Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4924 ggr
Debattia
0

Stallkatt utanför Landskrona

Har skrivit i Helsingborgstråden om detta kattöde men gör även en egen tråd.

Handlar om en ung cremefärgad troligtvis ,en hankatt.Ungefär 14-16 veckor. Den är heltam och kelig .

Har sökt sig till ett stall vid Landskrona och här är den inte välkommen !!

Stallägaren jagar bort den.

Dom har egna katter i stallet som också slåss med denna kille.

Det här är förmodligen en sommarkatt som någon hämtat när den var 8 veckor och haft trevligt med den över sommaren ,sen bara lämnat den när dom åkt tillbaks till stan…

HÄR GÄLLER DET DAGAR !!! kan någon ställa upp och rädda detta kattliv ?????

RUBRIKTEXTEN MODERERAD DÅ FORMULERINGEN STRED MOT SKRIVREGLERNA/ Kattassen

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Smini
0

Ligger stallet långt ifrån Landskrona, eller ligger det bara i utkanten?

Debattia
0

Ligger i utkanten ….

Debattia

Smini
0

Kan kanske ta den, men vill ha all information vi kan få, då det isåfall blir den första hemlösa katten vi tar hand om.

huskatt08
0

Vore ju toppen Smini. Säker på att du får veta allt du behöver av Debattia…hon vet/kan det mesta om hemlösa missar.

annebeate
0

Smini, hoppas du kan ta den. Jag har i dag tre f d hemlösa katter och när jag tog hand om min första hade jag aldrig haft någon närmare kontakt med någon katt, bara på avstånd. Vilken glädje dessa katter gett mig och min familj.Glad I detta fallet är  den lilla katten heltam och kelig, kan inte vara bättre!Glad

Smini
0

Ja, jag och min sambo har diskuterat hit och dit och kommit fram till att vi kan ta den :) Kan ju inte lämna den åt den elaka stallägaren, herregud, nej.
Vill dock veta om det finns någon möjlighet att få den skjutsad hit (Landskrona)?

Lena
0

Det verkar ju som om denne kisse är både tam och kelig. Den har troligen haft ett hem som övergett den. Då är det inga problem utan bör gå hur galant som helst. Att den sedan är så ung gör det ändå lättare. Det kommer säkert att gå jättebra. Hoppas du kan ta den Smini. Här på forumet kan du sedan få all hjälp du behöver i form av goda råd och tips.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Smini! Du är en ängel! Du räddar livet på denna lilla kattunge!!!!!

Den är heltam och mycket kelig…

Debattia

annebeate
0

Underbart Smini! Glad

MariannE11
0

underbart Smini…absolut en bra kisse att börja med……du måste berätta ALLT hur det går…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Vad kul kise fick ett hem så snabbt.Grattis o lycka till.

Vi vill ha mycket raporter o bilder.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Debattia
0

Det verkar som detta slutar som en solskenshistoria !!!!

Debattia

Josefa
0

Bra Smini, den kissen har perfekt ålder!!Skrattande Och den behöver verkligen hjälp.

Hawknestgrove
0

Oj! När katten sen är i trygghet, säg åt a****t att det är i lag förbjudet att avliva djur på det viset……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

#6 Åhhhh så skönt att du finns där för missen!!! Känner mej flera kilo lättare när jag läser detta..pust….

[Angel88]
0

#3 vill att du kontaktar mig, då det är ja som hittat katten!!!

frågade TS om ja kunde få erat nummer, men hon är från varande..

ja sa att det kanske kan sluta med detta då dom inte kan ha flra katter.. om har tagit in 3 katter, fler går inte..

PM mig du/ ni som ville ha den. ps den kommer inte från hgb området..

[Angel88]
0

pluss att stallet ligger inte i landskrona, men att ja ev kunde ta den till landskrona… det är ja som bor där…

kattassen
0

#16 Men hallå, man jagar väl inte bort en 14-16 veckors kattunge i hopp och önskan att någon annan löser problemet åt en??Förvånad

Även om man har 3 katter och inte kan behålla så är det väl utmärkt att istället försöka se till att katten får ett nytt hem vilket nu verkar vara en möjlighet.

Hoppas det går att ordna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[Angel88]
0

#18 alla tänker inte så tyverr, men för det ska man inte dömma ut stall ägaren, och skriva falska saker!!!. Nu har ja ju tagit på mig detta, så då kan man lämna stall ägaren ifred.. tycker det är fel att måla upp stallägaren som en hämsk människa. dom gör så gott dom kan. stallägaren har redan mycket att tänka på dom söter 13 hästar, 2 hundar och 3 katter varige dag pluss jobbar heltid. dom har helt enkelt inte tid.. det är ett full cervis stall dom söter allt utom mockning och täckes byten.

Jag gör oxå så gott ja kan, men ja kan inte trolla.

det är väl inte mer än rätt att få reda på vad det e för folk som ska ha katten om ja nu ska åka och fånga in den och lämna den till dom.

det ända hon sa till mig va att det var ett pas som ev kunde tänka sig att ta den, dom hadde aldrig haft katt. så hon sa att ja skulle fånga in den och köra dit den i dag senast, och sedan då om dom inte ville ha den. va sulle ja göra då…

Jag gör så gott ja kan, gillar inta att man klagar på mig dåFlört, pluss att ja har sömn svårigheter har ja väl somnat vill ja inte bli väkt för då tar det tillar för mig att somna igen.. och olyckligt vis hadde ja migrän igår mer.. då ilsknar ja till ännu mer och folk e tykena… hehe

essut50
0

Har stallägaren inte pli på sina hundar?FörvånadStackars lilla kisse, bli bortjagad när den vill bara ha mat och värme..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Hundar som springer i stallar brukar var lite störiga när det gäller katter, ja. MEn det är inte något som är olagligt.

[Angel88]
0

det är ja som hittade katten. fick nummret av en kompis till TS  . vi är för guttskull mer än 16 personer där.

och jo dom har pli på hundarna, men den ena är bara valp ännu, och tycker det är kul att "jaga" sånt som springer. det är naturligt.

Hawknestgrove
0

Angel, påpeka då till den som nämnt något sådant i metoder om avlivning, att både att slå ihjäl och dränka är förbjudet. Du får slå ihjäl om den är under 14 dagar och då med ETT kraftigt slag. Det finns förordningar om sånt.  Nu råkar det vara så, att Debattia är en peson som är väldigt engagerad i såna här frågor, men samtidigt väldigt försiktig i sina yttranden och hon säger nog inte något hon inte har belägg för.

[Angel88]
0

redigerad

[Angel88]
0

det är jag som hittade katt ungen, och jag som kontaktade Ts, . min stallägare är ingen dålig människa!

tuska
0

Men som jag fattar så får kattungen ett hem, kan skjuts fixas så vore det toppen, har du själv möjlighet att transporter katten som du vill hjälpa ?

[Angel88]
0

#26 nej ja vet inte om det fått ett hem etersom dom vägrar svara samt att Ts oxå inte svarar!..

dom vet inte vart stallet ligger. och va vill veta vem som ska ha den..

[Angel88]
0

#26 ja det vore ju tptoppen, men ja vill vara med att överläna den.. har nämligen bara mopped, fast den vart inte rädd för den när ja startade den och gasade lite den vart lungt kvar i mitt knä.. tänkte ta med buren till stallet och testa.. får köra sagta hemm… så får vi se vad ja hittar på… har en hage ute i trädgården.. kan ju ev ha den där i.. igentligen till för kaninerna mina men det går nog ett tag..

Druke
0

#27 Det enda folk här inne och TS är intresserad av är att hjälpa katten i fråga.

Dessutom är stallägaren anonym, då vi inte nämner några namn här. Så det skulle i princip kunna vara vilken stallägare som helst.

Jag ser inte varför du skulle bli av med din stallplats?

[Angel88]
0

ja lär ju märka om hur mina katter reagrrar… men ja oroar mig mässt för smitto risken, om den lille bär på gågot.. har inte hunnit till någon vett ännu med mina för vaccinering. ska di nästa vecka dåm min kille kommit hem.. han kan ju kör mig. inte helt lätt att ta 5 katter med på ett tåg och då först gå 3,5 km med domFlörtObestämd hehe.. dom ska ju chippas med.. och tissan kastreras om ja kan få det sammtdigt..

[Angel88]
0

#29 om stallägaren skulle läsa detta, sedan läsa mina andra trådar där mitt namn och min häst namn står så är det inte svårt att lägga ihop 1+1… tycker fotfarande att det är ett påhopp.. det stämmer ju inte ens,..

jo visst, ja vill oxå hjälpa den.. älskar djur.. skulle ja haft plats, mer pengatr och mer tid hadde ja tagit alla katter ja hittat och tagit dom hem.FlörtSkrattande fast då hadde väl gubben min fått spader han tycker 9 djur räckerOskyldig hihi

Gronstedt
0

#27: Angel88 är aktiv i många trådar på iFokus, det är nog inte omöjligt för dem som känner henne att känna igen henne. Jag har full förståelse för att hon inte vill förknippas med ett sådant osant påstående om stallägaren.

För övrigt, när andra katthittare är kritiska och vill veta mer om blivande hem får de beröm för att de är grundliga. Gäller inte det för Angel88?

Edit: Ooops, du var snabbare, Angel88 Oskyldig.

tuska
0

Jag tror att du kommer att behålla den här kissen, är den inte snorig och skabbig i öronen så är det nog ingen fara med smittorisken. Du skulle ju avmaska kissen såg jag, kanske den får följa dej till veterinären.Flört

[Angel88]
0

# 33 haha då skulle min kille fullkommligt strypa mig.. fast tanken är bara sssssåååå restande.. en katt mer eller mindre märks väl inteOskyldig… dom är ju nästan hjämn gammla hihi

[Angel88]
0

redigerad

MariannE11
0

bråk vill vi inte höra alls här… låt oss utanför slippa o ta det mellan er istället…

här hjälper vi katter o varandra att kunna hjälpa katter…

Druke
0

TS har hjälpt jättemånga katter och har en stor erfarenhet av sådana här och liknande situationer. Jag är övertygad om att hon bara menade väl, men att det har skett en del missuppfattningar. Vilket är ganska vanligt när man kommunicerar över internet eller telefonen.

MariannE11
0

tror åxå på missuppfattningar….

[Angel88]
0

Redigerad

Hawknestgrove
0

Ok, då får vi jobba på katten i stället. Det är det viktigaste. Debattia har fullt och får ideligen folk som ringer och vill lämna katter annars….. JA, då brister man till slut, precis som du gör. Så oavsett om Ts är USama bin LAdin, så ska vi verka för, att katten kommer bort! Sen kan säkert någon modifiera tråden, så att du inte blir igen känd, vilket du inte blir. Sannolikheten att din stallägare går in på Hittekatter och i överhuvudtaget på fokus är väl inte så stor? Så jobba på att få bort katten. Sen kan säker tråden komma bort.

Gronstedt
0

#36: Det är ju faktiskt väldigt angeläget att tråden tas bort, eller de felaktiga påståendena om stallägaren redigeras, innan Angel88 får problem. Det är ju inget hon kan lösa själv och hon har all rätt att kämpa med näbbar och klor tills problemet försvinner.

Inte heller verkar det speciellt hjälpsamt att säga att hon kan leta hem själv och slänga på luren bara för att hon inte att det felaktigt ska stå på ett öppet forum att hon baktalat stallägaren, när hon nu inte har gjort det.

Mison
0

Ja, nu fokuserar vi på katten. Visst var det någon som kunde ta den? Smini, eller? Eller finns någon annan…

Attans att det är så långt till skåne…. Har ju bekanta i Sjöbo, men tvivlar på att man kan få någon hjälp därifrån….

Har för övrigt bekanta i Helsingborg också, men dom är ju allergiska…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
0

ja jag är ingen medis så jag kan tyvärr inget göra

[Angel88]
0

redigerad

MariannE11
0

#39 snälla läs mina ord en gång till…. var står det att jag tycker debattia är fin?….nu tycker jag det faktiskt men det står ingenting om det i mina inlägg….du är säkert fin du med…ingen är fullkomlig… inte ens jag…Flört

som Gunilla säger… detta gäller att få ett bra liv till kissen….

har vi någon plan för kissen?..

tuska
0

Tänk om vi skulle ta dej på allvar när du säjer att din kille skulle strypa dej, om lilla kisse fick komma hem till dej och de övriga jämngammla kissarna.

En katt mer eller mindre kan jag lova dej märks inte mycket, lite fräs och spott från dem några dagar sen är allt ok dem imellan.

Sämre vore om du och din kille skulle spotta och fräsa åt varandra.

Hawknestgrove
0

ja där sa tuska några riktigt sanna ord…..

Druke
0

#39 Det var jag som skrev att jag tycker bra om Debattia. Jag tycker hon kämpar hårt för att hjälpa våra fyrbenta vänner i nöd. Och inte bara det, ofta lyckas hon också!

Men som flera andra skriver så spelar den ingen roll vem TS är eller varför ni bråkar då det är den hemlösa katten som vi ska fokusera på.

Jag drar mig nu ur denna tråd och diskussion då jag anser att jag inte har något mer att tillföra.

Hoppas katten hittar ett hem!

Mison
0

angel88, jag har pm:at dig

Josefa
0

Det verkar mer vara som om du blev sur att Debattia faktiskt lyckades ragga upp ett hem så snabbt utan din hjälp, och innan du hann starta en tråd här.

Förstår inte varför det alltid blir så aggressivt var gång du skriver här.

[Angel88]
0

jag menar på skoj. självklart skulle han inte strypa mig.. vi har inte råd med flera djur.. tanken att ta hem ungen är väldigt frästande, men ska en in måste en bort.. vi kan inte ha flera djur.

ja har redan 5 katter

2 kaniner

1 hund

1 häst..

det går åt pengar.. dom ska ju försäkras med..

Gronstedt
0

Angel88 har ett allvarligt problem här och riskerar att få problem i stallet där hon har sin häst. Sluta låtsas som om det regnar och ta tag i saken! I andra fall går det minsann att redigera trådar och ändra rubriker.

Angel88, skicka PM till Sajtvärd och alla Medarbetare och förklara varför det är viktigt att denna tråda redigeras eller tas bort. Att få fan för något man sagt eller gjort är en sak, men man ska inte behöva få fan för andras osanningar och missförstånd.

Så sluta vara så nedlåtande mot Angel88. Hon vet nog bättre än ni hur situationen ser ut i hennes hem, stall och personliga relationer. Bemöt henne som om hon var en riktig människa och prata inte "ned" till henne. "Tänk om vi skulle ta dig på allvar" skriver #46. Ja, tänk om ni skulle göra det!

Hawknestgrove
0

Nu fokuserar vi på kissen! Det är det viktigaste. Se till att den kommer väck från det där stället, där har den det INTE bra. Sen kan vi träta !

Gronstedt
0

#53: Nej, det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att en person som bad om hjälp riskerar att få sin tillvaro underminerad av en osanning. Det är ingen skitsak som man får vifta bort bara för att det händer någon annan.

Klipp ut de sakliga faktadelarna av tråden och gör en ny, så kan ni fokusera på att hjälpa katten sedan. Det behöver inte ta mer än 20 minuter eller så, bara någon Medarbetare loggar in och hinner göra det.

[Angel88]
0

redigerad

Mison
0

Angel88 har en annan tråd om katten här på Hittekatter. Jag föreslår att vi använder oss av den, för att försöka hjälpa katten. Vad gäller denna tråd, Angel, Pm:a sajtvärden, om du inte har gjort det redan. Så kan väl alla vi som vill försöka hjälpa katten ses istället på … se så, marsch pannkaka in i den tråden i stället, så försöker vi hjälpa till där….

Akut!, stall kizze söker hem

Hawknestgrove
0

KAn tyvärr itne hjälpa dig, då jag inte har rättigheter till det.

[Angel88]
0

Gronstedt tack du är min ÄNGEL!!!!
Detta är inget att vifta bort.. mitt sto är väldigt speciellt. för det första väger hon 550kg och om hon står i en box med grannar brevid sparkar hon sönder boxen totalt, och anfaller dom andra hästarna. i förra stallet sparkade hon sig halt på ena bakbenet pluss att hon sparkade loss 5 stora sten block i betong väggen..

hon har haft en mycket dåligt år. och får ja byta stall igen, kanske ja får avliva min häst för att hon blir knäckt!!! det är inget att leka med!!.

[Angel88]
0

jag har bara ägt henne i 6 månader. innan dess flyttade hon, och bytte ägare 4 gånger på 4 månader

Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

Ok, för kattens bästa nu, kan någon medis flytta undan denna tråd?

Denna kommentar har tagits bort.
oneandonly
0

Jag reagerade också på trådens namn,tänkte - nu är de där kattgalningarna igång igen,de ondgör sig över andra kattägare och andra som inte tycker exakt som dom men det de själva gör mot andra ser de inte ens.

Nu läser jag den andra tråden om katten istället.

oneandonly
0

Jag reagerade också på trådens namn,tänkte - nu är de där kattrna igånfanatikerna igång igen,de ondgör sig ofta över andra kattägare och andra som inte tycker exakt som dom men det de själva gör mot andra ser de inte ens.TS borde skämmas att skriva så om stallägaren!

Nu läser jag den andra tråden om katten istället.

tuska
0

#62   Va hela fridens dagar  har jag kommit med för anklagande och påståenden  Förvånad   Urfåniga dessutom.

Denna tråd ska jag inte befatta mej med.

Hoppas kissen får ett jättegott hem och att du får behålla hästen i stallet.

Hawknestgrove
0

men herregud finns det ingen medis inne som kan låsa detta bråk och flytta undan det

MariannE11
0

håller med dej Gunilla för första gången idag Flört…. snälla allihopa… låt bli att skriva något oavsett vad du tycker…inget vettigt kommer vi fram till iaf….bara större o större boll….

Smini
0

Jag blir så less…

Hawknestgrove
0

ja men glöm inte kissen, Smini! Det är den vi får tänka på! Du kunde ju ta hand om den eller hur?

Smini
0

Ja jag tänker på den, men jag blir så less. Hur står det nu till? Är den dödshotad eller inte? Är den i någon fara överhuvudtaget? Var är katten, då den varken är i landskrona eller hbg? Kan jag ta den överhuvudtaget pga Angels krav i hennes tråd? (Är inte hemma hela dagarna och har en bråkig katt)
Jag är bara så förvirrad. Jag som varit och köpt en till kattlåda och allt, och så när jag kommer hem, så läser jag allt detta… Jag vill ju bara alla katters bästa.

Hawknestgrove
0

Smini, ta kontakt ni båda utanför detta forum!

MariannE11
0

*bryter eget löfte o gör inlägg iaf*…

kan vi inte starta en ny tråd där vi är lugnade o sansade o reder upp det hela?…snälla…. tycker synd om dej smini… du har inte gjort något fel….

huskatt08
0

Smini: Tycker det bästa är att du tar kontakt med Angel direkt antingen via mail eller om du ha hennes telenummer. Så får ni prata med varandra direkt utan annan inblandning, så kommer ni säkert fram till något beslut.

Ang. denna tråd som helt gått överstyr så hänvisas fortsatt skriverier om denna katt i tråden : stallkizze söker hem.

Hawknestgrove
0

Smini pma t dig. JAg tror på dig som nytt hem!

kattassen
0

Jag kommer att ändra i rubriktexten. Den formuleringen är faktiskt mot våra Skrivregler.

Huruvida katten har ett avlivningshot eller ej bakom sig har jag inte hunnit läsa mig igenom ännu.

MariannE11
0

den tråden är inte mycket bättre den enligt min mening…

Arne o jag röstar för helt ny tråd…

Hawknestgrove
0

JA det såg bättre ut. MEn tycker ändå att ni kan stoppa undan den här tråden så länge, för kisssens skull.

kattassen
0

#77 Ja jag lägger undan så länge för granskning. Jag har inte hunnit läsa igenom allt och vill kolla om något mer skrivet strider mot skrivreglerna.

Alexej
0

Ändrat och redigerad mycket….Obestämd

Lägger tillbaka tråden. Ser till att katten kommer bort från stallet istället att bråka under tiden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#79 Tack Alexej!

annebeate
0

Är allt uppklarat nu så lilla kissen får komma till Smini?

Alexej
0

Angel88. Jag flyttade bort din tråd: Akut!, stall kizze söker hem

Onödigt med 2 trådar om samma katt. Här finns det en tjej (?) Smini  som är beredd att hjälpa dig och katten.

Tar kontakt med henne nu och ser till att katten får ett nytt hem!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Druke
0

Ja, får h*n komma till Smini?

essut50
0

#70 Vad hade Angels för krav för att nån skulle ta hand om katten??

