Påkörd katt Jönköping, Dalvik (Dunkehallav.)
Idag på väg till skolan hittade jag en (förmodligen) påkörd katt utmed Dunkehallavägen i Jönköping. Katten skrek när jag satte mig hos den, den verkade inte kunna röra bakre delen av kroppen och den låg och hade konstiga ryckningar. Jag ringde polisen…
Kan tyvärr inte beskriva kissen så bra, den va grå och normalstor och verkade kelig och tillgiven. Inget halsband. Om ngn söker en katt som stämmer råder jag er att ta kontakt med polisen i Jönköping.

stackars kisse…. vad bra att du såg den så du kunde ordna hjälp… tyckte du att det såg rätt hopplöst ut?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ja jag tyckte det såg illa ut… Funderade på om han/hon kanske hade brutit ryggen eftersom den inte kunde röra "bakkroppen"…

huvudsaken den får hjälp med det som är bäst för kissen…. att slippa lida är ju värdefullt om det nu inte går att rädda…. så tack igen för att du såg den o gjorde något åt saken….
ja det är ofta det mest humana. Tack för att du var omtänksam. Du vet alltså, att kissen blev avlivad?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nej jag vet inte vad de gjorde med katten.

åkte polisen ut alls så inte katten ligger och lider?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jag har kontrolerat så att den inte är kvar.
finns inge som kan kolla att katten är avlivad?

kan väl ringa till polisen o kolla, men för min del så litar jag på att de gör det som är bäst för katten.
hit in mailade jag och frågade.Ring 114 14 eller telefonnumret som står på denna sida.
[

Usch..det måste ha varit hemskt för dej att uppleva detta..o stackars arma lille kisse…..om kissen var så illa däran att inget kunde göras så är det helt klart det mest humana att låta den få en spruta..förstår om det känns bättre för dej att få veta hur det gick..hur pass skadad kissen var..om den gick att rädda osv…jag hade nog försökt att ringa runt till stadens alla veterinärkliniker för att kolla läget..
Så skönt att du fanns där för stackars missen..
Det troliga är i så fall, att de gjorde det mest humana, sköt den. Att flytta på den och göra det mer traumatiskt är värre än att pang du är död. Frågan är, bara om de brydde sig över huvudtaget. det är det jag undrar. MEn jag får väl svar, då jag uppgav situationen i mailt och platsen. Så mail flera!! Bara att klistra in adressen i inlägget och fråga hur det gick med den trafikskadade katten.
Mailade och fick svar och svarat själv det kursiva överst är mitt svar
Jättebra! Det var bara det jag ville veta. För tjejen som ringde in visste inte hur det gick. Men nu vet vi. Tack, Huvudsaken var,a tt den inte blev liggandes och plågades. Tack för ditt utförliga svar!
Den 2 oktober 2009 15.15 skrev Mats Rosenqvist Mats.Rosenqvist@polisen.se:
Hej!
Jag heter Mats Rosenqvist och är chef för Närpolisområde Jönköping. Det måste blivit något fel på ditt mail i överföringen till mig (se nedan), en del av texten verkar ha försvunnit. Jag förstår inte riktigt vad det är du efterfrågar, är det din katt du undrar över?
Det stämmer att Polisen var på Dunkehallavägen 37 igår, med anledning av en påkörd, skadad katt. Patrullen som kom till platsen kunde bara konstatera att katten var mycket illa skadad och beslöt därför att avliva den direkt på plats. Katten medtogs, enligt våra rutiner, till polishuset i Jönköping, där den förvaras under 3-4 dagar, innan den lämnas för destruktion genom kommunens försorg. Anledningen till att vi behåller den hos oss några dagar är, att det emellanåt händer att ägaren till katten hör av sig och då själva vill ta hand om kroppen.
Är det så, att du har ytterligare intresse av vad som hänt eller att det är din katt det handlar om, så är du välkommen att höra av dig till Näprpolisområde Jönköping, inre befäl, på tfn: 036-309177
Med vänlig hälsning
Mats Rosenqvist, chef Närpolisområde Jönköping

bra handlat även av dej gunilla…. då vet vi….. vila i frid okända kisse…
Missen då, 

Bra jobbat att få svar!, tror absolut det var rätt beslut av polisen. Den var riktigt skadad. Vad jag är förbannad på är att jag som går förbi vid 9 ska bli den som ringer. Katten var väl synlig och det är gata många går på…Även uppenbart at den legat där ett bra tag, den var blöt och kall. Nu får han/hon ha det bra i katthimlen :)
Lille kisse