Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 5185 ggr
[Anunnaki]
0

Falu-katterna nu på upploppet

Eftersom vissa, inga namn, har svårt för att räkna till mer än fyra så är det nio katter kvar att rädda undan innan det blir inspektion i stället för tio.

En del är i uruselt skick, en del är mer elle rmindre skygga, medan andra är bara som en vanlig katt.

Kom igen nu, när alla utom nio katter tagits därfrån,  borde det gå att få ut resten om vi alla här på Hittekatter tar fram trolleriboken.

catfoot
0

Putt för kisserna…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

[Anunnaki]
0

Catfoot, kan du inte ta två bara för att Gustav är snäll?

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

puttar denna viktiga tråd!!!!

[Anunnaki]
0

Vet inte var jag ska lägga en länk till en artikel i Dalademokraten om katterna i Falun och om tillsynsmyndigheten så det fick bli här. De katter som det gäller togs därifrån i söndags men det är nio kvar att rädda.

catfoot
0

Ja, det är inte jag som ska ha Gustav..Jag är bara chaufför, tyvärr….Önskade av hela mitt hjärta, att jag kunde hjälpa en kisse..men huset är fullt…

OT/Snyggt ....

Druke
0

Putt!

[Anunnaki]
0

# 6 Dessa katter gör mig helvirrig. Men tala vackert med Groda då! Men det är nio som återstår.

SaraC
0

Jag har lagt ur krokar lite här och var. Lämnat antingen pdf-filen med bilder och info eller bara telefonnumren som stod där, jag hoppas att någon nappar/nappat!

Önskar jag kunde ta åtminstone en själv, men det går inte.

Lycka till hur som! Otroligt bra kämpat av er!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Druke
0

Tack för PM!

Ankie
0

puttar å puttar å puttar…. Ska nio behöva dö??

MariannE11
0

putt

catfoot
0

Putt…

Annunika, jag kan heller inte PM,a dig…Din sajt är inte aktiverad..

OT/Snyggt ....

[Anunnaki]
0

Catfoot, men andra kan PM:a mig. Hur som helst så gäller nu för dig att hålla koll på busstationen i Edsbyn i morgon för då kommer en rödhårig herre med buss 104.

MariannE11
0

putt…hoppas bussresan går bra….Glad

Hawknestgrove
0

Catfoot du kan skriva ndå. Du väljer bara skriv meddelande och så klistrar du in namnet i fältet där det står namn

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

#14..kan ännu inte pm,a dig

Vi åker i tid, vi får ringa din dotter, där runt 12 slaget…Vi har bara fått en busshållplats mellan Aspvägen och Lillbovagen..Där kommer vi att stå…

#16…HmmmmSkäms…Förstår inte riktigt, står att sajten inte är aktiverad, vart ska jag då skriva..Pinsamt, men jag vet inte..

OT/Snyggt ....

[Anunnaki]
0

Nu har jag hittat ett hem till Solrosen från Falun. Problemet är att Anita som vill ha henne bor i Umeå! Men det är ju mest kvinnor här på sajten och det vet ni att kvinnor kan. Kanske Catfoot kan ta en bit nu när det blev att köra bara till Edsbyn. Kanske kan jag fixa katten till Edsbyn en  gång till och mannen som har katterna får köramed sin bil fr o m tisdag. Så en bit i taget borde gå.

catfoot
0

Jodå, kan jag hjälpa en katt till ett bra liv…Så visst kör jag en bit..Det är mitt sätt att hjälpa dessa katter..Kram

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Visserligen inte förrän 10 oktober..Men hon åker kusten, jag kan i så fall hämta i Edsbyn, å kör ut mot kusten för att möta upp henne…Men som sagt det är en bit till den 10 okt..

Se länk nedan..

http://djurtransport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c29e1fb6-f19e-4108-a7e9-1c4105a4db44&GroupId=e1905370-4d41-425a-a1cc-e46f25a454ed&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

OT/Snyggt ....

missempty
0

Catfoot!

För att skriva PM går du in på "Meddelande" högst upp till höger härinne, under ditt nick däruppe alltså, ovanför dina favoritsajter osv. När du väl är inne på meddelanden så står det "Skriv nytt" uppe till vänster, ovanför listan med alla dina PM. Där skriver du sedan in Anunnaki som mottagare..

Förstår du hur jag menar? Cool

catfoot
0

GladFlörtTack, nu trillade även poletten ner hos mig…Har nu pm,at henne..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Haha…jag trodde Älvsbyn låg mer söderut, neråt dalarna fakitskt..Ännu ett bevis på min dåliga orieteringsförmåga..Skäms liteSkäms..Förlåt..Ska kolla bättre nästa gång..

OT/Snyggt ....

[Anunnaki]
0

Vaddå Älvsbyn? Hur får vi katten till Umeå? Alla som kan ställa upp anmäl vilken sträcka som ni kan hjälpa till med. Vi måste få katten från mannen inom någon dag och kanske den kunde få mellanlanda någonstans en dag eller två.