Debattia
0

Smini !!! Hoppas du inte ändrar dig utan tar emot den här kattungen.Bry dig inte om allt tjafs som skrivs .Det är kattungen det handlar om .Han  behöver verkligen hjälp  och ett bra hem.Vilket jag tror han får hos dig !!!

Debattia

MariannE11
0

smiiiiiiiiiiiiiiiiniiiiiii…… tror o hoppas på dej!

[Angel88]
0

Hej alla jag har aldrig sagt att Smini inte skulle få katten, ja fick inte tag på henne. fören senare, hon ska få katten, dom verkade var mycket trevliga. vå få låta hennes kisse bestämma hur det går! bara kizze får ett hem…

Jag har varit runt stall gården (stooooooor gård) och ropat och lockat i över 1,5 tmme.. nu ikväll men den kom inte letar vidare i morgon.

men nu till det tråkiga, det finns fler!!!! ev två till som ser ut som kroken. ljus röda eller creme färgade…

om jag inte hittar kroken eller någon av kizzarna vädjar ja om hjälp, om några kan ställa upp och hjälp mig att leta efter dom, täcka en större uta. annars kommer dom nog svälta ihjäl. En kompis i stallet (vill katterna väl) skulle se om hon såg den/dom. har lämnat transport buren i stallet, och skrivit på stora tavlan att dom ska fånga in den/dom och ringa mig så kommer ja. flera blev jätte glada att hem fanns.

pm mig om ni bor nära landskrona, kävlinge, teckomatorp , malmö, hgb m.m om ni vill ställa upp på skall gång.. katterna är fullkommligt tama. och dom i stallet tror någon slängde av katterna nära stallet i förra veckan någon gång, typ tros eller fredag.  så än finns det hopp för dom små liven, ja kommer inte ge upp i första taget..vill i alla fall hitta kroken. ja kunde värkligen inte ta med honom i söndags, hade intet att ha honom i då.. män känner mig så himmla syldig ändå… e så ledsen…

och snälla sluta tracka mig, vill inte få fler tråkiga pm..

ja vill bara katten/ katternas bästa..

MariannE11
0

vi vill detsamma.. katternas bästa… å jag tror att smini är precis vad den lilla behöver…Glad

inget kul om det finns fler… har du sett dom själv?…

vi kan inte ändra på det som varit men ändra på det kommande…nu är ju buren där iaf… hoppas nu att kroken dyker upp snabbt…

[Angel88]
0

#84 angående kraven va mer om katten va helt själv.. att man inte slulle lämna den ensamen hela dagarna  den bara står och skriker då. pluss att man inte skulle ha för ilsken  katt/katter om man hadde innan då han blir jätte rädd då… inga deräckta krav igentligen…. katten finns i ett stall ca 1,5 mil från landskrona mer säger ja inte här. då får ni pm.

skulle vara evigt tacksamma om några ville hjälpa mig att leta…  vill ha in dom små liven det börjar ju bli kallt ute nu…

MariannE11
0

kattungar brukar vara väldigt anpassningsbara med vuxna…

bor tyvärr många många mil ifrån dej…

[Angel88]
0

#88 ja det hoppas ja med. ska åka dit tdigt i morgon. orkade inte leta mer idag då ja fotfarande har migrän, pluss att ja glömde ficklampan..Skäms

men h*n kommer nog fram snart.. nä ja har inte sett dom, fast en annan i stallet hadde det, minst en.. hon hadde ju sett två men hon vet inte om ena va kroken. så ja räknar på ca 2-4 till för attt vara säker

oneandonly
0

#87 Tråkigt om du blir trakasserad.Det verkar finnas många som är smågriniga härinne,inte bara i denna tråden.Bor för långt bort för att hjälpa till praktiskt men en peng kan jag ställa upp med om det behövs när ni fått in katterna.

[Angel88]
0

#92 tack.. du är en ängel du med :), kan få dom avmaskade då eventuellt.. min kille kunde gå med på att ha dom här några dagar. men inte mer.. då vi inte har råd med fler än dom vi har..

en har ju hem i alla fall. ja hoppas det bara är en max två till..

ska leta runt om kring stallet i morgon..

Mison
0

Angel, det låter ju som att det finns ett litet ljus långt bort i tunneln trots allt… skönt att höra…Glad

MariannE11
0

då väntar vi på rapport om kissar som är på väg in o hur många dom är…hoppas dom visar sej idag.

[Angel88]
0

Finns det ingen som vill hjälpa mig att leta???

jag hinner nämmligen inte leta hela dagen i dag, måste ta hand om min häst. sedan hem och städa. min sambo kommer hem i morgon har inte sett honom på ca 7 veckor nu.. (jobbar på havet)

Hawknestgrove
0

OJ!!!! INte lätt, Angel… Det allra bästa vore ju om du fick tag i en fälla, så du kunde fånga in dem och då behövde du ju inte vakta på dem. En sån här ska kräver lite organisation av flera som jobbar ihop och det har funkat förut. MEn det är inte lätt, många har arbeten och många är utan bil. MEn kan bara den här tråden användas sakligt, så kommer det noglösa sig. OCh Smini har ju en kisse till efter vad jag förstod.

[Angel88]
0

#97 ja va vet ju inte hur många katter det finns där, minst två i varige fall.. och det är ett jätte stort område, ja kommer aldrig kunna leta igenom det själv. det kommer ta mig månader och då är nog kissarna tyverr döda om inen hittat dom..

sagt till några i stallet att fånga in dom, och sedan ringa mig.. har som sagt bara moped, men det ska nog gå bra endå.

