Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2420 ggr
Lena
0

God Morgon/God Kväll V.37

Dags för en ny God Morgon tråd!

Jag har haft semester idag och vi har varit i Göteborg Koert och jag. Koert skulle fixa med en stämpel i passet vilket tog sin tid då kontoret hade flyttat till en helt annan del av Göteborg. Var även i en stor videobutik och köpte den gamla serien Herrskap & Tjänstefolk.

Har blivit sur på Telia som strulat till det med vår LapTop som gick sönder och lämnades in via en Teliabutik för service. Det var 6 ½ vecka sedan. Precis allt har strulat. De har inte hållit vad de lovat i butiken, ingen har kunnat svara på varför det tar så lång tid. Verkstaden vet inte vad jag talar om när jag ringer och hänvisar till TeliaButiken som hänvisar tillbaka verkstaden. Kundtjänst 90200 vill inte heller ta sig ann fallet. Har nu klagat till högre nivå (det blev 3 A4 sidor med 4 bilagor). Nu verkar det dessutom vara en skada som inte täcks av garantin och inte går att reparera. Om det nu är rätt dator som de talar om för det var inte heller säkert. Bra jobbat att ta få reda på det efter 6½ vecka. Idag ringde de och sa att datorn (som de tror är vår) skickats till fel person. En försäljare i affären har fått den sänd per postförskott i sitt namn. Hur fel kan det bli! Funderar på att byta leverentör efter detta - idag har vi Telia för allt.

Länk till förra veckan GodMorgon tråd om det är något ni vill återuppleva.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tiana
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll alla! Poseidon här som poserar så snyggt.

Ville bara berätta att matte har varit helt snurrig idag, när hon kom hem från jobbet så somnade hon på soffan! (på min plats) Efter det tog hon fram den där lilla manicken med lååång svans som låter mycket och som jag fortfarande är lite rädd för…

Och vet ni! Efter det har hon blött ner hela köksgolvet och fått det lukta annorlunda! Vilken tur att hon nu sitter ner och vilar, vem vet vad hon annars skulle få för sig…

majvi
0

Plötsligt kommer jag att tänka på Aftershave och galenskaparna och den försvunna bilen i macken…

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

kattassen
0

#2 "Jag skulle hämta min bil --- en vit Opel…" Skrattande

Ja det känns onekligen så i Lenas beskrivning. Fantastiskt hur så mycket kan bli så rörigt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#2 & #3 Ha, ha det var en klockren liknelse! ;)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

God Natt!

Hämtade min matta i går söndag som jag vann  i Billylotteriet. Imasy som vävt den var ner till Eskilstuna på kattutställning .

Här kollar Rasmus och Pysen om Imasy vävt rätt.   Eller kan det lukta katt tro?

Ja, säger dom, den är jättefin!   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

vilken cirkus Lena…. hoppas du får ordning o reda på det här…..

här har jag tråcklat ihop min första stickade katt, rensat svampen som förvällts o strax ska in i frysen…läst hela avhandlingen om min dotter UTAN att böla…

glad blev jag här för Carmensita som äntligen fått sitt namn har lekt, gosat, tvättat o uppfostrat sin son Rudolf… dom far runt lite i rummet o Rudolf har t o m lekt lite med vippan….Glad… o så har jag verkligen sett att Rudolf går på låda…visste inte riktigt till 100% men eftersom ingen olycka skett så anade jag iaf…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Godförmiddag, har nyss kommit hem från jobbet. Jaha så nu ska min kommun där jag jobbar spara pengar på vården. Stod på nån lapp att hela 70 tjänster ska bort. Vill nog inte bli gammal och hamna på ett hem..GråterMan blir så arg..Sen måste man gå på alla personalmöten, inte kul att behöva gå när man är ledig och har jobbat natt innan..Dom ska bara göra det sämre med allt..

Nu ska jag försöka sova ett par timmar, känner att jag inte orkar vara uppe…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

#6 Grattis till svampen!!!, Jag som är mer eller mindre bosatt i skogarna såhär års( en aning mindre av den varan i år dock, du vet så väl varför!!Flört)vet vilken lyckorus det ger när man får ta del av fynden ur skogens skafferi…sen hör jag till dom som tycker jakten är det som är mest spännande..att finna mest..hitta först…brukar säga att i svampskogen slår självast *F* rot i en;-)

MariannE11
0

#7 ja men det behövs väl inget folk på ditt jobb essut… fattar inte hur folk tänker.. hoppas du sover gott nu..

