Skygg katt i Unbyn Norrbotten
Vi fick ett larm till föreningen Kattakuten…
Denna stackars katt har varit ute länge och har sökt hjälp hos en kvinna i Unbyn. Kisse är tovig och väldigt trött. Finns det någon i hela världen som skulle vilja bli kisses barmhärtige samarit och ta hand om den? Näringsrik mat, lugn och ro, inga andra djur och ett varmt ställe att vistas på, gärna lite avskilt till att börja med.
Snälla snälla snälla….Han eller hon är inne på hennes övervåning. Helt orustad vind som ska rustas ev redan i veckan. Snickarna kommer och ska riva ner innertak etc. Kvinnan bor dessutom i stan. Grannen KAN gå över och ge mat men kisse är så rädd. Hjärtat klappar för denna stackare…
Finns det någon därute bland alla kattvänner som skulle kunna förbarma sig över denna kisse? Vintern kommer och vi har just nu inget hem som fungerar med en skygg katt. Tveka inte att kontakta oss bums! info@kattinorr.se

Puttar upp…Stackars lilla kisse..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

nä men lille kissen!!
vad ynklig han ser ut,,, usch blir så ledssen, har ni kollat med polisen så han inte är efterlyst?? o kolla chip , innan han skickas över halva sverige menar jag,,
hoppas nån kan hjjälpa, men det där med inga djur, det får nog ruggas på om nån här ska kunna hjälpa,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vilken fin kisse… detta puttar jag gärna upp…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
En sån gojting. Ser verkligen moloken ut.. Han skulle verkligen behöva en varm trygg vrå, kärlek, vila och go mat..
Puttar för ett hem som kan ta emot denna underbara raring
Hoppas det finns ett drömhem för dej oxå lilla kisse.

Åhhhh vad fin hon är…lilla rädda stackars kisse..mitt hjärta säger åt mej att öppna dörren på en gång..o det skulle jag kanske kunna göra om jag inte hade haft sonens rum fullt av stödhemskatter nu..i och med att huset är knökfullt här, kan jag inget annat göra än att putta upp tråden..snälla någon…
putt å putt å putt
Jag skulle så gärna vilja hjälpa! Men tyvärr har vi ingen plats
Oerhört frustrerande!
Prova annonsera ut på djurhem.ifokus också.
Stackars lille kisse.
Någonstans måste det finnas någon som kan öppna sin dörr.
lilla vän! Snälla någon finns ingen plats för en sån söting?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt
Det finns en tråd på SKS under "Hittekattsakuten" där TS:s pappa i Luleå önskar ställa upp som stödhem åt katter. Unbyn ligger nära Luleå (cirka 3 mil). Denna fine kisse kanske kan få ett hem där.

toppen annebeate för att du kollat upp detta!

#13 Vad bra du kom på det !! hoppas,,
Unbyn, nära Boden?
Det är min hemstad- ska genast undersöka om jag har släkt, vänner eller bekanta som kan hjälpa!

kanon Charlotte!….vad bra att ha kontakter ibland…*hoppas*..
Undrar om Helen är inne här och skulle kunna ta kontakt med TS på SKS. Jag har hänvisat i den tråden till denna tråd. Jag har för säkerhets skull mailat till Helen.

då får vi vänta helt enkelt…. samtidigt är det ju bra om fler ev hem söks…
Jag lade ut länk till sidan på facebook! Så ska jag ringa runt lite ikväll.
Hej, vad goa ni är som engagerar er så i kissen. Det är verkligen bedrövligt. Fick veta i dag att han/hon var så hungrig att han/hon ätit upp en kräka som någon av hittehemmets katter spytt upp..
*gråter*
Jag har svarat i tråden på SKS också. Den som vill hjälpa kan kontakta mig på helen@kattinorr.se eller info@kattinorr.se
Självklart är kisse polisanmäld, men den har tydligen gått där ute ganska länge så vi hyser inget jättehopp om att den är saknad…
Hoppas så att vi hittar någon som kan ta hand om en rädd liten en.
Stackars lille kisse.
Han bara måste få ett hem!
Hjärtat brister på en när man träffar en hemlösing av denna sort…Vi har ju så svårt att hitta skyggishem dessutom. Jag tror dock att om man bara tar det lugnt med kisse så kan den säkert bo där det finns fler katter, bara den får ett eget rum. Nånstans där det är varmt och tryggt och den får mat varje dag.
Både jag och Camilla minns nog Missan och Mojje när vi ser denna kisse. I alla fall Gunilla och Sidentass minns väl dem? Man går sönder av alla dessa öden. Vi vill så förtvivlat gärna hjälpa denna lilla tovis…

blicken från kissen berör otroligt mycket…tror vi är många här som faller för honom….hoppas att det nu ger gensvar i något hus så han kan få boa in sej mera…
.. kråka är inte min favvo iaf…
Kissen berör en så starkt. Hoppas alla kollar i bekantskapskretsen om någon kan ställa upp. Denna tråd som är så akut måste hållas levande!
putt för missen
Puttar upp.
Har någon kollat om det finns en kattägare i byn?Satt upp lappar,frågat grannarna?Det är en by katten "hittats" i och folk har utekatter,det bör man tänka på.
Kvinnan som tog in katten har tagit på sig skötselansvar,är hon medveten om det?
Sätt upp lappar i Unbyn,annonsera på Blocket och i Extra (annonsblad) så ägaren får en chans att hitta igen sin katt.
De har lappat, frågat grannar, polisanmält mm. Katten har gått i området i månader utan tillsyn. Det skick katten är i talar inte direkt för att det finns en ägare i faggorna. Självklart letar man ändå.
Kvinnan som matar katten gör det tillfälligt för att den inte ska svälta ihjäl. I undantagsfall kan man göra det om situationen bedöms akut, utan att man för den skull tar över ett ägaransvar.
Den bor inte inne hos henne pga att hon har egna katter och för att den är så väldigt rädd av sig.
Kisseknasen måste få komma in någonstans. Nätterna är redan iskalla här uppe och den behöver hjälp.
Verkar som att kisse är en flicka och den har fått arbetsnamnet Hope…
#20 Hur går det på facebook?
#29 Skötselansvar är inte detsamma som ägaransvar.Och det beror framförallt på hur länge man matat.
När folk börjar mata en katt som går ute ger de tyvärr katten anledning att komma tillbaka efter mer mat,man borde aldrig börja mata utan att vara villig att ta hela ansvaret.
Konstigt om katten inte är inne hos upphittaren,det står ju att den är inne på en oinredd vind men det är ändå inne.
Ännu en kisse som berör så otroligt mycket. Om man upptäcker en katt i detta skick så är det väl självklart att man ger den mat. När kvinnan inte har möjlighet själv att ta hand om den så har hon bett om hjälp. Det tycker jag är stor skillnad mot de som matar katter år ut och år in utan att ha en plan om omhändertagande.
Jag skulle inte dra mig för att ta hand om en skygg hemlösing om det bara fanns plats men hos oss är det verkligen fullt nu.
Hoppas att någon annan kan öppna sitt hem för denna kisse som så väl behöver få bli omhändertagen för vård och ett varmt hem.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#33 Väldigt kloka ord, emjon.
Puttar för lilla Hope!
jag har lagt in det på facebook, hoppas någon kan hjälpa denna katt
#32 Vill du hjälpa till att "rädda" kisse eller är du bara ute efter att börja argumentera om vems katten är eller vem som ska beskyllas ha ansvar för katten?
Jag ser att du blivit medlem på Hittekatter alldeles nu. Har du bara blivit medlem för att ifrågasätta det här? Jag hoppas att det inte är den gamla kontroversen om vem som vet bäst hur man ska handha problemet med hemlösa och upphittade katter, som sticker upp sitt fula huvud.
Kattakuten i Norrbotten kan inte göra något åt att en upphittare inte kan eller vill ta hand om en upphittad katt. Jag tycker det är bra att det finns människor som matar en katt som håller på att svälta ihjäl eller vet du något annat? Om du vet det antar jag att du omedelbart tar kontakt med Kattakuten och delger dem det du vet.
Att "rädda" kisse är att antingen hitta kattens rätta hem eller att försöka hitta någon som kan ta in katten, eller varför inte ställa upp själv, ända till antingen kattens ägare hittats eller ett nytt hem kan hittas.
Jag tror att i det här fallet kan vi nog lugnt anförtro ansvaret för att katten faktiskt inte har matats i onödan till de som är inblandade i detta. Katten på bilden ser då inte ut att vara en katt som matats någon längre tid. Den ser ut som en katt som börjat duka under för svält och vanvård!
Jag tänkte på att "katten gått omkring i månader".Då är det väl inte konstigt att undra om någon matat flera månader också?
Att katten är rädd och hungrig borde inte hindra upphittaren från att vara stödhem själv när hon nu ändå tagit in katten och den verkar ha haft en del kontakt med egna katter,hur skulle den annars kunnat äta deras kräk?
#37 Tycker du att denna katt ser ut att ha blivit matat i flera månader?
Det är heller ingen idé att diskutera om varför upphittaren inte kan eller vill vara stödhem. Det leder ingenstans och katten är i behov av att något görs nu. Och faktiskt har du redan fått svar på det. Alla människor känner inte att de kan eller vill ta ansvar för en helt eller halvt förvildad katt.
Vill du bli stödhem till katten? Om inte, vad har du för förklaring till det? Hur ställer du dig i så fall till att få din förklaring ifrågasatt om och om igen?
En mycket enkel förklaring till hur en katt som inte känner de andra katterna kan äta en kräkning från en annan katt kan vara att spyan är utomhus. När den svältande katten känner lukten av spyan går den dit när ingen annan katt syns till och äter upp kräkningen. Enkelt, min käre Watson eller?
Ta nu och lägg ner det här. Men anmäl dig gärna som stödhem för det behövs.
Putt för denne stackars kisse. Finns det inte någon som kan öppna sin dörr? Kissen har lidit nog!
#32 Katten har SETTS i området i flera månader. Kvinnan som har katten på sin oinredda vind i brist på annat har NYLIGEN börjat mata den för att den annars skulle ha svultit ihjäl. Men visst. Man kan ju låta bli att mata och då eventuellt ta hela ansvaret för att katten kanske dör när den kunde ha blivit hjälpt.
För övrigt har Nenya mfl sagt det så bra så.
Vi kämpar som galningar för denna lilla, som vi tror, tösabit. Hantverkare ska snart upp på den här kvinnans vind och börja snickra. Ytterligare en anledningen till brådskan.
puttar för denna misse
Som vanligt kan vi köra till Skellefteå och då eventuellt möta upp någon där från andra hållet?
Ingen kontakt med mannen i Luleå?
#38 Nånting stämmer inte,först är katten på en vind,sen är den ute.Och på bilden syns inte att katten är jättemager däremot tufsig,sen kan den ju ha mask (utekatt) och vara smal pga det,lika logisk förklaring som någon annan.Om du vet mer kan du väl skriva ner fakta istället för att genast börja ifrågasätta det jag skriver,det är liksom betydligt mer idé.
Varför jag skriver om upphittarens matning är för att det är viktigt att få folk att inse att man inte bara kan göra det ett tag och sen sluta eller kontakta ett katthem när man tröttnat.Det är alltför vanligt och inte ett dugg konstigt att skriva om på det här forumet,det handlar inte om att peka ut en särskild utan gäller alla.
#40 Inte har man ansvaret för att katten svälter för att man inte börjar mata,det tillhör den som från början ägt eller äger katten.Däremot,om man börjar mata då tar man på sig ansvar,that´s it.
Fattar inte varför flera tycks tro att jag ifrågasätter just denna upphittare,det jag skrivit gäller alla och allmänt.
Låt oss koncentrera oss på det väsentliga att hitta ett hem åt denna stackars kisse. Det brådskar verkligen. Att rädda en så utsatt katt vore det finaste man kan göra. Önskar att jag själv hade den möjligheten.
Jag önskar också att jag hade kunnat hjälpa den ledsna kissen,håller tummarna.Kanske om hittematten vänder sig till nån tidning?
#44 Katten har varit både ute och på vinden. Inget konstigt med det alls. Katten är mager enligt den undersökning som hastigt lyckades genomföras med handskar på. Inget konstigt där heller. Katten är rädd, men inte galen. Det gick med lite envishet att hastigt känna igenom den.
Tror nog att de flesta som skriver på denna sajt är medvetna om att man inte ska mata tillfälligt och sen lägga av med det. Återigen så var det en livräddande åtgärd, vilket till och med Länsstyrelsen godkänner att man gör, utan att man för den skull tagit på sig något långtgående ansvar.
#43 Jag har pm:at tjejen på SKS som pratade om det men inte fått något svar ännu. Jag håller tummarna!
Jag vill absolut inte att denna tråd ska bli någon diskussionstråd om vem som gjort och sagt vad. All information som finns om katten skrivs i tråden och jag uppdaterar så fort det dyker upp nåt nytt.

Man blir verkligen illa berörd av att se vad vi människor gör med våra djur.
Hoppas någon kan ta in kisen, men tills dess så ser han ut att behöva komma till veterinär för översyn.
#44 Nu har du fått fakta presenterade för dig flera gånger. Det är inte jag eller någon annan här som ifrågasätter någonting med katten eller den som söker hjälp för kattens räkning. Det är du själv som gör det. Du har fått fakta men du ifrågasätter dem. Det är din ståndpunkt och du har gjort den fullkomligt klar.
Den här tråden handlar om att få tag på ett stödhem till en katt som håller på att svälta ihjäl. Du får ta och starta en egen tråd där du rent allmänt kan ifrågasätta att människor som matar katter inte sedan vill ta ansvar för dem. Den frågan har inget att göra i den här tråden. Här försöker vi hjälpa en katt att få komma in i värmen.
Som upplysning till dig kan jag också säga att jag har mångårig erfarenhet av katter och ingen katt som bara har mask ser ut så där på bild. Katten på bilden är antingen svårt sjuk, skadad och/eller halvt ihjälsvulten.
Som sagt starta en egen tråd om du vill diskutera matning av katter. Annars verkar du inte speciellt seriös utan mera som om du har något otalt med personer som engagerat sig för att rädda katten.
#50 Jag håller helt med dig Helen. Fokus ska bara vara på den stackars katten.
#52 Vad är det fråga om?
Jag tänker så att om katten synts i flera månader och inte fått mat då vore det troligt att den redan varit död.Alltså måste den ha fått mat nånstans ifrån,har aldrig sagt nåt om att det måste vara den som nu kontaktat katthemmet.För mig betyder det att det kan vara idé att forska och söka mer i Unbyn.Däremot betyder det inte att inte katten ska ha hjälp,som någon skrev är ett veterinärbesök det första som borde göras med tanke på sjukdom,svält,skador för att inte tala om ifall det är vanvård då måste skadorna dokumenteras.
#53 Visst,ta katten till veterinär med en gång till att börja med annars borde ni skämmas att ta ordet seriös i era munnar.
Jag ska försöka att inte skriva i trådar ni skriver i,Helen och Nenya,eftersom NI verkar ha något otalt med MIG eller har ni det med alla som frågar (frågan är retorisk)?
Vill vi hjälpa katten så lämnas alla spekulationer åt sidan och koncentration på en sak, ett hem-permanent eller stödhem.
Någon som kan ställa upp det brådskar!!!!!! Transport brukar kunna ordnas.
Har man börjat mata slutar man inte, det skulle vara att låta katten gå igenom ett svek och det skulle vara ett svek den fick gå igenom medan den antagligen långsamt dog av svält. Kanske ännu ett svek på många andra. Men att söka hem åt en stackars medfaren katt medan man matar är ju bara något att bocka och buga sig för. Så tack alla ni änglar som nu försöker hjälpa denna katt!
F o k u s på att katten ska få ett hem att mysa i.
Kom att tänka på.. Min morfar bodde i nordligaste norrland, men dog för ett par år sedan. Det jag kan göra är att luska lite kring kvarboende släkt.. halmstrån är det.. 
#54 Förstår inte varför du är så kritisk? Det är väl kanonbra att folk engagerar sig i hemlösa katter! Det är ändå vad den här sajten är till för.
Nu gäller det att hitta ett hem åt denna kisse. Konstruktiva förslag mottages tacksamt! 
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Putt för lilla kissen som är så i akut behov av ett hem, permanent eller stödhem.
puttar för kissen med kraft
Nu orkar jag inte se den ledsna kissens ögon längre.
Kan någon vänlig själ ha katten hemma hos sig några veckor, kanske i en hundbur modell störst så hon får äta upp sig och bli starkare. Ett veterinärbesök vore bra i fall kattstackaren är uttorkad. Så även för att kolla eventuell märkning och dessutom så inte flickan är dräktig.
Om det inte har löst sig med hem till katten inom cirka tre veckor så går det en transport från Piteåtrakten till Dalarna och de kan ev. tänkas ta med katten då. Jag bor i Värmland, men kan hämta katten i Dalarna om ingen annan kan hjälpa henne. Därefter ser jag till att hon fixas iordning och kan leta hem här i trakterna när hon mår bättre. Jag är van skyggisar och har lång erfarehet av hittekatter.
Jag ska kolla med de som ska åka så att det är 100 procent säkert att de ska åka och sedan är frågan, klarar kissen en sådan lång resa? I så fall måste hon till veterinär först och få vila ut i lugn och ro.
/Bumbis

Härliga Bumbis! Hoppas det går vägen! Heder till dig!!!
Strunta i trollen, vänner.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

vad skönt att se dej bumbis i dubbel bemärkelse…hoppas att detta kan gå i lås….du är en ängel….
o du… pssssst….. bumbisbäddar i mattestorlek är efterfrågat…fast aaaaabsolut inte av mej….

Underbart, bumbis!!
Ja, kommer misse lite närmare, kan jag säkert också ställa upp med fortsatt transport..
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Norrbotten till värmland är hela rutten som eftersöks alltså?… vore ju toppen om den kunde ske snabbare…. någon som möjligen tänkt åka den vägen idag?…

ja, det är ju en bit. kanske någon kan prova efterlysa på djurtransport? fast jag tycker nog som Bumbis, misse borde checkas lite av en veterinär innan en så lång resa….

jag kanske är dum som fråga, det kanske står någonstans här i tråden, men har någon kollat om katten är märkt på något sätt?
Jag tycker att katten måste få bli i bättre kondition om den eventuellt ska åka en sådan lång resa. Det borde finnas någon vänlig och pålitlig själ som kunde hysa in katterna de stackars veckorna det handlar om. Desutom få komma till veterinär och bli kollad så den inte är märkt.
Dessutom tycker jag det är bra om man låter det gå några veckor för att se om någon bättre lösning kunde dyka upp så kissen slipper åka så långt. Under tiden kan man lappa i området och kolla om katten är efterlyst sedan en tid.
#62, hi, hi, jo det är många som är på mig om Bumbisbäddar till folk. 
Åh Bumbis så väl jag förstår dig för det skär verkligen i hjärtat när man tittar på bilden av en kisse som är i stort behov av hjälp.
Nu när underbara Bumbis sträcker ut en hand till hjälp hoppas jag innerligt att någon kan hjälpa kissen tillfälligt denna korta tid. Då kanske den också kan få en undersökande hälsostatus som Bumbis föreslår. Får också kissen sedan t.ex Hill´s a/d kan det bli riktigt bra till återhämtning.
Håller tummarna hårt för denna kisse nu att allt ordnar sig till det bästa.
#56 Halmstrån kan bli stadiga träd att hålla i, så luska gärna!
Bumbis, jag har fått och svarat på ditt mail- ÄNGEL!!!
Och största kramen till alla som engagerar sig.
Kisse ska absolut till veterinär så fort det bara går. Hälsokoll, chipkoll och hela rasket. Jag ska prata med Camilla som har mer info om exakt vad som är gjort hittills och så skriver jag här senare idag och berättar.
Kram på er alla!
ps) Bumbisbäddar?
#69…jag är hopplös, jag som inte skulle gå in på hittekatter på ett tag och så ser jag den här blicken som kissen har.
Påminner i blicken om vår lilla hittekatt Elsa som fick somna in i somras pga. sjukdom och ålder. (Avartaren)
#70 Hoppas det kan lösa sig på bästa sätt. Jag håller på att försöka få tag på de som ska åka till Piteå så att de verkligen ska åka om tre veckor. Annars kan det bli problem.
Hi, hi, jag syr ju "Bumbisbäddar" och skänker lite hit och dit. Just nu har hawknest lagt ut några till försäljning på Tradera till förmån för hemlösa katter. De är uppe i hiskeliga summor!

Bifogar tråden här för den som inte vet vad "Bumbisbädd" är:

Bumbis, nej du är inte hopplös. Bara lika "hittekattsberoende" som vi andra…. Skönt att du är här igen…
Åh så underbart! Hoppas en lilla lessna hungriga kisen kan få komma in och få mat och få komma till ett hem, där den kan repa sig<! et är det som är pudelsn kärna. INGet annat. Misse och Moje.. just det.. ska söka här på sajten…..Nåt i bakhuvet på mig….
Känner en stor lättnad när jag läser att Bumbis kan hjälpa denna lilla misse som skar rakt in i hjärtat när man såg bilden.
Hoppas nu att det är genomförbart och misse klarar infångning och resa…när tiden kommer.

Underbart Bumbis!! Tycker så hemskt synd om denna misse som farit så illa..blir alldeles varm inombords när jag skymtar en ljus framtid för den fina…puttar o håller tummar o tassar för att allt går vägen nu…
#73 Missan och Mojje var de två första katterna vi fångade in i föreningen. De fick åka till Gävle efter en massiv insats av alla här på Hittekatter. Det var en helt otrolig uppslutning runt dessa två missar.
Två av ungarna lever fortfarande och bor mittemot mig. Stora, starka och vackra har de blivit. Vi har också hittat en syster och en bror (till Missan och Mojje) som fortfarande är i livet.
Men..om Hope nu då. Jag har skickat mail till styrelsen med Bumbis förslag och just nu diskuteras det hela i 190. Jag återkommer så klart så fort jag vet nåt!
Bumbis:
Å men har inte du gjort andra bäddar tidigare? Har för mig att jag köpt en av dig nån gång? *kliar sig i huvudet*
O.T igen…
#79 Hawknest har sålt Bumbisbäddar åt mig en gång tidigare över Tradera, annars har jag endast skänkt bäddar till olika ändamål här på hittekatter.
Du kanske har köpt av den andra Maria som sålde bäddar här för en tid sedan? Tror hon kallade sig MariaI….

Jhee She is bak
Kul o se dig igen Bumbis
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Bumbis, du är alltid lika omtänksam, du är en ängel!
Härligt Bumbis!
Är det inte den rätta kissen kanske den mostern kan öppna sin dörr åt katten. Jag håller tummarna för det
ja MAria Från Rädda KAtten sålde ju bäddar. Där köpte jag två. En blå och en röd.
Nej, det var tyvärr inte det.. Fick mitt hopp grusat på en gång…
Tänk om den lilla missen hade kunnat få hitta hem… Jag ska om jag kan hitta något i Boden. Har varit lite upptagen med kattförlossning och kissebäbis
Putt! Har ingen tagit in den lilla ännu då? Går den fortfarande ute?
Den är på upphittarens kallvinda än så länge. Som jag förstått kan den vara där tills på söndag. Vet inte om renovering då startar på måndag? Hittills är det två i styrelsen som röstat JA till att kisse får flytta söderut. Inväntar övrigas synpunkter, de verkar inte vara vid datorn idag.
Men kattflickan måste kanske ändå få ett tillfälligt hem här uppe medan hon återhämtar sig. Det är långt att åka till Värmland för en utmattad katt. Och finns det ett tillfälligt hem här uppe som kan ta emot kisse senast söndag den här veckan?

Heja Bumbis
vet man nu att bumbis finns så kanske det e lättare för nån annan att ta in den när man vet att det är tidsbegränsat.
Om det blir så att katten ska neråt i landet hoppas jag att någon kan ställa upp och ta katten tills dess så hon får äta upp sig lite och vila ut.
Så sliten som hon ser ut skulle en tvättstuga eller badrum räcka eller en hundbur/utställningsbur eller liknande där hon kan få vila och vara i tryggt förvar. Det rör sig ju endast om cirka tre veckor. Det fins ingen karantän på katthem tills dess?
Har lagt ut ett gäng krokar i Boden… Om inte annat om någon kan ta in den i 3 veckor iallafall. Stackars liten.. Det bara skär i hjärtat. Det MÅSTE ju vara någon i närheten som kan avvara ett rum.. Vad som helst är ju bättre än vindan.
ja vad som helst, se åtminstone till, att den inte kan rymma ut ge den en bur, med varmvatensflaska ,typ hundbur. Den är ju så liten och det skulle ju räcka! HUsvagn! Cammos friggebod!
Okej, då ska vi se. Vi har eventuellt napp på någon som kan ta in Hope tillfälligt och det vore ju himla bra.
Några frågor från de andra:
- Hur funkar det att transportera en skygg katt en längre bit?
- Kan man ge lugnande?
Vad har ni som gjort sånt här förut för erfarenheter? Jag har bara gjort det en gång, med Missan och Mojje och då specialbyggde vi ju en lååång bur, delad i 3 rum. Matrum, sovrum och toa. Komplett med ett litet fönster med blårutig gardin. (jag vet, jag ÄR fånig)
Såå..tankar runt det?
Puttar upp!
#95 det viktigaste är en rymningssäker bur, gärna med spännband runt. Man vet aldrig aldrig hur en skygg katt reagerar om den blir rädd.
Något mjukt att ligga på och det viktigaste, täcka över buren med en filt eller liknande så kissen känner sig trygg. Då brukar det gå bra.
kattassen har tips på eventuellt åksjukepiller, som är receptritt som man kan ge.
Ok ok, gör den på sig så gör den på sig. INte mer med det. Undvik mat bara några timmar före resan och ge kissen vatten i buren UTAN att öppna den! Som Bumbis säger, spännband runt luckan är en försäkring som är nödvändig gärna bundet med kraftiga snören eller silvertejp också. Att kiatter i ren desperation trycker sig ut ur burar, har vi sett för många gångeer.
Jag glömde skriva att de som kommer att frakta kissen till Dalarna (om det nu blir så) är mycket kattvana och vet vad som gäller.
A och o under färden är en bra bur, helst en gallerbur, jag skickar naturligtvis tillbaka den till när kissen kommer fram.
Hej Bumbis! Skönt att du är tillbaka…
Ser mycket framemot att läsa hur det går med lilla katten. Stackars den!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
99 -
Du vet jag tycker om dig, ord är överflödiga 
#100, hej, hej Alexej, ibland behöver man hämta andan lite från allt elände, man känner sig så otillräcklig..i år är det ju fler hemlösa än vanligt.
Hoppas det ordnar sig för den här stackars kissen i alla fall. Det är en lång resa men får flickan bara krafterna tillbaka genom mat och vila ska det nog gå vägen.
#101, åh, hoppas jag gör rätt. Det är en lång färd för lilla kissekatten. 
Vad heter det? Bättre en skräck med lycklig slut än en en skräck utan slut? Eller nåt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
104 - he den var bra :)
103 - Färden ska nog gå bra bumbis. Dels åker hon med vana och uppmärksamma personer och dels går ju färden mot värmland, varje mil närmare sin räddning :) Så jo, du gör helt rätt!
Du och lilltasen räddar detta ömmande liv från gu vet vad för öde. Hon ropade på hjälp och du uppfattade varenda liten nyans i vad hon sa.. tack snälla…
Alexej! Hej, länge sen sist!
Tänkte på det där med gallerbur? Är det inte risk att kisse petar in tassarna och gör sig illa i en sån? Jag klurade dock på om man skulle hitta en hundbur med tätare galler. Dels är den lite större så man får plats med en liten toalåda och sen är den inte lika klaustrofobisk.
Vad tror ni om det? Vad kan en sån kosta? Går de att hitta second-hand eller vågar man inte köpa begagnat? Jag har inte en susning då jag inte använt gallerbur till hund ens.
Bumbis: Kollar du hur säkert det är att de ska åka upp så kollar jag när jag kan få ett bestämt besked från övriga i styrelsen. Nästa punkt på listan just nu är i alla fall veterinärbesök.
Lilla stumpan, man önskar hon förstod vad vi försöker göra..
Helen, vi saknar er här! Läste att ni snart ska få snö….
Hur går det för katterna i Norrland?
Det går nog bra med en tillräklig stor bur och mycket tidningspapper eller nåt som suger upp allt. I nödfall får man väl bada katten sedan….
Jag kollade med "resenärerna" och fick till svar att det till 99 procent blir resa om tre veckor. Jag tror att så är fallet, med en veckas spelrum eventuellt. I vilket fall som helst kan ju inte kissen sitta på kallvinden om de börjar riva. Transport kommer att ske, vi får satsa och tro på tre veckor. Om någon är vänlig att kunna ha kissen några veckor i en trygg och rymningssäker miljö så kommer det ordna sig för lilla Hope.
När det gäller gallerbur så är den mycket säkrare än en transportbur i plast. Dessutom är det mycket lättare när man ska till veterinär med en skygg katt. Ska kissen få lugnande eller sövas kan man ställa buren på högkant och sticka sprutan underifrån i rumpan på kissen.
Om allt faller på plats och kissen ska hit skulle jag kunna skicka upp en av mina burar som ni kan använda till kissen om ingen har någon gallerbur. Olyckor kommer att hända, men de som kör även vana att transportera kissar i nöd (som kan bli nödiga).

