Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2522 ggr
Hawknestgrove
0

Någon som är DUKTIG på att sy?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte på mig dessa söta applikationer från KKS för ett år sedan. JAg  har tagit urklipp av varje del på smörgåspapper. Så de finns detaljerade. Här söker jag någon, som kan sy BRA på maskin, som ni förstår. Allra helst hade jag ju velat haft  kontakt med tillverkaren, men det verkar omöjligt. Så nu undrar jag, detta är ju suveräna grejer att kanske sätta på kuddar, eller om någon kan/vill sy kassar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

nästa

Hawknestgrove
0

nästa

Hawknestgrove
0

nästa

Hawknestgrove
0

nästa

Hawknestgrove
0

sista

essut50
0

Wow säger jag, tänk att ha dessa på tygkassar, det skulle vara snyggt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Putt!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

amlis
0

Oj vad fina! Känner mig redan sugen att testa Glad Påminner mig om tiden då jag hann sy många barnkläder själv… Bara man hade tid nu! Har dock tyvärr ingen proffs-symaskin i dagsläget utan bara en "gammal vän" med egna idéer ibland… Gunilla HUR kan du fråga sådant.. jag som går och funderar att lämna allt tråkigt arbete och starta något eget, roligt & kreativt istället… *suckar längtansfullt*

Köpte du bara applikationerna och sydde de på själv? Eller satt de redan fast på kudde/kasse/liknande? Undrar eftersom det tycks finnas 3 olika signaturer. Är av rätt olika kvalitet också.

Liknande mönster är lätt att skapa om du tror det kan vara problem med copyright *tankarna går* Det brukar dock vara kostnadseffektivare att ta färdiga kassar/kuddar och "bara" applicerar istället från att börja själv från grunden (fast inte lika fin förståss)

Hawknestgrove
0

ja jag tänkte faktiskt på monsi, som hade kraftigt tyg. JA jag köpte applikationerna färdiga, så jag satt och pillade igår och gjorde papperskopior av delarna.

OM intresse finns, så hör av er via PM!

Hawknestgrove
0

Nån som vill och kan sy fina bagar? MAn behöver ju inte  sy applikationerna  i annat än tät zigzag, det är ju snyggt det med.

Mison
0

så duktig är inte jag, tyvärr

Alla djur behöver någon som bryr sig!

amlis
0

Hmm, tänk om man sydde några av katterna i något "pälsaktigt" tyg? ..kan redan se det framför mig..

Hawknestgrove
0

ingen dum ide. Men som sagt, jag har bra maskin, men är inget vidare duktig på attt sy snyggt. Jag inskränker mig till att lägg aupp byxor och sy gardiner och sy örngott av utslitna lakan

amlis
0

Gunilla det kliar i fingrarna.. men som sagt just nu är jag tyvärr tidsmässigt lite låst.. vill inte lovar något jag inte kan hålla.. men jag återkommer till det :-)

monsi
0

Har typ väv, finare säckvävs tyg, grövre bommul typ!

Starkt hållbart Hälften redan färdigt att bli väska mm.

Har sammlat en del,.

Stora frågan är hur personen som ska sy kan få tyget.

Skickar inte med posten( för dyrt) o bussfrakt ligger en bit i från mig, men det problemet kan vi ju lösa tillsammans om någon vill ha det till väskor.

Tyget är ljust beiget o gratis!

Skulle passa perfekt att bli väska, FFördel är ju att man kan färga det så folk kan få vilken färg de vill.

MariannE11
0

monsi… jag har dålig koll på säckinnehållet hos mej..Skäms. inget där som du minns som kan vara till nytta för detta?… för isf så finns det ju på en plats till i landet…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Kommer inte i håg vet du fick en med dynor o en med blandat matrial.

Vet om du lämnade något på vägen hi hi!

Hawknestgrove
0

just det hade ju varit perfekt! och de små kattapplikationerna är ju i det fallet jag har här, sydda på vanligt tunt tyg, 20x20 cm ungefär. Så då kunde man ju sy väskan först och sy på bilden sen! HEhe, jag vill inte lämna ifrån mig originalen, för då försvinner ju mallarna!

Tiana
0

Jag har ju en maskin och kan använda den något, men jag håller hellre i virknålen… Vågar inte mig på annat nu med dessa små huliganer här hemma!

Hawknestgrove
0

ja, jag ska ta och testa, hur det blir om jag hittar skapligt tyg. Jag har ju en ganska avancerad maskin, så det vore faktiskt kul!

MariannE11
0

jag får ta ett kort på utsidan av säcken o så kan du avgöra då kanske monsi?…eller kanske inifrån är bättre?…Obestämd.. eller har vi en tygexpert i norra Stockholmstrakten?…Skäms

monsi
0

mariannE ligge det något beig färgat tyg som är karborre band på, dubbelt det är rätt stort typ en 90 sängs gavel.

Ligger det sånna i säcken så är det det tyget som gäller.

Har inte packat den själv fick hjälp av en kolega.

MariannE11
0

får kika i morron om jag kommer ihåg det….

amlis
0

Monsi, du skriver "hälften färdig att bli väska" betyder det att de är tillklippt redan? Kan du - eller någon av er andra - sy själva väskan så sätter man dit applikationen sedan?

Gunilla menar du att de applikationer som du har sitter på en extra tygbit, älltså inte på något föremål (kudde/väska mm)? 

På det viset kan man kanske dela på jobbet? 

* Någon syr själva applikationen på en snygg men enkelt tyg.

* Någon annan har/syr väskan/kudden och sedan med enkel, rak sömn på ena sidan den tygrektangeln med motivet? Kan även tänkas att man bara styrker fast motivet men flisofix, men bättre för tvätten med en liten sömn även där.

Viktig förståss att stämma av storlek/färg innan.

Man får bara lista ut ett smidigt sätt att undvika flerdubbla portokostnader fram och tillbaka..

(…kan nog inte låte bli att testa lite med motiven, men Gunilla mönstren kan man lätt ta av bilderna du la ut här i tråden bara du säger till vilken storlek du tänkte dig)

Hawknestgrove
0

japp amlis, det är så jag menar. De ligger på färdiga tygbitar, ca 25x25 cm. OCh som sagt, jag har gjort pappersmönster av alla. Även kopierat av själva "dukarna" också. Ok, jag har bara svartvit skrivare. Men man ser ju hur de ska vara ändå.

MariannE11
0

#22 j…ar…. glömde…..får skriva upp det på morrondagens uppgifter….Skäms

MariannE11
0

#22 beige o kardborrar…. klarar jag det?….Skäms

är på väg nu monsi tjatis…Flört… ska genast gå ut… kanske….Obestämd

MariannE11
0

så monsi… bilen är kollad…. jag tror jag hittade det du efterfrågade… det var 2 st som jättelika väskor… sen fanns det nog en som haft samma funktion tror jag men med hmmm lite annorlunda färg o tyg kanske o med "band" påsydda i dubbla rader…tror dom är ca 1 meter X 80 cm eller så….jag har inget ögonmått HELLER….Skäms

isf om någon sykunnig i Stockholmsregionen så finns det lite hos mej för leverans…???

lite typ teddyliknande tyg fast i små små bitar… en lite längre men rätt smal ändå… någon som har användning för det som gagnar dom hemlösa?…

monsi
0

Ducktig flicka! Alldeles rätt viste väll du skulle hitta det.

Det luddiga tyget är sånt man brukar ha till ex hund filtar = falskt lammskin mjukt o mysigt.

Kisarna älskar det.