#8 var ute idag igen med en fd granne… vi hittade massor med trumpet…. hyfsat mycket gula… aningens trattisar….lite taggisar..såg t o m stolt fjällskivling men dom var på utgång… vi gjorde oss pasta med svampsås innan hon stack hem…så det blir till att rensa sen igen…. visst är det jakten som är roligast…blev så superglad när jag hittade det största stället med gula…

catfoot
0

En lyckad dagSkrattande..Groda å jag fick fatt kattmamma med tre stycken supersöta kattungar, max en vecka gammal..Vi hittade dom i ett båthus nere vid en båthamn..En till ska finnas där, vi har fälla riggad.. Å folk som kollar den..Enl. människor vi pratat med så är det dumpade sommar katter..Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

kanon Catfoot… lyckad jakt… bra att de små är så pass små..hoppas den sista kommer in…är dom så små så borde dom ju inte komma speciellt långt?… borde finnas väldigt nära hittplatsen tycker jag…om nu inte mamman flyttat den saknade förståss…

catfoot
0

Nä den är ingen unge till denna kisse.  Utan en ca 8-10 månader katt som nån dumpat..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

#12 Oki… då fattar jag varför den kan ha hamnat en millimeter åt något annat håll..Obestämd…hoppas på snabb fångst…

catfoot
0

Tack, det var nog jag som svamlade, å var otydligObestämd..kan se dig, funderande hur en 1 veckas kattunge kan rymma.Glad…….

Håller tummar att den ska gå in i fällan…

OT/Snyggt ....

Tiana
0

Hoppas på fortsatt jaktlycka till er.

Själv fick jag precis jaga ut en liten snok på ca 13 cm från kontoret. Sitter med dörren öppen och den lyckades slingra sig in och under en av hurtsarna. Uschofy! Men nu är den ute i rabatten igen…

MariannE11
0

#14 så lätt att missuppfatta saker…man gör egna slutledningar här o där… o vips så är man bara ute på hal is eller så är det krig i värsta fall…

catfoot
0

Nädå inget krig här, med goda vänner..Bara ett glatt leende, när jag förställde hur förvånad du måste ha varit..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

men jag föreställde mej ju att eftersom ungarna bara kan simma runt så är dom på samma ställe….men en mammas mun kan bära långt….inget krig här…huvudsaken att missförstånd reds upp…

Sidentass
0

# Wow..säger jag bara - stolta fjällskivlingar är fint det..o brukar vara så vackra där dom står! Här i Linköping har jag inte sett några..tar en tid innan man hittar de bästa ställena när man inte är från stan..men däremot fanns dom alltid på samma plats i Örebro, min hemstad. Till helgen, om jag nu orkar med att åka ifrån stora o små missar..så tar jag lördan o går ut o letar blomkål på dom ställen jag brukar hitta dom…det är vår absoluta favorit här:-)

Hoppas middan smakade riktigt bra..till och med vår Bamse tycker det är smaskens med Karl-Johan, men jag vill inte att dom ramlar ner i en kisse-mage, tror inte att det är speciellt nyttigt för dom!

#10 Åhhhh..vad det värmer gott att läsa om er insats Catfoot!! Tack gode gud att ni finns….det går kalla kårar längs ryggen när jag hör om dumpning av katter..hur långt ska det gå innan folk åtminstone börjar att få lite vett o sans däruppe..

catfoot
0

Tror tyvärr att vissa människor är obotliga kattdumpare..Kommer aldrig att förstå att katten får ett helvete innan den svälter ihjäl, denna kissehona hade gett allt till sina små, själv var hon bara skinn å ben…Ungarna goa, runda å trinda små..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

solen skiner…. huvudet känns inget bra hos mej… känns som sjögång…

svampen ifrån igår är rensad o bara jag handlat o fixat lite lunch strax så ska jag ut o plocka igen…hoppas jag…får se om jag blir bättre med lite frisk luft o mat…

ringde sjukhuset o frågade om jag ska ha ont… o det ska jag förmodligen få ha… är så trött på att inte kunna sträcka ut armen….

Rudolf o hans mamma blir bara roligare o roligare… Carmensita har blivit lugnare o nu har jag sett Rudolf dia o mysa med sin mamma..sysn att han gillar sin mamma… mej gillar han inte lika mycket…kan klappa honom då o då men han vill gärna smita ifrån…

vad har ni andra för er idag?…

Sidentass
0

#21 Hoppas att skogsturen gör susen för dej..inte lätt att gå o ha ont heller…

Ska iväg o köpa sand, numera får man inhandla varenda dag minst för att det ska finnas till 13 individer! Men så kom jag på i mitt stilla sinne att det väl ändå måste vara drygast med sand som är väldigt finkornig..den jag brukar köpa funkar bra i normala fall,men nu sen stödisfamiljen kom hit o börjat gå på låda så vore det fördel med något drygare men ändå inte för dyrt.

Det klättras på benen för fulla drag nu när jag sitter här:-) Tur man har byxor på sig..vi har tvättat ögonen på de som behöver, ser verkligen fram emot att få komma till vet imorgon..tycker så synd om misse som har ögonen tilltäppta varje morgon..funderar lite på om det är smittsamt så att man bör behandla alla..men det får jag ta med vetten när det är dags..fint väder här i Linköping, man blir sugen på svampplock:-)

MariannE11
0

sand den eviga frågan….går ju åt ton med många kissar… nu när jag har bara 2 extrakatter så känns det som det avstannat helt i åtgången…jag kör classic själv…. everclean ibland…. jag tycker dom är drygast o bäst även fast det är dyrt….hade miss cat innan o det var ett fasligt pysslande o bytande…

o benklätter har jag nästan blivit av med… Carmensita kommer ibland o sätter klorna i typ knähöjd…men lilla Rudolf pinnar gärna iväg om han ser att jag ser honom….längtar tills han kommer klättrandes…Glad… håller tummarna för besöket hos veterinär i morgon…hoppas att det poblemet snart är ur världen…

hmmm… vilken del av skogen ska jag ta?….har en rätt stor skog att genomsöka…Glad

catfoot
0

Under hela förmiddagen har jag städat, pest…Å då toan har fått en ansiktslyftning å det var på tiden..Nu känns det skönt, med rent å fräscht golv å toa..

Vi håller på att göra om lite i köket, det blir aldrig klart, så städningen har inte varit största prioritet under en tid..Men än är vi inte klara, golv å lister sak på plats…Å sen tapeter, hoppas att det blir klart till Jul i varje fallObestämdFlört….Är less på byggröran..

OT/Snyggt ....

essut50
0

Godförmiddag.. Idag har Pontus varit här i 2 år, så vi anser att det är hans födelsedag idag..Så nu är han hela 8 år. Hurra för honom..

Ska försöka köpa nått gott till honom, men tyvärr så gillar han inte räkor, kyckling eller kött. Ska köpa tonfisk idag, få se om han gillar det. Annars så vet vi att Milou äter allt..Skrattande

Dax att jobba igen inatt, men nu kan jag det hela igen så det är lungt..

essut50
0

Jippi jag slipper köpa mjukmat idag, posten kom med 3 paket från olika firmor jag beställde provpåsar ifrån för länge sen..

Så Pontus och Milou fick smaka lite grann, Pontus hann inte äta färdig förrän Milou var där och motade bort honom..Självklart gick han undan han är ju en gentleman ibland..Men han fick några godisbitar istället..

MariannE11
0

#24 vad kul med städning…blev lite frestad så jag ska nog städa övervåningen när jag stänger av detta datapass..visst är det skönt när man verkligen storstädat toan… luktar gudomligt… måste jag åxå göra det?…Obestämd… hoppas att du får köket i ordning betydligt snabbare än jul…

#25, o 26 Grattis Pontus… vad snygg du är…har matte skött sej?… o sen har hon väl tagit semester hoppas jag för din skull?..provpåsar är alltid kul att få….

tillbaks från skogen…idag använde jag kniven jag hade med mej så jag slipper rensa bort halva skogen….hittade först ingenting… o sen när jag var vi det jag kallar för Läskiga skogen hittade jag en jättesamling med trattisar…satt o skakade då jag inte är så himla modig i skogen….funderade ett tag på om jag var glad eller ledsen för att hitta så mycket… kom själv på att jag var glad eftersom det var därför jag var ute ju…

funderade nyss på varför jag fick mms på obekanta katter tills jag insåg att det ju var Jennie o Julius….vilket minne jag har…Skäms

Rudolf var nyss framme o sniffade på min hand…såg bra ut tills det brakade loss på nedervåningen… Bruno fick sej ett riktigt utbrott på grannens katt som förmodligen kikade in genom den öppna altandörren.. grannkatten + alla katter inne utom Bruno var rädda…trodde minst att Bruno hade tuggat i sej skyddsgallret som var för….

Tiana
0

#27 Du kan väl komma och diska åt mig om du är sugen på att fixa? Jag lämnar gldeligan äver jobbet till någon annan Flört

MariannE11
0

hmmm…. bara om jag får betalt i katter….Skrattande

suck…. börjar bli dags att släcka ner här… tänkte bara maila OLW o klaga lite på ostbågskvalitéen nu för tiden…. kanske erbjuda mej som provsmakare?…Skrattande

Sidentass
0

Massor av Kattulationer till vackra Pontus på tvåårsdagen:-) Hela stora Sidentassegänget önskar dej en riktigt Katteligt go dag med massor av gottisar i lilla skålen:-)

Lena
0

#10 Vad bra att ni fick fatt på katterna! :) Bra jobbat! Ja nu börjar de komma alla dumpade sommarkatter. Det är för sorgligt.

martdat
0

Morgon, jobba strax, är fullt att göra, vi ska ju ha eu topmöte med jordbruksminister nässta vecka så hotellet har gäster så det står mig upp i halsen, har till och med gått med på att jobba i helgen, förkyld så in i vassen sen i söndags men det känns som att nästäppan börgar lätta lite,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

#32 hoppas din förkylning ger med sej med det snaraste… jag är inte riktigt vaken så jag läste nästippen istället för nästäppa… satt o funderade på om det var bra att den lättade….

Rudolf låg kvar på stolen när jag var inne o jag fick klappa..

ska försöka vara mer effektiv idag o göra saker som jag tänkt mej göra någon gång…får se hur det går..städning är först på schemat..o tvätta det eviga tvättandet….svamptur ska jag nog hinna med det åxå…ska se om jag lättare hittar till den backen jag hade tänkt att hitta igår…var är den backen?….tror mej ana det iaf…ska se om jag hinner till banken åxå o uppgradera mej så jag kommer åt mina konton från datorn…

Sidentass
0

Idag  ska jag åka med en av stöd-småttingarna till min veterinär. Det är så synd om henne då ögonen fortfarande varar så att dom blir igentäppta, tvättar ju varje dag, men de hjälper endast för stunden. Sen har jag också sett att ögonen verkar lite utstående, har aldrig sett något liknande förut hos katt så det får jag också ta upp med vetten. Blir bara några korta rader här, för jag har ett gäng som omvandlat mej till nån slags klätterställning, så här får jag ta på mej jeans o strumpor innan man kan fortsätta..;-)

MariannE11
0

Rynkar på näsandu är säkert bra som klätterställning…såg en antydan från Rudolf igår att han vill klättra om jag inte ser honom… såg honom inte men kände klorna…Flört

stort lycka till idag…. håller tummarna att det är så normalt som det kan bli med hjälp av en gnutta medicin… o sen meddelar du väl så fort du kan hur det gick..

ha en bra dag…

kram från städerskan….

Sidentass
0

#35 Hallå städerskan…men nog är det väl en aning trevligare att städa rent i svampskogen! Men..jag får hålla mej därifrån idag..har bestämt att det blir städning här i sonens rum ..då får katterna fara på minisemester till vårt sovrum;-) Meddelar er på en gång hur det gick sen hos vetten, ska vara där 16.30.

MariannE11
0

jag har städat klart den delen jag skulle idag…får jag mer städlust så väntar vardagsrummet…jag har ju fördelen att jag bor 75 meter från svampstigen….har i o för sej egentligen 0 meter men där åt det hållet är det för mycket hundgångare… fast hmmm… kanske kan lurpassa där o sno åt mej en hund?….. vad tycker du monsi?… ska äta resterna från igår o kanske lite blåbärspaj med vaniljsås efteråt?… mums…..sparade tid genom att ringa banken… dom ska skicka dosa till mej så jag kan kolla vart Kustens pengar tagit vägen.. o kanske göra lite privata bankärenden åxå…

aha… där fick jag svar på frågan hur du städar….du flyttar katterna….sopade för hand mitt jourrum igår o det gick ju med knapp nöd….kan iaf säga att det är skönt att ha bara egna katter i sovrummet…. så skönt att slippa kattsand i sängen…blev förvånad över känslan att det var så rent utan sand..

blir säkert perfekt tajmat då om jag gör som jag tänkt… så vet jag sen hur det gick för Jasmin…o sen har hela världen ringt o sagt att jag måste duscha… fånigt tycker jag…. bara att byta kläder ju….Cool

fd städerska…

Tiana
0

Städning ja… Stänger jag inte in missarna i ett annat rum så har jag hjälpredor som både sitter i sopskyffeln och jagar borsten. Disken hjälper de också till med, mengenom att använda mig som klätterträd. Aningen frustrerande ibland Skrattande

Tiana
0

Svampskog saknar jag dock helt runt knutarna. Hmm… Ska se om särbon vill ha en inneboende Flört

Tiana
0

Grr… Har blivit "varnad" för att ha stötande bild i en av mina annonser. Vad är det med folk? Skrikandes Att en kisse sätter sig i en plastkasse är väl inte så ovanligt?

martdat
0

#40 Stötande? skojar du? #33 haah! ja jag är inte supernöjd med min näsa så det vore kanske bra om en bit lättade men kanske inte bara nästippen, skulle se skumt ut,

Mison
0

stötande? lägg av? har folk inte annat att bry sig om? visst kan en katt kvävas lika som ett barn, men har man bara lite koll…. mina älskar att leka med påsar…. det prasslar ju jättekul….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

#40 kan tänka mej att betala en 50-lapp för din kasse med fullständigt innehåll…

#41 tror det är bra om du behåller nästippen…. har nästäppan blivit bättre?…

nu får baske mej Sidentass vara hemma igen…Flört….sitter ju o väntar på rapport…Glad

martdat
0

#43 ja lite bättre, har kunnat sova i natt,

MariannE11
0

# 44 vad bra att du kunnat sova… man blir ju lite piggare o gladare då…

Sidentass
0

#43 Hallå f.d. lokalvårdaren! En städkollega här som kan meddela att vi också använder oss av sopskyffel här inne..ibland kan man sätta sig o bygga sandslott nästan av allt som kommer på golvet! Men vem vill skrämma dom små liven med våran gaphals till dammsugare! Blev ingen städning här inne idag som var tänkt..sambon lät meddela att det krånglat med hans lön, o sånt drabbar ju oss båda, så jag fick lite annat att tänka på ,men det har fixat till sig nu.

