Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1989 ggr
Lena
0

God Morgon/ God Kväll v.38

Sent omsider startar vi nu en ny GodMorgon tråd.

Här är länken till förra veckans tråd för den som vill göra en tillbakablick: Vecka 37

I Trollhättan/Dalsland har veckan börjat med samma väder som präglade förra veckan. Ganska soligt och behagliga temperaturer.

Vi har besök från Holland av svärmor. I helgen har vi även haft en släkting som är veterinär i Holland hos oss. Våra katter fick gott betyg. Hon tyckte de var vid god vigör och att de fungerade bra ihop i gruppen. Kul! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in en bild från Älgparken i Dalsland där vi var i söndags. Det var faktiskt riktigt trevligt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Här är en annan sensommar fager bild från Dalsland så som det ser ut just nu:

Tiana
0

Riktigt vackra bilder. Ni har nog haft en kanondag!

Lena
0

#3 Ja det var det verkligen - en riktig kanondag! Kul att solen skiner när släkten kommer och hälsar på. :)

MariannE11
0

vilka fina bilder Lena….

jag hade INGA större problem med dagens svamptur….blev nyfiken på att gå tillbaka o luskamma området cm för cm för jag tror ingen räknar med att det gömmer sej gulingar där..

var tre timmar på bostadsrättsmöte med information om friköp….trodde det skulle ta 1 timme….tror jag fattar mer o mer av vad det innebär med friköp….

ska se om jag kan klappa om jourisarna lite innan jag knyter mej…. men först ska jag putta lite trådar o bråka lite med mison….Skrattande

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Vilka underbara bilder Lena…..

Solen skiner här idag och vi får hoppas att det gör det hela dan när jag är i Skärholmen….

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Men så trevligt med ett veterinärbesök sådär privat:-) O det måste ha känts gott att få så fint omdöme om katterna!

Försöker att gå vidare efter de tråkigheter jag berättat om…har ju många missar nu här hemma som behövr mej…för närvarande har jag två småttingar i knät..o rätt vad det är så är dom mej behjälplig på tangentbordet också!!*En ligger på modemet, någon i bolådan o en klättrar runt på skrivbordet o tycks tycka att modemantennen är nåt som smakar gott! Ingen svampplockning idag..låter medvetet bli när sambon är i kalmar o jobbar, det är risk att man går vilse juh…får hoppas vädret är fint på fredag så att man kan ge sig ut då istället!

Tiana
0

#7 Visst är det härligt med alla dessa hjälpredor? Kyss

MariannE11
0

synd siden att du inte är här med mej o plockar…. trodde jag skulle få sällis idag men tjejen backade… så nu ska jag plocka dom svamparna jag hade lämnat till henne..

pratade med mamma tidigare idag… hennes birma hade dött i måndags… 14 år gammal…

sitter min vana trogen o väntar på brevbäraren… jag vill baske mej ha min avi nu….skulle passa bra att handla hem lök, ägg  o mjölk så jag kan laga mat resten av veckan….har tydligen bestämt mej att inte handla innan dess… paketet kommer nämligen till min affär… väntar på bankdosan så ni slipper höra mej tjata om hur fattig jag är…

essut50
0

Har varit i Skärholmen hela dan, tänk att dom har gjort om innecentrumet så rejält. Kände inte igen mig alls.

Jag blev bjuden på lunch av min jobbarkompis, vi åt på en libanesisk matställe…

Glömde att tala om att vi fikade strax innan vi åkte hem, kaffe och en Budapest bakelse den bjöd hon på oxå….

Jag hittade mina skor på en gång på Din Sko. Helt underbara med en liten klack..Så nu ska jag inte shoppa nått mer på ett tag, mina pengar bara rinner iväg.

Imorgon ska jag hämta mitt paket som kommer från Crisse tror jag annars på fredag när jag kommer från jobbet…

martdat
0

Godkväll, trött i fötterna så det värker, städat trapphus o vanlig hotellstäd sen, phuu, rensat kattlåda o ska nanna strax. min dotter skulle vara snäll i går o hjälpa mamma i trädgården,,, problemet var att hon rensade kirskol på helt fel ställe!!! I katternas rastgård,, ghaa, de som äälskar sin stooora buske av kirskol, helt rensat nu,Obestämd. jaja, man ska ju vara glad när barnen hjälper till för en gångs skull,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

ser riktigt gott ut essut… ser bilden bättre här… libanesiskt är gott… blir ju hungrig nu… IGEN…Rynkar på näsan… skönt att du hittade dina drömskor… nu får du hålla hårt i plånboken…

du får se till att ta ett fotbad martdat o sköta om dina tassar…. ja ibland får man hjälp men på lite fel sätt…

här får jag nog vara uppe ett tag till… Rudolf kollar nämligen på TV…Obestämd.. ska bli skönt sen att krypa ner i sängen…. idag började vintern… jag har lagt ett täcke i påslakanet… ska bli skönt att inte vakna för att jag fryser i natt…

har stickat klart delarna men väntar med att sätta ihop den tills jag har dagsljus….ska bli kul att se om kissen blir välkomnad med mynta i magen…Skrattande

Sidentass
0

#9 Men det var verkligen tråkigt…så tomt det blir när man mister en kär familjemedlem efter så många år..

