Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 604 ggr
Hennum
0

erbjuder transport bastuträsk - lund

Kopierar rakt av från djurtransport. :)

Hej!

Den 8 november, en söndag, tar jag nattåget från bastuträsk 19.17 och är framme i sthlm 06.45 dagen efter, jag har sittplats i djur tillåtet.

Den 9 november, måndag alltså (samma dag jag kommer till stockholm), åker jag nattåg från stockholm 23.06 och är framme i lund 06.04 tisdagmorgon, sittplats med djur tillåtet även där.

Efter stora krångligheter senast jag skulle ha djur med mig så vill jag att det hela ska vara lite bättre organiserat och att ingen transport sker om man inte har haft telefonkontakt med alla inblandade samma dag.

Efter samma krångligheter så vill jag att den jag transporterar ifrån betalar mig en 100 lapp för detta, innan jag tar tåget, annars tar jag inte med mig djuret på tåget. Det är bara för att jag inte ska känna mig total bortkommen och sedan till sist inte få någon ersättning överhuvudtaget för det väldigt stora besväret.

Förhoppningsvis kommer jag kunna få plats på vägen upp lund - sthlm med djur tillåtet oxå, en vecka tidigare. Det var fullt nu men jag har ombokningsbiljett så jag ska kolla senare.

pma/ring/maila: 0761888595 hennum88@hotmail.com

/johanna

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Det är ju suveränt!!!! och ine något opris heller. En säkerhet…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

Senast jag försökte transportera ett djur blev jag ståendes på sthlm central med två stycken chinchillor pga bristande kontakt mellan säljaren och köparen. Det var inte roligt och jag tänker se till så det inte händer igen. :P

men kattmaten från sthlm till lund som crisse skulle ha gick finfint. ^^ Så jag har inte bara dåliga erfarenheter. och dom här två sakerna är oxå mina enda erfarenheter :P heh…

Mison
0

oj, ja det kan ju vara lite kritiskt just när man åker tåg, då finns ju en viss tid att passa…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Simson
0

All heder till dig!! Inte mycket begärt att alla har kontakt med varandra när du gör så mycket för dem! Hoppas allt går bra denna gång! Lycka till!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hennum
0

i det första fallet hade personen som skulle ta emot chinchillorna varit med i en bilolycka på morgonen (typiskt!) och låg på sjukhus. men hon och tjejen jag hämtade chinchillorna hade en överrenskommelse, som i sig var väldigt bra, att om de inte hade hörts av på morgonen så skulle de inte skickas upp. de hade inte hörts av på morgonen och ändå blev de uppskickade.

det skulle vara kul om det var någon hemlös katt som hade ett hem att åka till då! roligare att transportera hittekatter än uppfödda djur. :P

Mison
0

kanske en liten jp eller tyr??? det hade varit kul!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hennum
0

det hade varit jättekul att åka tåg med JP eller Tyr till deras nya hem. mys ^^ då kan jag sitta och prata med dem där.

men nu är ju risken den att jag inte kommer få någon djurplats på vägen upp. så troligast är att jag kanske tar med mig en norrlandskatt till skåne eller sthlm istället.

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/