Hej Bumbis! Kul att se dig igen. Ibland måste man distansera sig till lite av varje för att orka gå vidare.
Hoppas det ordnar sig med den lille kissen långt upp i norr.
Som Hawknest skriver så kan jag ibland ge en halv Postafen (ett vanligt åksjukemedel receptfritt på Apoteket).
Vår storkatt Baffe ylade rätt mycket förut när vi åkte långt och vi gav en halv (till 6.5 kg katt). Går ju med en kvart till lite mindre kisse också;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

glad att planer smids för kissan….hoppas nu att de sista säger ja o att det dessutom blir ett veterinärbesök med goda nyheter o att hon piggar på sej inför resan…
min lilla Rudolf gjorde sej lite illa i buren när han fångades… skrapade nosen o fick ett hack i tassen…. är man rädd så kanske det är svårt att undvika skador oavsett burtyp?…
Kommer hon komma till veterinär idag eller iaf innan helgen?
Önskar lycka till med det och att hon piggar på sig, inför den stundande resan om några veckor. 
Har glömt att skriva att när hon är till veterinären får de gärna kolla hennes öron och behandla för eventuell skabb så det är gjort i alla fall.
Mitt tips är att spraya buren invändigt med feliway använder den alltid inför alla transporter och veterinärbesök. Den har gjort underverk för många rädda kissar.
Roligt att planerna går framåt och om lilla Hope får komma till Bumbis kan det inte bli bättre.
Hoppas att allt går bra med veterinärbesöket också och stort tack till alla inblandade att ni vill hjälpa Hope till ett bra liv.
Hej alla! Vi närmar oss enighet i styrelsen!
Nu är det bara att få kisse till veterinären och kolla så att hon pallar en resa.
Men jag sa till de andra idag att även OM hon skulle ha en infektion eller behöva specialfoder så hindrar ju inte det en resa? Penicillin kan man ju ge innan resan och sen får hon som hon ska ha när hon kommer fram.
Problem är till för att lösas! Jag ska kolla upp detta med bur så hörs vi vidare sen!
#114 vad spännande!!
Det ska bli så roligt att få göra katt av den lilla flickan igen.
Nästa gång hon visas upp på bild här ska det vara en glad liten kisse med livslust i blicken!
Ja underbart. Nu vill vi bara se, att katten kommer ifrån den där vinden, så den inte rymmer. OCh man kan ju faktiskt ha en wellpappkartong inne i en gallerbur utan tak? Då blir det väl ombonat och mysigt och lite ljudisolerat och tassäkert också?

I din vård lär det inte dröja länge innan vi får bilder Bumbis.
ja bara kissen komme till ett tryggt mellanhem! Det är det jag bekymrar mig för nu!
Helen jag gillar din inställning och detta blir helt klart en spännande tråd att följa. Lilla Hope kan snart se fram emot förvandlingens tid och få bli kärleksfullt ompysslad hos Bumbis. Det blir också intressant med bilder före och efter.
#120 Tack Emjon! Jag hoppas också att det här nu verkligen blir av! Jag har lagt in mitt bestämdaste veto faktiskt, emot att hon ska hamna i akuthem efter akuthem, för att folk inte förstår hur svårt det kan vara att ta hand om en skyggis. Nu säger jag inte att det är så det blir, men jag vill bara förtydliga hur säker även jag är på att DETTA är det bästa för lilla Hope.
Kram på er alla!
Helen
#121 tack för att du kämpar för att lilla Hope ska få en trygg tillvaro. Hoppas att någon vänlig själ kan förvara henne i ett tryggt utrymme de här veckorna det handlar om.
Tänker på henne ikväll för det börjar bli kallt även söderut.
Lilla stumpan….jag önskar du vore här NU så jag kunde få pyssla om dig. 
MEn… vad händer om några dagar då? blir hon utkastad? Även fler akuthem är väl bättre än att bli utslängd? för då dör hon ju!
Vi tror att vi har ett akuthem till henne! Vi får besked senast i morgon! Håll tummarna!
#124 jag håller tummarna så knogarna vitnar.
Åh jag med!!!! Lilla stackarn, även om hon skulle få 20 akuthem,så är det ju bättre än att bli utkastad!
#127 Vilken himla otur! 
Och så himla söt och go hon ser ut! Stackars lilla skyggis…

Då är hon inte så jätteskygg?? Om man kan borsta henne menar jag? Det är ju i alla fall positivt

Jag mailade en kille med en husvagn och påpekade att han ju kunde donera den till ett katthem som vill hjälpa katter i nöd. Tror inte att han nappar, men ändå. Det kostar inget att fråga.
Åh fnns ingen plats i Cammos friggebod heller? Men kan inte kisse åka tidigare?
#130 Det är sant, Mison. Hoppas han nappar!

fick snabbt svar, men han fick inte skänka bort vagnen, det var hans pappa som sålde ut massa grejer för att renovera en sketen bil
Cammos frigga är upptagen av två små inackorderade töser, vars matte ligger på sjukhus. Annars hade hon tagit in henne.
men vilka otroligt utrycksfulla ögon missen har….
Oh! Nu måste det ju finnas något! För det är deadline på söndag<?
Lilla gumman…
…finns det verkligen INGEN??? som kan ge kissen en trygg vrå cirka tre veckor?
Ingen i styrelsen som kan montera upp en hundbur och ställa på ett bord i ett utrymme? Det är inte synd om kissen att sitta så om det endast rör sig om denna tid. Snarare tvärtom är det bra att katten inte rör sig så mycket. Hon behöver hämta krafter.
Vi erbjuder transport och ett hem. Jag erbjuder mig att betala för kastrering, rakning och allt annat vad det innebär när katten kommer hit så finns det verkligen ingen som kan ställa upp dessa futtiga veckor innan färd?
Det borde inte vara en belastning för någon. Behövs det bidrag till mat och sand skickar jag naturligtvis upp en slant om det är det som är problemet.
Jag står för mitt ord och katten kommer att transporteras hit om cirka tre veckor om jag så ska behöva åka själv.

du är så fantastisk bumbis…hoppas nu att vi kan få till ett tillfälligt jourhem….här finns ju svart på vitt verkligen att tillfälligt betyder tillfälligt….kom igen norrland…

har dubbelkollat med googlemaps
jag har tydligen 2142km på sträckan arboga-boden-kristinehamn-arboga…
inte kan väl det vara den sista utvägen??? katten måste ju bort senast måndag, så är jag verkligen sista utvägen, bör jag ju veta snarast möjligt, så jag kan ordna med kattvakt själv här hemma.
dessutom isåfall vore det ju inte fel med en bensinskramling….
#140, du är tokig mison, men förbaskat gullig!!! Hade jag haft möjlighet hade jag åkt själv helst i kväll, men jag tänker även på kissens kondition. Orkar hon en sådan lång resa redan nu???
Meningen är att hon ska mellanlanda några dagar hos de som ska transportera henne. De bor i Dalarna och där har hon ett rum hon kan pusta ut innan nästa färd blir av till Värmland. Tänkte ta det i etapper. Dalafolket är något över det vanliga så det vore en ära för Hope att få bli inhyst där några dagar.
Jag är djupt tacksam mison, jag blir tårögd över din omsorg, men jag tycker att det borde finnas någon som kan hysa in Hope dessa veckor. Men ett stort tack….jag blir rörd….

ja, jag tänker också på konditionen, men är den risig så passar den ju sig hellre i en bil ett par dygn, än utkastad i det vilda….
Jag hoppas också att det finns någon som kan förbarma sig över henne, synd att det SKET sig med husvagnen….
Men som sagt, en sista utväg…. men kan en ensam liten katts öde vara så långsökt som en lönnfet västmanlänning med en ful bil?? finns det verkligen ingen däruppe i landet som kan ta hand om henne???

och, förresten, ja, tokig är jag, vad gör jag annars på detta forum 

är du tokig mison?…. hade jag inte den blekaste aning om…
… du är en ängel mison med dina tankar…någon som kan ge Hope ett hopp?….
Uh, bodde jag närmre hade jag tagit henne dessa tre veckor utan tvekan! Men jag bor, som Bumbis, i Karlstad ;/
Puttar för ett akuthem!
Åh, nu fick jag just en liten idé…
På något jäkla vänster SKA vi lösa detta. Det SKA gå!!! Jag ringer hela världen och försöker övertala hittematten om några dagar till. Vi ger inte upp! Aldrig i livet!!!
Jag hör av mig senast i morgon! Älskade forumister, vad ni är underbara!
*gladgråter*
Så söt hon är lilla Hope.
Du är otroligt omtänksam Bumbis.
Helen kan ingen i styrelsen ta in henne dessa få veckor?
Jag kollade nyss på listan över akuthem på djurhem.ifokus. Det finns en tjej i Kiruna och två i Sundsvall som har skrivt att de eventuellt skulle kunna ta emot en katt. Jag har dock inte pratat med någon av dem.
Dock kanske det är för långt bort? :(
Jag kan prova att skapa en tråd där också, och kolla om det finns någon som skulle kunna ta henne under denna korta period.