'Jasmin och jag är hemma nu…skriver om det i en egen tråd, men tar det här iallafall eftersom jag pratade om det tidigare. Hon fick ögondroppar, dom ska hon få en droppe i varje öga tre gånger om dagen i 10 dagar framåt. Samma ska syrran Cinette få eftersom även hon har vissa problem med ögonvar också. Sen tyckte han att jag skulle fortsätta ett par dag med koksaltet till att börja med, men avta med det efter ett par dagar. Han ville att jag skulle höra av mej om 10 dagar o berätta hur det går..så nu finns det hopp att allt ska få bli i sin ordning..första behandlingen fick hon redan där..så kampen är startad!

Tack snälla ni som tänker på oss..tur att det finns vettar att tillgå, har riktigt längtat till den här dagen..för man har tyckt så innivassen synd om henne varje morgon..lilla Gumsan..

MariannE11
0

vad skönt att höra…..får läsa andra tråden om det….

hoppas du kan göra din resa till pappa iaf?..

essut50
0

#30 Tack för den fina bilden…Du är så duktig på sånt. 

Hoppas det går bra med Jasmin och ögondroppar framöver..

Tiana…Milou älskar att ligga i plastkassar och vanliga pappkassar, helt naturligt tycker jag. Brukar ta bort dom när vi går ut..

Usch va ni städar och fejar hemma..Man blir anti att städa hemma när man får göra det på jobbet jämt…

Nu har Milou varit i farten igen, när jag hade fixat mina mackor med skinka på så satt jag fatet på bordet för att hämta mitt kaffe, när jag vänder mig om så låg skinkan på golvet och hon åt som sjutton…Tur att Pontus inte gillar skinka…

Imorgon ska jag till min tobaksaffär och hämta min nya bumbisbädd som jag har köpt på tradera. Glad Tur att jag är ledig och kan göra vad jag vill..Jobbar sen lördag tyvärr..

Inge-elsie
0

God morgon har inte sovit så mycket eftersom mamma har vänt på dygnet. Funderar på att jag oxå skall göra det. Har fått lunginflammation igen, så det är att ta det lugnt. Det är den tiden nu. Tål inte hösten, får gå i ide. Puckot har lagt beslag på min säng och skruttan sover i vardagsrummet bara lampan är tänd. Hon är mörkrädd. Skall storhandla idag om jag orkar.Blev så arg på brorsan eftersom han vägrar sitta hos mamma, när jag skall göra något.

MariannE11
0

inget kvar att städa…Skrattande… om jag inte vill bryta mej in i skåp för att sortera…. men näää.. tror inte det idag…kul för dej essut att hämta bumbisbädd…eller rättare sagt för kissarna…Milou är smart hon…när jag gör skinkmackor brukar jag ha hårdbevakning… konstigt att dom inte vill ha te?…Flört

fick hundfrossa igår…all sans försvann… jag HAR faktiskt sans… ibland…så jag halvanmälde mitt intresse… knappt sovit i natt då jag legat o funderat.. men idag så kom sansen tillbaka…jag har så många kostnader som kommer o sjuklönen räcker ju inte långt…så nää… ingen hund trots att hon är jättesöt…o vill flytta idag o bor nära mej….Gråter

ska chocka er…. blir nog en svamptur idag…gårdagens fångst var väldigt liten…träffade på en snok i en backe.. trodde först att den var död men när jag skulle fota tog jag bort lite ris o vips ringlade den iväg…

inget kul för dej inge-elsie att ha lunginflammation… det är du som behöver uppassning istället för att det är du som är det…låter som du skulle behöva rejält med avlastning…förmodar att din mamma har det toppen hos dej..men du skulle säkert må betydligt bättre om hon flyttade till annat ställe…

jag är ensam hela kvällen så det kan bli trevligt att göra vad jag vill..Cool

trevlig helg allihop…

Sidentass
0

Har varit till apoteket o hämtat Jasmins ögondroppar, förbereder storstädning här inne i "kattrummet" man kan snart bygga sanslott av allt som hamnar på golvet, tur att någon uppfann sopborsten en gång i tiden;-) När allt för städ är förberett tar jag mej en vända till svampskogen, sen hem igen o städa färdigt!

Har skjutit på Örebro-resan tills imorgon, då jag vill att sambon vänjer in sig på att medicinera småttingarnas ögon först..hade nästan tänkt att ta med mej dom tre..men så kom vi fram till att dom nog vill vara med mamma o få dia när dom vill..hur ska jag klara mej ända till måndag utan det här gänget!! Tur att det finns mobiler, hönsmatten kommer att ringa ner dom här hemma;-)

Pappsen är gammal nu, och han väntar så på att jag ska komma..o hans misse Zazza är så bedårande vacker..back in business igen på måndag kväll:-)

Tiana
0

#51 trevlig resa!

