Nytt år och ny kalender!
Ja så var det nya året här! Med den första dagen på nya året kommer den delikata uppgiften att byta vägg-kalender. Ett sant nöjje om man köpt något av de alster som katthemmen ger ut. I år har vi en almenacka från Djurhjälpen. Förra året vara det Stockholms Katthems som prydde köksväggen. Båda förstklassiga produkter som pryder sin plats, plus ger viktig information om hemlösa katter.
Läser just om Jussi som är Januari månads katt i Djurhjälpens Kalender. Jussi är kissen som bodde i ett grävlingsgryt innan han kom till Djurhjälpen. Han var den "vildaste" katt man kunde tänka sig. Många skulle dömt ut honom som ett hopplöst fall och hans dagar skulle varit räknade. Men Jussi hade tur som kom till ett katthem som satsar på förvildade katter. Med tid, kärlek och lämplig behandling förvandlades han till en av de mest kelsjuka kissar man kan tänka sig. Nu bor han i ett permant hem och lever som en kung.
Det var väl en bra början på det nya året att få höra Jussis historia. Tack till er på Djurhjälpen och andra katthem som arbetar med förvildade katter. Det ni gör hjälper inte bara de enskilda katterna utan visar också på möjlighetet som många trodde inte fanns.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, Jussi. Han är en av mina personliga favoriter. Min man och jag arbetade så hårt med honom och han blev så tam. Så vi har båda väntat på detta datum när vi ska få se Jussi dagligen i en månad. Visst är den lilla bilden med husse fin?
Vi åkte hem till Jussi och hälsade på. Han stack iväg med en blick - jag vill inte åka tillbaka till katthemmet. Jag har det så bra här. Jag lovade honom att jag inte hade en tanke på att kattnappa honom, och gav en massa godis. Då förlät han mig :-).
Bild från rastgården i nya hemmet. /vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vi hade också kalender från Sthlms Katthem förra året och i år Djurhjälpens. Januaris kisse är så fin och roligt att han fick det så bra.
Fick en kalender i present med Brandmän och kissar också den i ideellt syfte. Inte alls fel att titta på och klendrar kan man ha på många olika platser
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Oj så fin han är Jussi, det är roligt att han har fått det så bra. Det syns på honom att han trivs bra. Jag har också Djurhjälpens kalender, det hade jag förra året också
/snickan

Min mormor, som typ är halvblind, diggade Djurenshjälpens kalender enormt. Synd bara att hon inte kunde läsa vad som stod där…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#2 Det är härligt med kalandrarna, dem har man glädje åt hela året. Kalendrarna med brandmän är inte dumma de heller.
#1 Jussi är kanonfin med sin tjocka kinder och allt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
visst är han fin Jussi, med sina hamsterkinder, och fått det så bra, unnar man alla katter, har självklart Djurhjälpens kalender, då fadderkissarna finns där, men inte med på bild tyvärr
Maggan47
Har oxå djurhjälpens kattkalender :))
Jag har köpt samt betalt Djurhjälpens almanacka men hittar inte den…
Nåväl jag har i o f sig tre ex av KKS almanacka 2007 som jag betalt för vilka hänger på olika ställen i lägenheten.
Morgan

Tack, tack för att ni har vår kalender. Det värmer och göra tt vi kan fortsätta vårt arbete.
Morgan, om det blir en kalender över så ska jag försöka skicka en. Men först mässan och så ska några till politikerna i Vaxholm. Så jag lovar inget. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.