Amma i skåne sökes
Hej. Jag skriver här för en väns räkning. Hon har hittat en kattunge som hon säger sig kan vara 5-6 veckor (jag har inte sett den själv så jag vet inte). Men hon har varken möjligheten eller erfarenheten att hjälpa denna lilla varelse så därför sökes en amma till lillskrutten. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till?!?! Transport kan ordnas.

vart i skåne är detta? jag vet ju att det finns många eldsjälar därnere
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Smart tänkt. haha. Det är i Helsingborgstrakten.
Är det säkert att kattungen inte hade ngn mamma i närheten?
Mamman kan ju ha varit skygg och inte vågat sig fram just då, eller varit i närheten. Tycker ibland att det inte görs tillräckligt mycket eftersökningar efter just kvarlämnade mammor el syskon som kan finnas..

ja, kan du be din kompis ge sig ut och leta och se om hon hittar fler?
Hon har letat i flera dagar efter mammakatt eller syskon men inte hittat nån. Min vän bor mitt ute i ingenstans med en massa skog runt knuten. Hon har hört sig för hos alla grannar om dom vet nåt men inget napp där heller.

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

puttar vidar jag med, så småningom kommer det någon av änglarna in här från skåne och kan komma med råd om hur du ska gå till väga…
Tack för hjälpen.
Pratat lite med vännen som har katten och hon sa att den bara var skinn och ben när hon hittade den vilket var i onsdags så hon har gjort det bästa hon kunnat komma på för att den ska bli varm och mätt. Den är nu en pigg filur men hon behöver fortfarande hjälp med detta så den lilla kisen kan få en lite bättre tillvaro med en mamma och kanske några syskon att busa med.

klockan är mycket, och det är inte så hemskt mycket aktivitet här just nu, i morrn ska du se att alla vaknar till här på forumet. jag ska försöka hjälpa till o putta upp tråden, så ska du se att rätt människor kommer in här och kanske kan hjälpa till med någon lösning
själv sitter jag ju väldigt långt ifrån skåne för att kunna hjälpa på annat sätt
Jag kan inte erbjuda en mamma åt lilla kisen men jag kan erbjuda den 5 lekkompisar som är 6 veckor om det inte ordnar sig på annat sätt. En kattunge börjar i regel äta själv när den är ca. 4 veckor och en mammakatt tar inte alltid till sig en unge som är 5-6 veckor så det går bra att ge den lille blötmat eller uppblötat torrfoder. Jag brukar börja med Gourmet mousse som är små burkar så det inte står och blir dåligt och det har alla kattungar tyckt om. Så om ni inte hittar en amma så finns jag i Malmö och kan ta den lille så att den i allafall får kompisar i samma ålder och här finns oxå vuxna katter som tar hand om uppfostran av dom små.

härligt. jag puttar på nu. visste väl att det fanns sköna skåningar här som kunde komma med goda råd, men här får ni till och med erbjudande om hjälp…
tack crisse

wow crisse… IGEN….du är en av dom största änglarna här….blir glad att du ställer upp så jag får gåshud…o det är väldans bra betyg ska du veta…
puttar o vill samtidigt ge mison en kram för hennes puttningar…

puttar igen och hoppas TS tar kontakt med Crisse…
Ni är helt fantastiska! Är oerhört tacksam över den hjälp jag erbjuds här inne. En liten uppdatering. Jag sitter och väntar på att min vän ska vakna då hon har jobbat inatt så jag kan berätta för henne om den hjälp som finns att få!

ok, men du kan ju förbereda lite om du vill. pm:a crisse så kan ni ju utbyta telefonnummer med varandra..
Jag har fått Crisses telefonnummer via pm redan så jag bara väntar och väntar…… 

kanon, glöm inte att uppdatera oss här inne.. hur det än går. man blir alltid så nyfiken på forsatt utveckling..
kanske en bild på den lille också…?
Ska absolut uppdatera er. Och en bild ska försöka ordnas… jag själv vill också se den lille!!! 

putt igen, undrar hur det går?
TS har fått mitt telefonnummer men jag har inte hört något. Tjejen behåller kanske den lille själv så det är kanske därför det är tyst.
Hej allihopa. Jag har inte pratat med min väninna utan fick bara precis ett sms från henne. Jag lämnade tidigare över telefonnummer till henne men hon hade visst inte ringt Crisse utan bara till en annan som också har erbjudit hjälp och bor i närheten. Katten är kvar hos väninnan än så länge iaf och hon har nog fått råd och tips vad hon kan göra med den lille för att den ska ha det bra så kanske den ska få flytta till ett ställe för att få en kattuppfostran och lekkamrater om någon dag om jag förstått det hela rätt.
Tack för all hjälp jag fått här inne ni är helt fantastiska!

ok, puttar på för uppdateringar….

huvudsaken kissen får det den behöver… men uppdateringar o BILDER är aldrig fel…