkare blir försenade är förståeligt men jag fick vänta på en som visade sig vara bakfull…det känns inte speciellt lustigt när man själv är sjuk och kliver upp tidigt för att passa dem.
Nej nycklar skall behandlas med respekt! Inga på drift!

verkligen dåligt skött… man hör väl av sej om man är sen?.. tillhör väl allmänt hyfs? ….sen så måste dom väl ha tillstånd för att gå in själva?….så var det för mej iaf när jag bodde i hyreslägenhet… o har man djur så är det ju extra viktigt… de gånger jag måste ha haft in folk har jag noga sagt om kissarna….de enda som får gå in ensamma så är det katthemmet eller min låtsassvägerska för jag vet att dom sköter sej….
fattar att du är sur….o stackars kissar när du hade planerat din del så bra…..dagens tistlar till dom tycker jag…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag tycker bara han kunder ringt och sagt att han inte kommer när det är bestämt. Då kunde jag planerat min tid lite bättre med, nu blev det bara småplock och väntande hela morgonen.

#9 Exakt!! Det är så enkelt att slå en signal! Därför är det så enormt irriterande att de inte gör det! Kram på dig o missarna!!

Ja, nu är klockan åtta och ännu sitter katterna och trycker under soffan… Visste väl att de skulle sura när det kommer främmande utan mig…
Men ett fint golv har jag i hallen! DET blev i alla fall rätt 
Helt ärligt tror inte jag hyresvärden får gå in om man bestämt sagt nej till det, enda gångerna de kan göra det är om man aldrig är på plats så de inte kan komma men jösses du satt ju en hel fm och vänta på dem. Jag skulle kolla med hyresnämnden så man iallafall kan upplysa dem om vad som gäller i framtiden.

när jag flyttade in i förra lägenheten fick man fylla i om man gick med på att någon gick in med huvudnyckel elr inte, jag fyllde i inte, och det accepterades faktiskt,
Jag har hafft dålig erfarenhet av hantverkare -katter en gång och det var en firma som skulle komma och kolla ventilationen, jag accepterade att de gick in med sa ifrån att det finns katter i lägenheten så stäng ytterdörr noga o stäng inte toa dörren (in te kattlådan), Narturligtvis hadde de stängt toadörren, så när jag kom hem från jobbet hadde tre katter var det då, vart utan låda hela dan, resultat kattkiss o kattbajs överallt, Ringde deras chef o sa vad som hänt och undrar hur vi gör med mattorna??? Det är väll inte så farligt sär han "!!!! jassåå!!!!! jag sa att de skulle tvätta dem men det vägrade de,
Aldrig mer att nån går in hoss mig,,
Sen var det faktiskt en bra rörmokare, för att uppväga det hela, förra sommarn som skulle byta toastol. jag ringde till han och vi kom överens om att han skulle öppna till sovrummet där katterna var instängda efter avslutat arbete som han lovade skulle utföras på morgonen, Det funkade utmärkt, fasst han vart väldans chochad av hur måånga kissar som vällde ut, Hur många har du egentligen sa han när jag ringde,, Tja ett gäng, sex,, men man får ha fler om man vill sa jag,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja, det kan fungera bra också, var bara riktigt irriterad på dem igår.
nu har det då kommit fram med att det kommer fler hantverkare snart. Rättare sagt en målare, och då blir det nya tapeter i nästan hela lägenheten. Så nu ska jag bygga om sovrummet till ett kattparadis, och var jag ska sova vet jag inte. Så mycket prylar som möjligt ska ner till förrådet. Nästa vecka eller veckan efter, de hör av sig ett par dagar före…
Så respektlöst att gå in när du sagt ifrån
tror inte de har rätt att göra så.
Bor oxå i hyresrätt och för ett par år sen tog de bort systemet med huvudnycklar, antingen är man hemma eller så har vi en liten "glugg" i ytterdörren som man hänger en nyckel i…och den är givetvis låst utifrån, är bara den behöriga som har nyckeln och kan således komma in. Är jättenöjd med det systemet, helst när man har djur så vill man inte ha folk springande hursomhelst….hemska tanke om de "råkar" släppa ut något djur.

ja, usch! Det är verkligen respektlöst att göra sådär. fy.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan