DRA malmö och lund startar kattgrupp
Hej!
Tänkte bara meddela er här att idag på Djurrättsalliansens månadsmöte i malmö där vi från lund även var, bestämdes det att en grupp som ska syssla med hittekattsfrågor ska startas. Mer för att sätta press på myndigheter och privatpersoner som inte ser till problemets bästa lösning osv.
Vi kommer ha möjlighet att trycka upp mycket material och ordna demonstrationer osv.
Vad vi kommer göra exakt är inte bestämt än. Inget är bestämt mer än att vi ska göra något. :) Men jag tänkte berätta det för er här direkt.
Vad som kommer bli av detta får vi se. Men nu vet ni och jag är jättepeppad och de var de andra på mötet oxå. det var hittekattsmänniskor där från olika hittekattsorganisationer i lund, och privatpersoner som kämpar själva på sitt håll.
Detta kan bli ett sätt att komplettera det vanliga hittekattsarbetet. Då jag nog knappast är den enda som är väldigt frustrerad över att inget händer. Katterna tar aldrig slut!
Idag har varit en väldigt spännande men uttröttande dag!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vad det än blir bestämt så är det ett steg i rätt riktning…. hoppas ni kan samsas o blir stora o starka… lycka till…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Suveränt, det kan aldrig bli för liten påverkan och opinionsbildande för hittekatter mot styrande och ställande i samhället så att statusen höjs får våra katter. Tassarna och tummen upp för er 

Jättebra initiativ! Ju fler som påverkar desto bättre.
Mycket bra intiativ! Det behövs verkligen att påverka och få upp ögonen på både privatpersoner som myndigheter för detta är ett stort problem som (tyvärr) inte ser ut att minska.
Kan ju i framtiden även sprida sig över landet.
Önskar er Lycka till!

Hej!
Jag kommer också vara med i denna kattgrupp och känner mig väldigt peppad och glad att Djurrättsalliansen kom med detta kanonförslag! Än så länge är vi ca 6 personer som vill vara med och försöka påverka så att de hemlösa katterna får det bättre.
Fortsättning följer….
Kathleen
Aktiv i KKS, Malmö

Hoppas att alla 6 stannar kvar och att vi till och med får ihop lite fler folk. Då är vi ändå en relativt stor grupp. Fler än vad vi är i hela Djurrättsalliansen i lund :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

:-)
Ska höra med några personer som jag tror kommer vilja vara med i vår kattgrupp!
Kul att träffa Lundafolket och att vi var så många på mötet igår!