ja, gör det druke!!! kolla! bra idé

jag kom också på att tänka på kattforum.se. Där är det en tjej som erbjuder sig att vara stödhem i Luleå.
Ser att någon härifrån antagligen har skrivit redan, och hon skulle höra sig för med sin far, det var han som sagt att dom kunde börja ställa upp som stödhem.
Jag skrev där nu att det är bråttom, att katten måste bort senast söndag. Hoppas det ger nåt
Annars säger jag det igen. Måste jag åka, måste jag nog börja resan i morrn nångång, så man hinner boka in sussa-kudde-tider… Annars blir jag nog inte säker på vägen

vore ju bra att få veterinärbesök så fort som möjligt så vi vet hur snabbt transporten kan ske om ingen vill ställa upp….
kanon druke…. kolla….

annars. kompostgaller!!!
2 förpackningar och du har en perfekt tillfällig bostad. inte så jättestor, men det handlar ju inte om någon livstid. Sätt ihop gallrena i vardagsrummet eller sovrummet eller dasset eller vedbon eller nåt.. kom igen!! kompostgaller måste vara världens bästa uppfinning….
eller varför inte köket… eller kattvinden… eller något????
Här är länken till tråden som jag skapat på djurhem.ifokus.
Jag ber om ursäkt om det är någon information som inte stämmer, då jag slängde ihop detta i all hast…
Tyvärr så är inte medlemmarna inne på djurhem lika aktiva som här, så jag är rädd att det kan dröja ett tag :/
Är det någon idé att kontakta tjejen i Kiruna? Eller är det alldeles för långt från Unbyn?
Oj, såg nu att det är ca 36 mil mellan Unbyn och Kiruna… 
#150 Luleå låg dock desto närmre, så det vore ju kanon om tjejen inne på kattforum kunde ställa upp!?

enligt hitta.se är det unbyn-kiruna ca 35,5 mil, uppåt tyvärr
Åh vad ni är söta!!!!!
Hoppas inte du tog illa upp Mison när jag skrev att du är tokig!!! Det var i positiv bemärkelse!
Ju tokigare man är desto mer varmhjärtad, impulsiv och handlingskraftig är man!!! 
Om nu ingen vill ta in Hope för att hon är skygg (vilket jag iofs inte tror att det är någon fara med) så kanske man kunde göra ett byte??? Katt i norr har väl ett katthem, eller har jag fattat fel? Kan någon ta hem en av de mesta tama katterna som sitter i karantän och ge Hope platsen i tre veckor istället? Bara en idé….tankarna snurrar…det verkar det göra på fler av oss…
Kram på er hela bunten för att ni försöker hitta lösningar.

Absolut inte, Bumbis. Jag är ju tokig!!!
Vilken bra idé du kom med om bytet. Hoppas det kan funka…
Annars får jag starta upp bilen i morrn….
Vill även tillägga, att jag är sååå glad att du är tillbaka, Bumbis..
Oj..vad här jobbas för lösning…fantastiskt!
Förslaget Bumbis kom med låter som en mycket bra ide och borde väl kunna genomföras.
#157 det var som att ta nappen från ett barn den tiden jag höll mig från hittekatter. Ni har blivit som en enda stor familj. 
Jag tycker inte att du ska åka så långt Mison, du riskerar ju ditt eget liv. Om det är några som ska åka så är det vi, men vår bil pallar nog inte en sådan lång resa just nu.
En stafett möjligtvis, men det kräver ju en del engagemang för att det ska funka. Som det gjordes med Eskil/Guling från Eslöv/Lund. Det gick ju bra till slut. 
Det skulle räcka med en stafett från Boden till Dalarna för jag vet att "transportörerna" skulle kunna ha kissen i ett rum tills jagkan åka uppöver, vilket troligtvis kanske redan blir nästa helg.

Riskera mitt liv?? nej, så dålig är inte bilen 
sittsår i röven möjligtvis. som sagt, jag tvekar inte, även om jag tycker det är lite sjukt att det verkligen inte ska gå att få till en bättre lösning..
men, jag bör starta i morrn em eller kväll, för att hinna sova lite på vägen upp…. och kanske hinna med att skrämma catfoot på vägen upp också… hahahaha
kanske kunde det bota min lappsjuka…
#161…..nu skäms jag Mison…du ska absolut inte behöva åka. 
Det måste finnas någon annan lösning. Det känns så onödigt när jag vet att det går en transport till Dalarna om några veckor.
Alla inblandade i norr, tänkt inte på att det är synd om kissen att ha henne instängd i ett mindre utrymme dessa veckor för det är det inte. En ängslig katt mår bättre och är tryggare i ett mindre utrymme.

titta här vilket under man kan göra med 3 förpackningar kompostgaller… kan ju passa i ett vardagsrum, sovrum, dass, hall, kök, eller vad som helst (obs! ungarna på bilden ingår inte! eller jo, dom söker egna hem just nu)
inget slott, men det finns gott o väl plats för katt-toa, sovplats och mat o vatten…
Bumbis, varför skäms du. Du om någon har väl ingenting att skämmas för, som öppnar dörren för denna stackars lilla misse. Nej, skäms på dig, för att ens tänka så
.
Visst känns det onödigt, när det ändå går transport senare, men tyvärr verkar det nästan som att det kommer bli nödvändigt.
#164, hi, hi, ursäkta att jag fnissar Mison, men du låter som "farbror Frej".
"Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram, ett kompostgaller och nu ska ni höra, vad man med ett kompostgaller kan göra. Montera ihop dom en efter en, så har ni gjort ett "minikatthem". 
Ursäkta, kunde inte låta bli….
det var nog inte ens roligt….
….men väldigt bra konstruktion på kattbur Mison….

hahahahaha, jag skrattar så jag gråter!!!! fy f****n så kul!!!!
kan ju tillägga att jag ääääälskar Farbror Frej!!!
#165 Haha! :D
#166, 167 Kan inte låta bli…man måste få skratta lite mitt i allt elände…
..samtidigt som vi puttar för det bästa åt lilla Hope.

hahahaha, jag skickar genast vidare den in i Ståpäls-tråden…….

här planeras det åt alla håll… toppen…jag gillar åxå kompostgaller… man kan göra mycket kul med dom…
putt för Hope..
*DUNDERPUTTAR!*
Snälla någon? Snart är måndagen här… 
#156 Å om vi hade haft ett katthem…vore ju fantastiskt..vi kämpar som tokar för att hitta ett tillfälligt stödhem till den lilla. Har några jag ska ringa idag. Väntar på besked om kisse verkligen måste ut på söndag eller om vi kan få lite mer tid på oss.
Idag är alla på Norrskenskattens utställning men i kväll borde jag få tag i någon.
Om inte min ena hane hade börjat stresspinka ner hela lgh hade Hope fått ta mitt sovrum så hade jag sovit i vardagsrummet. Det är ju bara några veckor. Men min killekatt blir som förbytt när det kommer in en fertil hona, trots att han är kastrat.
Klurar vidare!
#172, okej, visste inte om ni driver ett katthem eller ej.
Kattutställning nämnde du…hm…..ni kan inte få låna en utställningsbur efter stängningsdax och ha Hope i hemma hos någon. Kanske hos tanten som matar? Det går ju att ställa den på golvet med skynken över.

utställning!! betyder massor med kattmänniskor, tänk om någon kunde förmedla dit att en stackars misse behöver tillfälligt hem. med så många kattvänner borde det väl finnas någon som har lite plats….? såg att det är 3,6 mil från boden till luleå…
Åk dit och sätt upp lappar och en stor bild på kissen. och en berättelse
Det sätts upp massor av kattungar till salu i utställnings lokalen.
Jag fortsätter ringa runt till alla möjliga… Och trycker verkligen på att det bara handlar om en begränsad tid. Men än så länge inget napp. Det gör mig så otroligt irriterad.. Jag beskriver kattens situation- hur akut det verkligen är, hur den lilla missen mår. Men ingen "kan". Bara på grund av bekvämlighet. Ursäkt efter ursäkt, men det handlar egentligen bara om att slippa engagera sig. Ååååh, så frusterad jag blir.

Ja, om någon kan åka till utställningen. Gärna lappar, men också PRATA med alla… Så mycket kattmänniskor. Kanske någon känner någon…. om inte annat, kanske någon åker neråt landet efter utställning, så misse kan få skjuts en bit…..
Snälla… kan inte någon åka till utsällningen?? Eller om ni känner någon som är där kan det ju räcka med att ringa den personen och den sprider vidare…..
#176, jag det är fruktansvärt frustrerande.
Jag kan inte fatta att vi som redan har fleratalet katter alltid lyckas hitta lösningar och en vrå att hjälpa en kisse i nöd.
Egentligen har jag inte plats för Hope heller, men eftersom jag bor i hus och har tvättstuga med intilliggande extra badrum så har jag möjlighet att hysa in en kisse då och då. Har tom. haft kissar i kallförrådet i en hundbur någon vecka när det har varit riktigt akut, men kissarna har inte tagit stryk av det, snarare tvärtom. Man får tänka på alternativet och så får man göra det bästa av situationen.
I det här fallet rör det sig om TRE VECKOR! Snälla någon! Kissen ska väl inte behöva kastas ut igen i kylan och ottrygheten igen.
Ingen kommer att må bra av om det blir så, definitivt itne lilla Hope.
Vem vet om hon går att få tag på igen???? Är hon fångad i fälla första gången?
En eloge till dig Helen som kämpar för att hitta en lösning.

så sjutton heller att hon ska kastas ut!! åker jag 7 i morrn bitti är jag kanske uppe 7 på kvällen eller nåt. men då måste jag försöka ragga ihop soppapengar här först!!
finns ingen annan möjlighet, så åker jag, hur tokigt det än låter
#179, det känns inte som det finns något hopp för lilla Hope….
Tack mison, du är en galen ängel….!!
Alternativet är som jag skrev tidigare en stafett. Bor det hittekatsfolk längs vägen Boden-Mora?