Groda
0

Vill bara tala om att Gustav är hemma hos mig , vi ska umgås lite nu så skriver jag lite om honom sedan jättegosig katt.

MariannE11
0

bra Groda att Gustav är hos dej…Gladvi vill höra mer om honom sen när ni presenterat er ordentligt för varandra…

putt nu för transport till Umeå…

catfoot
0

#24…Blandade ihop Älvdalen å Älvsbyn..Virriga catfoot

OT/Snyggt ....

Issa
0

Nu börjar det bli superbråttom!

Imasy
0

Två katter till är räddade :)

De hamnar i ett av 9 Liv´s stödhem :)

Nu återstår bara 8 katter.

MariannE11
0

putt

[Anunnaki]
0

Men bara vi fixar transport kan ju Solrosen flytta till Umeå! I så fall är det bara 7 kvar.

Issa
0

Nerräkningen börjar! Vi kämpar envist på!

Hawknestgrove
0

Ni är så otroliga så det är nte sant!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

Ja, jag är mållös…. Önskar jag kunde hjälpa till på något sätt..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

önskar samma sak här….kan bara stötta er med hejarop: heja

[Anunnaki]
0

Ja men tänk efter om ni inte känner någon som kunde bli stödhem åt något katthem i närheten av där ni bor!!

Mison
0

jag har tänkt så det knakar, tyvärr, är jag den enda i min omgivning som är kattvän… här kämpar jag verkligen i motvind o blir utskrattad hela tiden för min kattkärlek…

[Anunnaki]
0

Mison, vet att det är du som har rätt!

Mison
0

jag med, jag skrattar tillbaka, stackars ynkliga människor som inte har hela sängen full med gosbollar… vad ensamma dom måste känna sig…

martdat
0

ja alla som är nåtsånär kattvänner har jag redan prackat på katter,,,,

borde utvidga bekanskapskretesen,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Anunnaki]
0

Lite nya mejl till och från länsstyrelsen. Om man kan lita på dem så kommer inga katter att tas från mannen vid nästa inspektion.

Länstyrelsen Dalarna Falun

Jag önskar få uppgift om vad som kommer att hända med de djur, katter och hund, som finns kvar i Rönnekulls bostad i samband med nästa inspektion?

När kommer nästa inspektion att ske?

Vilka myndighetspersoner eller av länsstyrelsen anlitade personer kommer att utföra inspektionen?

Detta mail ska diarieföras hos och jag önskar uppgift om diarienummer. Jag önskar även få kopia på dagboksbladet. Finns några ytterligare skrivelser/tjänsteanteckningar som tillkommit i detta ärende sedan 2009-09-04? Om så är fallet önskar jag få kopia på dessa.

MVH

_Hej
Ditt mail har fått diarienr. 282-2431-09

En uppföljande kontroll kommer att ske tidigast två veckor efter att föreläggandet har delgivits Rönnekull.
Vad som kommer ut av den kontrollen kan vi inte veta i förväg utan det får Länsstyrelsen ta ställning till då.
Kontrollen utförs av en djurskyddshandläggare och en veterinär.
Bifogar de skrivelser som har inkommit efter 200-09-04 ang NN:s katter.

Med vänlig hälsning

Katarina Österberg_

Hej!

Om jag förstått dig rätt så kommer ingen polis att närvara vid nästa inspektion. Är det samma veterinär som tidigare som kommer att vara med vid nästa inspektion?

Jag bad att få kopia på dagboksbladet men det kom inget i förra mejlet.

Finns det rent formellt möjlighet att något djur omhändertas av er vid nästa inspektion om någon av villkoren i föreläggandet inte är uppfyllda.

MVH

Hej igen!

Du har förstått rätt. Vilken veterinär som kommer att var med vid kontrollen vet jag inte idagsläge.

Några dagboksblad har vi inte.

Länsstyrelsen omhändertar inte djur praktiskt utan kan besluta om ett omhändertagande. Det är polisen som verkställer och genomför omhändertagadet.

Med vänlig hälsning Katarina Österberg

Ankie
0

puttar för katterna

Imasy
0

Men excuse me, men är hon korkad eller?? ;D

"Dagboksblad har vi inte" ;D Ja, åter igen har de bevisat sin inkompetens :)

Mison
0

ja, vad säger man, vågar man tro att inga katter tas därifrån den här gången??

Imasy
0

Jag pratade med handläggaren igår, och hon påstår att katterna kommer få vara orörda på det villkor att de är avmaskade och kastrerade.

Frågade vad de hade för krav på boendemiljön, och de ansåg att den var acceptabel sist de var där, så är bostade i samma skick som den var i då ska de inte röra de fem katter ägaren har blivit lovad att ha kvar.

Frågade när de skulle åka dit, men de hade igår, torsdag, inte bestämt det ännu. De skulle åka den 21: eller 22:a, men mer visste hon inte. Jag tror de mycket väl vet när de ska åka, men vill inget säga, då jag sa att ägaren vill ha oss med på inspektionen.