Mison
0

ojoj, hoppas och puttar för att Angel88 kan få lite hjälp…

[Angel88]
0

Kan nu efter som allt annar otrevligt är bort sollat ur tråden säga att stallet ligger 1,5 mil från landskrona ute i Trä. en liten bit från billebärga. ligger rätt nära teckomatorp. området är stort, skulle bli glad om vi kunde träffas några st och leta, bara stall gården är enorm. har även fått veta att en katt går runt och jamar i teckomatorp tror det va en liten bit från teckomatorp, inte mitt i.. en av ungarna..

annebeate
0

putt för hjälp åt Angel88.

Lilla kissen som Smini skulle ta hand om hur går det med det?

Hawknestgrove
0

ja putt! Kul att tråden håller en bra klass nu. Så ni som kan rök en fredspipa och kanske ni kan hjälpas åt  nere i Landskorna så kissarna får hjälp?

Mison
0

puttar på. angel behöver hjälp. hon meddelar att hon är i stallet ikväll, ifall någon kan antingen komma o hjälpa henne, eller ge henne tips och råd, för i morgon hade hon visst inte så mycket möjlighet. jag fick hennes nummer ifall någon kan hjälpa till

Hawknestgrove
0

Putt för lilla kissen och de andra!

Mison
0

Dags för en till putt….

Mison
0

puttar igen. ingen som känner att den åtminstone kan ringa och ge tjejen lite tips o råd hur hon ska gå till väga?

Hawknestgrove
0

pputt, kan ni kanske organisera ihop er?

kattassen
0

Kort fråga; finns det någon öht förutom angel som bor/finns nära denna trakt? Verkar vara en bit utanför Landskrona inåt landet och det känns inte som där finns några direkta forumister just i närheten.

Kanske kan bli svårt att få dit folk - jag tror angel får räkna med att försöka själv i första hand.

Om någon kan ställa upp och vara behjälplig - tag kontakt genast!!

Mison
0

vad jag förstår ska det vara 1,5 mil från landskrona. Trä, heter det visst..

MariannE11
0

vore ju toppen om någon bodde nära…

Hawknestgrove
0

1,5 mil är ju inet avstånd om det är någon som bor i LAndskrona….

Mison
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag lyckades hitta en karta med hjälp av hitta.se… inte illa för nån som själv bor ca 50 mil därifrån

hoppas ni som bor i skåne blir klokare av denna karta..den visar i alla fall till byn. exakt vart stallet ligger får angel förklara själv..

kattassen
0

#111 Har inte hört något om någon i Landskrona här, men det kan ju dyka upp nytt friskt blodFlört

Debattia
0

Visste väl Smini var en pärla som öppnar sitt hem för kattungen !!!

Debattia

Mison
0

Ja, det är jättebra, men Angel behöver hjälp med att fånga den. Sen har det ju tydligen dykt upp ett par kattungar till..

Debattia
0

Borde inte vara så svårt  ta in dem om dom är tama!!!

Kanske ta med lite god mat och locka dem med ???

Debattia

Crisse-13
0

Jag skall höra om någon kan ställa upp och köra mig i helgen så att vi kan hjälpa till att leta, det är bara några mil från Malmö.

Alexej
0

Jepp, tama kattungar kan man väl bara ta upp? Känns lite onödigt med fällor?

Hawknestgrove
0

ja enig där…..

Hawknestgrove
0

Putt för någon som kan åka och hjälpa Angel!

Mison
0

hoppas verkligen ni kan hjälpa henne… puttar jättemycket för detta….

Debattia
0

Jag hade börjat ta in den kattungen som redan har ett hem  att komma till. Sen kollat upp om där finns fler. Handlar  då om en transport till Landskrona. Pm:ar tele nr till en tjej som bor i Tekomatorp och som kanske har möjlighet hjälpa till..

Eftersom katten inte får vara vid stallet  kanske man ska leta runt om samt åka dit när det inte är så mycket folk utan lungnare runt stallet…

Debattia

Mison
0

Jättebra, Debattia. Hoppas det löser sig med lillmissen så den får komma in…Tack för att ni försöker!!

kattassen
0

#122 Hoppas bara inte den hunnit bli ivägkörd eller något annat har hänt.. Håller tummarna!

essut50
0

Ja vi får hoppas att inte "dom har blivit bortkörda nu för alltid när det finns hjälp? Man blir så trött,,,,,,Skrikandes

Druke
0

Puttar upp!

Hawknestgrove
0

Ingen som hört något?

MariannE11
0

undrar åxå om det händer något..

Mison
0

jag har inte hört från Angel heller, men hon skulle ju inte hinna med nånting idag, tyvärr….

Smini
0

Jag har heller inte hört något…

Debattia
0

Crisse ! Har du möjlighet åka dit nu i helgen och ta hand om kattungen och köra den till hemmet i Landskrona samt kolla runt om där finns fler ??????

Debattia

Crisse-13
0

#131#

Det ser inte ut som jag skulle kunna ta mig dit för Chrisse77 jobbar och min andra kompis som brukar köra för mig kunde inte men jag skall ta kontakt med Chrisse77 och höra om hon kanske kan köra efter jobb.

monsi
0

Har du hört med malou rädda katten? Eller de har också fullt upp?