märkligt att inegn kan i trev veckor, vet amn säkert att det är tidsbestämt så borde det ju inte vara nåra problem, tycker synd om mison om hon ska köra så långt, finns det kattpensionat i närheten? kan ni som har koll fråga dem i såfall om de kan ha henne i tre veckor, kanske kan få lite rabatt då det e en hemlösong?

oj, kattpensionat ja. det kan man ju försöka googla på… tur att det finns folk som har hjärnan med sig 

har hittat ett i Luleå, dock är jag för blyg för att ringa, så jag hivar iväg ett mail istället…
#184 bara det är ett kattpensionat som inte tappar ut djuren. Det finns ngåra sådana runt om i landet. Här finns det ett ställe som har tappat bort ett antal katter och inte ens bryr sig om att leta efter dom…..kattägarna är förtvivlande.
Det kanske va en lösning, ett kattpang.
Det finns folk på utställningen från Umeå, de är där lördag å Söndag
Har ni kollat djurtransport.ifokus? Kanske nån som ska en liten bit på väg iallfall

ja, hoppas att någon däruppe kan sticka till utställningen, säkert finns det väl någon där som kan hjälpa till
nej, man kan ju hoppas att det är ett bra pensionat, men hur som helst verkar det ju inte finnas så många andra lösningar…. mail är i alla fall skickat, så får vi se vad dom säger

#185 "ryser" usch ja, har sett nån efterlysningsanons om det, fy bövelen, ,men vi kan ju hoppas att det stora flertalet sköter sig,
hoppas på att kattutställningen kan ge nått ,,,
Det finns ett katthem i Öjebyn. Har någon kontakt med dom och kan fråga om de kan hysa in kissen dessa tre veckor. Jag betalar naturligtvis för uppehället.
Annars ringer jag själv, men jag vill inte gå bakom ryggen på någon.
Kom på att i och med i och med att det är kattutställning så finns det väl l folk från hela Sverige. Kanske någon kan ta med katten neröver…..? Kanske till Gävle, för då skulle dalafolket kunna hämta katten där.
Är det en endagsutställning?

Bumbis, ring i alla fall… det kanske är någon som redan har kontakt med Binagården, som jag mailade också, men det S****er jag i… tyvärr vågar jag ju inte ringa, så jag har mailat istället…
Ja, det var det jag menade med utställningen, kanske kunde katten komma lite längre ner. Till Gävle har jag ca 2 timmar och skulle hämta där, för direktleverans till Bumbis mysiga famn…..
Kom igen nu!! ingen som kan prata med folk på utställningen???
#192, dalafolket kan åka till Gävle eller till Östersund om kattten kan fraktas dit.

puttis!!! kan någon ta katten ner till östersund….
vart kommer dalmasarna?? där kan ju jag ta över!! annars åker jag hela vägen, det lovar jag, jag svamlar inte… men måste nog sätta mig ner nu o ringa runt o ragga soppapengar….
Ingen behöver ta över i så fall, de kan ha katten tills jag hämtar den. De bor i ett hus på cirka 400 kvm, så det är inget problem. Det är folk som jag litar på till max. Mitt "tredje hem"…

låter ju jättebra, hoppas att någon från norrland nu kan köra katten dit, då, annars åker jag!!!
kollade hitta.se: Unbyn-Östersund ca 60 mil!!! kom igen nu lappisar!! ursäkta uttrycket, men någon, med en bil……..
Det måste ju finnas folk på kattuställningen som kommer tex. från Gävle eller Östersund. Kan någon åka till utställningen och fråga runt???
Hon som bor i Mora ligger i feber och är förkyld, men erbjuder sig trots det att åka till Gävle/Östersund i morogn för att hämta katten.
Nu finns det många alternativ, det borde inte var en omöjlighet.
Det är kattutställning i Gävle idag och i morgon.

Det är väl denna utställningen ni menar?
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=5&t=174005
Den pågår tydligen imorgon också. Kanske finns någon på SKS som känner någon som är på utställningen och kan ringa vederbörande och fråga om dom kan transportera kissen en bit. Kanske ska någon starta en tråd på SKS och kolla? Funderar… 

och i Luleå!!! kan verkligen ingen!!??? ingen annan än jag?? jag åker, hoppas jag får ihop soppapengar nu, annars får jag väl stå efter vägkanten o lyfta upp byxkanten och hoppas på välgörare

Vi har 3 katter här hemma, men skulle kunna fixa så denna dam får vara ifred för dem inne på våran toalett.
Bor i Luleå, har ingen möjlighet att åka och hämta (har inget körkort) och har ej råd att betala för eventuell veterinärvård, men lugnt och tryggt och mat för några veckor kan vi ordna. Om någon kan komma med henne till oss.
PM:a mig gärna om detta skulle gå att ordna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#201, rätt inställning!
tusen tack!
Du ska inte behöva stå för veterinärvård, det fixar jag när kissen kommer hit till Värmland. Det handlar om cirka två-tre-fyra veckor, innan mina vänner åker från Pite till Mora.
Jag skickar gärna bidrag till mat och sand bara katten är i tryggt förvar och att hon inte rymmer. Hoppas inte ni har badkar, för där kan kissen gömma sig under.
Någon i norr som kan köra kissen till Luleå i morgon?
Tack snälla underbart snälla AnneN att erbjuda dig!!!!! 

men jösses vad bra AnneN!! skulle du kunna ta henne i 3 veckor??? i såfall måste vi försöka få tag på TS….

#202 Jo vi har badkar, men vi har även enormt mycket fritid (är arbetslösa) och gott om tålamod, så socialträning kommer hon att få vare sig hon vill eller ej
Badkaret är dessutom litet och lätt att lyfta om man måste komma åt katten snabbt. Rymningssäkert har vi också då vi alltid har stängt så inte våra egna innekatter kan rymma och toadörren går att låsa från utsidan.
Ett litet bidrag till mat/sand vore absolut uppskattat. 
#203 Jag har pratat med min sambo och om jag bara tar på mig ansvaret för skötseln av katten så går det bra att ha henne i några veckor.
_**/Mvh Anne

men ååå va bra!! tyvärr får man ju inte svära här!!! nu måste vi få tag på ts o se om någon kan skjutsa till luleå!!!

#204 Du är super inte nog med att du är en av de snabbaste efektivaste o bästa sajtvärdarna du är en underbar räddande ängel!
#204, tusen tack för att ni är snälla och ställer upp
men det är Katt i norr som får säga sitt…
Spännande fortsättning följer….

vem har kontakt med kattinorr?? dom verkar ju inte vara aktiva här nu?? ursäkta, men blir det strul, så jag måste åka, så MÅSTE jag åka ca 7 i morrn bitti….
är det någon som har direktkontakt med kattinorr???
Jag kan mejla Helen och kolla…men är hon inte vid datorn så blir det svårt.

#206 Tack för komplimangerna 

#207 Då jag har möjlighet så är det självklart för mig att ställa upp, någongång kanske det är min tur att behöva hjälp med något akut.
_**/Mvh Anne

heder åt dig AnneN, du är en hjälte… nu ska vi bara försöka få tag på rätt människor…
#207, jag är djupt tacksam!!!! 
Har mejlat Helen så får vi se vad hon svarar. Jag har tyvärr inget annat än en mejladress till henne.

Någon som har telefonnummer till någon på katt i norr som har hand om detta fall? Kanske lättare att få tag i folk via telefon än via mejl.
_**/Mvh Anne

visst hade ni möjlighet att missen fick vara enskilt? tänker dels på att den är hemlös o skygg, och dels på att man vet ju inte ifall den bär med sig någon smitta av något slag…

#214 Jodå den kan få vara helt ifred inne i vårat badrum
_**/Mvh Anne
#215, det låter som sagt suveränt, och rymningssäkert är a och o. 
Men som sagt hoppas någon i föreningen som är ansvariga för kissen kan ge svar.
Åh hoppas det löser sig för Hope. Jag kan oxå sponsra för kattmat och sand..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Anne du får pm från mig med nummer

Jag har nu ringt och pratat med en tjej på katt i norr (minns ej vad hon heter), hon skulle prata med några andra och höra av sig till mig imorrn.
_**/Mvh Anne

imorrn? men snälla, jag behöver veta ikväll, ifall jag behöver åka ändå, för jag måste i såfall åka i morrn vid 7-tiden.
efter allt vi andra har gjort, måste dom väl kunna lämna besked om körhjälp till luleå?? eller?? det finns väl bilar i norrbotten också???
inget ont till dig Anne, men jag tycker att de andra inblandade däruppe verkar aningen passiva, ursäkta mig, men så verkar det faktiskt

#220 Om det skulle bli att katten kommer till mig så lät det som att de skulle fixa skjuts till den, tjejen jag pratade med bor tydligen väldigt nära mig.
_**/Mvh Anne

hoppas dom kan komma med besked ikväll, i annat fall måste jag upp snoooortidigt i morrn för att skjutsa iväg hundar o katter till vakter, för att sen bege mig iväg uppåt vid sju-tiden.
219 # håller alla tummar och tassar jag kan så inte Hope ska bli hemlös igen.
#220 håller med mison, man blir frustrerad. Hope får inte bli utsläppt igen. Ingen förening kan jobba så om de bryr sig om kattens bästa och vikten äver att öka kattens status.
Mitt inlägg belv dubbelt men bönar och ber att någon ska ta ansvar och göra en insats för stackars Hope så hon slipper släppas ut igen.

fick nyss svar från Binagården. 80 kr dygnet vill dom ha, men då måste misse vaccineras först, det går ju inte… inte på en söndag….
hoppas det löser sig med anne, innan jag får klara besked, bokar jag inte av hundo kattvakter… hoppas hoppas hoppas….