Mison
0

jag tror också att dom vet. Inte sjutton jobbar myndigheter så "lite flummigt" utan planer. Dom vet mycket väl när dom ska dit, men som du säger, dom kanske inte vill ha er med…

Skumt det där, men borde dom inte meddela mannen? Tänk om han inte är hemma annars? Eller dom kanske får komma oanmält..

[Anunnaki]
0

Märkligt alltihop. Om de inte har polis med sig får de inte gå in om mannen inte är hemma eller om han vägrar att släppa in dem. I samma andetag säger de muntligen att de katter som är kastrerade etc ska inte röras.

Mannen kan ju rimligen inte sitta hemma och vänta dag efter dag för att vara på plats när de kommer. Om inte annat behöver han gå ut på promenad med hunden.

Imasy
0

Och KÖ sa till mig igår att hon tänker INTe begära med sig polisassistans på inspektionen.

MariannE11
0

märkligt…glad att ni engagerar er för kissarna…..ni är otrologa…

[Anunnaki]
0

Vi är nära mål. Jag trodde att jag lyckats placera en katt i Umeå men det verkar osäkert nu. Sundsvall tar tre stycken och transporten är nog fixad tack vare Catfoot. En återstår.

Mison
0

heja heja, jag är såå stolt över er!!!

[Anunnaki]
0

Jag föreslår att alla kommentarer om Falukatterna samlas på den här tråden. Nu gäller det att hitta räddningen för den sista katten.

catfoot
0

Vadå, gick det inte att ordna transport till Umeå??…Bor ingen i Sundsvall som kan åka en bit uppåt, å kanske nån till som kan ta slutsträckan, kan väl vi här…Gnugga knölarna nu, vem kan hjälpa till..Så är alla katter i hamn…Eller??

OT/Snyggt ....

[Anunnaki]
0

Det var inte transporten som blev osäker utan jag kände osäkerhet för tanten som skulle ha katten. Men det är löst när det gäller att få iväg alla katter. Problemet är var de katter som ska till Sundsvall ska vara från söndag till onsdag när Catfoot kan köra. Jag hoppas att jag kan få mannen attköra till Söderhamn.

Men om alla sätter in en slant till Örebro katthem. Varje krona är av betydelse för dem. Samma gäller Nio Liv. Så även om du inte kan avvara mer än en tia så gäller ju ordspråket många bäckar små, gör en stor å.

catfoot
0

Ok, ja då blev det svårare..Vart finns kontonummer till Örebro katthem…En liten slant kan jag nog undvara..

OT/Snyggt ....

cala01
0

Hur många katter rör det sig om och hur är dom? Kan nog ha några om de klarar att sitta i eget rum några dagar.

[Anunnaki]
0

# 56 Det är tre katter som nog är rätt lätta att ha fast jag skulle inte ta in dem i mitt vardagsrum utan hellre tvättstuga eller liknande.

Plusgiro 288867-5 Örebro katthem och bankgiro 430-7823 för katthemmet 9 liv i Norrköping för alla givmilda kattvänner. Gör en insamling bland era grannar, kusiner, mostrar mm. Tala om för dem som bidrar med en slant att de får ett eget litet rum i ert hjärta. Tänk på att det är 47 katter som har placerats, mest genom Örebro katthems idoga arbete.

IceJossan
0

Örebro Katthem har kontonr:

Pg: 28 88 67-5

Kolla på hemsidan om ni vill vara säkra: www.orebrokatthem.com

Sponsra med en liten slant, och be släkt och vänner göra det samma! Det är nästan tomt i kassan nu, varje slant behövs för att kunna vårda dessa katter!!!

MariannE11
0

vad duktiga ni varit som kämpat så fint….har ingen tia att avvara för tillfället…Skäms…hoppas det ser betydligt bättre ut den 29 då jag ska sprida alla för vinden….

[Anunnaki]
0

Någon som vill läsa mer som författats hos länsstyrelsen?

Hej!

Kan ni /kommer ni att tillkalla polis omgående när ni väl är på plats för omhändertagande av djuren om ni anser att djuren ska tas därifrån?

Vad händer om mannen inte skulle vara på plats när ni kommer? Tillkallar ni då polis medan ni är där eller återkommer ni senare? Mannen kan ju ha gått och handlat eller gått på promenad med hunden.

Vilka veterinärer finns det på länsstyrelsen? Är det någon av dem som kommer att närvara vid nästa inspektion?

Och jag vill ha kopia på dagboksbladen för de ärenden som hör till detta kattärende.

MVH

_
Vad som kommer att hända vid kommande inspektion vet vi ännu inte._

På Länsstyrelsen finns länsveterinär Olle Rydell, bitr. länsveterinärer Cecilia Fröberg och Simone Häusler.

Bifogar registerutdrag för dnr 282-1974-09 och 282-2018-09. Bägge ärendena har överklagats till Länsrätten.

_Med vänlig hälsning

Ulla Nilsson
Jurist
Länsstyrelsen Dalarna_

Imasy
0

I avvaktan på vad länsstyrelsen kommer att göra så låser jag denna tråd tills vidare.

Inlägget är låst för nya kommentarer