Abstinens efter 4 veckors frånvaro, tillbaka igen.
Ja, svårt är det att hålla sig härifrån! Livet är fortfarande jobbigt/krångligt/svårt/problematiskt med ovisshet/tråkiga sjukdomstillstånd inom familjen/ekonomitrubbel med mera, med mera…
Men abstinensen blev för stor så här är jag igen!
Och jag har också en undran om hur jag ska göra med Sessan. Hade tänkt kastrera henne förra månaden men avvaktade iochmed att hon göra såna framsteg under löpen. Hon nosar, det går att stryka henne snabbt över ryggen och hon slickar i sig smaskigheter från våra fingrar. Men så fort hon blir sitt vanliga jag igen så kommer tassen… Fast nu har hon faktiskt börjat nosa lite ändå, efter att tassen slagit till några gånger…
Men jag vill ju heller inte att hon ska löpa om och om igen…
Tror ni alla framsteg försvinner med en kastrering?
Hej liinah
Roligt att "se" dig här
jaa…en viss svårighet är det att hålla sig från forumet, vill gärna fortsätta följa alla "fall" och kanske kunna bidra med något.
Tråkigt att du har/haft det så tungt….livet är en krokig väg…hoppas det ordnar upp sig för dig.
Puttar upp din undran ang Sessan till dem som har mera kunskaper om skygga katter.
Hej kul att du är tillbaka..
saknat dig här bland oss..Ja, livet är ibland jobbigt å man orkar inte med allt..hoppas du hittar lösningar på allt…
Nej jag tror inte Sessans framsteg blir sämre, snarare bättre..Kan bara tänka på min Troja, jag trodde som du att hon kommer att hata mig, å alla framsteg borta..Men efter kastrering så har hon blivit mer tillgiven, inte som de andra katterna, men på Trojas vis..Hon har inte hormonsvängningarna längre, är hela hon en lugnare katt…Så jag tror att det blir bättre…
Kramar i massor till dig å nospussar till kisserna..

kul att se dej…. inget kul när det mesta är tufft runt knutarna… men då är det viktigt att du gör något som piggar upp dej, dvs besöker oss här….
… hoppas allt börjar gå åt rätt håll för dej…
ska inte uttala mej om kastreringen… hoppas du blir klok av andras vishet här…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag tror inte heller att kastreringen kommer att påverka negativt. De flesta honkatter blir både lugnare till sinnet och mer harmoniska efteråt. När de löper går det upp och ned hela tiden med hormonerna. Det blir rena rama berg-och-dalbanan. Sedan är det ju inte heller bra för katter att gå i löp hela tiden.
Tråkigt att du haft det kämpligt runt omkring dig! Hoppas att allt ordnar sig. Även om livet kan kännas aldrig så besvärligt brukar det alltid bli bättre, även om man inte tror det när man är mitt i den värsta dalgången.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad glad jag blev över att se dej igen Liinah! Tror som många andra här att kastrering endast bådar gott för Sessan..men förstår också vad du menar.när dom är i löpartagen brukar det skygga oftas glömmas bort eller hur jag ska uttrycka mej…
Så hoppas jag att din tillvaro får vända till det bättre..det är minsann inte lätt när man har för mycket som går en emot…håller tummarna för dej o Sessan-gumman..som är så fin..