JP och Tyr söker hem!
JP och Tyr har det bra hos Debattia, om man bortser från att det börjar bli kallt nu och enda skyddet mot kylan de har är frigolit, men det är inte ens hälften så bra som att få komma in i ett hus och ligga och mysa på en soffa.
Finns det någon där ute som kan ta hand om den ena eller båda av katterna?! Det behövs verkligen nu.
JP och Tyr är jättefina pojkar som gör framsteg hela tiden och kommer helt säkert bli tama och gosiga med tiden.
Den förra tråden: JP ochTyr- fortsättning på historien
Hör av er till oss här i tråden, eller PMa mig eller Praxis. Eller ring till 0761888595.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

i värsta fall om någon har plats i en husvagn, kan ju också vara rätt så mysigt, men självklart bättre om dom får komma in i ett hem med regelbunden mänsklig kontakt
PUTT!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Ja, husvagn är oxå bättre.

hihi, ett tips till skånebor. det finns en gratis husvagn att hämta i landskrona…. jätteful, men dock gratis…
Putt för hem till katterna innan det börjar bli kallare!
Husvagn låter helt okej. 

jag har blivit medlem på husvagnsforum och där skrivit ett inlägg om att vi söker en husvagn. hoppas någon nappar

den utanför landskrona är helt gratis. dock jätteful när man tittar på bilden… skulle jag haft den utanför mitt hus, hade jag nog tagit en roller och dragit ett varv…hihi

En husvagn är ju jättebra mot väder och vind men blir det inte fruktansvärt råkallt i en husvagn på vintern? Har aldrig varit i en husvagn.. Men förhoppningsvis har ju förstås pojkarna fått egna hem före vintern. Hoppas..

ett litet fläktelement brukar räcka för att få det varmt och mysigt. tro mig, jag har sovit åtskilliga gånger mitt i vintern i husvagn, och det är fantastiskt vad ett litet element kan göra…

Jag har också tänkt att en husvagn kanske kunde vara en idé. Har inte Debattia en större tomt som en husvagn kunde få rum på? Vi får skramla ihop pengar till en gammal husvagn och inreda den lite mysigt. Ett oljefyllt element är finfint och lite isolerade krypin i husvagnen.

----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja, en husvagn är inte dumt. Den är ju dragfri, hur vi än vänder på det. OCh man behöver inte ha så våldsamt varmt. 10 grader räcker gott och så kan de ju boa in sig i nåt av överskåpen, då blir det varmt och skönt om man isolerar. Givetvis, så är det tvunget att ha säker vädring, annars så möglar det, så lite tvärdrag får man ha. Monsi har ju härliga material som man kna boa med.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja, en husvagn är inte dumt. Den är ju dragfri, hur vi än vänder på det. OCh man behöver inte ha så våldsamt varmt. 10 grader räcker gott och så kan de ju boa in sig i nåt av överskåpen, då blir det varmt och skönt om man isolerar. Givetvis, så är det tvunget att ha säker vädring, annars så möglar det, så lite tvärdrag får man ha. Monsi har ju härliga material som man kna boa med.

om någon är intresserad av den risiga vagnen jag pratade om så pm:a mig, man får ju inte länka till annonser här…

Där finns en hel del husvagnar på Blocket under 5000 kronor. Nu får vi smida… Vem har plats på tomten???
(Hm vi har ca 10 kvm radhustomt och man skulle inte ens få en husvagn över gränsen… så här är omöjligt även om det hade varit mysigt med en katt-vagn i trädgården
)
Puttar upp och hoppas någon kan ta in dessa kattkillar innan vintern kommer !!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

och även gratis husvagnar

Hennum, kan vi ses snart och fixa nya blocketannonser? Har tenta om ett par veckor så skulle gärna så snart som möjligt! Får sätta upp nya lappar i butiken också, de tas ju bort med jämna mellanrum. Hoppas hoppas vi kan hitta hem snart, de behöver mycket mänsklig kntakt för att bli helt tama också.

Hoppas de får ett eget hem snart.
Husvagnside`n är bra så långt att det funkar för kissarna, men det e ju så mycket mer,,, både katter o husvagn ska skötas o elen betalas till värmen, även om man har plast så räcker det inte hela vägen tyvärr,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

nej, precis min tanke också, en husvagn i all ära, men dom behöver ju mänsklig kontakt, och det blir ju inte så hemskt mycket av den varan när människan måste gå in till husvagnen
ser bara på min vildis här, jag byggde en gigantisk bur till henne här i vardagsrumet, hon har suttit där en vecka, och nu har vi öppnat dörren, hon får gå som hon vill. visst hon är inte tam, men hon vågar sig ut, även om vi ligger som utfläkta sillar i soffan å tittar på tv på kvällen. och då även med 2 hundar här….

Husvagnsidén var nog mest att se som en jämförelse/alternativ till katthem. Ingen permanent lösning alltså. Men bara så de fick lite värme under den kalla perioden med lite "köpt" tid så att säga.
Dom behöver mer mänsklig kontakt för att kunna bli mycket tamare.
Jag kan ju tyvärr inte vara så mycket med dom ,dels mitt arbete ,samt loppis ,för jag måste dra in lite pengar till verksamheten samt skapa kontakter, och alla de andra katterna som också måste skötas om.
Dom behöver ett riktigt hem så blir dom också mer tama mycket snabbare. Tyr fräser inte längre när jag klappar honom och gör han det så är det snällare läte nu,han stryker sig mot mina armar och ben ,beroende på vad han kommer åt när där vankas mat.
Har också klappat JP, men han sticker snabbt iväg då.Däremot vågar han vara nära inpå när jag är där och grejar med lite av varje.
Ju mer sociala dom blir ,ju lättare är det för dem få vård när dom blir sjuka o.s.v.
Debattia

ja, precis. lite värme medans…..

menar absolut inte att klanka ned på er, tro inte det, vet att alla menar väl,, hoppas ni inte tog mitt inlägg som kritik, för det var det inte,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

absolut inte martdat, inte jag i alla fall…. jag tog det inte som kritik, jag tycker att man självklart ska dela med sig om saker o ting, så länge man inte ser ner på folk, och det tycker jag inte att du har gjort, puss på dig, och tänk inte så…

Nej, det du sa var ju sant martdat. Det är bara det att hellre husvagn än en liten låda med frigolit. Vi kommer fortsätta leta ett ordentligt hem åt dem, med soffa och människor hela dagarna, köksskrammel, snarkningar och sånt som de måste vänja sig vid. ^^
Kanske man han inhysa en hemlös student i husvagnen oxå? så får man två flugor i en smäll, nej tre! en katt får värme, en student får en säng och katten får mänsklig kontakt, faktum är att det blir fem flugor, eftersom det är två katter. :P
Jag hjälper gärna till att måla den där risiga husvagnen om det behövs. Jag är inte så stark och blir trött i ryggen snabbt, men om vi är några som hjälps åt så går det ju fort.

Men vart skall den stå då? Någon måste ju ha en trädgård i vilken man får plats med en husvagn.
Kvällsputt för JP och Tyr!
Putt för JP och Tyr. Finns det verkligen inga hem för dessa underbara kattpojkar!
Det blir allt kallare på nätterna nu och de behöver komma in i värmen.
Hur mår JP idag?
Tycker han är något bättre idag. I går hade det lossnat i näsan så han var snuvig. Det är han idag också men inte lika mycket.
Debattia
#28 Så skönt. Hoppas JP snart är bra.
Varför skall det vara så svårt att finna hem just till JP och Tyr, dessa fina kissar. Vi kan inte räkna med att det vackra vädret håller i sig och de är så väl värda ett eget hem med mycket mänsklig kontakt.
Funderar på att sätta in en annons i lokaltidningen här ??
Vad säger ni om det ???
Debattia

det låter ju som en jättebra idé Debattia, prova med det…
#30 alltid värt ett försök.
Aporpå annonsering, finns det lappar om gossarna på veterinärklinikerna också??
Kvälsputt för de charmiga nallebjörnarna! 

Hoppas grabbarna får komma inomhus snart.
En annons i tidningen är inte fel.
Några lappar på veterinärklinikerna finns inte vad jag vet. Ett bra tips. Frågan är bara om man får sätta upp lappar.
JP och Tyr, skall de aldrig få ett eget hem utan alltid behöva leva ute?
#35 fråga om det är möjligt att få sättta upp lapp på kliniken för det kanske finns någon stackare som mist sin katt och behöver fylla tomrummet. Om inte annat kanske folk åker dit och köper foder och ser lappen?
Om de inte har någon anslagstavla kanske man kan få sätta upp den på insidan ytterdörren?
Jag skall fråga här i Malmö.
JP och Tyr är ju praktpojkar som man bara vill krama. Det känns så frustrerande och ledsamt att det gått så lång tid och fortfarande inga hem i sikte nu när kylan börjar komma.

putt!

har gett några lappar till folk i DRA (djurrättsalliansen) som ska sätta upp i Malmö.
jag har varit och kollat på lapparna som sitter på djuraffärerna i lund, massvis med nummer är tagna, men ingen som ringt! :(
OM ni ska leta husvagn, så kolla på www.bortskankes.se

fanns en i svedala som var sönderslagen, låter som att den kan vara lite för trasig för att funka..
Puttar för de älskade pojkarna
Blir arg när jag läser tråden,bortskänkes.. Varför gäller inte kennelklubbens regler där???
Kan inte ni i Lund också sätta in annons i lokaltidningarna?Det finns många äldre människor som kanske gärna öppnar sitt hem men inte är inne på nätet och kollar ???
Debattia

husvagnen i landskrona var visst rätt ok, vad jag förstod, fast nerklottrad och ful…

jag har en husvagn i åstorp på g. :P den kostar 2500 kr. han kan köra den dit den ska. ena sidan har släppt. jag kunde få se bilder om jag ville. tänkte be om det.
någon som kan ha husvagnen hos sig och ta hand om JP och Tyr i vinter?
Om JP och Tyr hittar ett permanent hem finns det alltid någon annan katt man kan sätta i husvagnen, eller så kan man sälja husvagnen vidare.

