OT, Busan är trög i magen
Jaha då var det dags att ta tag i nästa katt då, Busan. Hon är trög i magen och fick 2 ml paraffin olja i förrgår men hon är fortfarande hård och bajsar upp små hårda bajs kulor bara. Hon släpper de inte i lådan utan lite här och var i rummen. Det står att man ska ge 5 - 10 ml till en katt som väger över 3 kg och hon väger 3,6 tycker det verkar mycket men det är väl bara till å ge det då.
Nån som har erfarenhet av Paraffin och hård mage, hjälper det?
Min katt fick 10 ml och ett microlax när det va stopp. Det behövs nog den mängden, morgonen därpå såg det ut som en stor hund varit på lådan.
Haha, men du.. Ja men då ger jag 5 ml ikväll får vi se om det ger resultat.
jag gav det oxå i två omgångar med någon timme mellan, tyckte det va så mycket att ge på en gång. Jag blev ordinerad mängden av veterinären.
ja du jag tänkte jag skulle göra som du då tuska men tänk att det var stört omöjligt å få i na det. Vi lyckades få i na 3 ml och så tänkte vi att vi väntar lite då med att ge resten, men det se du gick inte alls det. Hon sprattlade klöstes blev helt tokig ja du så det blir till ett nytt försök sen. Men kan man ge allt på en gång, 5 ml i munnnen?

använde paraffin för knappt 2 år sedan så jag minns inte… men jag följde nog doseringen… o då gällde det hund…
sen är det väl ett antal timmar tills det hunnit igenom systemet åxå?..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Med parafinet följde en bra sked med som gick jättebra att få i kattmunnen, det blev så man tröck ner tungan.
Jag gav 5 ml i ett nafs 2 gånger det gick bra. Om du tar mängden i en sked kanske det går bättre.