AKUT katt söker hem
Hej!
Jag och min kompis har några omplaceringskatter här hemma.
Nu är det två stycken av katterna som har börjat bråka väldigt mycket.
Det är min kompis katt och en hona som vi fick in ifrån kks. Han är grymt elak emot henne och låter henne knappt äta. Vi har inte tillräckligt stor lägenhet för att kunna ha dom i varsitt rum.
Nu har honan som heter Umbra börjat må riktigt illa av det här och jag har sett blod i hennes avföring. Vi tror att det beror på att hon blir så stressad av att han ska bråka hela tiden, som man kan förstå.
Igår så satte hon sig i min säng där jag låg och bajsade mitt på täcke.
Det måste vara ett rop på hjälp!
Så nu undrar jag om det finns någon som skulle kunna ta hand om den stackaren, jag vet inte vad jag ska göra mera än att försöka hitta ett hem åt henne såfort som möjligt för det här fungerar inte.
Jag bor i jönköping.
Så om det finns någon snäll själ som har lite plats och tid över så vore det underbart!
Mvh
Emma
Åh det är ju så många här som har fullt med katter redan…
Men har du provat felliway, det kanske funkar. Bra om katter är ovänner, om de är orolig osv. Finns att köpa hos veterinären. Har du hört talas om det?
Ja visst!
Jag har två stycken flaskor här hemma.
Men jag tycker inte att det hjälper alls…. :(
flaskor, är det de man sprutar med? Jag har på en adapter som jag sätter i ett vägguttag…
Men kan inte KKS hjälpa dig? Jag tänkte om du har tagit katten från de…
Ja precis.
Jaha okej då, jag kanske borde pröva med det.
Jo jag har funderat på det, men jag tänkte att jag skulle försöka att få iväg henne innan jag kontaktar dom.
Men det verkar som om jag måste göra det iallafall nu.