MariannE11
0

#13 dom har inte haft honom hela tiden… minns inte hur gammal han var när min mamma tog över honom från sin chefs fru…hans gammelmatte o gammelhusse är döda så nu kanske dom kan vara tillsammans igen…

hur går det för dej Siden?…. har du något tidsfördriv?….kram på dej…

Tiana
0

Sitter på jobbet och ugglar. Det är så tyst den här veckan att jag skulle kunna sitta och sticka, om det inte vore för att vi har så stora skyltfönster så alla ser en. Hade inte sett så bra ut för företaget Förvånad

Igår blev två av mina inneboende tingade till olika hem. Sammet flyttar imorgon, och Silke om ca en månad. Kommer nog att kännas som jag inte har några katter kvar sen eftersom resten tycker om att sitta under soffan…

MariannE11
0

grattis till att ha sålt kissar…. sorgligt när dom flyttar….men du har ju chansen om det känns för sorgligt att ta in en bunt nya….

sitter o är lite arg på banken… dom måste ju baske mej ha slarvat bort mej… får nog ta o ringa igen….behöver ju betala räkningar sen i slutet på månaden iaf…Rynkar på näsan

får se hur jag gör idag med svamptur… kanske jag ska hoppa över det?… måste  iaf cykla till affären på min reservcykel…. se om jag kan ta ut pengar från kontot… så vet jag sen hur risigt det är Skäms…. vill ha kvar lite på dom pengar jag känner till på annat kort för nästa fredag ska vi fira av chefen…

håller på att sy ihop min stickade kisse….känns som denna kisse blir bra mycket bättre… kanske för att jag använder glasögon?…Cool

Tiana
0

Önskar att jag hade tid att ge mig ut i svampskogen, men jag får nöja mig med disksvampen idag. Högen vill inte bli mindre av någon anledning…

Kan det bero på att ungarna sitter nedanför och tror att de ska få mat? Och att de slår klornai mina vader när de inte får det? Skulle tro det… Flört

MariannE11
0

låt ungarna leka tiana….Flört

jag ringde banken som sa att jag skulle ringa datasupport…. så jag startade om datorn o skulle gå så långt som det funkat ista veckorna… då plötsligt blir jag inloggad…. snacka om att gapa… tur att jag inte hann ringa… vet inte hur långvarigt det blir för när jag skulle fösa ihop mina 2 enkronor till samma konto så seeeeeeegade datorn igen…*mutter*… men jag hann se iaf att mina pengar hade dragits till vad jag hoppas är Kusten…

glad i hågen tänkte jag ta min  reservcykel Skeppet till centrum för att hämta hem min italienska racercykel… Skeppet heter cykeln för att det är som ett böljande hav att cykla på den….RÅKADE komma förbi jysk där jag shoppade några filtar…cyklade en bit tillbaka o bytte till min favvocykel….så skönt att ha den hemma igen…. gjorde ett större matinköp på 48,50….kostade på mej lyxen med en TVtidning…Förvånad

har ringt 2 samtal som jag dragit mej för av olika anledningar.. badat en lång lång stund… håller på att vattna mina blommor… när fick dom vatten sist?

Tiana
0

Jag måste då säga att det känns tomt här ikväll. Totalt sett finns det en katt mer i hushållet än i morse, men då busen nr 1 har flyttat är det riktigt lugnt. Att en liten Sammet kan göra sån skillnad.

Hon har fått ett bra hem. Nya husse tittade in på kontoret och berättade att de två missarna inte fräser utan bara är lite avvaktande mot varann. En sov tydligen i soffan och den andra uppe på ryggstödet Glad

Borde väl ligga och sova nu, men orkar inte. Ska på dop imorgon och särbon ska bli gudfar! Ska bli en härlig dag!

MariannE11
0

har just nu en Rudde Rudolf som ligger i solen strax bredvid mej…. han gillar lite klapp men vill samtidigt känna frihet att kunna kila iväg när han vill… lagom är bäst tycker han

igår terrade jag datasupporten för min bank…. den stackaren fick stå ut med mej i nära en timme… kände själv när jag såg att klockan var halv 11 att min följetong började på TV… men kände att det kanske inte hade uppskattats riktigt….hade andan i halsen när jag inte var 100 på om jag kunde lösenordet till datorn….kändes skönt när jag fick ordet godkänt….den stackaren kämpade o kämpade…o lite genant var det att behöva säga att katterna kilar över tangentbordet så menyrader försvinner o skärmen ofta byter utseende… han suckade o efter lite olika försök lärde jag mej F10 som bra hjälp…nåväl han lät rätt glad när vi sa hej då…. hoppas han fick gå hem tidigt…. internetbanken fungerade bra mycket bättre men ett nytt nordeakonto ville han då INTE sätta över pengar till…ska kanske kalla datorn för Joakim von Anka?…

har bockat av rätt många av mina uppgifter…hämtade hem min cykel här på morgonen… tvättat dom flesta fönstren… märkligt att det är prickigt i noshöjd  på dom alla…Obestämd… dagens fortsatta uppgifter är att göra höststädning i trädgården, ett stort projekt o ett litet att plantera mina små apelsinplantor i blomkrukor… uteprojektet kan jag iaf börja med… behövs nog rätt många timmar därute eftersom ingen varit där på länge…rensa o ta bort från rabatter… fick skällning häromdagen för att vi inte ätit upp ca 20 kilo plommon som vi har på trädet… makalöst att säga sådär…ska plocka in lite o sen plocka ihop till min låtsassvägerska som jag ska hälsa på i morron kväll o äta dubbelfödelsedagstårta… smaskens…

solen skiner hos mej iaf…kan bli skönt om jag bara pallrar mej ut….Skäms

essut50
0

Men Marianne, vad du ska göra mycket idag…

Själv ska jag ta det lugnt ska ju jobba inatt, sista natten sen är jag ledig till den 1/10.. Ska vara ensam hemma i några dagar då gubben ska åka bort nästa vecka..Hurra…Flört Har tänkt att börja städa då..Rynkar på näsan

MariannE11
0

får väl kanske banta ner det till att bara plantera om apelsinträden?…dom är så stooooooooooooora… tror dom är kanske 10 cm höga.. egen odling…. är bättre för mej som är dålig på att vattna… min sambo är ännu sämre….

vad härligt det låter för dej essut att vara lite långledig efter nattpasset….om du städar en mindre yta åt gången blir det ju inte lika jobbigt… märkte det igår när jag städade allt på en gång… svettigt blev det… eller så ber du Milou o Pontus om hjälp….Glad

märkligt… min sambo åkte iväg i morse för att han bara skulle KIKA på en bil med problem…han erbjöd mej att följa med….nu har han snart kikat på bilen i 3 timmar…vad mer kan han titta på?…Obestämd

essut50
0

En hund kanske…Skrattande eller ännu fler katter…

Tror inte Pontus och Milou vill hjälpa mig att städa, dom är så bra på att förstöra istället. Tänkte göra som du skrev, ta ett rum i taget då går det snabbare tror jag. har ju bara en 3:a så det är okej..

MariannE11
0

jag ringde efter nästan 5 timmar… nästan klar sa han… nästan klar med att titta sa jag?… "ööööh…… tror att jag KANSKE var lite luddig i min formulering".. LITE luddig undrar jag… visst fick han vara borta men det är ju bra om man har rätt info…

jag har planterat om mina apelsiner…4 st blev det….o har faktiskt stökat rätt bra ute i trädgården… blev tillräckligt smutsig iaf…Skrattande….lite grejer kvar att fixa men som sagt en väldans bra bit på väg….

ska nu bada i vin en stund innan 8….o kanske sticka en bit?….

du grejar det här essut…sköt om er…. o ta det lugnt på jobbet för jag tror att du är där nu…

Lena
0

Det fina vädret fortsätter här i Dalsland. Idag har vi varit ute en tur till Skållered där ett Holländskt par har startat ett ställe där man kan fika, äta middag och bo över natt om man är turist. Svärmor och maken tyckte det var kul att träffa landsmän.

Det ligger väldigt naturskönt som ni kan se på den här bilden.

Lena
0

Här är en vacker herrgårdsbyggnad som heter Bergs Säteri. Ligger när där vi bor. Tänk er att bo där och bedriva katthemsverksamhet!

martdat
0

härliga bilder lena, ja ett tsoort katthem skulle ögonblickligen inredas om jag ägde det o hadde lite kosing,

jag har med hjälp av en kompis målat vindskivorna o lite annat på huset i dag så vi har hafft fullt upp,

MariannE11
0

Bergs säteri är taget….Glad

visst har det varit helt underbart väder idag… hoppas martdat att du bara inte har målat dej själv….du har legat i o varit duktig…..hoppas du är helt frisk igen?…

martdat
0

#27 jorå, ganskaa frisk, lite småhosta o snörvel är det allt ,men det är jag nässtan året om , Vi blev rättså kladdiga av färg, inte helt vana målare, husfasaden är med kladdig, Men vindskivorna är vita!!!!

i natt har nån av mina duktiga missar dödat en mus, låg död på mitt sovrumsgolv, blärk, o stackars lille mus, men vill ju inte ha dem i huset,

Lena
0

#29 Vindskivor kan vara ganska mariga att måla. Vi gjorde det förra året och jag fick färg både i håret och på kläderna.

Idag ska jag försöka ta mig i kragen och plantera tulpan- och andra vårlökar i trädgården. Morgonen har varit mulen med dimma, men nu klarnar det upp lite.

Lena
0

Nu går vi vidare till Vecka 39! :)

Inlägget är låst för nya kommentarer