Tam hankatt i Alvesta, småland
Vet inte mer,, en tam okastrerad hankatt är upphittad utanför Alvesta, (ligger utanför Växjö) inte sååå långt från Ljungby om inte geografin svikit mig totalt, En kvinna har den i sin vedbod och kan inte ta den själv och inte släppa ut den för hennes egen katt är rädd, har bett om mer information, Så ni som bor i dessa krokarna har nu chansen att hjälpa, Kvinnan har erbjudit sig att köra katten om nån kan hjälpa,inom rimliga gränser antar jag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Putt för den lille!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

har inte mer info än mer än att kvinnan bett dv om hjälp och fått nekande svar, minst sagt,, hm
Det är Birgitta Carlsson som bett mig om hjälp med detta ärende så KKS står bakom med kastrering o så, och det skrivs stödhemskontrakt med kks.
har bett om mer info, men som sagt , Tam katt, instängd i en vedbod,,,

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

ok, har pratat med upphittaren nu, katten har gått där sen i somras o var från börgan mager o ynklig, men har ni fått upp hullet, hon har satt lappar men ingen svarat,
Birgitta har ringt henne sa hon och verkar ha ett stödhem till katten så det verkar ordna sig, jag sa till upphittaren att anmäla han hoss polisen oxå¨, nu hoppas vi på att det går vägen hela vägen fram,

då hoppas vi att alt är under kontroll..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

stödhemmet är tydligen en sissta utväg lösning så finns nån annan på som vill hjälpa så vore det inte fel, Han är ev kastrerad redan trodde upphittaren nu, Bruntigre med vitt om jag förtsod rätt, hon kunde inte orna kort jusst nu och själv gör jag inte annat än jobba o sova typ, Han kan ju ha ett hem, lapparna täcker ju bara närområdet så om nån närmare kan så,,,,,, så man kan lleta efter ett ev hem oxå,,

Om det uppstår transportproblem till ett stödhem, så bor jag inte så långt bort (4,5 mil från Alvesta) och kan hjälpa till och skjutsa. Jag har tidigare hjälpt KKS med transporter och även här på hitterkatter. Pm:a mig vid behov.

jättebra ksofia!! visst är det skönt att ha körkort, så man känner att man kan hjälpa till på något sätt i alla fall??
Alla djur behöver någon som bryr sig!

#8 Ja, man vill så gärna dra ett litet strå till stacken i alla fall.

eller hur. vet precis hur det är… vissa här har ju inget körkort, eller bil, men dom gör ju så mycket annat bra istället, som jag aldrig skulle kunna drömma om… dom är riktiga hjältar i mina ögon…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

upphittren kör katten dit de ska, hoppas på att allt går bra så hon kommer till öland i morn, själv har jag bara jobbat o sovit typ denna vecka och inte hunnit göra så mycket aktivt,