Debattia
0

Hoppas det ska ordna sig för dessa kattungar innan det blir för sent..

Debattia

MariannE11
0

då hoppas vi på Crisses kompis…..

några andra iaktagelser?…

MariannE11
0

putt

MariannE11
0

putt till praxis..

Crisse-13
0

Jag tror vi kan köra dit imorgon och leta efter kattungen eller ungarna. Har någon pratat med TS för hon har inte skrivit hur det har gått. Problemet är bara att vi inte kan köra till Landskrona och lämna så jag kan ta ungen med mig hem och sen ordna med så att den kommer till smini. Kan någon som vet exakt var det är skicka ett PM till mig.

Smini
0

Bor du i Malmö Crisse? Isåfall kan ju jag ta tåget ner, och hämta katten. Vi har en transportbur jag kan ta med mig. Kan ju försöka undvika rusningstid.

Crisse-13
0

Ja jag bor i Malmö

Praxis
0

Jag och hennum ska upp till rydebäck idag och hälsa på jp och tyr hos debattia. debattia skrev något på den tråden om den här kattungen, om vi kunde köra den till det nya hemmet. hänger inte riktigt med men kattungen är inte infångad än?

Smini
0

Nej, tyvärr är inte kattungen infångad än vad jag vet. Vet inte riktigt hur det går med det heller.

Crisse-13
0

TS svarar inte på telefonen så jag har skickat ett SMS om att hon skall ringa till mig.

Crisse-13
0

Nu har jag pratat med TS och bestämt träff med henne i morgon vid stallet så får vi se om vi hittar någon av ungarna. TS kan själv lämna katten hos dig Smini.

Smini
0

Vad bra. Hoppas ni hittar dom :)

Crisse-13
0

Ja jag hoppas det. Har TS ditt telefonnummer?

Mison
0

detta låter ju jättebra… hoppas kisse/kissar låter sig fångas nu

Smini
0

Om TS är Debattia, så har hon det. Hon har även min address.

Crisse-13
0

Jag tänkte fel, jag menade Angel men det är inte hon som har gjort tråden.

Debattia
0

Det låter bra detta… Mig veterligt är jag inte TS..

Jag har tel och adress… Vem ska ha det ???

Debattia

Crisse-13
0

Jo Debattia du är TS. Jag tror inte Angel är inne här så mycket men jag tror att hon har kvar tele.nr till Smini.

Debattia
0

Vad betyder då TS och vem har döpt mig till det???Rynkar på näsan

Debattia

Crisse-13
0

TS är förkortning för trådskaparen.Skrattande

Debattia
0

Trodde det betydde toppensnygg !!!Flört

Debattia

monsi
0

Debattina det gör det ocksåFlört

Hur går det med kise jackten?

MariannE11
0

undrar jag med..är det i morron= idag eftersom klockan är mycket?… hoppas på att ni hittar någon kisse iaf…

Crisse-13
0

Ja det är "idag" vi skall dit och leta efter kattungarna.

Det blir kanske inte så lätt att hitta dom för Angel sa idag när jag pratade med henne att dom trodde ungarna hade gett sig iväg mot det lilla samhället som ligger i närheten.

MariannE11
0

kul att någon mer än jag är vaken….vill hinna kolla allt innan det ska nannas kudde…lilla Rudolf nannar på skrivaren…. stackars kisse..

hoppas ni får upp lite spår efter ungarna…dom har väl kanske inte känt sej välkomna där utan kanske söker andra ställen… tror att ni iaf är supersmarta o kan se hur det ser ut o kanske lista ut var dom kan vara..

lycka till….

Crisse-13
0

Vi får nog leta på gårdarna som ligger längs vägen till samhället och höra efter om dom är där. Jag hoppas innerligen att vi kan hitta dom, problemet är att vi vet inte hur många dom är men 2 är dom visst säkra på.

Debattia
0

Lycka till i dag !!!

Debattia

annebeate
0

Lycka till!

Smini
0

Jag sitter beredd att ta emot den lille kisen. Fast en liten städning skull nog inte skada :P
Tyvärr kan jag ju bara ta emot en katt (vilken kvittar), men hoppas att det finns någon annan där ute som kan ta mot de/den andra.
Jag håller tummarna!

Crisse-13
0

Om vi skulle hitta ungen eller ungarna så tar jag resterande med mig hem så får jag lösa det sen.

monsi
0

Lycka till! Hoppas ni hittar alla.

MariannE11
0

håller tummarna stenhårt…

Smini
0

Undrar hur det går med letandet… :)

monsi
0

Undrar jag med inget kul väder här nere i dag så hoppas de små kommer in i tryggheten nu!

Ladymon
0

Håller tummarna, Hoppas det går bra idag ! Undrar hur det går..skriv så fort ni vet något…

Smini
0

Jag sitter här och stirrar på telefonen, och väntar på att den ska ringa. Hoppas att de få tag i kisarna idag…

Crisse-13
0

Tyvärr är det så att vi körde i onödan. Kattungarna har inte varit synliga på hela veckan och när jag pratade med stallägaren så sa han att en tjej hade tagit en av ungarna som då var på väg mot samhället bara en liten bit bort, var den andra ungen var visste han inte och han hade sett den i måndags morse men inte efter det. Vi körde bort till närmsta gård som oxå var en hästgård och där hade dom inte sett den så jag tror inte att den kommer att dyka upp något mer men om den skulle så har Angel en transportbur stående där. Vi träffade inte Angel för hon ringde och sa att hon var försenad och det fanns ingen anledning för oss att stanna.

Smini
0

Ah, okej… Vad synd, men bra att iaf en av kisarna fått ett hem, om jag nu förstod det rätt.
Jag har sett att du söker hem till några katter i en tråd som kallades Panik!!! eller nåt. Kanske kunde ta en av de katterna, eller ska jag vänta och se vad som händer med dessa? Det verkar ju vara mer akut med dina katter…

MariannE11
0

vad tråkigt.. men bra om det stämmer att en av kissarna är inne…

#171 tänkte just föreslå det till dej Smini att ta katt från crisse….kanske går att göra någon form av uppgörelse eftersom det är panik hos crisse….

Crisse-13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smini.

Kan du ta en skygg katt så har jag den lille röde som är hos en kompis men behöver komma till ett lugnare hem eftersom han är skygg. Hon har redan 7 katter och en hund så lillen håller sig mest gömd. Det är en av katterna från Vittskövle och han är ca. 4-5 månader. Han är helt frisk och får man bara tag i honom och man klappar honom så spinner han och tycker det är mysigt men han är väldigt skygg.

Sen är där en unge på Almhög som är syskon till Tippen och Mika som jag har här men jag vet inte i vilket skicka den är i för både Tippen och Mika har haft snuva. Den ungen är ca. 12-14 veckor är svart med en vit trekant i pannan och var tam när den dök upp där men med en massa barn på området vet jag inte hur den är nu. Jag har skickat en av mattanterna att leta upp denna unge och hon skulle nog gå ner tidigt imorgon bitti för att se om hon kunde hitta den.

En bild på den röde pojken, bilden blev tagen när han var här och jag vet inte om dom har några senare foto på honom.

Smini
0

Tyvärr vet jag inte hur vår katt kommer reagera, så en speciellt skygg katt kan kanske bli problem. Han har varit en liten bråkstake innan, nämligen. Visserligen har vi aldrig haft någon annan katt här hemma, utan han har alltid varit hos någon annan när han träffat en annan kan. Vet inte om detta gör någon skillnad?
Men det är du som avgör detta, om det är lämpligt :) Kanske finns någon lite tamare, och modigare, så att säga?

Crisse-13
0

Jo jag har tamare katter men 5 stycken är för små och 2 stycken är fortfarande lite nysiga. Det skall isåfall vara den som fortfarande är ute på Almhög om den är frisk för den var tam från början. Jag jobbar bara med hemlösa katter och dom flesta därför skygga och ibland sjuka när dom kommer in. Annars är där säkert någon här inne som har en katt som passar dig.

Debattia
0

Hm,låter lite  underligt !! Det var i början på veckan som jag fick telefonsamtalet ang kattungen. Har den då inte varit synlig på hela veckan?Tjejen sa hon var där dagligen och såg till hästen och hade då sett den när hon ringde mig, uppfattade jag det som i alla fall ??? Då var där fler än en unge då ???

Debattia

Crisse-13
0

Ja där var 2 stycken. När jag pratade med Angel igår sa hon att hon hade inte sett kattungen sen förra helgen.

Smini
0

Ja, det är ju klart. De flesta hemlösa katter är ju oftast skygga och kanske lite sjuka, om de kanske inte precis blivit utkastade eller något, om de har haft ett hem innan.
Ja… Kanske skulle starta en tråd och annonser att vi kan ta emot en kise. Fast nu verkar det som att jag kommer vara på skolan mer än jag trodde. Hur mycket bör man kunna vara hemma, om man tar hand om en hemlös kise?

Ladymon
0

Hur gick det för kissarna ? Ingen som dykt upp ännu ?

MariannE11
0

läs #170… ena kattunge ska vara inne Glad o den andra borta Gråter….

[Angel88]
0

Hej förlåt att ja inte varit inne på ett tag.. har varit jätte sjuk, och så la vrat internett av helt..

har letat o´ch letat och letat men inget spår av kattungen/ungarna alls…

tack för att ni tog er tid… men dom har nog fåttett hemm eller gått förlångt bort.. snyfft..

Hawknestgrove
0

ja, du kan inte rå för det. Du gjorde vad du kunde.

Mison
0

ja, du har ju gjort jättemycket för missarna,, synd bara att det inte blev någon fångst… men du vet ju vart vi finns om du behöver det igen…

MariannE11
0

ja synd att kattungen inte hittades… men en sak jag funderar på är att i #170 så säger crisse att en tjej "plockat upp" en av ungarna…. jag fattade det som att hon på något sätt tog hand om den….vore skönt för min själ om du angel kan bekräfta det….om det nu inte är ett jättestall för då kanske det kan vara svårt att fråga alla…..

hoppas nu att allt blir lugnt….. bra att du sa till angel….

Mison
0

det är tydligen ett jättestall, vad jag har förstått när jag har pratat med angel, men om inte jag minns fel (förlåt angel, händer så mycket hela tiden) så vet angel lite om denna i alla fall…

MariannE11
0

OK… ja då är det svårt att hålla riktig koll…..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.