Insåg idag att Sammet därhemma börjar bli stora damen. Trots att hon är en busunge som inte kan få nog av spring, så visade hon en vuxen sida idag.

Medan jag höll på med frukosten såg jag henne stryka sig mot både det ena och det andra med huvudet ch lämna markeringar. Sen gick hon över till att stryka sig mot mina ben, iställer för den klättring hon gett sig på innan… Hm..

MariannE11
0

tror du resonerar klokt Siden att vänta till i morgon….

Sammet börjar nog bli stor tjej ja… hon tycker väl att ni inte luktar som ni borde…fram för mer Sammet-doft…Flört

är mest förvirrad idag… funderade på att kanske hoppa över svampplockning idag men det är kanske det som får mej att tänka lite klart på det som rör sej i huvudet….

Inge-elsie
0

God morgon har just kommit från sjukhuset. Fick åka ambulans med tjutande sirener. Fick syrgas och kortisontabletter. Hade ätit lakrits, brukar tåla dom men ny var det ny förpackning och så stod det spår av nötter. Skall äta både kortison och pencilin i 10 dagar.

Så Sarah fick ta hand om mamma. Nu skall jag och Puckot gå och lägga oss tror jag.

Tiana
0

Här är det till att ta tag i halvfärdiga saker idag. Något ska man ju gära på en lördag Tungan ute

Mormor har än en gång åkt in på sjukhus, men klarat sig. Hon är gammal och vem vet när det är dags. Hon har skrämt oss flera gånger nu, men klarat sig varje gång…

Sidentass
0

#54 Men åhhh..vad jobbigt..hoppas att du mår bättre nu idag…

Åker till Örebro idag för att hälsa på min gamla far ett par dagar..men det är så svårt att skiljas från katterna, trots att det bara handlar om ett par dagar..har suttit o tagit lite farväl av stödmissarna..när jag hade alla på mej var det inte utan att man fick en tår i ögat..vad larvig man är..hur ska det då gå när dom en dag är flyttfärdiga..nähäpp..usch..den tanken slår jag bort fortare än kvickt! Är åter på banan här på tisdag!

martdat
0

#50 hadde järna följt med på svampplockning, trevligt att gå i skogen men inte själv, o jag har ingen att gå med,

sov till 12 i dag nässtan, shit vad utmattad jag måsste vart, ändå var jag nykter i går, men var hoss en kompis o var sällskaplig när de tag en grogg, men kom i säng i vetig tid, Börgade med att plocka o skulle städa för jag skulle ha hit en blinddate i kväll, men han hadde ont i munnen för han vart hoss tandläkarn, så det blir inget, så nu satta jag på mer kaffe o parkerade mig här, dammråttorna går tyvärr inegnstanns ändå,, Ska jobba tyvärr i morn, ucch, dumma eu möte i stan, jordbruksministrna,,

Inge-elsie
0

#56# Mår ganska bra förutom att jag hostar hela tiden men det går över. Sarah har gömt mina påsar med lakrits, får väl inte äta dom för henne. Mamma och Sarah sover. Skall fixa trädgården i morgon tror jag.

Lena
0

Nu har sonen äntligen blivit utskriven från sjukhuset. Han känner sig någorlunda men kommer stå under kontroll av läkare ett tag.

Vi fock främmande igår från Holland. Svärmor och min mans systerdotter. Hon är veterinär. Imorgon sk vi åka till en Älgpark här i Dalsland.

#58 Vad otäckt med lakrisen!

#56 Vilken fin bild på alla små kissarna! Ha det så bra i Örebro Siden!

#57 Blind date det lät spännande! ;)

MariannE11
0

kunde ha suttit nu med valp i knäet men näää…..lessen nu men den rätta valpen kommer när den rätta matten finns…Gråter..

#54 otäckt inge-elsie…. tur att du fick hjälp… jobbigt att behöva lusläsa text på allt… tror att det finns många saker som kan innehålla spår av nötter som man inte ens kan ana…

#57 jag går själv oftast o jag tänker ofta på att jag förmodligen knappast andas när jag är ute för att kunna pejla vad som händer omkring mej…o skrämma upp mej är jag väldans bra på…Skäms… såg färskt älgbajs på ett ställe o fick lite småpanik… vet inte hur färskt det var….bestämde mej för att "älga" ut på ett berg där det var mest fri sikt….stövlade på i friskt tempo en kort stund innan jag insåg att jag inte hade en aning om var jag var…. o ville inte gå tillbaka….kom på en stig som jag förut ÅXÅ varit vilse på o skrämde upp mej ännu mer… det som tröstade mej var att jag hade en svampkniv med att rädda mej med…..IFALL älgen smög efter…Obestämd… mobilen hakade upp sej…. blev lite svettig över det… startade om den…sen var jag på rätt spår igen… ringde två samtal….styrde kosan lite hemåt men genade över ett litet berg… o där satt dom… de gula kantarellerna….då upptäcker jag till min fasa att kniven är BORTA….blev mer svettig…hade ingen aning om var jag hade lämnat den kvar… tröstade mej med att jag snart skulle vara i mer bebodda trakter….o funderade på om det kanske var en älg som hade SNOTT min kniv i bakhåll…vet inte om jag vågar återvända…Foten i munnen

# 57 inte konstigt att du känner dej utmattad martdat som är/varit förkyld o haft en jobbig vecka som ännu inte är slut… synd på blinddaten där men det kan ni ju bestämma om en tid senare…

essut50
0

Godkväll…Oj vad mycket som händer här medan jag har jobbat och sovit..

