Kissar på fel ställe...
Min underbara kattflicka Meredith på cirka 1 år som jag har hämtat från Djurens vänner har börjat kissa fel, väldigt ofta den senaste veckan har hon kissat i min säng, där hon även älskar att sova på nätterna tillsammans med mig, har jag glömt att ta upp kläder på golvet( som händer för ofta=) så kissar hon alltid ner dessa.
Eftersom hon är en katt som är omhändetagen så vet inte Djurens vänner så mycket om hennes historia mer än att hon kommit från en missbruka familj,
Jag behöver lite råd för denna helgen har tvättmaskinen gått väldigt mycket och nu hänger madrassen på tork igen…
Plus att mina två stödhemkatter följer hennes beteende igår och bajsade och kissade ner andra sängar i huset..Och de har aldrig tidigare hänt..
så snälla finns det lite råd..

Är hon kastrerad? Annars kan det vara könsmognad och revirmarkering, vilket naturligtvis även påverkar de andra katterna. Har det skett någon förändring hemma som kan göra att katterna känner att de måste 'trygga' sitt hem genom att sätta sin doft där?
Hur många lådor har du, vilken sort (öppen eller huv) , storlek (kan vara för liten) och vilket underlag? Tumregeln vid problem är en låda per katt plus en till, stora öppna (även om det finns de som föredrar med huv), samt en finkornig klumpande kattsand som är oparfymerad. Lycka till.

Ett sätt att rädda madrassen är att köpa vattentäta madrass skydd att trä på madrassen finns hos IKEA skydda högt heter de och inte så där jätte dyra heller.
Det löser i of inte problemet men kan rädda madrassen

Hon är kastrerad, men det känns som hon gör ett "tonårs" revolt, och förmodligen försöker hon säkert revirmärka hemmet, eftersom hon kom i sommras och de två små kattungarna kom för ca 3 veckor sedan.
Dock har inte min katt på 16 år reagerat på samma sak vilket verkligen inte tur.
tack för råden. båda två

jag hade problem med en kisse i rätt många år….. mina bästa råd är att ta bort så mycket kissvänligt som möjligt… stänga till sovrum…o det jag lärt mej i sommar, sätta sopsäckar över det jag inte kan trolla bort…
tjejer är det kanske läge att snacka dettol åxå?… jag har ingen erfarenhet själv men har hört många lovorda det..om ingen annan hinner före så kan du skriva in dettol på sökfunktionen rätt långt upp på sidan…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

kan hon ha urinvägsinfektion? har du nån bild på henne??? (nyfiken)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag har haft problem med en katt som ibland kissade på fel ställen. Hon hade urinvägsinfektion. Kan kanske vara värt att kolla med veterinär.

#8 har också tänkt på att kontakta veterinären för att se så det inte är något fel på henne, för nu i helgen har hon inte velat gå ut mycket heller, vilka hon verklgien bruka tycka om.

#7 Vad sööt hon är!:). kolla uv e ju inte fel, jag rekomenderarrolf i väckelsomg i stället fär vö djursjukhus, han är jättebra, det är en riktig vetrinärpraktik, husängens veterinärpraktik, bara ett tipps från en med dålig erfarenhet av djursjkhuset,

ok tack martdat har du telefon nr till honom?

#1.
jag har 3 olika lådor till katterna, 1 till äldre katten, 1 till tonåringen hon som kissar överallt och sen, får kattungarna dela på 1.
Det kan vara så att hon varit lite stressad av de nya småkissarna att hon hållit sig istället för att kissa på lådan. Vilket kan resultera i urinvägsinfektion.

#11 0470 33700 telefontid mellan 8 tilll 9 mån till lördag, men de svarar om de kan, det finns ju fler vett än han där men det är hans ställe,

funderade lite på lådplacering om hon kanske kan tycka att det är för långt till låda om hon måste passera småkissarna…

tack tack för alla råd ni är underbara, ska undersöka detta idag,
Inatt var det kaos hemma alla katterna vill sova i min säng och det blir mycket fräs när någon inser att det redan ligger en katt där..

det gäller att organisera upp katterna i sängen…nu är det lättare med bara tre… men när det var 5 o olika kattläger så var det spännande… o se till att respektive grupp låg på rätt sida om mej… o linslusen Jullan som skulle bråka på bägge sidorna….

#17 hahah precis sådan är min "tonåring" Meredith hon vill bråka med alla, men kattungarna bryr sig inte om henne, och min gamling ingnorera henne totalt..