#225 Du kanske kan ringa och pressa på dem lite också, den jag prataden med nådde jag via det 2:a nummret du skickade.
_**/Mvh Anne

fan, jag är ju så telefonskygg, väntar lite, ska se om jag känner nån som kanske kan ringa..
#227, välkommen i klubben jag är också telefonskygg, men när det gäller djur i nöd brukar jag göra undantag. (jag menar inte att du ska ringa, för det borde vara mitt ansvar, men jag avskyr att tjata, det kan blir tvärs emot.)
Om det går att ordna så att kissen hamnar i stödhem innan hon kommer hit och blir fixad och får bli en glad kisse igen vore det ju superbra reklam föreningen samt att det ökar kattens status.
Det är jätteviktigt att visa att Hope får en chans, släpper man bara ut henne igen vind för våg så bidrar man till att kattens status aldrig kommer att öka.

varför skulle det vara ditt ansvar mer än mitt, Bumbis??
jag är mest rädd för, att tar jag mig i kragen o ringer, och får negativa svar i andra änden, så kan det missgynna katten, att det inte går att få tag på den över huvud taget….
#229, i och med att jag lovat husrum och vettevård, samt transport åt Hope känns det som hon är mitt ansvar. Men det är tryggt att ha någon som dig mison vid min sida.
Man får ändå hoppas och tro att föreningen förstår att de vinner många poäng och medlemmar på att hjälpa Hope. Det ökar även kattens status genom att ge en skygg katt en chans. Det har de mycket att vinna på. Hoppas att föreningen inser det.

Men var är Ts o varför hör de inte av sig?
Allt verkar ju vara klart utan att mison ska behöva köra hela vägen.
Vakna TS.
Mison du har pm angånde fåglar o sömnad.
Bumbis mison om katten inte kommer till bumbis så är det förenigens ansvar om jag fattat rätt så är det ju en förening som bestämmer över denna lilla kise.
Hoppas de förstår vilka bra hem kise får förts hos AnneN som jag sett mycket kloka ord från på bla blandras hundar o sen hos Ängel Bumbis som är suverän på att få sjuka trötta kisar till fina friska o lyckliga kisar. Kan ju inte bli bättre för misen ju.

fåglar o sömnad???hmmm
ja, jag står fortfarande beredd, eftersom man inte hör nåt mer från ts
#231, nej jag förstår inte heller problemet monsi.
Nu är vi många inblandade som ger alternativ efter alternativ för att rädda lilla Hope.
Jag har svårt att tro att man tycker att det är bättre för Hope att släppas ut igen i otryggheten.
Jag har ytterligare ett kort i skjortärmen och det är att någon kör henne till Luleå flygplats (i en trygg och rymningssäker bur) och sätter henne på ett plan till Karlstad. (mellanlandning i Stockholm). Dalafolket och vi betalar resan men finns det någon som kan ta in kissen i en bur och köra henne till Luleå flygplats och se till att hon kommer iväg?

ja, om det kan lösas så, men jag måste ju fortfarande ha svar, för att i annat fall kunna sticka i morrn bitti för att ha en chans att hinna upp innan kvällen…
Åh, vad underbart AnneN! 
Hoppas Katt i Norr nu raskar på detta ärende!
#234 jag puttar för att någon ska höra av sig angående Hope.
OM du åker mison så kan du få mellanlanda i Mora och pusta ut hos mina vänner.. Där kan även lilla Hope få stanna tills jag åker upp, antagligen redan nästa helg, tillsammans med Kusten.

men bumbis, har jag redan tagit mig så långt, som upp dit, och tillbaka så är kristinehamn ingen resa när jag ändå håller på
resan arboga-karlstad gör vi ofta,. så den vägen kör jag på autopilot.
jag har ännu inte heller hört någon mer, så jag rustar mig för en lång dag i morgon…
Katter i Nord kommer att fixa det. Det är en jättebra förening. Tyvärr har de alldeles för många ärrende.
#238, det är absolut ingen kritik mot föreningen, men här finns det ett stödhem under tre veckor i Luleå men jag vet inte inte hur föreningen ställer sig till stödhemmet eftersom de inte skrivit något. Det finns en person (mison) som är redo att köra 250 mil tor och måste veta ikväll hur det blir (vi betalar bensin), det finns ett alternativ att kisse sätts på flyg från Luleå till Karlstad i morgon (vi betalar) eller så blir det så att kissen släpps ut igen på måndag, eller var det på söndag, innertaket ska ju rivas…..
Ingen från föreningen hör av sig så frågan är hur det blir…..men har du någon kontakt alexej så är det guld värt för att hjälpa kissen så att hon inte släpps ut igen i smällkalla Norrland. Hon verkar inte vara i det bästa skicket enligt TS.
Jag anser att föreningen får mycket serverat på silverfat och borde utnyttja detta för kissens skull.

Hej på er! Camilla här ordförande i föreningen Kattakuten.
Nu måste jag göra lite klarklägganden här! Katten Hope är alltså kvar i hittehemmet i Unbyn. Hon bor på en vind, hon har det lugnt och skönt där, men kan inte stanna pga att snickarna kommer nästa vecka. Jag har varit dit flera gånger och ser en viss förbättring i hennes tillstånd. Hon är trött men inte lika deppig.
På måndag ska Hope till veterinären för initial veterinärundersökning vilken polismyndigheten står för upp till 500 kr. Detta avtal har vi med polisen. Under den sk fristveckan "förvaras" katten hos föreningen och brukar sedan skrivas över till föreningen, om ingen ägare dyker upp, inom ca 3 veckor, lite beroende på hur snabbt myndigheten kan göra överskrivningen. Detta innebär att katten inte kan flyttas t.ex utom länet innan föreningen äger katten. Under denna tid behöver vi alltså ett akuthem, där katten kan få vistas i lugn miljö utan andra djur. Där har man möjlighet att utvärdera kisses beteende och få en bild av hur skygg kisse är och hur hälsotillståndet är. Vi har fått ett erbjudande från AnneN om att kisse kan få bo i hennes badrum och tackar ja till detta från och med måndagen då katten kommer från veterinären:)
På tal om utställningen i Luleå så har vi ett infobord där vi har sedvanlig info om föreningen, info om alla katter som söker stöhem, alla katter som är upphittade, alla katter som söker permanenta hem. Vi har varit där mellan 09 till 18 och berättat bl.a om Hope och hennes bekymmer med boendet. Vi fortsätter jobbet imorgon, hela dagen. Vi är mycket aktiva ute på fältet, är väldigt ofta ute och informerar, på marknader, utställningar , mässor. Där får vi många nya kontakter, medlemmar och informerar om kastering, vaccinering och ID-märkning.
Jag tackar verkligen alla som är så intresserade av att hjäpa Hope och att ge henne ett värdigt kattliv. Det är fantastiskt att se att det finns så mycket kraft och engagemang ute i landet!:)
Vi måste dock se till att allt går rätt till och följa föreningens olika åtaganden gentemot bl.a polisen och länsstyrelsen. Det är viktigt eftersom vi har ett gott samarbete med dessa, att vi håller de överenskommelser som är gjorda för att visa att vi är seriösa och att vi menar allvar med vårt arbete för de hemlösa missarna.
Såååå, det som nu är steg 1 för Hope är veterinärundersökningen på måndag. Steg 2 är att få komma till akuthemmet och ytterligare samla kraft och mod inför sin resa och sedan en trygg tillvaro hos Bumbis.
Återigen, tack alla som visar stor engagemang för en ensam liten ledsen kisse långt uppe i norr!
076-806 39 99 • 076-113 49 45

Låter ju jättebra!! Då behöver jag inte åka i morrn då?

#240 Tack för klara besked, då vet jag att jag ska ha extra låda och mat/vattenskålar redo till på måndag. 
_**/Mvh Anne
Cammo, jättebra:)

och super, AnneN, tack för att du ställer upp för missen
Hej alla!
Jag har legat i migrän i hela dagen och därför har jag inte svarat.
NI ÄR UNDERBARA!!!
Jag ska ringa till ordförande och höra hur vi löser transport till Luleå med Hope. Vi har till måndag på oss med henne.
Kan Anne kontakta mig så bestämmer vi nåt tillsammans? Jag pm:ar dig min msn?
Jag får inget klartecken ifrån styrelsen då de är på utställning och inte kollat posten säkert.
Men jag kan inte tänka mig att de säger nej. Det skulle chocka mig oerhört.
Hör av mig i kväll!
#240, tack för svar…här är vi flera som suttit på nålar och väntat på ett besked på hur det kommer att gå för stackars Hope.
Hoppas att du läst samtliga inlägg och förstått vilket engagemang det finns för lilla flickan.
Urgulliga Mison var beredd att kasta sig i en bil och åka sträckan Arboga-Boden-Boden-Karlstad för att lilla Hope skulle få en chans.
Gulliga dalafolket har erbjudit sig att betala bensinresan eller flygresan för att Hope ska få komma in i tryggheten.
Det är ingen av oss som tyckt att det varit ultimat för kissen att behöva flytta så snart. Vi trodde in i det längsta att någon kunde ha henne tre veckor innan resan, men det verkade ju kört, men det är det vi har puffat för hela tiden, att hon ska få äta upp sig och bli stark inför den långa resan.
Jag, som är tänkt att ta hem Hope, har erbjudit mig att betala all veterinärvård när hon är här och se till att hon kommer på fötter igen. Jag lovar att hon ska få den bästa omsorg en ledsen liten katt kan få, sedan får vi ta en dag i taget och försöka hitta den bästa lösningen för Hope. Hon kommer att bli kastrerad, nerrakad, märkt och vaccinerad. Hoppas att ni litar på mig att jag tar hand om Hope på bästa sätt och jag lovar att vi kommer se till att Hope får en trygg och lycklig tillvaro resten av livet.
Detta var klara och tydliga besked. Toppen.
Inga oklarheter.
Jag är oerhört imponerad av alla (ingen nämnd ingen glömd) som jobbar..sliter sitt hår..ringer..mailar och jag vet inte allt för denna lilla tös. Rör mig djupt in i hjärtat att se vilket engagemang.
Eloge till er alla.
(Ser att jag och Cammo gick om varandra! Helt otroligt, hihi.)
Självklart litar vi på att du grejar det här, Bumbis! Ingen tvekar väl om den saken! Jag är så förundrad över att du vill ta på dig detta för en liten kisse ända här uppe. Det säger en del om att vara djurvän och att vara medmänniska.
Det här forumet med alla dess människor lyckas gång på gång ge mig hoppet tillbaka när det känns som mörkast. Engagemanget här är helt otroligt och viljan att hjälpa övervinner allt.
Lilla Hope…jag gav henne det namnet och hur rätt gjorde jag inte?
Jag kan inte riktigt uttrycka hur tacksam jag känner mig i detta nu. Jag hittar inte orden. Ett vanligt tack känns så futtigt, med tanke på allt ni ordnar och för allt ni ställer upp med, men det är allt jag har just nu…
TACK…från längst in i hjärteroten.

Ja, jag vill också tacka alla som hjälper till att ställa upp för Hope!! Puss på er allihopa!!!!!
#249, det är konstigt, men jag brukar inte falla för katter som andra tycker är"bedårande", men lilla Hopes blick fick mig på fall.
Jag hade inte tänkt engagera mig, men både min sambo, catbac och Kusten sa att att kissen påminner om vår lilla, gamla hittekatt Elsa, (som somnade in i somras) så det kändes som om jag var tvungen att hjälpa. Kanske har lilla Elsa sett till att Hope ska få hjälp.
Elsa var en sådan katt, hon såg till att andra hemlösa katter fick det bra….det är en lång historia men hon har räddat många, många kattliv när hon levde livet som hemlös.

Som en extra bonus ska ni få se hur fin hon blivit sedan sist. Hittematte har monterat fast en karda på en lång pinne och med denna rett ut tovor som satt runt halsen. Obs: det gick inte att fastställa att Hope är en hon, det var under denna "undersökning" och scanning som hon valde att ta en tugga av mitt finger:) Hon tuggade rakt genom tjocka handsken… Jag har ätit Amimox(antibiotika) tre gånger i år redan, så det får inte bli en fjärde gång. Men det finns gott hopp om Hope, hon är bara rädd och ovan vid människor, inte aggresiv. Men kommer det en stor tant och dummar sig, då knipsar man ett finger! :):)
#250 stort tack till dig mison!!! Du har varit ett föredöme när det gäller Hope.
Vem erbjuder sig åka 250 mil? Du borde få medalj!!!!

#253 hihi, tydligen en lönnfet blondie från Arboga….
Å så fin hon är lilla Hope
#252 här är vi vana att kissarna tar en munsbit av oss…det får ta den tid det tar med lilla Hope.
Underbart att ni ger henne en chans. Hoppas att jag kan bombardera er med bilder på den lilla varelsen när hon väl ackllimatiserat sig här. 

Kattbett är jag van vid, tog ett bra tag innan sambons katt accepterade mig så jag har fina minnesärr efter hennes hörntänder 
Har även jobbat 1 år på djurklinik och fick min beskärda del av kattbet och klös.
_**/Mvh Anne
Åh puh och pust…det känns som att man kan andas lite lättare i kväll.
Tack vare alla er!

Vad bra allt löst sig.
Vet kise får det bra hos AnnE i bardumet
O bättre ställe än hos Bumbis att vila små trötta kattfötter finns inte.
Ni skulle bra se skillnaden på lille numere store Eskil så fin han har blivit skulle knappt ha käntigen honnom om jag inte hadde fått följa honnom på bild för bild till vad han är i dag en stor, vacker o välmånde kise. Allt detta tack vare Bumbis med familjs vård o kärlek.
Tack alla som har engagerat er för lilla Hope. 
Speciellt tack till AnneN som ser till att kisse finns i tryggt förvar tills Hope får åka söderöver.
Nu ska här pysslas iordning med bäddar och klösträd tills Hope anländer.

Då Hope anlänt till mig på måndag så kommer jag lägga ut en tråd där jag håller er uppdaterade om hur det går för henne 
Har en känsla av att det är många här inne som verkligen bryr sig om denna katt och som säkert gärna vill veta hur det går.
_**/Mvh Anne

#261 Jättebra, Anne. Sjävklart vill vi följa lilla Hope… dessutom börjar ju den här tråden bli lite väl trög…

vad härligt att höra att det finns en bra plan nu för Hope… kanon av dej Anne att du kan ställa upp… all heder till dej…
hoppas besöket hos vet går bra på måndag… sen vila lite för att sedan bli fri att transporteras till bumbis… kanon….
Vad härligt att lilla Hope's chanser har ökat betydligt. Bumbis öppnade sitt hem för tösen och transport var ordnad och ändå ville ingen hjälpa till för ynka 3 veckor. Det var jag mycket förvånad över men som tur var fanns du Druke som la ut en blänkare på rätt ställe.
Heder till till AnneN och din sambo som ställer upp för Hope och jag är så glad för föreningens agerande i ärendet och att ni ger henne alla chanser.
Det blir väldigt roligt att få följa lilla Hope's fortsatta liv i en ny tråd.
#260 & 264 Tack.. 
Och jag vill jättegärna också följa lilla Hope i en ny tråd!
#265 jag, tack Druke, visste inte att du var delaktig till att Hope äntligen fick hjälp. Stort tack!
Eftersom du bor i Karlstad är du välkommen hit när Hope anlänt och hämtat krafterna!!! Roligt med fler hittekattsfolk från trakten. 
Bumbis, ska duhämta kissen I karlstad? När då? Tänkte att vi kunde mötas upp? Så slipper du posta bädar om du har kalrt och så får jag kanske träffa lilla Kisse och dig!
lilla Hope, tänkt så mycket på henne, så bestämde mig att ta en liten med välment slant ur egen ficka till dig, Anne, när hon åker från dig till Bumbis. 200 kr? det är ju lite men välment….
#266 Tack Bumbis! Det vore onekligen jättekul att komma och hälsa på dig och lilla Hope när hon repat sig. Det ser jag framemot! 
#267, jag bor ju i Karlstad, men kissen finns i Norrland.
AnneN i Luleå är supersnäll och ställer upp som stödhem i tre veckor innan mina vänner transporterar Hope söderöver.
Jag har lovat att posta 200 kronor till AnneN när jag vet att Hope kommit dit till hjälp för mat och sand.
Tack ändå gulliga Gunilla!!! Men detta ordnar sig ändå.
Håll på dina slantar, det finns andra som behöver din hjälp! Tack för erbjudandet snälla Gunilla!!!

Bumbis, säg till sen om det behövs transporthjälp från dalarna o ner till dig…
#268, du bodde på Lorensberg, eller? Vi bor i Skattkärr så det är ju nästgårds…
…du är väldigt välkommen.
#270, vad gullig du är, men det ordnar sig. Jag har ändå tänkt åka upp till Mora och hälsa på inom en snar framtid så det ordnar sig. Annars vet jag att de brukar ta en tur till Värmland då och då så det ordnar sig med transport för lilla Hope på ett eller annat sätt.

ok, hör av dig annars…
#272 tackar 
#271 Ja, jag bor på Lorensberg. Tänk vilket minne du har, Bumbis! 

Måste bara säga att ni är ett otroligt underbart gäng här inne 
_**/Mvh Anne

ja, det tycker jag också
#275, 276, kan inget annat än att instämma!!! 
Då hoppas vi få höra mer fint i morogn!
Idag är den stora dagen! 

hoppas allt är bra med Hope idag…..*hålla tummar*..
Hoppas att det kommer att gå bra i dag med infågning och veterinärbesök!

Hoppas på god jackt o prognås.
Håller tummar och tassar här för en lyckad dag med allt vad det innebär. Hoppas vi får goda nyheter om lilla Hope efter vetbesöket.

här hoppas också, men skulle inte byggubbarna komma idag??
Jag har mailat och sms:at Cammo för att höra hur det går, men om de är mitt uppe i arbetet med infångning har hon nog inte tid att svara mig. Hon har fått Annes telefonnummer så jag hoppas vi hör nåt under dagen!
Tack igen och igen och igen till alla underbara människor!

den som väntar gör det ju alltid för länge iaf…vi får hålla oss till tåls….kanske….

Cammo hörde av sig tidigare idag och talade om hur allt kommer att gå till om det flyter som vi hoppas.
Håller tummarna för att infångandet ska lyckas och bra prognos av veterinären.
Här hemma står nu allt klart för att ta emot Hope.
_**/Mvh Anne
Då håller vi tummar och tassar stenhårt för att det lyckas.
#287 vilken rysare….kommer mig inte för att göra något vettigt utan att vanka omkring och tänka på lilla Hope.

ååå, är hon alltså inte infångad än?? håller tummarna jag också

Cammo skulle höra av sig till mig om de inte lyckades fånga in katten eller om veterinär bedömt att den har någon hemsk smitta som vi inte vill ha överförd till våra egna katter. De hade väl veterinärtid vid 18 tiden nånting.
_**/Mvh Anne

ojne vojne….*vankar tillsammans med bumbis*…
Det börjar bli märken i golvet av allt vankande…
..inga naglar har jag kvar heller…

Otroligt hur otälig man kan bli då man väntar på något!
Har fortfarande inte hört något men om allt gått bra så skulle de komma någongång efter kl 19, så nu sitter jag och väntar spännt på ett telefonsamtal eller att det ringer på dörren.
_**/Mvh Anne

då hoppas vi att vi snart får våra svar på alla frågorna…
sååå spännande!!!
Åhhhhhhhhhh

Fortsättning följer i tråden "Om katten Hope"
_**/Mvh Anne