När man har fått för sig att man vill ha ett pärl/glas halsband som går i vinrött  så finns det inga..Gråter(Behöver inte vara "äkta" pärlor..)

Men ska leta vidare överallt.Tungan ute Än ger jag inte upp..Skrattande

Ska till Skärholmen på onsdag med min jobbarkompis hoppas man hittar nått där..

martdat
0

#60 dina svampplockningsturer verkar vara rättså spännande, hadde vart kul, synd du inte bor här, ja blinddaten får bli en annan gång, elr inte alls,

Har gått o retat mig ända sen i går när jag var inne på kks sida under birgittas katter

Tror ni inte att det händer ijen, En katt som bott på ett ädreboende i 7 år ska ut nu o hotas av avlivning pga att de har anställt en alergiker, när ska folk inse att det är de boendes hem o de boendes katt o inte den enskildes rätt till en anpassad arbetsplatts, jag har vart så arg så , fy bubblan,,,

MariannE11
0

#61 du får åka förbi Kista essut… finns en fin butik där med mycket…fast det finns ju på fler ställen… för några år sedan hittade jag en annan nånstans runt Unos skor åxå…men Skärholmen borde säkert ha dom med…

#62 märkligt…borde man inte ha kollat upp det innan att katt o allergiker inte går ihop?… o det är väl för de boendes skull som folk är anställda o inte tvärtom…fy säger jag med…

essut50
0

Godmorgon… ännu en måndag som nyss har börjat…Gillar inte måndagar alls. Vet inte varför?

Marianne. Tack för tipset, ska först se vad Skärholmen har att erbjuda, annars åker jag till Kista när jag är långledig nästa vecka, hela 9 dagar…

Solen skiner här, men det ser kallt ut. Svårt att välja kläder när det är sånt väder. Ska iväg till jobbet tidigare idag, ska först på Nattmöte sen jobba mina 10 timmar. Det blir en lång natt…Gråter

MariannE11
0

vilken konstig vecka du har essut… 9 dagar?… hur har du lyckats få in det på 7?…inget snällt jobbarpass för dej ….Rynkar på näsan

gillar inte heller måndagar så mycket… det tog 3 timmar att fp mej att öppna ögonen idag… klockan ringde 7… halv 8 så satte jag på TV o somnade om… vaknade strax efter 8… slötittade…tor jag vacklade upp halv 9.. matade katter… satt inne hos jourisarna o kollade datorn en stund… redan nu så har jag frukosten framför mej…fantastiskt snabbt jobbat…Flört… nu börjar min såpa på TV om 7 minuter…. så sen strax innan halv 12 så börjar jag kanske ta itu med det jag hade tänkt vid 7 i morse…Skrattande

Inge-elsie
0

God morgon mår jättebra idag. Medicinerna har börjat att verka.

Katterna var roliga när dom skulle sitta på lådan samtidigt. Jag höll att byta i lådan och Sarah fixade sanden, då kom båda samtidigt och det var bråttom. Ingen kunde vänta så dom satt i samma låda . Dom satt med nosarna mot varandra. Måste lägga fram kameran nästa gång. Nu sover alla damerna. Så det är tyst och lugnt.

essut50
0

Marianne.. Ja du, skrev fel ska vara långledighet 9 dagar, vet ju att en vecka är 7 dagar..Flört Varför är du uppe så tidigt när du kan sova hela dan??

Inge-elsie, bra att du känner dig bättre..Kul att katterna satt i samma låda. Här har vi en extra låda i vardagsrummet..Givetvis ska dom vara i den lådan, fast vi har 2 på toan..Skrikandes

Tiana
0

Nu blir jag avis Essut, sån ledighet ser jag nog inte förrän till jul…

Här är det annars som vanligt, sitter på kontoret och solen skiner utanför… 6 timmar kvar och sen bär det av hemåt och till storstädning! Katterna lär väl tro att jag blivit tokig… Oskyldig Senast jag torkade golv satt de bredvid och sniffade misstänksamt på det som luktade grönsåpa…

MariannE11
0

#67 ja det fattade jag aaaaaabsolut inte…. trodde det var speciella långveckor hos dej…Flört… jag tänkte vara snäll mot sambon o hålla hans tider…. fast han gick tydligen upp vid 5… så det gick ju inte ihop iaf…

#68 nu får du lugna ner dej tiana….inte städa så ofta….Flört

jag har plockat svamp… uppfann nya sorter idag..så kallad blodsvamp… både tratt o trumpet….jag var ju tvungen att fixa mej en ny kniv då älgarna snodde min i fredags… o var tvungen att ta en supervass kniv…redan tidigt på turen skar jag mej naturligtvis i tummen o det droppade hela vägen hem…så nu hoppas jag att det inte blir känt o att det blir utredning… har sköljt av kniven iaf…måste tvätta kläderna jag hade på mej…

åt lite SVAMP, köttfärs o ris till lunch… blåbärspaj efteråt med vaniljsås…Glad

ska rensa lite svamp o se om jag kan göra lite kontorsjobb sen… o tvätta mina blodiga kläder Skäms… o stöka lite….måste muta Rudolf lite sen med skinka…..

