Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 947 ggr
Lena
0

Rösta Sveriges Bästa Katthem!

Sveriges Journal har nu en omröstning där man kan vara med och utse Sveriges Bästa Katthem. 10 katthem är nominerade till omröstningen.

Var med och rösta HÄR!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Den omröstningen har fått mycket kritik för det finns katthem med som avlivar skygga katter.

Vem är bäst och vem är sämst?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Elise79
0

Vågar man fråga om det finns information att få om vilka katthen som gör så?

Alexej
0

Svårt att svara på. Helt spontant skulle jag svara att Vaxholm och Kattstallet inte gör det. Sedan vet jag inte….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Elise79
0

Ja nej de gör det inte - vi har bra kontakt med dem så det vet jag =)

Jobbar själv för Kattvärnet haninge och vi gör det inte heller.

Bumbis
0

Bifogar här en länk till Djurskyddet Kristinehamns verksamhet.
De har senaste året tagit eftter Stockholm katthems skyggisprojekt för att kunna rädda även skygga katter på ett bra sätt. 

http://www.djurskyddetkristinehamn.se/index.php?id=4

Alexej
0

Vad bra! Finns alldeles för många katthem som anser att en skygg katt mår bäst som död katt….

Bumbis
0

#6 håller med.