hoppas någon har plats….
Puttar allt jag kan
Har satt in detta i Lokaltidningen tills med kort på JC.Hoppas ni inte misstycker.Kommer vara i tidningen i 5 dagar..
Liknar Bamse !!!
Vandrat på gatorna , sökt mat i gränder och soptunnor.
Utsatt för faror och kämpat för överlevnad i 6 år.
Lite skamfilad med bruten svans men ack så fin och god.
Liknar en bamse .Söker dig som vill hjälpa en katt så den äntligen kan komma in och njuta av värme och kärlek..
Kastrerad,vaccinerad och märkt.
500 kr.
Debattia

ååå det borde någon nappa på… jättebra…

Jag tänkte kanske man skulle annonsera hos PRO (pensionärsföreningarna i Skåne) Deras Skåne-distrikt håller till här: (Kanske någon Malmö-bo som kan knata dit och göra lite reklam för pojkarna;-)
PRO Skåne
Postadress: Box 170 21
200 10 Malmö
Besöksadress: Östra Rönneholmsvägen 2
Här hittar du oss!
Telefon: 040-30 69 90
E-post pro-skane(at)skane.pro.se
Exp. & telefontider: Måndag-torsdag 09:00-12:00 & 13:00-15:00
Fredag (1 jan-31 mar) 09:00-12:00
Så bra Debattia att du satt in annonsen. Hoppas, hoppas den ger resultat.

Debattia, jättebra annons i lokaltidningen :) Absolut, ska se om det går att ta in annons i Lunds lokaltidning eller så får vi sätta in en i sydsvenskan.
Har åkt på en rälig förkylning just nu så måste hålla mig inne, men är nog frisk till helgen. Hennum, vill du ses då och sätta in nya blocketannonser samt i tidningarna? Har tentaplugg i helgen också, men detta bör´inte ta så lång tid.

japp! jag skulle kunna komma förbi på lördag eller så? På dan. Ska iväg sen.
Detta kan ge hem åt flera katter !!!!!
Lycka till med tentan !!!
Debattia
jättebra annons, och hoppas på en pensionär kanske, som vill ha en katt som farit illa, hoppas på hem överhuvudtaget förstås
Maggan47

Hennum, lördag blir bra! Bara slå en pling eller messa innan :)
Tack Debattia :)

jag tänkte på en sak, har ni provat att annonser på blocket under något annat län? transporten brukar ju alltid gå att fixa till..
Finns det någon mellan Helsingborg och Stockholm som kan ställa upp och ge en eller båda dessa killar ett bra hem.
Det går en transport tisdag nästa vecka den vägsträckan med två kattänglar ,en vid och en bredvid ratten.
Debattia

Debattia, kanske en annons på blocket härikring? Stockholms län, Västmanland, Södermanland, Örebro…
Låter inte alls fel sätta in en annons för vi har ju några dagar på oss …
Debattia

prova det, vettja

Nu sitter det annonslappar hos Husdjurshälsan här i Göteborg och lite varstans. Hoppas någon nappar!
Tack kattassen!

Jag kommer även ta tåg till stockholm och sedan vidare till bastuträsk, har jag för mig det heter, senare i höst. helgen innan den 2a november.
Ska jag eller någon annan sätta ut en annons på blocket nu ifall det finns ett hem efter vägen mellan Helsingborg och Stockholm ??
Själv tycker jag att annonsen i tidningen i dag är bra, men får se vad övr läsare tycker och känner ???
Ett jättebra kort på JP var det i alla fall.
Debattia

Jag och praxis ska sätta ut annonser på lördag, men det kan ju du med göra, om du vill och orkar. :) kanske bara skönt om vi delar upp det lite.
Tänkte att om vi nu sätter in det på blocket,i dag t.e.x. ,om det finns möjlighet hitta någon som bor mellan STHL och HBG.
Dom kör ju på tisdag.???
Debattia

japp. gör så! :)

jag tycker det låter som en kanonidé… och det är ju inte bara hbg-sthlm. jag bor ju i arboga, så ska ju tillbaka hit, så det finns lite mer spelrum att leka med…
Kanske finns ett hem mellan Lund.Helsingborg och Bastuträsk ???
Debattia

ja, det är ju verkligen en bit…. skicka ut lite annonser på blocket…