Tiana
0

#69 Men jag får ju inget gjort! De där små kattvännerna hjälper ju till alldeles för mycket… Kyss

Idag blir det ingen städning i alla fall. Det kommer en tvåbent familj som ska titta på den fyrbenta familjen och kanske skaffa nya familjemedlemmar Skrattande

MariannE11
0

läste det på annan tråd just tiana….lycka till ikväll… hoppas dom ser det du sett….

martdat
0

#69 haha. du o dina svampturer, du ger mig ett smil på

läpparna var gång jag läserSkrattande

Tiana
0

Tja, vad ska man säga. En av missarna visade sitt rätta jag i alla fall. Silke var framme och busade som hon brukar, hade inte heller några problem med att ligga läääänge i famnen på de nya tvåbenta.

Sammet blev blyg, men vågade sig fram när hon så systern busa. Så hon var nästan sig själv.

Esme vågade sig och fram till under bordet i alla fall, och fick komplimanger om hur fin hon är.

Men grabbarna? Både stor och lite grå satt under soffan och sa FRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSS!!!

Suck…

MariannE11
0

låter som det ofta varit hos mej…enda gången röda killarna inte visade sej så skygga som dom egentligen var så var det när jag inte tyckte spekulanterna skulle ha dom… visade in dom till andra familjen istället… hehe….

såklart tjejerna skötte sej bäst….men man vet aldrig med spekulanter… eller har du redan fått svar?….blev själv väldigt betänksam över min tama mamma som bara av åsynen av en baby gick tillbaka till superrädd kisse….

hoppas iaf om du tyckte om dom att du ändå får napp…hur många kissar visar egentligen sin rätta sida i sådana här lägen?…

har du hittat TV4 länken än?…. jag var tvungen att förvälla sista svampen…Glad

Tiana
0

Jag lade in den i tråden. Är man Blekingebo så vet man var man ska leta för att hitta om Blekinge Flört

Sidentass
0

Idag har jag inget annat att säga mer än att man försöker att samla krafter för att orka hjälpa min lille ängel, Jasmin, till sin sista vila bredvid Linus och Josefin..har skrivit en tråd om det så sorgliga här..

Jasmin, lilla hjärtat

MariannE11
0

kram Siden…. tråkigt…. o jag blev chockad…..

sitter o försöker hjälpa min dotter med livet….ska se om jag kan komma ut i skogen lite o titta svamp…..o fundera ut mer vad jag kan göra för min dotter…..svårt att ha henne en hel evighet härifrån… lättare att prata öga mot öga….

Tiana
0

Idag kliar det i fingrarna på mig och jag vill så gärna göra smycken helt plötsligt! Skulle nog ha följt alla rås och blivit slöjdlärare istället för kontorsnisse… Men ikväll ska jag jaga katter med kamera är det bestämt Skrattande

MariannE11
0

inte försent att ändra på tiana…. du kan sadla om ifall du vill…

lycka till med fotandet…

trodde jag skulle komma hem från skogen med tomma kassar… men jag snubblade på gulingar… såg ett nytt trumpetställe men det var ingen större samling…tror jag ska galoppera runt denna konstiga skogsplätt en hel runda för jag tror att om man systematiskt nosar fram o tillbaka så hittar man säkert en hel del… kändes inte som det skulle vara svamp alls…

Tiana
0

Jag tror att jag träffade världens keligaste lilla katt idag, egen tråd kommer när jag hinner… Två sötnosar som kommer att söka tak över huvudet framöver.

martdat
0

#77 vet inte vad som är med dottern, men jag har barn i allafall o vet att man mår dåligt när barnen mår dåligt, hoppas det ordnar sig vad det än är,

har jobbat, bråkat lite,,, de har ändrat frukostpausen till en rast som vi ska jobba in varge dag, tror ni inte att de babblar jobb ändå,,, börgade prata jobb med mig en, pyttsan,,, jag har RAST!!! sa jag då och alla tystnade o glodde på mig, men vadå, ska det va rast så ska det, ändra att vi ska jobba över från en dag te en anna, så har man inte gjort på något annat ställe jag satt min fot på,

Lena
0

Nu börjar vi på ny tråd då det är ny vecka: Till God Morgon V.38

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer